LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sportschool wil contract niet stopzetten

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

Ik was dus ook benieuwd, krijg van mijn sportschool geen compensatie.. (betaal maarliefst 63 euro per maand)
Sta ik in mijn recht de helft hiervan te storneren? Of kan de eigenaar zich herroepen op overmacht ?

sake1987

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb een mail van Basic fit gekregen, dat er over compensatie wordt nagedacht .?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Brownie26 schreef:
23 mar 2020 20:50
Sta ik in mijn recht de helft hiervan te storneren? Of kan de eigenaar zich herroepen op overmacht ?
Ja, je mag de helft storneren. Ik zou er wel een mail achteraan doen waarin je aangeeft niet leveren = niet betalen . Ja, er is overmacht maar dat betekend alleen dat je geen aanvullende schade vergoed kunt krijgen.

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

Wat bedoel je met geen aanvullende schade @alfatrion?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bijvoorbeeld de ov als je er daar pas achter komt dat ze dicht zijn.

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

Nader bericht gekregen van mijn sportschool.. ze willen iedereen ter compensatie een keuze geven uit enkele mogelijkheden en wijzen er streng op dat storneren NIET MAG?
Bijv een gratis zonnebank abbo voor 2 maanden, maar die heb ik al en daar betaal ik dus gewoon voor, of langer door sporten na je opzegging. Allemaal leuk en aardig maar dit is niet de eerste keer dat ik door betaal zonder te kunnen sporten, heb het eerlijk gezegd een beetje gehad met dit streken. Mag ik, ook al word er compensatie aangeboden waarvan ik geen gebruik wil maken een deel van mijn geld storneren ?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja. Je moet er voor zorgen dat je betaald voor de periode dat je gebruik kon maken. Van deze maand zou je de helft kunnen overboeken na dat je deze maand hebt gestorneerd.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Formeel mag dat. Of je het moet willen, is een tweede.

De toon van je bericht vind ik behoorlijk ongepast: die "streken" zijn nou niet bepaald omstandigheden waar zij wel beter van worden, toch?

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

@ alfratron; Dankje, aangezien hun er expliciet op blijven wijzen dat dat absoluut niet mag twijfelde ik daar aan.

@ moneyman; normaal gezien in deze situatie niet. Echter schreef ik al dat dit niet de eerste keer was..

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Brownie26 schreef:
26 mar 2020 11:33
Nader bericht gekregen van mijn sportschool.. ze willen iedereen ter compensatie een keuze geven uit enkele mogelijkheden en wijzen er streng op dat storneren NIET MAG?
Bijv een gratis zonnebank abbo voor 2 maanden, maar die heb ik al en daar betaal ik dus gewoon voor, of langer door sporten na je opzegging. Allemaal leuk en aardig maar dit is niet de eerste keer dat ik door betaal zonder te kunnen sporten, heb het eerlijk gezegd een beetje gehad met dit streken. Mag ik, ook al word er compensatie aangeboden waarvan ik geen gebruik wil maken een deel van mijn geld storneren ?
U kunt ook gewoon de veilige weg kiezen en contact met ze aangaan. Storneren kan natuurlijk, maar daar zal meer problemen mee ontstaan op persoonlijk vlak. U kunt ook gewoon aangegeven dat u gebruik wil maken van uw consumentenrecht en het geld terug wilt hebben.

Het is de toon die de muziek maakt en met honing vangt men meer dan met azijn.

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

@ Neo dutchio;
Het is de toon die de muziek maakt en met honing vangt men meer dan met azijn.

Helemaal waar. Ik heb ook contact opgenomen en aangegeven dat ik liever mijn geld terug zou hebben.. toen werd ik er op gewezen dat dit niet mogelijk is. Vandaar.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Brownie26 schreef:
26 mar 2020 11:41
@ moneyman; normaal gezien in deze situatie niet. Echter schreef ik al dat dit niet de eerste keer was..
Je kan ook het moment kiezen om hier een punt van te maken. Tijdens de Corona crisis zal je op wellicht op minder sympathie kunnen rekenen dan op een ander moment. De keuze is uiteraard aan jou.

