LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hygiëne toeslag

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Beste allen,

Mijn kapper is weer open. Helemaal super. Bij binnenkomst handjes gedesinfecteerd en kreeg de vraag of ik een mondkapje wilde dragen. ( aangeboden door kapper)
Was niet verplicht maar wel gewenst.
Helemaal prima voor mij.

Ik heb een abonnement en werd er wel op gewezen dat ze een " Hygiëne Toeslag " van €2.50 rekende per klant. Dit ivm extra inzet materialen en personeel om de richtlijnen te kunnen volgen.
Persoonlijk vind ik dit wel acceptabel.

Zijn jullie al dergelijke toeslagen tegengekomen?
Zo ja.. Waar, hoeveel en terecht? :)

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn kapper vraagt € 4,50.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door grun »

Mijn kapper vraagt 1 euro hygiënetoeslag. Daarvoor krijg je bij binnenkomst desinfecterende gel en tijdens de knipbeurt een cape om die na de beurt weggegooid wordt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die kapper heeft wellicht ook meer werk aan je omdat je haar langer is dan normaal.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door berndv »

Ben het nog niet tegengekomen, maar wellicht heeft dat te maken dat ik al een aantal jaren niet meer bij een kapper ben geweest. Behalve dan een keer met 1 van de kinderen mee.

Op zich vind ik het niet raar, helemaal niet omdat ze het keurig vooraf gemeld hebben. Achteraf zou wel wat jammer zijn geweest. Maar de kapper moet ook extra kosten maken om aan de geldende eisen te voldoen, extra hygienemaatregelen, minder klanten tegelijk. Dat ze die kosten (deels) doorberekenen vind ik dan niet raar, mits vooraf gemeld, dan kan je als klant kiezen of je hier wel of niet mee akkoord gaat.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn kapster blijft bij € 13,50. Maar ze verdient wel minder omdat ze telefonische afspraak op half uur zet. Dan krijgt ze van mij een paar euro meer fooi dan normaal. Bij mij was ze in ca 17 minuten klaar. Maar dan heeft ze alles schoon en opgeruimd als de volgende komt.
Händen desinfecteren bij binnenkomst, geen mondkapjes.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
14 mei 2020 08:42
Die kapper heeft wellicht ook meer werk aan je omdat je haar langer is dan normaal.
Je kan toch in een keer langere stukken afknippen? (zegt een tondeuse gebruiker, die altijd al een Corona coupe heeft)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gaat niet alleen om het reduceren van de hoeveelheid haar, maar ook om de coupe. Tenzij je er wil bijlopen als een hardrockpunker.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Augurkjes bleven knippen!

Geen toeslag gegeven, maar de kapster hier naast mijn in België verkoopt kapjes €3,50 of eigen!
Wel zo eerlijk.

Een parasol in parkje met 2 tuinstoelen is nu de wachtruimte op afstand, zelf koffie of thee pakken!
Ik heb geen idee hoe de regels zijn maar zij loopt nu met die snorkel op!
Eenmalige investering en anders moet ze dicht en verdient niets meer.

Ik denk dat vele die de oude prijs halen meer omzet bleven houden,
ik heb al thuis kappers, en officieel is kinderarbeid verboden!
Ze zijn weer op school en heb ik als online oppas Opa ook weer eens rust en vakantie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door sjohie »

Mijn kapper heeft de prijzen hetzelfde gehouden, waar ik mijn verbazing over uitsprak, maar volgens hun was het niet nodig. (had het dus prima gevonden als ze wel wat extra's hadden gerekend). Wel werken zij zonder mondkapjes, maar dat is alleen maar een advies meen ik, naast de meer dringende dingen als een intakegesprek en de hierboven al genoemde hygiëneregels?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zijn er al kappers gesignaleerd die, als risicobeperkende maatregel, bepaald hebben dat er tijdens de knipbeurt niet gesproken (of zo je wilt 'geouwehoerd') mag worden? :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
14 mei 2020 10:43
De Augurkjes bleven knippen!
[...]
ik heb al thuis kappers, en officieel is kinderarbeid verboden!
Ze zijn weer op school en heb ik als online oppas Opa ook weer eens rust en vakantie.
Ik vraag me werkelijk af hoe de augurkjes online hun opa geknipt hebben. Maar goed, in de wereld des Komkommers is alles mogelijk. :lol:

sake1987

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ben net terug honden uitlaten. Op weg naar het bos, kom ik langs 4 kapsalons, wat een verschil bij 1 waren alle werkplekken verstopt achter een kunststof gordijn, personeel mondkapjes en handschoenen, belijning en stoelen buiten. Bij 2 handgel buiten en personeel mondkapjes en 1 kapper stond gewoon net als vanouds te knippen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
14 mei 2020 11:11
Zijn er al kappers gesignaleerd die, als risicobeperkende maatregel, bepaald hebben dat er tijdens de knipbeurt niet gesproken (of zo je wilt 'geouwehoerd') mag worden? :mrgreen:
Dat zou wel schelen :D .
Mijn kapper ouwehoert nooit tegen mij omdat ik nagenoeg doof ben en mijn hoorapparaten niet in doe als ik naar de kapper ga , dus ik vertel dat dan ook gelijk.
Ik moet zeggen, dat is erg prettig ipv dat gezwam soms aan je hoofd.
En nu zouden ze dat sowieso niet moeten doen , gewoon mondkapjes op en mond houden. :D ik schreef het gisteren al in de huiskamer: € 2 Coronatoeslag komt er hier bij.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door agnesm »

Mijn kapper gaf aan dat ze per 15 mei de prijzen met 5 % verhogen.
Ik heb vandaag een afspraak dus ben benieuwd of ze het nu al doorberekenen, waar ik OK mee ben hoor.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik hou het maar bij wassen en zemen

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Aan de ene kant kan ik mij vinden dat er een toeslagje wordt berekend voor extra materialen maar aan de andere kant zullen er abonnement houders zijn welke de maandelijkse kosten niet hebben gestorneerd ( ik ben daar 1 van ) maar dan vindt ik een toeslagje niet passend.


Maar ik ben tot nu toe nog nergens extra kosten tegenkomen voor gebruik van handgel, spatschermen, ant-spuugschermen, handschoenen etc etc etc
Bouwmarketen, euroshoppers, supermarkten, afhaal (vr) eterijen, etc ect etc

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sake1987 schreef:
14 mei 2020 11:35
1 kapper stond gewoon net als vanouds te knippen.
Wat hoop ik zo dat mijn kapper dit over 2 weken ook doet.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even langs mijn voormalige kapper gelopen, moest de fiets bij de fietsenmaker ophalen. Hij draagt een blauw mondkapje, en is een euro duurder geworden. Mensen, inclusief een personeelslid van hem, staan aan de overkant buiten te wachten, drie exemplaren, die beslist geen anderhalve meter afstand houden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hygiëne toeslag

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Knippen zonder afspraak. Geldt dat nog steeds?

Gesloten