LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door Justmeagain »

U geeft aan dat de het nog wel even gaat duren. Hoeveel voorraad heeft u dan ingeslagen?
Tocht strip zorgt ervoor dat u minder Verse lucht in huis krijgt wat erg ongezond is.
Schijnbaar verwacht u opstand in uw buurt gezien de voorbereidingen, maar als ze gaan rellen helpen een rookmelder en brandblusser echt niet meer

Janrover
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2021 08:36
Contacteer:

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door Janrover »

Tsjonge jonge wat een negatief geheel...... Als ik dit geweten had, dan had ik de vraag niet geteld. Ik snap niet zo goed waarom iemand wel de moeite neemt om iets onbenulligs te antwoorden.

Wanneer de vraag je niet aanstaat, reageer er dan ook niet op. Gebruik je energie op een positieve manier. Daar heb jij en je directe omgeving tenminste ook nog wat aan. Althans als je mensen in je directe omgeving hebt trouwens. Is dat niet het geval dan snap ik het wel.....

Maar goed een ieder gebruikt zijn (vrije) tijd op zijn/haar eigen manier. Daar is niets mis mee. Doordat ik op op deze manier alles bij langs ga, ben ik erbij bijvoorbeeld achter gekomen dat ik mijn huis behoorlijk onderverzekerd had. Het kwam er op neer dat ik ongeveer 75% van mijn huis weer kon herbouwen.

Ook heb ik een in 2020 nog een extra storting gedaan op mijn lijfrente verzekering, want dit is er per 2021 gewijzigd. Voordeel van 12,45%

Daarnaast viel het mij op dat onze blusser allang was verlopen en dat de blusdeken ergens achter in een kastje lag. Allemaal dingen die belangrijk zijn. Zeker nu wij een zoontje hebben die zijn eerste stapjes zelfstandig zet.

Misschien is mijn zoontje ook wel voor mij de indirecte aanleiding geweest om alles weer te updaten. Daarbij vind ik het wel belangrijk om niet alleen voor mij zelf, maar ook voor mijn directe omgeving te zorgen.

Fijne dag!

sake1987

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door sake1987 »

Janrover schreef:
01 feb 2021 08:11
Tsjonge jonge wat een negatief geheel...... Als ik dit geweten had, dan had ik de vraag niet geteld. Ik snap niet zo goed waarom iemand wel de moeite neemt om iets onbenulligs te antwoorden.

Wanneer de vraag je niet aanstaat, reageer er dan ook niet op. Gebruik je energie op een positieve manier. Daar heb jij en je directe omgeving tenminste ook nog wat aan. Althans als je mensen in je directe omgeving hebt trouwens. Is dat niet het geval dan snap ik het wel.....

Maar goed een ieder gebruikt zijn (vrije) tijd op zijn/haar eigen manier. Daar is niets mis mee. Doordat ik op op deze manier alles bij langs ga, ben ik erbij bijvoorbeeld achter gekomen dat ik mijn huis behoorlijk onderverzekerd had. Het kwam er op neer dat ik ongeveer 75% van mijn huis weer kon herbouwen.

Ook heb ik een in 2020 nog een extra storting gedaan op mijn lijfrente verzekering, want dit is er per 2021 gewijzigd. Voordeel van 12,45%

Daarnaast viel het mij op dat onze blusser allang was verlopen en dat de blusdeken ergens achter in een kastje lag. Allemaal dingen die belangrijk zijn. Zeker nu wij een zoontje hebben die zijn eerste stapjes zelfstandig zet.

Misschien is mijn zoontje ook wel voor mij de indirecte aanleiding geweest om alles weer te updaten. Daarbij vind ik het wel belangrijk om niet alleen voor mij zelf, maar ook voor mijn directe omgeving te zorgen.

