LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sake1987 schreef:
01 apr 2020 10:30
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 10:16
Handhaven zal wel lastig zijn. Want als je zonder factuur betaalt mag het wel neem ik aan want je mag wel mensen gewoon uitnodigen in je eigen huis toch?
Handhaven is ook moeilijk, ben zelf 28 jaar geleden kapper geweest en nu de kapsalons dicht zijn, krijg ik verzoeken van kennissen, collega's en familie of ik ze niet kan knippen. In mijn bijkeuken zou dat prima kunnen en niemand die het kan controleren. Maar ik werk zelf nu in de zorg en weet hoe belangrijk het is zo weinig mogelijk contacten nu te hebben en me aan het hygiëne protocol te houden . Daarbij komt ook dat ik de kapsalons straks weer een goede boterham gun. Gewoon 2020 de haarmode van de jaren 70 weer invoeren :D
Of allemaal als gabber gaan. Is makkelijker te onderhouden ook.

Verder lijkt het me moeilijk te controleren als alles zwart gebeurt. Maar hier in t dorp lopen nogal wat moderne NSB'ers heb ik al gemerkt, die maar wat graag andere mensen erop wijzen dat ze de richtlijnen niet volgen (terwijl sommigen deze zelf niet eens altijd opvolgen). Die mensen lijken me dan ook in staat om de politie te bellen voor zoiets.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
01 apr 2020 11:04
Of met buren die de politie tippen. Enz. Dat gaat wel ver toch?
Wat denk jij dat er gebeurt. Zie je al op het forum gebeuren: er is niks aan de hand, en sommigen melden zich suf bij de moderatiepolitie. Dat gebeurt in de straat dus ook. Wat dat betreft kun je niemand vertrouwen.

En geloof me: een thuiskapster die een klant gaat knippen, dat weet de hele buurt.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door criticus2 »

Kees2850 schreef:
01 apr 2020 11:57
Lady1234 schreef:
01 apr 2020 11:42
Er zullen wel meer mensen tussen wal en schip vallen. Maar om nu specifieke sekswerkers (met een k dus) hier aan te halen?

Is misschien lollig bedoeld op 1 april van u?
Nee eerlijk gezegd heb ik nog geen moment aan 1 april gedacht.

Ik heb dit onderwerp geopend omdat ik nogal wat mensen ken die zich ernstig zorgen maken omdat ze geen behandelingen meer krijgen. En dat beslaat een breed vlak. Van fysiotherapie voor lichamelijke klachten tot massages om lymfoedeem te voorkomen / behandelen.

Daarnaast ken ik nogal wat mensen die die behandelingen geven en zich zorgen maken om hun financiële situatie.
klopt. maar tegengaan verspreiding gaat voor. Daarnaast zijn er voor diverse groepen regelingen. moeten nog opstarten en het duurt even voordat er wat op de rekening komt, maar het kan wel.

en idd, veel zorg staat stil of bijna stil, zal ook nog een staart krijgen met langere arbeidsongeschiktheid etc. dat is zo. niets aan te doen..

Vriendin met B&B ligt volledig stil. heeft net aanvraag BBZ gedaan.
bevriende tandarts ligt ook stil. lijkt bij heel veel regelingen naast de pot te ....
volledige mondzorg ligt op zijn gat, inclusief dan tandtechniekers ed. en geldt voor meer medische beroepen en aangrenzende beroepen. daar zal heel veel van failliet gaan, of het een hele tijd heel zwaar hebben. Huisartsen krijgen nu extra geld. wellicht volgen andere zorgsectoren ook.
Waar deze de laatste jaren allemaal fors zijn uitgekleed lijkt er ineens meer een besef te komen dat dat wellicht niet slim was...

