LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

JoopGobes
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2020 14:28

Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door JoopGobes »

Ik vraag me af of de vrije reisdagen van de NS worden gerestituurd of toegevoegd aan de resterende vrije dagen in het abonnement jaar?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij rijden de treinen nog. Of heb ik iets gemist?

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door BL2 »

JoopGobes schreef:
02 apr 2020 14:42
Ik vraag me af of de vrije reisdagen van de NS worden gerestituurd of toegevoegd aan de resterende vrije dagen in het abonnement jaar?
En wat zegt NS daarover op hun Community met zeer uitgebreide Corona vraag en antwoord overzicht ?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door Lowieze »

JoopGobes schreef:
02 apr 2020 14:42
Ik vraag me af of de vrije reisdagen van de NS worden gerestituurd of toegevoegd aan de resterende vrije dagen in het abonnement jaar?
Als u het heeft over niet gebruikte Keuzedagen, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van NS, liefst via de chat.
Ik heb zelf een voucher gehad voor de niet gebruikte Keuzedag van februari/maart, een voucher voor een dag vrij reizen 2e klas die een jaar geldig is.
U moet er wel zelf achteraan, want als de maand waarin ze geldig waren verlopen is, bent u te laat.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:
03 apr 2020 05:26
Volgens mij rijden de treinen nog. Of heb ik iets gemist?
Je hebt inderdaad iets gemist. Het is niet de bedoeling dat dagjesmensen nog gebruik maken van het OV.

Overigens is de topicvraag in dit verband zeker wel interessant. Het eerste weekend van de huidige basisdienstregeling klaagde de NS dat er nog zoveel dagjesmensen in de trein zaten. Het zou me niks verbazen als dit mensen waren met een vrije keuze dag, of een Kruidvat kaartje, die ze nog even snel op wilden maken voor het verlopen is.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door BL2 »

Toch wel bizar, voor een paar Euro je gezondheid op het spel zetten door met de trein te gaan en het virus verder te verspreiden.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
03 apr 2020 10:45
Toch wel bizar, voor een paar Euro je gezondheid op het spel zetten door met de trein te gaan en het virus verder te verspreiden.
Witte Angora doet een aanname en u doet er nog een schepje bovenop.
Er zijn mensen die gewoon aan het werk moeten of naar een ziekenhuis moeten etc. en niets anders kunnen dan de trein nemen. Er rijden veel minder treinen, dus logisch dat de treinen die wel rijden voller zijn.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door BL2 »

Helaas moet ik af en toe met de trein, voor het werk in een cruciaal beroep.
Dan kan je door verschillende waarnemingen aardig inschatten wat de reden is waarom een medereiziger in de trein zit.
Nog verdere uitleg nodig ?

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door witte angora »

Vrije keuzedagen worden doorgaans niet gebruikt door mensen om een of meerdere keren per week naar hun werk te gaan. Vrije keuzedagen zijn bedoeld voor dagjes weg, en worden doorgaans ook zo gebruikt. Juist om die vrije keuzedagen ging het in de OP.

Kennelijk gaat het bij iemand hier weer eens niet om de inhoudelijke discussie, maar om de persoon.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Restitutie voor gemiste vrije reisdagen van NS door corona

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
03 apr 2020 10:57
Vrije keuzedagen worden doorgaans niet gebruikt door mensen om een of meerdere keren per week naar hun werk te gaan. Juist om die vrije keuzedagen ging het in de OP.

Kennelijk gaat het bij iemand hier weer eens niet om de inhoudelijke discussie, maar om de persoon.
De negeerlijst werkt niet best hè.
Ik reageer op de aanname die iemand hier doet, doet er voor mij totaal niet toe wie dat zegt.
Hoe kunt u weten wie met een Keuzedag reist? Je laat namelijk gewoon de OV-chipkaart zien aan de NS medewerker. Ik gebruik ook weleens een Keuzedag om voor controle naar het ziekenhuis te gaan.

Gesloten