Fijne dag!
Zoals je het nu meer zet, klinkt al anders dan in je opening.
In de opening kan je lezen dat je paranoia bent wat betreft, wat komen gaat door COVID en zijn maatregelen.
Wat je nu schrijft, blijkt dat je door COVID meer tijd hebt om achterstallige zaken aan te pakken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou een AED aan de gevel hangen, dan hebben meer mensen er baat bij, en heeft u toch eentje bij huis voor eigen noodgevallen. Ook kunt u zich opgeven als burgerhulpverlener bij het Rode Kruis.

sake1987

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door sake1987 »

AED is duur in aanschaf en onderhoud.
Kijk eerst eens in uw buurt rond, waar in uw omgeving al AED, S hangen.
Deze informatie kan u ook krijgen bij het Rode of Oranjes kruis of bij de Hartstichting.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat TS nog een paar zeer belangrijke zaken vergeten is.
- aanschaf WC papier voor een jaar.
- op peil brengen van de voorraad blik en diepvriesvoer.
- inkoop gasmaskers voor het hele gezin.
- training van alle gezinsleden in het zo snel mogelijk opdoen van de gasmaskers, let op dat je eerst je eigen gasmasker opdoet voor je de kinderen helpt.
- brand oefening met het hele gezin.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door witte angora »

Toptip: zoek op vriend Google eens op 'prepper'. Er is een hele gemeenschap (of meerdere kleinere, weet ik veel) die zich voorbereid op alle mogelijke rampen. Ook al geloof je niet dat in jouw leven alle mogelijke rampen je pad zullen kruisen, er kunnen toch wat nuttige tips in staan.

In het lijstje ontbreken bijvoorbeeld kaarsen/waxinelichtjes voor als de stroom uitvalt. En uiteraard lucifers om die dingen aan te steken en een zaklamp om ze te vinden. Een paar flinke flessen water is ook niet verkeerd, zeker niet met een kleine. Mocht het water een paar uur wegvallen om wat voor reden ook, is het toch wel fijn om koffie te kunnen zetten, al is koude koffie ook niet alles.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb recent een boek, fictie/thriller, gelezen, over wat er kan gebeuren als men >1 week geen stroom heeft in een land. Dan heb je dus geen water meer uit de kraan, een ineengestorte voedselproductie, geen brandstof meer, geen aardgas = geen verwarming, en zo verder. Dan vallen de backupsystemen uit bij gebrek aan diesel, en kunnen we in het geval van Nederland, als onze gemalen en stuwen ook niet meer bedienen. Kortom, >1 week geen stroom, stort ons land gewoon in, en wordt het ieder voor zich, en is dat blikvoedsel ook niet meer zoveel waard. In dat boek ging het om de VS, wat een notoir versnipperd en onbetrouwbaar stroomnet heeft, en er zaten ook wel wat literaire vrijheden/aannames in, maar echt lang zonder stroom, zouden ook wij niet kunnen. Kortom, ik zou met dat preppen, maar niet al te veel in het hoofd halen, want het is bij zoiets, toch zinloos.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door Moneyman »

Janrover schreef:
01 feb 2021 08:11
Misschien is mijn zoontje ook wel voor mij de indirecte aanleiding geweest om alles weer te updaten. Daarbij vind ik het wel belangrijk om niet alleen voor mij zelf, maar ook voor mijn directe omgeving te zorgen.
Dát herken ik dan weer wel. En deze toelichting klinkt ook compleet anders dan je openingspost klonk. Besef dat de reageerders alleen maar afgaan op wat je schrijft, zonder de context van wat jij denkt.

Janrover
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2021 08:36
Contacteer:

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door Janrover »

Ik had echt geen idee dat er zo'n groot verschil zit in mensen die online praten/reageren en mensen die een normaal gesprek voeren. Maar goed dat maakt ook allemaal niet zoveel uit...

Ik denk dat het voor de sociale vaardigheden belangrijk is dat Corona snel voorbij is, want de huidige situatie helpt niet mee.

Vandaag is het perfect schaatsweer, dus wij trekken er heerlijk op uit. Dat is de tip van de dag!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door sjohie »

Janrover schreef:
12 feb 2021 07:44
Ik had echt geen idee dat er zo'n groot verschil zit in mensen die online praten/reageren en mensen die een normaal gesprek voeren. Maar goed dat maakt ook allemaal niet zoveel uit...

Ik denk dat het voor de sociale vaardigheden belangrijk is dat Corona snel voorbij is, want de huidige situatie helpt niet mee.

