LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vacinnatie Covid een rommeltje

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door pedro714 »

Ik ben van 1948. Als je belt krijg je te horen dat ik eind maart/begin april aan de beurt ben. Ze zeggen niet in welk jaar. Ik heb CLL (leukemie) prostaatkanker, ziekte van bechterew, COPD gold (zwaarste categorie, chronisch migraine) maag/darmproblemen (buikvliesontsteking, darmperforatie) meerdere TIA's, enz.enz. Je zou zeggen.....zeer groot risico, als ik corona krijg is het over en uit. Volgens de richtlijnen zou ik niet eens worden opgenomen op de IC. Toch nog niets gehoord. Huisarts heeft niet meer info dan ik. Dan kunnen reageerders wel roepen dat je goed moet lezen, dat kan ik echt wel, maar toch blijft het wachten.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door WZZ »

Al die vermelde informatiebronnen vermelden wanneer met vaccinatie wordt begonnen en tot wanneer dat ongeveer duurt. Zo is mijn leeftijdscategorie (66) vanaf februari aan de beurt. Die maand is toch al een tijdje voorbij en dus kun je concluderen dat het allemaal erg vaag is wanneer iemand daadwerkelijk wordt gevaccineerd. Bovendien gaat het voor bepaalde leeftijdsgroepen per provincie en daarbij komen de provincies met de meeste besmettingen als laatste aan de beurt. Huisartsen krijgen weinig informatie, GGD's moeten het tempo vervijfvoudigen en dat mag je dan niet rommelig noemen. Ik woon in Nederland, daar mag je van de overheid toch wel iets verwachten in ruil voor je aanzienlijke belastinggeld. Valt tegen hoor. Maar ach, een minister die per auto met een verlopen paspoort aankomt om te stemmen, erop wordt geattendeerd dat dit niet is toegestaan en dan zijn rijbewijs wil pakken dat hij niet bij zich heeft, daarvan mag je natuurlijk niet heel veel verwachten.

PGros
Berichten: 1133
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door PGros »

Astrazenica was niet geschikt voor ouder dan 65 jaar. Daarom worden daar de 60-64 jarige mee geprikt. Dit maakt dat sommige ouderen moeten wachten terwijl een 64 jarige al geprikt gaat worden.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door BL2 »

De 27 miljoen inentingen in het VK zijn bereikt. Waarom daar wel zulke aantallen mogelijk zijn en hier niet, blijft de vraag. Met zo'n aantal was in NL zowat iedereen nu al 2x ingeënt !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door sjohie »

BL2 schreef:
21 mar 2021 19:32
De 27 miljoen inentingen in het VK zijn bereikt. Waarom daar wel zulke aantallen mogelijk zijn en hier niet, blijft de vraag. Met zo'n aantal was in NL zowat iedereen nu al 2x ingeënt !
Ze hebben daar ook een centraal geregeld, en groter, zorgapparaat (NHS), dus een theoretische prikcapaciteit die past bij een land met 67 miljoen inwoners. Wij hebben een zorgapparaat wat past bij een land met ~18 miljoen inwoners. Volgens jou redenatie zouden we in Nederland allemaal in een weekje gevaccineerd zijn als we de capaciteit van China zouden hebben. :wink:

Verder hebben wij als nadeel een gedecentraliseerd vehikel wat de GGD heet, in het VK zit de minister met 1 directeur van de NHS aan tafel, en hier minister de Jonge met 25 GGD regio's. Dat bij kleinere rampen een stuk flexibeler, maar bij een landelijke pandemie, veel minder efficiënt.

Verder hebben ze daar die goedkeuring ook wat sneller laten verlopen als hier, ze waren een van de eerste landen in Europa (niet EU) die begonnen daardoor.

PGros
Berichten: 1133
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door PGros »

Ook belangrijk is de levering van vaccins. VK heeft het zelf geregeld en wij moeten het weer via de EU doen en krijgen dus veel minder dan wanneer we het zelf geregeld hadden. Maar waarschijnlijk ook duurder. Egypte ging ook heel snel maar die betaalde ook het dubbele voor de vaccins en kreeg dus lekker snel geleverd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vacinnatie Covid een rommeltje

Ongelezen bericht door sjohie »

PGros schreef:
22 mar 2021 13:58
Ook belangrijk is de levering van vaccins. VK heeft het zelf geregeld en wij moeten het weer via de EU doen en krijgen dus veel minder dan wanneer we het zelf geregeld hadden. Maar waarschijnlijk ook duurder. Egypte ging ook heel snel maar die betaalde ook het dubbele voor de vaccins en kreeg dus lekker snel geleverd.
En als was gebleken uit het meer gedegen goedkeuringsproces van het EMA. dat er serieuze problemen waren met de vaccins die de Engelsen veel sneller en gemakkelijker hebben goedgekeurd, hadden wij opgelucht ademgehaald dat de EU ons voor nog een gezondheidscrisis had behoed, en hadden ze in het VK zeg honderden of duizenden trombose doden gehad ofzo.

Ik bedoel maar te zeggen, het VK heeft om voor hen moverende redenen, oa de klap van de Brexit die ze al aan het verstouwen waren, besloten om even rapido die goedkeuring te regelen. Een wantrouwende Europeaan zou zelfs kunnen bedenken, dat ze dit ook zo deden, om die vervelend EU dwarsliggers even lekker voor te zijn, en er nog wat politiek kapitaal uit te destilleren.

Gesloten