vaccineren?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door joep873 »

sjohie schreef:
15 apr 2021 08:33
Als het kan, betaal ik graag bij voor premium shot van BioNtech/Pfizer of Moderna
De prijsverschillen tussen de vaccins zijn zo klein dat iedereen dat dan wel zou willen, en dan zou het dus niets uitmaken.
Als je echt wilt betalen kun je naar het buitenland reizen en je daar met een merk naar keuze laten prikken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door scontra »

sjohie schreef:
15 apr 2021 08:33


Overigens neem ik er wel eentje zodra ik er in aanmerking voor kom. Als het kan, betaal ik graag bij voor premium shot van BioNtech/Pfizer of Moderna, ik wil wel eens zo'n nieuwerwetch mRNA vaccin proberen. Dat kleine risico met die griep vector vaccins van Astra-Zenica en Jansen&Jansen vind ik acceptabel, maar als het kan, wil ik wel afkopen. Geen risico is altijd nog te prevaleren boven een klein risico.
De reis heen en terug naar het vaccinatiecentrum geeft, als ik de deskundigen mag geloven, meer risico op de een of andere complicatie dan het risico welke de thans stilgelegde vaccins geven.
Vanmorgen nog in 'Goedemorgen Nederland' gehoord.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door sjohie »

joep873 schreef:
15 apr 2021 08:55
sjohie schreef:
15 apr 2021 08:33
Als het kan, betaal ik graag bij voor premium shot van BioNtech/Pfizer of Moderna
De prijsverschillen tussen de vaccins zijn zo klein dat iedereen dat dan wel zou willen, en dan zou het dus niets uitmaken.
Als je echt wilt betalen kun je naar het buitenland reizen en je daar met een merk naar keuze laten prikken.
Een paar uur vliegen geeft veel meer risico op trombose dan een shot met AZ, dus dat zou wel erg krom zijn. Bedoel meer dat ik even een paar honderd euro lap, en dan even een van die twee mRNA vaccins krijg. Ik bedoel, we kopen als rijke westen ook alle vaccins weg voor de neus van alle mensen in 2e en 3e wereld landen, dus dan zou dat ook in eigen land moeten kunnen, toch? VOC mentaliteit a gogo!

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
15 apr 2021 09:32
De reis heen en terug naar het vaccinatiecentrum geeft, als ik de deskundigen mag geloven, meer risico op de een of andere complicatie dan het risico welke de thans stilgelegde vaccins geven.
Vanmorgen nog in 'Goedemorgen Nederland' gehoord.
Dat lijkt me puur onzin. Ik proef hier dat men cijfers vergelijkt met bijvoorbeeld de sterfte in het verkeer. En dan uit het oog verliest dat die sterftecijfers in het verkeer betrekking hebben op alle vervoersbewegingen in een heel jaar, en niet alleen voor dat ene ritje heen en terug naar het prikcentrum.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
15 apr 2021 10:10
scontra schreef:
15 apr 2021 09:32
De reis heen en terug naar het vaccinatiecentrum geeft, als ik de deskundigen mag geloven, meer risico op de een of andere complicatie dan het risico welke de thans stilgelegde vaccins geven. Vanmorgen nog in 'Goedemorgen Nederland' gehoord.
Dat lijkt me puur onzin. Ik proef hier dat men cijfers vergelijkt met bijvoorbeeld de sterfte in het verkeer. En dan uit het oog verliest dat die sterftecijfers in het verkeer betrekking hebben op alle vervoersbewegingen in een heel jaar, en niet alleen voor dat ene ritje heen en terug naar het prikcentrum.
Dat "proef" je? Je bedoelt "dat neem ik aan". Nergens blijkt uit dat dat uit het oog verloren wordt of niet meegenomen is in de genoemde kans.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door joep873 »

sjohie schreef:
15 apr 2021 09:37
Bedoel meer dat ik even een paar honderd euro lap, en dan even een van die twee mRNA vaccins krijg. Ik bedoel, we kopen als rijke westen ook alle vaccins weg voor de neus van alle mensen in 2e en 3e wereld landen, dus dan zou dat ook in eigen land moeten kunnen, toch?
Als we hier in Nederland onze eigen vaccins kunnen kopen zullen de werkgevers hun personeel sponsoren om ze eerder op kantoor te krijgen, de rijken zullen goed voor zichzelf zorgen en de armen krijgen een of andere toeslag om mee te kunnen doen. Waarschijnlijk ben jij de enige die zijn paar honderd euro zelf moet betalen en moet je langer wachten tot je aan de beurt bent.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door scontra »

joep873 schreef:
15 apr 2021 10:28
sjohie schreef:
15 apr 2021 09:37
Bedoel meer dat ik even een paar honderd euro lap, en dan even een van die twee mRNA vaccins krijg. Ik bedoel, we kopen als rijke westen ook alle vaccins weg voor de neus van alle mensen in 2e en 3e wereld landen, dus dan zou dat ook in eigen land moeten kunnen, toch?
Als we hier in Nederland onze eigen vaccins kunnen kopen zullen de werkgevers hun personeel sponsoren om ze eerder op kantoor te krijgen, de rijken zullen goed voor zichzelf zorgen en de armen krijgen een of andere toeslag om mee te kunnen doen. Waarschijnlijk ben jij de enige die zijn paar honderd euro zelf moet betalen en moet je langer wachten tot je aan de beurt bent.
"Gratis" bestaat niet en iedereen betaald nu toch ook het voor hem of haar beschikbare vaccin, daar bestaat toch geen twijfel over :?:

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door joep873 »

scontra schreef:
15 apr 2021 10:38
"Gratis" bestaat niet en iedereen betaald nu toch ook het voor hem of haar beschikbare vaccin, daar bestaat toch geen twijfel over
De belastingbetaler betaalt en niet iedere belastingbetaler betaalt evenveel.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
15 apr 2021 10:24
16again schreef:
15 apr 2021 10:10
Dat lijkt me puur onzin. Ik proef hier dat men cijfers vergelijkt met bijvoorbeeld de sterfte in het verkeer. En dan uit het oog verliest dat die sterftecijfers in het verkeer betrekking hebben op alle vervoersbewegingen in een heel jaar, en niet alleen voor dat ene ritje heen en terug naar het prikcentrum.
Dat "proef" je? Je bedoelt "dat neem ik aan". Nergens blijkt uit dat dat uit het oog verloren wordt of niet meegenomen is in de genoemde kans.
Er zijn minder dan 2 verkeersdoden per dag (CBS)
Alle extra verkeersbewegingen voor vaccineren van iedereen resulteert in een extra heen en terugreis (eigenlijk 2 , voor 2e prik) . Dit stel ik gelijk aan een extra dag met vervoersbewegingen, met naar verwachting 2 doden. Hoe hoog staat de teller al met slachtoffers na vaccinatie??

Nergens blijkt dat men bij goedemorgen Nederland al helemaal wakker was.
Ik heb het niet gezien, maar ik ga ervan uit dat er weinig onderbouwd werd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
15 apr 2021 10:10
scontra schreef:
15 apr 2021 09:32
De reis heen en terug naar het vaccinatiecentrum geeft, als ik de deskundigen mag geloven, meer risico op de een of andere complicatie dan het risico welke de thans stilgelegde vaccins geven.
Vanmorgen nog in 'Goedemorgen Nederland' gehoord.
Dat lijkt me puur onzin. Ik proef hier dat men cijfers vergelijkt met bijvoorbeeld de sterfte in het verkeer. En dan uit het oog verliest dat die sterftecijfers in het verkeer betrekking hebben op alle vervoersbewegingen in een heel jaar, en niet alleen voor dat ene ritje heen en terug naar het prikcentrum.
Het gaat in beide gevallen om een vorm van trombose, maar net als dat je door verschillende redenen een vorm van hoofdpijn kan krijgen, is er een behoorlijk verschil tissen eentje die je krijgt na een nacht doorzuipen, of eentje die hebt na het vallen van een trap. Daarom wordt hier ook gepleit om niet teveel vergelijkingen te maken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door grun »

Wat ik niet begrijp is waarom er meteen gestopt wordt met het vaccineren met AstraZeneca en Janssen, vanwege de veiligheid? Dat probleem met trombose en weinig bloedplaatjes is volgens onderstaande link toch al opgelost?
https://nos.nl/artikel/2373320-oplossin ... %20krijgen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Waarschijnlijk staat er bij @grun.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

grun schreef:
15 apr 2021 12:33
Wat ik niet begrijp is waarom er meteen gestopt wordt met het vaccineren met AstraZeneca en Janssen, vanwege de veiligheid? Dat probleem met trombose en weinig bloedplaatjes is volgens onderstaande link toch al opgelost?
https://nos.nl/artikel/2373320-oplossin ... %20krijgen.
Gezien het zwabberbeleid, lijkt die oplossing niet altijd te werken.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gelukkig krijgen sporters wel voorrang, wat een zieke actie is dat weer. Bedrijven gaan failliet, mensen gaan dood, maar olympische sporters gaan voor. Top actie, en de geloofwaardigheid van de regering neemt weer tien punten af.

Los daarvan, nu we zoveel prikken niet geven, is er genoeg vaccin over om mensen die het “risico” van trombose aandurven gewoon een prik te geven toch? Laat die keuze dan vrij, ik wil wel zo’n Janssen prik op eigen risico, en ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die dat zouden willen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
16 apr 2021 12:44
Rutte en de Jonge ondersteund door OMT en invloedrijke virulogen hebben meerdere keren gezegd als 65 plussers gevaccineerd zijn kunnen we terug naar winkels open, horeca open enz.

Dit alles combinerend moet 1 mei toch alles open kunnen?
Dan laat je de nog altijd veel te grote drukte op de IC's en de dalende gemiddelde leeftijd daar volledig buiten beschouwing. Dat lijkt me weinig verstandig.

Gesloten