LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door G7 »

ik ben vanmorgen naar de Primera hier op ons winkelcentrum geweest en zij hadden een A viertje op de deur dat ze alleen open zijn voor breng en afhaal pakketjes. Kon dus niet de lotto inleveren wat ik daar dagelijks doe, wat uiteraard wel begrijpelijk is, want dat is geen levensbehoefte, maar verderop bij de Readshop die wel gewoon open is, kon het wel. Wel even bijzeggen, is tevens een ING winkel en postpakket filiaal.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door sjohie »

G7 schreef:
15 dec 2020 13:40
ik ben vanmorgen naar de Primera hier op ons winkelcentrum geweest en zij hadden een A viertje op de deur dat ze alleen open zijn voor breng en afhaal pakketjes. Kon dus niet de lotto inleveren wat ik daar dagelijks doe, wat uiteraard wel begrijpelijk is, want dat is geen levensbehoefte, maar verderop bij de Readshop die wel gewoon open is, kon het wel. Wel even bijzeggen, is tevens een ING winkel en postpakket filiaal.
Primera liep ook al te mopperen dat zij geen tabak en loten mogen verkopen, maar de supers via de servicebalies wél.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door berndv »

sjohie schreef:
15 dec 2020 14:14
G7 schreef:
15 dec 2020 13:40
ik ben vanmorgen naar de Primera hier op ons winkelcentrum geweest en zij hadden een A viertje op de deur dat ze alleen open zijn voor breng en afhaal pakketjes. Kon dus niet de lotto inleveren wat ik daar dagelijks doe, wat uiteraard wel begrijpelijk is, want dat is geen levensbehoefte, maar verderop bij de Readshop die wel gewoon open is, kon het wel. Wel even bijzeggen, is tevens een ING winkel en postpakket filiaal.
Primera liep ook al te mopperen dat zij geen tabak en loten mogen verkopen, maar de supers via de servicebalies wél.
Supermarkt hier in de stad was er zo trots op dat die zijn servicebalie had ingeruild voor een Primera, gerund door het personeel van de supermarkt. Want, zo konden ze meer service bieden dan de standaard servicebalie. :lol:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
15 dec 2020 13:27
Sowieso blijven alle pakket ophaalpunten allemaal open.
Er blijft nog best véél open eigenlijk.
Ik maakte net, nadat ik zag hoe achterlijk druk het in het winkelcentrum om de hoek was, in m'n hoofd een rondje:

OPEN: 14
Kruidvat, kaasboer, Bruna (pakketjes), Etos, snackbar (afhaal), opticien, stomerij, groenteboer, visboer, bakker, Gall&Gall, Hema, slager, AH.

DICHT: 3
poolcafé, textielwinkel, Blokker.

Best bizar hoeveel er dus nog open is. Om nou te zeggen dat het rustig was... :(

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door henk51 »

Het grootste deel van de 540 HEMA-vestigingen in Nederland blijft geopend voor eten, drinken en andere essentiële producten. Die beslissing is samen met branchevereniging INretail en het kabinet genomen, zegt een HEMA-woordvoerder.

Naast eten en drinken vallen bijvoorbeeld verzorgingsproducten en babyspullen onder essentiële producten. "Als je als ouder net een kind hebt gekregen, heb je babyspullen echt direct nodig."

Niet-essentiële producten zijn afgelopen nacht uit de winkels gehaald of worden afgeschermd. Die producten, zoals kleding, woon- en keukenspullen, worden alleen online verkocht. Kleinere HEMA-winkels zonder foodassortiment blijven wel dicht.

Dus Hema is niet open met gehele assortiment

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door berndv »

De pakketophaalpunten zijn weliswaar open, maar alleen voor pakketten, ze mogen geen andere zaken verkopen. Ik ken in de regio ook elektroworld zaken die ook DHL punt zijn, die mogen nog niet eens telefonisch bestelde artikelen meegeven via het pakketpunt in de winkel.

Bruna mag het pakketpunt weliswaar openen, officieel mogen ze geen boeken en tijdschriften verkopen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Uit het rijtje wat ik noemde, mogen drie winkels niet het hele assortiment verkopen (of alleen afhaal): de Bruna, de Hema en de snackbar. Maar die vormen, samen met de 11 winkels die wél volledig open zijn, toch een bron van veel reisbewegingen en contacten.

