Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
01 mar 2021 21:23
bovendien ligt zijn reden niet in wat jij schreef.
En die reden wil ik ook nog wel geven, want die is natuurlijk voor sommigen wel duidelijk. Ik sta persoonlijk helemaal niet te springen voor zo'n vaccinatie, daar ik het virus al heb gehad en het me alleen maar extra moeite gaat kosten. Waar ik in mijn ogen niets aan heb. Echter wil ik nog wel graag op vakantie ergens dit jaar en dan zou ik dus eigenlijk gedwongen gevaccineerd worden. En daar wilde de regering toch helemaal niet aan?

flerkje
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 22:52

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door flerkje »

Het gele boekje is door RIVM al 2 maanden goedgekeurd om je COVID19 vaccinatie te laten bijstickeren/stempelen/schrijven.
Dit kunt u ook vinden op de officieel publieksinformatie van de overheid.

Er is nu nog geen enkel COVID vaccinatiepaspoort of bewijs.
MAAR
Het gele boekje is inderdaad van oudsher een officieel vaccinatiebewijs, al tientallen jaren WHO en VWS goedgekeurd. Zie Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Internati ... _Profylaxe

Inderdaad een logisch bewijs waar we nu al mee kunnen werken.Dus neem je gele boekje mee ;-) Of zorg dat je bijtijds een nieuwe hebt.

Zie verder op [commerciële link door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2021 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link door moderator aangepast

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk wil de regering daar niet aan. Dus maar gewoon op vakantie in Nederland. Niets mis mee.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
01 mar 2021 21:31
Maar verder doet het er allemaal niet toe, want die gekkigheid gaat vast niet door.
Sorry, dit gaat zeker door.

Nelie Davids heeft een terechte vraag. Waarom wordt deze vaccinatie niet opgenomen in je vaccinatieboekje? Dat gebeurt elders in Europa wel. Het maakt het reizen veel gemakkelijker, kan onnodig testen voorkomen.

Scheve vergelijking, het gaat meer om het principe erachter: voor dieren wordt ook een bewijs van inenting gevraagd en zelfs dan moeten dierentuinbewoners soms een maand in quarantaine worden gehouden na verhuizing naar een ander land. Alles om ongewone ziektes buiten de deur te houden.

Momenteel is de hysterie nog compleet, zelfs wanneer je kunt aantonen al Covid19 gehad te hebben, immuun te zijn of al gevaccineerd, dan willen veel landen nog steeds een verse testuitslag zien plus quarantaineplicht. Zo'n vaccinatiepaspoort is een mooie uitweg om aan dit soort reisbeperkingen een einde te maken.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
02 mar 2021 09:21
Alles om ongewone ziektes buiten de deur te houden.
Maar hoort Covid daarbij? Volgens mij is elk land er ongeveer door getroffen en is het niet echt iets wat beïnvloed wordt door de locatie of het klimaat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Jablan »

Ja, Covid hoort erbij. Hoe slechter de (toegang tot de) zorg of hoe armer een land, hoe dodelijker het is.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Ik vind dit paspoort helemaal fout. Dit om de eenvoudige redenen dat we mensen onderscheid gaan maken en ze aan de kant zetten. Waar moet ik dit bewijs laten kijken? Op het paspoort (Id) zetten kan niemand het zien .... maar moet ik dit laten controleren in een hotel, restaurant en of ....... Er word me ook niet gevraagd of deze gegevens in een bestand opgeslagen worden of elkeen kan kijken.
We kennen hun achtergrond niet van het waarom?? Een medische toestand omdat er produkten in zitten die je niet verdraagt of allergisch voor bent. Gewoon niet wilt .... erop schrijven geweigerd kan niet. Mag ik als vrij-williger (onbesoldigd) en niet vrijwillger (betaald) geen personen gaan bezoeken.
Weten ze al niet genoeg van mij? Ja, alles, zelfs mijn koopgedrag.
Er moet ook nog definitief bewezen worden dat we beschermd zijn voor lange tijd.
De arme wijken, arme uit een land geen krijgen dan afsluiten en hun kostwinning afnemen. Van hun zuur verdiende €urotjes.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik vind dit paspoort helemaal fout.
Maar het bestaat al.. Waarom dan nu ineens fout?

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Waarom zo moeilijk over een vaccins paspoort, zoals eerder gezegd is er al een het gele boekje dat ieder land in de wereld voert. Dus anti Corona vaccins ook erin zetten en klaar.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door 16again »

Thatch22 schreef:
08 mar 2021 13:08
Waarom zo moeilijk over een vaccins paspoort, zoals eerder gezegd is er al een het gele boekje dat ieder land in de wereld voert. Dus anti Corona vaccins ook erin zetten en klaar.
Maar dat gele boekje is alleen nodig bij buitenlandse reizen, niet voor bioscoopbezoek etc.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
01 mar 2021 21:51

En die reden wil ik ook nog wel geven, want die is natuurlijk voor sommigen wel duidelijk. Ik sta persoonlijk helemaal niet te springen voor zo'n vaccinatie, daar ik het virus al heb gehad en het me alleen maar extra moeite gaat kosten. Waar ik in mijn ogen niets aan heb. Echter wil ik nog wel graag op vakantie ergens dit jaar en dan zou ik dus eigenlijk gedwongen gevaccineerd worden. En daar wilde de regering toch helemaal niet aan?
Alsnog kan je het nog een keer krijgen, het is namelijk helemaal niet zeker dat je beschermd bent omdat je het hebt gehad.

Ik denk dat je niet om een vaccinatie heen komt, als je naar het buitenland of andere dingen wil gaan doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door sjohie »

De SER heeft over dit onderwerp, hun advies uit gebracht. Naja, in bredere zin dus vaccinatiebewijs en/of testbewijs.

