LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TopTicketShop weigert terugbetalen

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

omega19 schreef:
25 jul 2020 19:00
Alfatrion verwart een aantal begrippen. Overmacht en er niets aan kunnen doen is hetzelfde.
Aansprakelijkheid is wel iets anders, en kan ook in geval van overmacht gelden.
Het valt op dat je geen onderbouwing geeft. Dat is zeer begrijpelijk want die is er niet.
Artikel 6:75 BW (overmacht)
Een tekortkoming kan de schuldenaar niet worden toegerekend, indien zij niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
Overmacht = je kon er niets aan doen + het komt niet voor jouw rekening.

Als het je niet toegerekend is dan ben je niet aansprakelijk, er is geen recht op een schadevergoeding.

jantjebas
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018 12:15

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door jantjebas »

Ook ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering tickets besteld bij TopTicketShop. Vanwege Corona is de betreffende voorstelling begin april 2020 afgelast en nu verplaatst naar begin vorig jaar. Volgens TTS krijg ik de tickets 10 dagen voor het evenement per mail toegestuurd. Want, ik heb natuurlijk nog geen tickets ontvangen.

Ik heb TTS gesommeerd mij de oorspronkelijke tickets voor het evenement toe te zenden, maar deze worden mij niet meer toegestuurd, omdat ik er toch niets meer aan zou hebben. Mijn verweer dat ik ze dan in elk geval zelf zou kunnen herverkopen werd terzijde geschoven.

Gelukkig heb ik de tickets met mijn creditcard betaald. De creditcardmaatschappij was het mij eens, dat het hier dus wanprestatie betreft en heeft mij het volledige bedrag vergoed. Ik ben benieuwd of ik t.z.t. de tickets nog ga ontvangen. Ik hoop wel, dat de Fraudeafdeling van de creditcardmaatschappij TTS nog zal aanpakken.

jantjebas
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2018 12:15

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door jantjebas »

PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 17:10
Je hebt inderdaad recht op je geld terug, en je hebt (via de cc maatschappij) je geld ook terug gehad. Waarom zou je nog tickets moeten ontvangen?

Met fraude heeft het allemaal niet zoveel van doen.
Natuurlijk heeft dit alles met fraude te maken. Maar, ik gebruikte voorzichtigheidshalve het woord "wanprestatie". Dus even goed lezen voordat je reageert.

Ik denk, dat TTS (nog) niet geïnformeerd is, dat ik mijn geld op deze manier heb teruggekregen. En gezien het feit, dat TTS nog steeds zegt, dat ze mij de gekochte tickets (weliswaar voor een datum in volgend jaar) wil leveren, ben ik gewoon benieuwd of ze dat nog gaan doen. That's all ! En mochten ze dat inderdaad gaan doen (hetgeen ik betwijfel), dan stort ik de vergoeding terug naar de creditcardmaatschappij. We wachten het dus geduldig af.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Dat de CC maatschappij terug betaalt betekent dat TTS vervolgens naar hun mening een vordering op je krijgt twv het gestorneerde bedrag.

Ze zullen ervoor naar de rechter moeten en ik bezit geen enkele kennis over de kans die ze hebben....maar simpel laten terugboeken hoeft niet einde verhaal te zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

TopTicketShop heeft in de eerste plaatst alleen te stellen dat ze een overeenkomst hadden en dat klant als eerste moest presteren maar dat niet heeft gedaan. Als er geen verweer komt dan winnen ze dat. Als het verweer is dat er communicatie is geweest over het niet doorgaan van de voorstelling en er een belangrijke samenhang bestaat tussen beide overeenkomsten dan staat TopTicketShop met 1-0 achter. Op de zitting zal men dan moeten betwisten dat er geen belangrijke samenhang bestaat en daarvoor moet je van goede huizen komen.

Grey nomads
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2020 09:10

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door Grey nomads »

Ook wij hebben een probleem met Toptickets. Geplande concert van the Analogues is verplaatst naar sept 2021. Maar in die maand kunnen wij helaas niet. Gevraagd om betaalde tickets terug te betalen maar dan weigeren ze. Overmacht!. 3 x mail gestuurd. Helaas met sepa betaald via bank en niet via visa (stom). Storneren kan niet meer na 56 dagen. Geld is gestort op een zgn derden rekening dus zou nog niet gebruikt zijn? Kan Radar sommige gedupeerden niet bijstaan?

Xlientje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2017 09:09

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door Xlientje »

Topticketshop weigert terug te betalen,
Wat valt hier aan te doen. Zo heb ik ook 2 tickets gekocht voor concert van Paul Mc. Cartney afgelopen mei. Diverse keren aangegeven mijn geld terug te willen. Krijg steeds reactie dat ze een beroep doen op mijn begrip, omdat ze erg getroffen zijn door de corona crisis. Maar wanneer ik hun hetzelfde vraag stuit ik op halsstarrigheid en blijven ze stug volhouden dat ze enorm getroffen zijn en alleen een voucher kunnen bieden. Het gaat om 250 euro. Ik ben ook mijn baan kwijt, dus kan het heel goed gebruiken!! Ik zie op internet dat er veel klachten zijn, ik hoop dat Radar dit op kan pikken.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door kokka »

Als je niet met je creditcard hebt betaald, dan is de andere optie om ze voor de rechter te brengen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik die erop zetten. Ik heb net vandaag bericht van mijn creditcard verstrekker dat n.a.v. mij betalings betwisting de aankoopsom van min Dany Vera kaartjes terug wordt betaald

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, ik vraag me of hoe dit zit. Volgens mij koop je toch echt tweedehands kaartjes van een ander en niet van topticketshop. Ik zou ze gewoon opnieuw aanbieden bij topticketshop. Jij je geld terug en van het gezeik af.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door kokka »

Nijogeth schreef:
12 nov 2020 20:15
Ja, ik vraag me of hoe dit zit. Volgens mij koop je toch echt tweedehands kaartjes van een ander en niet van topticketshop. Ik zou ze gewoon opnieuw aanbieden bij topticketshop. Jij je geld terug en van het gezeik af.
vraag me wel af wie kaartjes voor geannuleerde concerten koopt. Ik zou overigens mn kaartjes pas een week voor het concert daadwerkelijk krijgen

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Verplaatste concerten gaat het over.

Gesloten