Alternatief is dat we het negeren en dan dus veel meer besmettingen en doden accepteren.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door criticus2 »

Kees2850 schreef:
01 apr 2020 12:18
witte angora schreef:
01 apr 2020 12:12
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 11:04
Of met buren die de politie tippen. Enz. Dat gaat wel ver toch?
En geloof me: een thuiskapster die een klant gaat knippen, dat weet de hele buurt.
Ongetwijfeld maar dan hoef je de belastingdienst of politie toch niet te tippen?
promoot je nu serieus een zwart werkcircuit, met alle risicos van weer toenemende cirkel van besmettingen daarbij?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
01 apr 2020 12:18
witte angora schreef:
01 apr 2020 12:12
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 11:04
Of met buren die de politie tippen. Enz. Dat gaat wel ver toch?
En geloof me: een thuiskapster die een klant gaat knippen, dat weet de hele buurt.
Ongetwijfeld maar dan hoef je de belastingdienst of politie toch niet te tippen?
Dat hoeft inderdaad niet, maar het gebeurt wel, en het gebeurt massaal. Neem dat maar van mij aan. Het gebeurt doorgaans door mensen die de hele dag niks anders te doen hebben dan op anderen te letten. En daar zijn er ook veel te veel van.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
01 apr 2020 12:25
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 12:18
witte angora schreef:
01 apr 2020 12:12


En geloof me: een thuiskapster die een klant gaat knippen, dat weet de hele buurt.
Ongetwijfeld maar dan hoef je de belastingdienst of politie toch niet te tippen?
Dat hoeft inderdaad niet, maar het gebeurt wel, en het gebeurt massaal. Neem dat maar van mij aan. Het gebeurt doorgaans door mensen die de hele dag niks anders te doen hebben dan op anderen te letten. En daar zijn er ook veel te veel van.
Sorry, nu moet ik toch even lachen hoor. Ik lees van u niets anders dan commentaar op mensen die zich volgens u niet aan de regels houden. Dit is toch wel de pot verwijt de ketel.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoe zou een hele buurt kunnen weten dat er een thuiskapster komt? Dat kan dan alleen maar in een buurt waar mensen de hele dag met argusogen op anderen letten. Ik weet toch echt niet wanneer en welke mensen er bij de buren naar binnen gaan.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
01 apr 2020 12:40
Hoe zou een hele buurt kunnen weten dat er een thuiskapster komt? Dat kan dan alleen maar in een buurt waar mensen de hele dag met argusogen op anderen letten. Ik weet toch echt niet wanneer en welke mensen er bij de buren naar binnen gaan.
Ik heb een thuiskapster naast me wonen. Precies zoals u zegt, ik weet niet wie er naar binnen gaat want dat interesseert me niet. En dan nog, als ik het zou zien weet ik niet eens of het familie, kennissen of vrienden zijn die op bezoek komen.
Het zou niet bij me opkomen om me daarmee te gaan bemoeien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
01 apr 2020 11:57
(...)
Ik heb dit onderwerp geopend omdat ik nogal wat mensen ken die zich ernstig zorgen maken omdat ze geen behandelingen meer krijgen. En dat beslaat een breed vlak. Van fysiotherapie voor lichamelijke klachten tot massages om lymfoedeem te voorkomen / behandelen.
Daarnaast ken ik nogal wat mensen die die behandelingen geven en zich zorgen maken om hun financiële situatie.
De titel van jouw topic geeft iets anders aan, nl of het strafbaar is wanneer sekswerkers en kappers door blijven werken aan huis.
Niet dat mensen zich zorgen maken over hun niet ontvangen behandelingen of de financiële situatie van deze werkers op dit terrein.
Wat wil je met dit topic , Kees ?
- aankaarten dat er mensen zwart blijven werken?
- aankaarten dat deze mensen medisch gezien stom bezig zijn?
- aankaarten dat er verraders onder ons zijn?
- dat deze werkers idd strafbaar zijn en dan?
-mensen aanzetten om deze ' zwartwerkers ' aan te geven bij de politie of de BD ? :roll:

Ik heb werkelijk geen idee wie wat en waar doet, ik zie het niet en ik weet het niet.
Iedereen heeft zijn of haar eigen verantwoordelijkheid in deze.

En verder : verraders zijn er al sinds de mensheid.
Laatst gewijzigd door moederslink op 01 apr 2020 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die knipbeurt is toch alleen maar van belang voor de kapper als hij financieel aan de grond zit? Niet voor die klant. Het is maar haar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
01 apr 2020 11:57
Ik heb dit onderwerp geopend omdat ik nogal wat mensen ken die zich ernstig zorgen maken omdat ze geen behandelingen meer krijgen. En dat beslaat een breed vlak. Van fysiotherapie voor lichamelijke klachten tot massages om lymfoedeem te voorkomen / behandelen.