Vandaag is het perfect schaatsweer, dus wij trekken er heerlijk op uit. Dat is de tip van de dag!
Ik dacht dat alle leraren wel maximale inspanning op school aan het leveren waren, maar u heeft blijkbaar toch de tijd en zin om mensen op het internet nog wat te willen leren? Bewonderenswaardig.

Niet om nou onbescheiden te gaan doen, ik vond mijn tip van een EAD aan de gevel van uw huis, waardoor u eentje in de buurt van uw huishouden heeft, én tegelijk de buurt er mee helpt, wel een aardige.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door Moneyman »

Janrover schreef:
12 feb 2021 07:44
Ik had echt geen idee dat er zo'n groot verschil zit in mensen die online praten/reageren en mensen die een normaal gesprek voeren.
Heeft niemand je dan ooit het belang van non-verbale communicatie uitgelegd - die in een forumtopic volledig ontbreekt? Hier moeten we het doen met wat je schrijft, jouw gedachten kunnen we niet zien. Wees dus helder in wat je schrijft, als je wilt dat je boodschap begrepen wordt.

Ramon1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2021 07:12

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door Ramon1966 »

Beste Jan weer een beetje bijgekomen?

Mag ik vragen of je al een aed hebt gekocht? Echt veel tips heb je niet gekregen..... :roll:

Wij hebbe vorig jaar een aed gekocht, een Lifepak CR2 om precies te zijn. Wij zijn erg tevreden. De aed hangt buiten en is middels wifi met mijn telefoon verbonden.

Op deze manier is de aed toegankelijk voor derden, maar houd ik wel de controle. Tot nu toe nog nooit gebruikt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door scontra »

Ramon1966 schreef:
17 feb 2021 13:09
Beste Jan weer een beetje bijgekomen?

Mag ik vragen of je al een aed hebt gekocht? Echt veel tips heb je niet gekregen..... :roll:

Wij hebbe vorig jaar een aed gekocht, een Lifepak CR2 om precies te zijn. Wij zijn erg tevreden. De aed hangt buiten en is middels wifi met mijn telefoon verbonden.

Op deze manier is de aed toegankelijk voor derden, maar houd ik wel de controle. Tot nu toe nog nooit gebruikt.
Hoe tevreden kan je zijn over een product waarvan je niet eens weet of het wel werkt en welke je nog nooit, gelukkig maar, hebt hoeven te gebruiken ?

Janrover
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2021 08:36
Contacteer:

Re: Veiligheid thuis actualiseren mede door Covid-19

Ongelezen bericht door Janrover »

Ramon1966 schreef:
17 feb 2021 13:09
Beste Jan weer een beetje bijgekomen?

Mag ik vragen of je al een aed hebt gekocht? Echt veel tips heb je niet gekregen..... :roll:

Wij hebbe vorig jaar een aed gekocht, een Lifepak CR2 om precies te zijn. Wij zijn erg tevreden. De aed hangt buiten en is middels wifi met mijn telefoon verbonden.

Op deze manier is de aed toegankelijk voor derden, maar houd ik wel de controle. Tot nu toe nog nooit gebruikt.
Bijgekomen ben ik zeker, maar wat een gezeur. Eigenlijk had ik de hoop al op gegeven aangezien het behoorlijk wat energie koste..... Jij geeft aan gekozen te hebben voor die lifepak. Ik ben wel benieuwd hoe die wifi werkt. Daar is gewoon een appje voor?

Zelf heb ik contact gehad me verschillende aed winkels. Uiteindelijk heb ik gekozen van een AED van Heartsine. De voornaamste reden is dat deze AED tegen een stootje kan, lange garantie heeft, klein is en daarnaast het beste tegen water kan. Dat laatste was voor mij van doorslaggevende betekenis, omdat wij zomers veel met de boot weg zijn en dan is het wel handig dat de aed tegen een spatje regen kan. Ik wist eigenlijk niet dat er zoveel verschillende aed's op de markt zijn, wat mij daarin ontzettende heeft geholpen is dat waar ik de aed heb gekocht enkel en alleen aed's met keurmerken worden verkocht. Hierdoor weet je zeker dat de aed goed is.

Heb jij de AED ook in een buitenkast hangen?

Gesloten