LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mondkapjes, welke productiestoffen zitten daarin verwerkt?

Betsie2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2020 14:04

Mondkapjes, welke productiestoffen zitten daarin verwerkt?

Ongelezen bericht door Betsie2008 »

Mijn zorgelijke vraag: De mondkapjes die nu bijna verplicht gebruikt worden, welke productiestoffen zitten daar in verwerkt?
Want je kunt de wegwerp bij verschillende winkel ,drogisten kopen , of via buitenland bestellen. Mijn idee is heb verschillende mondkapjes geprobeerd en maak me dan ook zorgen over de geur die er vrijkomt en dat je van sommige mondkapjes hoofdpijn krijgt.
Wordt daar wel op getest? En hoe kan dat die geur zo vrij komt en er hoofdpijn klachten ervan krijg? En het is niet dat hier tegen ben, maak me alleen zorgen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mondkapjes, welke productiestoffen zitten daarin verwerkt?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Staat het niet op de doos waar ze van gemaakt zijn? Of anders de drogist vragen.

Zorggebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2016 01:03

Re: Mondkapjes, welke productiestoffen zitten daarin verwerkt?

Ongelezen bericht door Zorggebruiker »

Heb ik mij ook al afgevraagd, zeker omdat ze in China (waar het merendeel van de kapjes vandaan komt) het niet zo nauw nemen met giftige stoffen in producten. Misschien tijd voor Radar om hier eens in te duiken. Ik heb zelf een lading kapjes weg moeten doen omdat ze niet te dragen waren door de chemische stank die er vanaf kwam.

sake1987

Re: Mondkapjes, welke productiestoffen zitten daarin verwerkt?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Meeste kapjes die ik zie zijn zelfgemaakt 100% katoen.

Gesloten