Daarnaast ken ik nogal wat mensen die die behandelingen geven en zich zorgen maken om hun financiële situatie.
Ja, begrijpelijk. Niet onaardig bedoeld, maar je begeeft je prive wel in een segment van alternatieve geneeswijzen, moet je ook helemaal zelf weten, maar daarvoor gelden wel andere voorwaarden dan die voor de beroepen gelden die wel als cruciaal worden aangemerkt. En ik kan mij voorstellen dat bepaalde massage-vormen of acupunctuur in deze regelingen niet als cruciaal bestempeld zijn en dus gewoon verboden zijn. Net als alle andere contact-beroepen.

Dus bijvoorbeeld fysiotherapie is in sommige gevallen wel mogelijk, maar dat zijn wel uitzonderlijke gevallen. Voor die uitzonderlijke gevallen geldt 1 belangrijk criterium, komt er onherstelbare schade als de behandeling uitgesteld wordt. In geval van Lymfoedeem is er een risico op wondroos, maar het is ter beoordeling van de therapeut of de behandeling hiervoor doorgang moet vinden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja, ik kan lezen.
Ik geef aan dat de topictitel dan helemaal niet overeenkomt met het verhaal.
Jouw vraag was of het strafbaar is.
Vervolgens waaiert het uit en er komt geen antwoord op jouw vraag in de titel en ga je er zelf ook wederom totaal andere dingen inbrengen.
Laatst gewijzigd door moederslink op 01 apr 2020 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
01 apr 2020 12:40
Hoe zou een hele buurt kunnen weten dat er een thuiskapster komt? Dat kan dan alleen maar in een buurt waar mensen de hele dag met argusogen op anderen letten. Ik weet toch echt niet wanneer en welke mensen er bij de buren naar binnen gaan.
Mij interesseert het ook niet. Maar daarom zijn er genoeg die anderen nauwgezet in de gaten houden. Heb meerdere keren met zulke buren te maken gehad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
01 apr 2020 09:50
Artikel 2.4. Verbod uitoefenen contactberoepen
Het is verboden om contactberoepen uit te oefenen.
Dit verbod geldt niet voor zorgverleners die hun beroep uitoefenen, mits voor deze uitoefening een individuele medische indicatie bestaat en daarbij door de zorgverlener alle in verband met COVID-19 benodigde hygiënevereisten in acht worden genomen.
Dit is het antwoord op jouw vraag : het is dus strafbaar.
De rest is niet relevant. Dat het gebeurt is evident , dat ze verraden worden waarschijnlijk ook.
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 12:18

Ongetwijfeld maar dan hoef je de belastingdienst of politie toch niet te tippen?
Wie zegt dat dit gebeurt?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
01 apr 2020 11:48

. Maar hier in t dorp lopen nogal wat moderne NSB'ers heb ik al gemerkt, die maar wat graag andere mensen erop wijzen dat ze de richtlijnen niet volgen (terwijl sommigen deze zelf niet eens altijd opvolgen). Die mensen lijken me dan ook in staat om de politie te bellen voor zoiets.
Meent u dat nu echt of heeft u geen lering getrokken uit de geschiedenislessen over o.a. de benoemde groep landverraders.

De vergelijking die u maakt gaat echt helemaal mank en ik hoop dat u het niet zo bedoeld als dat ik het voel.
Iemand op zijn/haar gedrag en/of verantwoordelijkheid aanspreken is, zeker in deze tijden, een noodzaak, kan veel onnodig leed voorkomen en heeft niets met landverradersgedrag van doen.

Altijd nog beter iemand op zijn ongepaste gedrag aan te spreken dan er je kop er voor in het zand te steken.

Sorry hoor, maar de landverraders opmerking raakt mij heel dicht nabij, vandaar mijn reactie !

