LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door berndv »

Leuk idee, maar kan je al wel zeggen dat het niet gaat gebeuren. Het gaat niet alleen om het publiek, het gaat om die 22 poppetjes die op het veld staan de spelen. En dan daarnaast, je denkt dat de voetbalfans thuis blijven zitten als de wedstrijd is? En niet naar het stadion komen? Het gaat niet alleen om die mensen op de tribune, maar ook om de mensen op het veld.

Daarbij is het vragen om mensen die al besmet zijn vragen niet echt een gegarandeerde optie, aangezien er nog steeds twijfel is of mensen immuun zijn nadat ze besmet zijn geweest.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe wil je controleren wie er wel of niet besmet is geweest? Dat kan iedere vader wel zeggen...

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die cruciale beroepen komen nog even opdraven om een potje voetbal te begeleiden.

En allemaal met een sticker op borst en rug met de tekst: Ik ben al besmet geweest?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Goed idee als je de voetbalwereld wilt decimeren. Dan heb je daarna de jeugd over om weer opnieuw te beginnen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees' voorstel gaat lijnrecht in tegen alle andere maatregelen die nog van kracht zijn. Je zou bijna denken dat het daar om gaat.
Alle vergunningsplichtige evenementen zijn al verboden tot 1 september. Betaald voetbal (met of zonder of met een bepaald soort publiek) valt daaronder. De KNVB heeft al beslist: de competitie wordt niet uitgespeeld.

Kampioenen worden bepaald over een heel seizoen. Het seizoen 2019-2020 zal de boeken ingaan als het seizoen zonder kampioen. Jammer voor AZ.

Het staat overigens buiten kuif dat het voor deelname aan Europees voetbal het eerlijkst is om de plaatsen toe te kennen op basis van de eindstand van laatste seizoen dat wel afgemaakt is: seizoen 2018-2019 ;)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door witte angora »

Leg aan 12-18-jarigen maar eens uit dat zij tijdens hun voetbaltrainingen 1 1/2 meter afstand moeten houden (dus vooral trainen, geen wedstrijdjes) en dan gaan de volwassenen ineens wél wedstrijdjes spelen, nota bene met de jeugd als publiek...

De verwarring kan niet groter zijn denk ik.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:
24 apr 2020 10:24
De competitie is eerlijk verlopen.
Ja en Nee. Natuurlijk is de competitie naar alle eerlijkheid doorlopen tot het punt dat het stopgezet is, maar dat wil niet zeggen dat je de huidige stand zomaar als eindstand mag noteren, en op basis van de huidige standen degradaties en promoties moet gaan uitdelen. Niet iedere wedstrijd is even zwaar. Ik volg het zelf niet heel actief, dat vooropgesteld, maar wat ik er wel van mee krijg is dat de huidige stand als eindstand niet betrouwbaar genoeg is om promoties en degradaties op te baseren. In de staart van de competitie kan vaak nog veel gebeuren, vooral voor de posities waar het om spant.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dwars zijn en blijven, dat is blijkbaar zijn devies.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Leuk idee! Maar waarom hier op het forum gedropt ipv bij de KNVB; zijn zij al op de hoogte? Waarom maar tot 18 jaar en niet tot 20 of 22? Moet iedereen zich legitimeren ivm leeftijdscontrole? Moeten ze op de tribune 1,5 meter uit elkaar of hoeft dat niet? Moeten de kaarten betaald worden? Symbolisch bedrag of reëel bedrag? Krijgen seizoenkaarthouders dan compensatie? Staan de kaarten op naam? Mogen ze doorverkocht worden? Hoe wordt het toeschouwersvervoer geregeld? Hoe ga je om met (voorheen?) risicowedstrijden?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Erthanax »

Koningsdag alleen voor kinderen en jongeren tot 18 jaar kan toch ook wel?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Revoked »

Voetbal opheffen. Veel beter voor het milieu. Mensen maken zich wèl druk om de bonussen van CEO's , maar de nogmeerverdienende voetballers blijven buiten schot? Kan niet hoor.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als we de spelers allemaal een biostabil omhangen. (Metalen pyramide wordt lastig met koppen) moet het toch kunnen ofniet Kees? [Sarcasme uit ]
Laatst gewijzigd door juliomariner op 24 apr 2020 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door mahadma »

En hoe komen al die kinderen bij het veld? Juist met de auto met pa of ma aan het stuur ..... en die willen ook naar binnen ........ Idee afgefloten.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
24 apr 2020 15:34
Als we de spelers allemaal een biostabil omhangen. (Metalen pyramide wordt lastig met koppen) moet het toch kunnen ofniet Kess? [Sarcasme uit ]
Trump had dé oplossing. In vervolg daarop: vernevel het veld gedurende de wedstrijd met bleekwater. Het virus kan niet overleven. Het overleeft niet; het gaat dood binnen één minuut. Doe het overal, over de hele wereld: vernevel de wereld met bleekwater. Echt, ik verzeker jullie: het virus gaat dood. Ik ben geweldig.

:mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je dan maar wel de Amerikaanse voetbalvelden éérst beneveld :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door kweenie »

En waarom zouden jongeren tot 18 jaar wel mogen en volwassenen niet? Heb je de illusie dat die jongeren niet ziek kunnen worden? Dan kan ik je uit de droom helpen, ook jongeren kunnen gewoon corona krijgen. En dat is zeker niet altijd alsof het maar een griepje is. (Weet ik uit mijn eigen omgeving)

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door criticus2 »

ze moeten het gewoon afmaken met de coronaregels: 1,5 meter afstand minimaal onderling. wordt het eindelijk wellicht weer leuk om naar voetbal te kijken.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan moet er wel een spelregel bij komen: als een speler te dicht bij een ander komt een gele kaart. Bij twee keer geel, of aanraken, rood.

Degene die het eerst zijn spelers het veld uit heeft, heeft verloren. :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door witte angora »

Nog even en jij komt met zo'n ouderwets voetbalspel op de proppen. :lol: Maar wie moet er dan aan de poppetjes draaien?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gelukkig heb ik nu de Competitie in België, en kan kijken hoe ze het daar gaan oplossen.

Tijdens een rondje lopen zag ik voor 't eerst de naam van plaatselijke ploeg, weet alleen niet of ik welkom ben bij veteranen elftal.

Gesloten