LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Milamo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2020 03:12

Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Milamo »

Hebben jullie wel gezien wat er in de winkels gebeuren. Bijna alle producten hebben ze met 0,15 tot met 0,70 eurocent duurder gemaakt. Helemaal geen toezicht en wij de bevolking worden door die corona ziekte uitgebuit door die winkeliers. Zoals de Albert Heijn, De Tijd bij deze winkel zijn de prijzen niet normaal. Supermarkten en ook op de markt ook geen toezicht. Verschrikkelijke prijzen. Hoop dat er binnenkort actie word genomen en dat deze winkeliers hierop een fikse boeten hiervoor krijgen

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door mahadma »

Wees blij dat er nog wat te koop is in de winkels. Ze zetten zich 300% in en u wilt ze boete's geven? Rare gedachte. Of mogen ze van u allemaal sluiten zodat er niets meer te koop is?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U weet niet dat het die winkeliers vrij staat te rekenen wat ze willen?

Hoewel ik zelf geen boodschappen doe, wordt voor mij gedaan, wijkt mijn kassabon nauwelijks af van andere weken. Dus ik denk dat u zich vergist.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:

Verschrikkelijke prijzen. Hoop dat er binnenkort actie word genomen en dat deze winkeliers hierop een fikse boeten hiervoor krijgen

U kunt de oorzaak hoogst waarschijnlijk bij u zelf en de hamsteraars zoeken.

Als men schaarste kweekt(door overbodig veel hamsteren) zullen de fabrikanten extra produktie kosten moeten maken,welke dan door berekend gaan worden aan de winkeliers en op hun beurt aan de consumenten.
Zo werkt het nu eenmaal.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn AH is ook niet ineens duurder. Dus nee, beboet ze maar niet. Geef ze liever eens een compliment, want ze werken zich de touwtandjes voor jou, met alle risico's van dien.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor mijn gevoel worden sommige dingen juist een fractie goedkoper. Kan ook, omdat het transport goedkoper wordt vanwege lagere olieprijzen.

Maar het kan ook aan het filiaal liggen waar je komt.

Overigens is de Perla koffie van Appie op het ogenblik spotgoedkoop: 99 cent voor een pak van 250 gram. Een paar weken geleden was het nog 50% korting. Dus deze week ben je nog goedkoper uit als een paar weken geleden.
Laatst gewijzigd door witte angora op 15 apr 2020 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door kweenie »

Milamo schreef:
15 apr 2020 03:19
Hebben jullie wel gezien wat er in de winkels gebeuren. Bijna alle producten hebben ze met 0,15 tot met 0,70 eurocent duurder gemaakt. Helemaal geen toezicht en wij de bevolking worden door die corona ziekte uitgebuit door die winkeliers.
Nee, sorry. Niets van gemerkt. De meeste prijzen van de dingen die ik koop zijn niet echt veranderd. Wat wel veranderd is, is dat ze bij AH de hamster acties geen hamster aandacht geven. En dat ze de route 99 acties niet meer zo benoemen. (Die is altijd na de hamster acties, dus als je deze week gaat zie je "toevallig" allerlei artikelen in de aanbieding voor 99 CT.)

En ook al zouden ze de prijzen hebben veranderd, dat mogen ze gewoon doen.

ZeerPrivé
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoop dat er binnenkort actie word genomen

Je kunt zelf actie ondernemen door niets meer te kopen. Dat zal ze leren die graaiers. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9989
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niets van gemerkt. En ik koop toch redelijk veel dezelfde producten. De supermarkten beginnen nu eindelijk een beetje rust te krijgen, nadat er een maand aan kerstinkopen is gedaan. Zoals het meisje van de supermarkt hier zei: 'op een bepaald moment is de vriezer gewoon vol'.

Overigens had ik mezelf vrijwillig voor 1 of 2 dagen bij mijn oude baas aangemeld om daar te komen helpen, totdat bleek dat ik gewoon door moest werken als 1 van de weinigen in het bedrijf.