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Erthanax »

moederslink schreef:
01 apr 2020 13:22
(...)
Dit is het antwoord op jouw vraag : het is dus strafbaar.
De rest is niet relevant. Dat het gebeurt is evident , dat ze verraden worden waarschijnlijk ook.
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 12:18

Ongetwijfeld maar dan hoef je de belastingdienst of politie toch niet te tippen?
Wie zegt dat dit gebeurt?
Niemand had het daarover, maar het leidt mooi af van de eigenlijke vraag (strafbaar of niet?) en zorgt direct voor een nieuwe, breed uitwaaierende en hopelijk verhitte discussie.

Je ziet het pas als je het door hebt.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, u dacht, ik zet sexwerkers in de topic titel en gaan met die banaan.

“Bij wijze van spreken dan”.😀

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
01 apr 2020 11:48
Maar hier in t dorp lopen nogal wat moderne NSB'ers heb ik al gemerkt, die maar wat graag andere mensen erop wijzen dat ze de richtlijnen niet volgen (terwijl sommigen deze zelf niet eens altijd opvolgen). Die mensen lijken me dan ook in staat om de politie te bellen voor zoiets.
scontra schreef:
01 apr 2020 13:23
Meent u dat nu echt of heeft u geen lering getrokken uit de geschiedenislessen over o.a. de benoemde groep landverraders. [...] Altijd nog beter iemand op zijn ongepaste gedrag aan te spreken dan er je kop er voor in het zand te steken. Sorry hoor, maar de landverraders opmerking raakt mij heel dicht nabij, vandaar mijn reactie !
Als je iets meer geschiedenisles hebt gehad, dan moet er ook aandacht zijn besteed aan wie nu precies lid was van deze vereniging. Qua karakter is er een overeenkomst: altijd naar anderen wijzen, niet vragen, maar direct beschuldigen en vooral instanties inlichten. Je herkent de huizen van dit slag medemens aan het feit, dat ook op windstille dagen er beweging in de vitrages zit. Hun aanwezigheid in je omgeving kun je onder andere merken aan de verschillende opsporingsambtenaren, die anonieme meldingen nagaan.

Iemand op zijn gedrag aanspreken is prima, zolang je het netjes in een gesprek doet. Dat doet dit slag mensen niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door berndv »

Kees2850 schreef:
01 apr 2020 13:27
@berndv Het gaat mij niet alleen om alternatieve geneeswijzen
snap ik, was ook niet negatief bedoeld
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 13:27
Een vriend van mij kreeg 2x per week fysio allereerst als pijnverlichting en daarnaast om te kijken of zijn knie daarvan beter wordt of dat hij toch een kunstknie nodig heeft
En vervelend genoeg is pijnverlichting dus op dit moment geen noodzakelijk iets, zoals ik aangaf is de maatstaf of er blijvende schade komt bij niet behandelen. Tenzij die knie erger en onherstelbaar beschadigd als behandeling uitblijft.
Kees2850 schreef:
01 apr 2020 13:27
Maar het is waar dat bepaalde bewezen aanvullende behandelingen waaronder acupunctuur (in China is dat een wel erkende
behandeling) of infusen met hoog gedoseerde vitamine C () worden nog steeds niet vergoed of officieel erkend. Dat neemt niet weg dat ook patiënten die daarbij baat ervaren zich ernstige zorgen maken.
Over het inhoudelijke deel van dergelijke behandelingen wil ik verder niet in gaan, maar ergens baat bij hebben of een behandeling die van levensbelang is vind ik nog wel een groot verschil. Een behandeling waar iemand baat bij heeft kan op dit moment dus niet zomaar, maar onder zeer strikte voorwaarden.

Het onthouden van chemo voor een borstkankerpatient vind ik dan wel weer het extreme uiterste, want dat lijkt mij toch iets dat bij niet behandelen behoorlijk uit de klauwen kan lopen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is het strafbaar als kappers of sekswerkers mensen toch thuis bezoeken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat gaat nog wat worden. Ik heb een tondeuse gekocht. Had ik lang geleden ook al, maar nu heb ik een veel betere. Heb geen zin om er als een hippie bij te lopen. Nu nog iemand zien te vinden die ermee overweg kan, en anders moet ik het zelf maar doen.

Gesloten