LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restitutie festival Best Kept Secret Festival pas uiterlijk juli 2021

MevrKalf
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2020 17:09

Restitutie festival Best Kept Secret Festival pas uiterlijk juli 2021

Ongelezen bericht door MevrKalf »

Inmiddels heb ik een mail ontvangen van Eventim met daarin het voorkeursformulier. Middels mijn ordernummer van de bestelling van €178 voor 2 kaartjes voor Best Kept Secret, kan ik aangeven dat ik restitutie wil ipv een voucher of mijn kaarten behouden voor de nieuwe datum. Ik geef aan dat ik restitutie wil. Vervolgens staat er in de bevestigingsmail doodleuk dat ik de restitutie pas ontvang UITERLIJK 1 MAAND NA DE NIEUWE DATUM JUNI 2021 !!!!!

Vervolgens ga ik naar de website van Best Kept Secret en daar staat het ook onder de veelgestelde vragen, zie onderstaande.
Zijn er nog meer mensen die dit onacceptabel vinden?
Ik had mijn dagkaartjes echt specifiek voor 1 band gekocht en die wil ik nu graag later dit jaar ergens anders bezoeken met dit geld.

Zo staat het op de website: https://www.bestkeptsecret.nl/faq/voucherregeling/

Kan ik ook mijn geld terugkrijgen ipv een voucher te ontvangen?

Dat kan, als consument heb je het recht om je geld terug te krijgen. Deze landelijke voucherregeling is alleen niet voor niets opgezet: hiermee help je de klap van de coronacrisis in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop worden gewerkt aan evenementen als Best Kept Secret in de toekomst. We willen je vragen dit in overweging te nemen. Mocht je toch terugbetaald willen worden, dan kan dat ook. Als je een ticket hebt voor Best Kept Secret, ontvang je een mail van onze ticketpartner Eventim met alle informatie omtrent het behouden van je ticket, het laten omzetten in een voucher of het terugvragen van je geld. De terugbetaling gebeurt uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van Best Kept Secret in 2021.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Restitutie festival Best Kept Secret Festival pas uiterlijk juli 2021

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat toch “uiterlijk”, dus ze kunnen best eerder uitbetalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Restitutie festival Best Kept Secret Festival pas uiterlijk juli 2021

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als ze failliet gaan, heb je aan beiden toch niks.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Restitutie festival Best Kept Secret Festival pas uiterlijk juli 2021

Ongelezen bericht door tttlocke »

U kunt alleen een kaartje kopen om die band later dit jaar elders te zien nadat u uw geld heeft teruggekregen?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Restitutie festival Best Kept Secret Festival pas uiterlijk juli 2021

Ongelezen bericht door JozJan »

Ik kan me bedenken dat het te maken heeft met het feit dat de kaartjes ook voor de volgende editie gebruikt zouden kunnen worden. Waarschijnlijk is het heel lastig voor ze om een al verkocht kaartje onbruikbaar te maken. Door na de volgende editie terug te betalen voorkomen ze dat ze geld terugbetalen en dat ze dan dat kaartjes moeten blokkeren.

Zonder regelingen als deze gaan festivalorganisatoren het simpelweg niet redden. BKS is een mooi voorbeeld: is al in juni, dus al veel kosten gemaakt. Die ze nooit meer terug gaan verdienen.

Gesloten