LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TopTicketShop weigert terugbetalen

Christ07
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2020 19:56

TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door Christ07 »

Toen de wereld nog niet van Corona had gehoord hebben wij tickets besteld voor darten in Ahoy op 25 maart 2020. Wij wilden de Nederlandse helden wel eens in het echt zien en de sfeer in zo’n zaal proeven. Twee tickets besteld bij de TopTicketShop voor 138 euro. Al snel een bevestiging gekregen en de kaartjes zouden 10 dagen voor de avond per post naar ons worden verstuurd.

Inmiddels is de wereld totaal veranderd en is de dartavond geannuleerd. De dartavond is inmiddels verplaatst naar 9 september (als dan alle ellende voorbij is…) en TopTicketShop heeft ons een aanbieding gedaan om op 9 september naar Ahoy te gaan. Echter kunnen wij geen gebruik maken van dit aanbod vanwege andere verplichtingen (indien de coronomaatregelen dit toelaten). En dus heb ik TopTicketShop vriendelijk gemeld geen gebruik te kunnen maken van hun aanbod en verzocht het bedrag à € 138,- terug te storten op mijn bankrekening. Jullie raden het al: dat zijn ze niet van plan. Zij beroepen zich op overmacht, dat het vanwege de impact op hun bedrijfsvoering het niet mogelijk is om een bestelling te annuleren en vervolgens weer op overmacht. Als laatste redmiddel geven ze aan dat het mij vrij zou zijn om de kaartjes onderhands te verkopen. Maar die zijn – om onderhands verkoop te voorkomen – juist op naam gesteld.

In mijn reacties heb ik gewezen op alle berichten van onder andere ACM, dat overmacht geen reden is tot niet terug betalen. Maar ze zijn onvermurwbaar. Ik heb recht op mijn geld, maar de TopTicketShop weigert dit terug te betalen. Hoe moet ik dit aanpakken?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde.
U kreeg sowieso al geen kaartje op naam. Tenminste, niet op uw naam. De eerste vraag zal dan al zijn of u überhaupt binnen zou kunnen komen.
Het nadeel van deze cowboy is dat recht hebben iets anders is dan recht krijgen. De enige optie die u hebt is om een jurist in te schakelen of dit bij de rechter neer te leggen. Helaas zit de rechter ook thuis, dus voorlopig zit dat er niet in. Diegene die de langste adem heeft zal winnen.

Beter is om de volgende keer gewoon bij de echte verkoper de kaartjes te halen. Dan had u vanaf €34,10 hoeven te betalen en had u bij een fatsoenlijk bedrijf gekocht waar u gewoon uw recht kreeg.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Christ07 schreef:
31 mar 2020 20:02
Hoe moet ik dit aanpakken?
Door in het vervolg de media beter te volgen. Al jaren wordt er gewaarschuwd voor dit soort wederverkoopsites maar ja we zijn hardleers.
Het geld van deze tickets kunt u wel afschrijven

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet of naar de kantonrechter of naar de geschillencommissie. Je zaak is niet zo ingewikkeld, dat je dit best zonder jurist af kan. Je moet wel de deurwaarder in schakelen. Hem geef je een brief mee met wat je wilt (geldterug) en waarom je daarop recht meent te hebben (ze leveren niet). Doe er ook stukken ter onderbouwing bij.

Echter, op dit moment kan er wetgeving aankomen voor evenementen. Ik zou dat daarom nog even een aantal weken afwachten. Daarnaast zijn de rechtbanken nu gesloten.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 01 apr 2020 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
01 apr 2020 19:20
Het geld van deze tickets kunt u wel afschrijven
Voor deze conclusie is geen enkele grond aanwezig.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee?, ooit gehoord dat iemand geld van zo'n bedrijf terug heeft gekregen?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kwestie van poot stijfhouden en doorpakken. En ja, dat gebeurt: er liggen stapels vonnissen tegen deze toko.

margreetleemhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2020 12:00

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door margreetleemhuis »

Hallo
Ik zit in dezelfde situatie, krijg ook mijn geld niet terug, zijn jullie al verder gekomen? Graag tips wat nu te doen

Hetty Koning
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2020 09:53

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door Hetty Koning »

Ook ik heb er last van dat Topticketshop mijn zes kaarten voor een voorstelling van dit jaar niet wil terugbetalen. Ze verschuiven het naar volgend jaar en zeggen letterlijk:

De maatregelen die de regering heeft genomen ter voorkoming van verspreiding van het Coronavirus hebben zodanige impact op onze bedrijfsvoering dat het niet mogelijk is om een bestelling te annuleren.