Niet gek ook, als je ziet dat van de 19 winkels in dit winkelcentrum er slechts 4 helemaal dicht gaan, drie met beperkingen open blijven en maar liefst 12 volledig open zijn. Ik was net trouwens nog twee winkel vergeten: de fietsenwinkel (die dicht is) en nog een opticien.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Ik begreep dat de winkels met een pakketpunt in principe zelf mogen beslissen of ze open of dicht willen daarvoor, dat ze vanuit de overheid open mogen betekent niet dat ze het moeten. Maar ik begreep ook dat ze door de pakketbedrijven onder druk gezet worden om de dienstverlening voort te zetten. Wellicht spelen er ook wel contractuele verplichtingen mee. Maar ze mogen inderdaad niets verkopen en ook geen bestellingen aannemen en die mee geven aan de balie. Dus kan me zo wel voorstellen dat een heleboel nu niet echt van harte open zijn.

Fietsenzaken hier zijn trouwens wel open, maar mag geloof ik alleen voor reparaties.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door gosewijn »

De brillenwinkel is hier alleen op afspraak open . Heb mazzel verzekering betaald mee ,200,00 e , wist ik niet . 2021 100,00 e ,Dan maar nu doen :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door sjohie »

gosewijn schreef:
15 dec 2020 16:28
De brillenwinkel is hier alleen op afspraak open . Heb mazzel verzekering betaald mee ,200,00 e , wist ik niet . 2021 100,00 e ,Dan maar nu doen :D
Dat is ook waar al die advertenties van die ketens in deze maanden niet al te subtiel op hintten. Dit weer tot grote ergernis van de verzekeraars, want het is toch wat een perverse prikkel die sommige mensen aanzet tot het vervangen van een nog prima bril voor een nieuwe, terwijl zij consequent druk voelen vanuit de politiek om de kosten te besparen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door moederslink »

aanvulling: zaken die ook nog open blijven :
- dierenspeciaalzaken
- apotheken
- wasserijen
- slijterijen
- bloemenzaken, mits buiten
- weekmarkten
- audiciens

Ergo, niemand hoeft te hamsteren 😉

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door MaaikeM »

https://nos.nl/artikel/2360798-grootste ... -open.html

Hier nog wat meer info mbt de pakketpunten. Ze krijgen van PostNL en DHL dus een extra vergoeding voor de openstelling, omdat de pakjes zelf zeer weinig opleveren. Dat valt dan toch weer mee.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door gosewijn »

sjohie schreef:
15 dec 2020 16:37
gosewijn schreef:
15 dec 2020 16:28
De brillenwinkel is hier alleen op afspraak open . Heb mazzel verzekering betaald mee ,200,00 e , wist ik niet . 2021 100,00 e ,Dan maar nu doen :D
Dat is ook waar al die advertenties van die ketens in deze maanden niet al te subtiel op hintten. Dit weer tot grote ergernis van de verzekeraars, want het is toch wat een perverse prikkel die sommige mensen aanzet tot het vervangen van een nog prima bril voor een nieuwe, terwijl zij consequent druk voelen vanuit de politiek om de kosten te besparen.
Helaas is nodig ,ander beslist niet gedaan ,zijn onder tussen 8 jaar oud .

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Brahms »

Moneyman schreef:
14 dec 2020 15:29
Ik kwam net langs een Primera: een rij van hier tot Tokyo... allemaal mensen met pakketjes (die retouren moeten wel tijdig terug natuurlijk).
En elkaar maar verder en meer besmetten........
Het gaat nooit goedkomen zo, hoog tijd voor een echt Lockdown.
Dit gaat nergens meer over.

LectoriSalutem
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Probleem is ook dat iedereen zichzelf essentieel vindt.
Ik probeer me wel eens voor te stellen dat dit een oorlogssituatie "light" is, en dat alles nog veel slechter zou kunnen gaan.
Allerlei nodeloze "randzooi" is schijnbaar nog steeds zo belangrijk dat we blij lachend onszelf en een ander willen besmetten.
Het grootste deel van deze ellende hebben we aan ons zelf te danken....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Breigaren essentieel. Paracetamol niet. Duidelijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eens

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door angel1978 »

bij mijn supermarkt verkopen ze ook breigaren, dus daarvoor hoeft die ook niet open

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Goede kleding is inderdaad een eerste levensbehoefte.

Stel je eens voor: je hebt vanavond brand in huis. Naast het regelen van vervangend onderdak is het aanschaffen van enkele sets nieuwe kleding écht één van de eerste behoeften. Als er ook maar enige financiële middelen voorhanden zijn in zo'n situatie wil je niet eerst 5 weken (of langer) in krijgertjes/afdankertjes rondlopen. Maar gewoon weer zo snel mogelijk fatsoenlijk (en naar je eigen smaak) voor de dag komen.

Maar goed: de meeste pakketpunten zullen dus open blijven. Nu de pakjes voor die pakketpunten geen bijzaak zijn, maar de enige reden om nog de deur te openen, mag men verwachten dat de pakketdiensten zorgen voor volledige salarisbetaling van het personeel.

Anders moeten die pakketdiensten maar weer postkantoren openen.

Gesloten