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

Ik heb ook nog niets gestorneerd, en vind dit zelf ook heel vervelend.
Maar ook ik mis nu bijna de helft van mijn inkomen.

Nogmaals een mail gestuurd dat ik liever storneer..
Krijg de reactie dat hij hierin geen uitzondering kan maken en ik verplicht ben om te betalen?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, je bent niet verplicht om te betalen. Je kan gewoon storneren en zolang je maar (naar ratio) betaald voor de tijd dat je wel kon sporten, dan kan de sportschool je niets maken. Wacht hier ook niet nog veel langer mee, want straks kan je niet meer storneren.

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

@ Alfatrion, Dankje

Kan tot 8 weken na incasso storneren dus heb op zich nog tijd.. Graag wilde ik dit in overleg doen, mijn situatie uitgelegd i.v.m. inkomen..
Maar nu zegt de eigenaar dus dat dit niet mag en hij geen uitzondering kan maken.
Hij stelt nu voor mijn abonnement te beëindigen, wat helemaal niet mijn bedoeling was..
Stel ik ga akkoord en beëindig mijn abonnement nu, betaal ik alsnog voor 1,5 maand voor niets aangezien de sportschool dicht is.
Storneer ik, dan krijg een ik hoop boze blikken als ik überhaupt nog mag komen sporten.

Als mijn inkomen gelijk was had het me niets uitgemaakt maar ik moet ook mijn eigen boontjes doppen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Jablan »

Opzeggen is niet eens zo'n slecht idee. Dan heb je in de toekomst minder vaste uitgaven en - belangrijker - heb je meer vrijheid in waar je sport, als alles weer voorbij is.

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

@ Jablan; Dat klopt, echter moet ik dan nog wel voor komende maand € 90 euro betalen

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee hoor. Gewoon stopzetten, betalen tot en met de tijd dat je daadwerkelijk hebt kunnen sporten en de rest storneren. Dan kan de sportschooleigenaar je niets maken.

Brownie26
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2020 20:39

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door Brownie26 »

@ Moneyman:
Consumentenbond heeft onderstaande aangepast.. ik ben erg bang dat ik hierdoor in de problemen kom. vind dit gewoon erg oneerlijk aangezien ik ook een groot deel van mijn inkomen mis.

** Let op: Dit is een uitzonderlijke tijd. De gevolgen van het coronavirus zijn groot voor zowel consumenten als bedrijven. Wij gaan uit van de wettelijke uitgangspunten. De maatregelen rondom het coronavirus kunnen leiden tot bijzondere situaties. Het is uiteindelijk aan de rechter om een oordeel over geschillen te geven. Verder is het aan u om in deze situatie af te wegen of en hoe u gebruik van uw wettelijke rechten wilt maken. **

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschool wil contract niet stopzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Brownie26 schreef:
02 apr 2020 13:21
Maar nu zegt de eigenaar dus dat dit niet mag en hij geen uitzondering kan maken.
Hij stelt nu voor mijn abonnement te beëindigen, wat helemaal niet mijn bedoeling was..
Stel ik ga akkoord en beëindig mijn abonnement nu, betaal ik alsnog voor 1,5 maand voor niets aangezien de sportschool dicht is.
Storneer ik, dan krijg een ik hoop boze blikken als ik überhaupt nog mag komen sporten.
Ik zou gewoon nog een mail sturen waarin je uitlegt dat je inkomen is gedaald en het daarom niet mogelijk is om door te betalen voor iets waar je geen gebruik van kan maken. Verder kun je uitleggen overeenkomst een ruil betreft tussen betaling enerzijds en gebruik kunnen maken van de faciliteit en jij niet verplicht bent om te betalen omdat de sportschool niet levert. Jij had ook graag gezien dat jouw inkomen op peil was gebleven, maar dat mocht niet zo zijn. Daarnaast kun je aangeven dat je fijn vind dat hij met je meedacht en daarom graag maar ook met spijt de overeenkomst opzegt per direct. Vervolgens wacht je een paar dagen en dan storneer je gewoon en maak je over voor de periode dat je wel gebruik kon maken.

Waarom betaal je voor 1,5 maand? Heb je een vast contract?

Gesloten