Dit kan toch niet?
Wat kan ik hieraan doen?

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan een incassobureau in de arm nemen of naar de kantonrechter middels de deurwaarder.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hetty Koning schreef:
18 mei 2020 12:03
Wat kan ik hieraan doen?
Dat is eigenlijk al beantwoord in het topic. Echter is de vraag of u het verhaal van TopTicketShop geloofd, hebben ze echt de financiële middelen niet om u terug te betalen?

Wanneer u dit antwoord met "Nee" beantwoord kunt u ze ingebreke stellen en een incassobureau inschakelen en eventueel gaan procederen bij de rechtbank. De kans is zeer groot dat u gewoon wint.

Maar als het klopt wat ze schrijven en ze gaan failliet dan moet u zelf de deurwaarder betalen en het incassobureau. Die melden zich namelijk niet aan als schuldeiser. Dan kan een relatief laag bedrag opeens erg hoog uitvallen.

Bij lage bedragen is procederen enkel interessant als je vooral uit principe overwegingen doet.

ikkie uit de lis
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2018 15:46

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door ikkie uit de lis »

Wij zitten met hetzelfde probleem, twee kaartjes paul mc cartney...250 euro!
steeds snelle reactie van topticketshop, maar nu al 2,5 maand niks vernomen. Mail gestuurd, willen restitutie van ons betaalde bedrag.

Ik heb nav een MOJO concerts de tickets gekocht, blijkt dan dus via tussenbedrijf topticketshop te gaan. Wij doen zelden dit soort dingen, dus van geen kwaad bewust...nou.....dus nu nu wel.

Wij gaan voor het principe..... na onbeantwoorde mails en schrijven ... willen we zeker wel stappen zetten. Al houden we er niks aan over behalve ons recht.
Het bedrijf is niet failliet, en we hebben als consument hier recht op. Aangezien er vast velen zijn die die deze situatie ook hebben, is het een mogelijkheid om dit gezamenlijk te doen?

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou het gewoon alleen doen. Geen advocaat of jurist inschakelen, maar gewoon een brief schrijven, stukken bijvoegen en aan de deurwaarder geven.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Indien ze door overmacht niet kunnen nakomen zijn ze niet schadeplichtig maar je kan wel ontbinden en geld terugeisen. Dus ontbinden en de boel terugdraaien en geen schadevergoeding omdat zij er ook niets aan kunnen doen. Dat ze een andere datum bieden is aardig maar hoef je niet te accepteren.

Succes!

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is sprake van overmacht, maar overmacht is iets anders dan "er niets aan kunnen doen". Overigens is er ook sprake van lotsverbintenis en hoef je niet te accepteren dat je toch iets moet betalen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door omega19 »

alfatrion schreef:
24 jul 2020 10:10
Er is sprake van overmacht, maar overmacht is iets anders dan "er niets aan kunnen doen".
Je mag hier wel uitleggen wat je eigenlijk bedoelt te zeggen.
In het normale spraakgebruik is overmacht immers precies hetzelfde als er niets aan kunnen doen.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er nog zo iets als risicoaansprakrlijkheid. Dat je er niets aan kunt doen is onvoldoende, het moet ook nog eens niet voor jouw rekening komen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door omega19 »

alfatrion schreef:
24 jul 2020 22:34
Er nog zo iets als risicoaansprakrlijkheid. Dat je er niets aan kunt doen is onvoldoende, het moet ook nog eens niet voor jouw rekening komen.
En hoe is dat dan anders als overmacht ..

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ikkie uit de lis schreef:
23 jul 2020 13:34
Ik heb nav een MOJO concerts de tickets gekocht, blijkt dan dus via tussenbedrijf topticketshop te gaan. Wij doen zelden dit soort dingen, dus van geen kwaad bewust...nou.....dus nu nu wel.
Juist als u zelden iets doet is het verstandiger om eerst te kijken en dan pas te doen. De eerste regel bovenaan de site luidt:
U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde.
Zelfs in een supermarkt bekijkt men een pakje boter om zeker te weten dat er smeerboter gekocht wordt en geen bak en braad boter. Waarom dan wel op de eerste de beste site bestellen zonder te kijken?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: TopTicketShop weigert terugbetalen

Ongelezen bericht door omega19 »

Alfatrion verwart een aantal begrippen. Overmacht en er niets aan kunnen doen is hetzelfde.
Aansprakelijkheid is wel iets anders, en kan ook in geval van overmacht gelden.
Als zelf benoemde jurist moet je wel een beetje zorgvuldiger formuleren ander loop je het risico door een echte advocaat te worden gecorrigeerd.

Gesloten