Voldoende aanvoer? Schappen nu al drie weken leeg

kweenie

Re: Voldoende aanvoer? Schappen nu al drie weken leeg

Ongelezen bericht door kweenie » 24 mar 2020 09:32

Komkommertijd schreef:
24 mar 2020 08:18
3 Weken leeg?

Vrijdag de 13e begon het Hamsteren rond 8.00 uur....
dat is dus geen 3 weken maar 11 dagen!

Blijkbaar is bij Consu Ventje ooit de kalenders gehamsterd!
Viel mij ook al op. Overdrijven is ook een vak... Hoe betrouwbaar is dan de mededeling dat alle schappen leeg zouden zijn?

Maar waarschijnlijk gebeurt dat hamsteren door de zelfde simpele zielen die zich niets aantrekken van het dringende advies om contacten te vermijden. En die nog nooit van selffulfilling prophecy bij hamsteren hebben gehoord. Als je in een buurt met zulke types woont, dan kun je dat ook weinig aan veranderen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 24 mar 2020 09:46

Er is een eindig aantal vrachtwagenbewegingen wat een distributiecentrum aankan, en een eindige hoeveelheid goederen die met de bestaande aantallen medewerkers gevakkenvuld en afgerekend kunnen worden in de supermarkten. Daarom hebben supermarkten keuzes gemaakt mbt artikelen die voorrang hebben gekregen in het logistieke proces, ivm de enorm toegenomen vraag. Dat betekent dat sommige vakken één of twee dagen leeg zijn, maar niet dat die producten eerder in de logistieke keten niet meer aanwezig zouden zijn. Als iedereen normaal boodschappen doet, dan zouden de supers in een dag of twee weer alles normaal op voorraad houden. Helaas zijn er nog steeds hamsteraars die dit frustreren.

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio » 24 mar 2020 11:00

Nog geen leeg schap gezien in mijn supermarkt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 24 mar 2020 12:15

rvjapio schreef:
24 mar 2020 11:00
Nog geen leeg schap gezien in mijn supermarkt.
Beter kijken. Ik heb ongeveer 10 jaar in 2 verschillende supermarkten gewerkt en er is sowieso altijd ergens een leeg vak. Of iets wat niet leverbaar is (maar dat wordt tegenwoordig opgevuld door de vakken ernaast) of iets wat die dag of de volgende dag bij de vracht moet binnenkomen (meestal zijn dit producten die niet heel hard lopen)

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 24 mar 2020 12:17

Theotrucker schreef:
24 mar 2020 00:26
Brillendoekjes?
Brillo kan ook handig zijn wanneer je een paar weken mis hebt gegrepen op het toiletpapier. Toch goed voor de harde klonten.

breien

Ongelezen bericht door breien » 24 mar 2020 12:22

Net in de gele supermarkt geweest.
Ik heb thuis nog een grote voorraad van bijna drie rollen toiletpapier gelukkig. Dus dan koop ik het toch niet.
Ik liep langs het vak van toilet-&keukenpapier en dat vak was echt nagenoeg leeg.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 24 mar 2020 12:31

breien schreef:
24 mar 2020 12:22
... een grote voorraad van bijna drie rollen toiletpapier...
Die zijn er bij mij thuis zó doorheen ;)

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 24 mar 2020 18:26

Beste Moneyman,

Je moet mijn gewoon negeren en niet er aan ergeren als je zoveel nodig hebt! :mrgreen:

Maar kijk eens bij Turkse, Marokkaanse of Poolse winkels , daar word minder gehamsterd en is het er nog wel, vaak ietsje duurdere.. maar is er wel.

Als de winkels de Toiletpapier prijs tijdelijk zouden verhogen is het voor hamsteraars ook niet leuk,
en zullen ze maar 1 pak kopen als nodig of overslaan... zo kun je de vakken en je inkomen behouden!

Plaats reactie