Ik ben wel vóór, maar dan voor extra dingen, zoals festivals, concerten en grootschalige horeca.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
08 mar 2021 13:19
De SER heeft over dit onderwerp, hun advies uit gebracht. Naja, in bredere zin dus vaccinatiebewijs en/of testbewijs.

Ik ben wel vóór, maar dan voor extra dingen, zoals festivals, concerten en grootschalige horeca.
Dit artikel gaat puur over een testbewijs. Heeft niets met een vaccinatiepaspoort te maken.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
08 mar 2021 13:19
De SER heeft over dit onderwerp, hun advies uit gebracht. Naja, in bredere zin dus vaccinatiebewijs en/of testbewijs.

Ik ben wel vóór, maar dan voor extra dingen, zoals festivals, concerten en grootschalige horeca.
Ik ben ook voor, maar wil 'm juist nauwer. En dan niet alleen voor covid19 maar ook meteen voor alle andere vaccinaties.
Dus maatschappij open voor iedereen die gevaccineerd is en ook toepassen op KDV's, BSO's, openbare gebouwen e.d.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Openbare gebouwen? En wat moeten mensen dan als ze nog lang en breed niet aan de beurt zijn voor een vaccinatie, maar ze moeten bijvoorbeeld op het gemeentehuis zijn?

En moeten dan alle medewerkers van KDV’s, BSO’ en in openbare gebouwen zich verplicht laten vaccineren?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door angel1978 »

En moeten dan alle medewerkers van KDV’s, BSO’ en in openbare gebouwen zich verplicht laten vaccineren?
Ja dat lijkt me dan wel ja.
Belachelijk wat mij betreft dat je je kind naar een KDV kan brengen waarbij een medewerker evt. je kind kan besmetten met een levensgevaarlijke ziekte voor dat kind ( dat nog niet gevaccineerd KAN zijn ivm de leeftijd ). Dus ja, medewerkers moeten wat mij betreft gevaccineerd zijn, net als alle andere kinderen die daar zijn overigens.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Aygulf »

mahadma schreef:
01 mar 2021 17:05
Als op dit moment 1.250.000 van de 17.000.000 is geënt, en het zeker nog een jaar duurt voordat het gros is geënt zou zijn is dit nu een zwaar discriminerende maatregel.
Beetje flauw van mij maar kan het toch niet laten: volgens mij is enten een nieuwe loot op een bestaande stam laten groeien en is inenten hetzelfde als vaccineren.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door bupaul »

Ik moet in dit verhaal kwijt dat Nijogeth schrijft:
"terwijl het virus mogelijk amper nog gevaarlijk is voor deze mensen."
dit is natuurlijk niet waar.
Voor of tegen een virus paspoort staat hier los van.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

bupaul schreef:
08 mar 2021 17:35
Ik moet in dit verhaal kwijt dat Nijogeth schrijft:
"terwijl het virus mogelijk amper nog gevaarlijk is voor deze mensen."
dit is natuurlijk niet waar.
Voor of tegen een virus paspoort staat hier los van.
Dat is zelfs hoe vaccins werken. Die laten het immuunsysteem werken, waardoor deze voorbereid is op het virus, mocht het daadwerkelijk in het lichaam komen. Bij een daadwerkelijke besmetting werkt dit ook zo, het immuunsysteem onthoudt dan hoe men dit virus kan aanpakken voor een volgende keer. Daarom zijn er ook zo weinig echte herbesmettingen bekend.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Medicijnpaspoort voor coronavaccin?

Ongelezen bericht door sjohie »

Noël Maesen schreef:
02 mar 2021 14:33
Ik vind dit paspoort helemaal fout. Dit om de eenvoudige redenen dat we mensen onderscheid gaan maken en ze aan de kant zetten. Waar moet ik dit bewijs laten kijken? Op het paspoort (Id) zetten kan niemand het zien .... maar moet ik dit laten controleren in een hotel, restaurant en of ....... Er word me ook niet gevraagd of deze gegevens in een bestand opgeslagen worden of elkeen kan kijken.
We kennen hun achtergrond niet van het waarom?? Een medische toestand omdat er produkten in zitten die je niet verdraagt of allergisch voor bent. Gewoon niet wilt .... erop schrijven geweigerd kan niet. Mag ik als vrij-williger (onbesoldigd) en niet vrijwillger (betaald) geen personen gaan bezoeken.
Weten ze al niet genoeg van mij? Ja, alles, zelfs mijn koopgedrag.
Er moet ook nog definitief bewezen worden dat we beschermd zijn voor lange tijd.
De arme wijken, arme uit een land geen krijgen dan afsluiten en hun kostwinning afnemen. Van hun zuur verdiende €urotjes.
Ik moest begin vorig jaar mijn gele vaccinatie boekje/paspoort laten zien bij de grenscontrole op Zanzibar (Tanzania), want zonder bewijs van een gele koorts inenting kom je daar het land niet in.

Is niks ongebruikelijks in de wereld, niet elk land heeft hetzelfde zorgsysteem, of laagdrempelige toegang tot zorg, om alles en iedereen zomaar het land in te laten komen. Verder zijn er van veel ziektes lokale varianten, de werking van jouw griepprik hier, is bijvoorbeeld in Zuid Amerika niet zo zeker.

En je ziet het nu ook met de corona varianten. In Brazilië dachten ze in Manaus geen 2e golf te krijgen, want door de 1e golf zou er een vorm van groepsimmuniteit zijn, en ze zijn lekker geïsoleerd daar in de jungle. Toen was daar de Zuid-Afrikaanse of Britse variant, daar wil ik af zijn, en daartegen was nog niemand immuun in de stad. Dus weer golf, met alle gepubliceerde ellende van dien.

Gesloten