Erthanax
Berichten: 9687
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb ook niet de indruk dat de prijzen ineens zijn gestegen, wel dat er nu eieren gehamsterd worden.

NeoDutchio
Berichten: 12323
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u voorbeelden van de extreme prijsverhogingen? Iets zeggen is leuk, maar zonder onderbouwing kunnen we er niets mee.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Berteman »

Integendeel zou ik bijna zeggen: ik doe nu zelfs wat vaker boodschappen maar duurder? Nee. Maar ik ga dan ook niet naar een van de duurste supers ...

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Komt vast door de 5G.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door berndv »

Milamo schreef:
15 apr 2020 03:19
Bijna alle producten hebben ze met 0,15 tot met 0,70 eurocent duurder gemaakt.
En ik neem aan dat u dit ook kunt onderbouwen met bewijzen? Het is mij in ieder geval niet opgevallen.
Milamo schreef:
15 apr 2020 03:19
Helemaal geen toezicht
en welke instantie zou toezicht moeten houden op de prijzen van de supermarkt? Voor zover ik weet leven we in een "vrij" land (afgezien van de corona-maatregelen) en staat het een ondernemer vrij om zijn eigen prijzen te bepalen.
Milamo schreef:
15 apr 2020 03:19
Hoop dat er binnenkort actie word genomen en dat deze winkeliers hierop een fikse boeten hiervoor krijgen
waarom? En wie zou uiteindelij die boete betalen denkt u?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Jablan »

Milamo schreef:
15 apr 2020 03:19
De Tijd bij deze winkel zijn de prijzen niet normaal.
De Tijd. Dat is een juwelier in Doetinchem of een verkoper van bedrijfskleding in Den Haag of een kringloopwinkel in Emmen (Bij de tijd).

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De koffie is goedkoper geworden.
Toiletpapier is goedkoper geworden.
Aardappelen zijn goedkoper geworden.
Vleeswaren zijn goedkoper geworden.
Bloemen zijn goedkoper geworden.
De tijd was vroeger een middag krant.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door crazyme »

Geen prijsverhogingen waargenomen, ik denk wel dat veel mensen zich stierlijk vervelen en online maar wat gaan trollen.

Of geestelijk in de war raken en de aansluiting met de werkelijkheid missen.

Daar ben ik nog niet uit.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik liep laatst door de AH, en bij welgeteld 1 prijs dacht ik, "hé die lijkt wel iets hoger", maar dat is ook wel de max van mijn onderbuikgevoelens, dus ook ik geloof niet in een stelselmatige prijsverhoging.

En dan nog, supermarkten hebben gemiddeld rond de 4% winst, zie bijvoorbeeld de jaarrekening 2018 van Ahold, dus als je rijk wil worden, is dat nou niet echt de branche waar je dat gaat lukken. Dan kan je beter varkensboer worden, die maakten per bedrijf gemiddeld ~20% winst in 2018.

Nijogeth
Berichten: 9989
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En toch Sjohie. De kleinste supermarkten hebben al gauw wekelijkse omzet van een ton. Dan heb je toch al een lekker inkomen als franchiser. De supermarkten waar ik jaren terug heb gewerkt waren echt geen grote supermarkten en beiden met relatief veel concurrentie in de buurt. Maar deden toch beiden wel minimaal anderhalve ton per week, in de drukke periodes zoals kerst en Pasen werd dat al gauw 2 ton of meer.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hogere prijzen in winkels door COVID-19

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 apr 2020 15:26
En toch Sjohie. De kleinste supermarkten hebben al gauw wekelijkse omzet van een ton. Dan heb je toch al een lekker inkomen als franchiser.
Ehm... de omzet zegt nul komma nul over de winst/ het inkomen, dat weet je toch zelf ook wel?

Gesloten