LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

sauna
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2020 12:01

Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door sauna »

Voor corona uitbrak heb ik vouchers aangeschaft voor avond entree + een voordeelkaart bij vitae wellness ressort in Roosendaal.
Deze sauna blijft zeker een jaar of langer gesloten. Schijnt te klein te zijn om de RIVM maatregelen te handhaven. Ook wordt er een hotel aangebouwd. (Dit heb ik uit de krant moeten vernemen).De aangekochte vouchers kunnen wél worden verzilverd bij hun welness ressort in Goes. Dit is 80 km.verderop.
Vouchers kunnen niet worden uitbetaald of gebruikt worden als sauna Roosendaal weer open gaat.
Volgens mij kan dit niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is 1 bedrijf met 2 locaties, waarvan er 1 langer dicht blijft. De vouchers zijn te gebruiken, zie https://www.vitaewellnessresorts.nl/nl/faq/
Roosendaal - Goes is hemelsbreed 40, over de weg 55 kilometer, ruim een half uur rijden.

Je kunt er van vinden wat je wilt, op mij komt alles goed georganiseerd over.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat is het nadeel van bonnen kopen. U hebt deze gekocht voor een bedrijf, niet voor een specifieke vestiging.

sauna
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2020 12:01

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door sauna »

Dit is hartstikke oneerlijk, ik wilde gewoon genoegen nemen met het feit dat ik, na heropening van het bedrijf en het dan gerealiseerde hotel
mijn vouchers gewoon dan zou kunnen gebruiken. Ook daar gaan ze hiermee akkoord. Asociaal vind ik dit. Moet ik voor een uurtje sauna met de trein naar Goes en daar nog zien te komen. Belachelijke zaak

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door mahadma »

(Kado)kaarten weiger ik als ik die krijg, Men (mijn fam en vrienden) weten dat en geven euro biljetten die je uit een flappentapper trekt bij je in de buurt, blijven lang geldig, overal te besteden en je krijgt zelfs wisselgeld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door moederslink »

Goes is een leuk stadje met een leuk centrum.
Met de trein ben je in 40 minuten vanuit Roosendaal in Goes.
Er gaat een bus naar het wellnesscentrum.
Maak er een leuk relaxt weekendje van als dat kan, er zijn B&B .s in Goes.
Zo zie je nog eens wat en kom je nog eens ergens.
Jammer dat het zó moet , maar maak er maar het beste van .

sauna
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2020 12:01

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door sauna »

Wie gaat dat betalen ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door moederslink »

Vraag het aan het Wellnesscentrum of u ter compensatie dan deze reis vergoed krijgt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door crazyme »

sauna schreef:
11 jul 2020 11:52
Wie gaat dat betalen ?
Wie wil er nu naar de sauna ?
Je kunt ook niet gaan.

Relax :D

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Marktplaats. bon verkopen. Iedereen blij.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat de hier omstandigheden hier de ontbinding van de overeenkomst (koop bon) rechtvaardigen. Vraag je geld terug.
Artikel 6:258 lid 1 BW
De rechter kan op vordering van een der partijen de gevolgen van een overeenkomst wijzigen of deze geheel of gedeeltelijk ontbinden op grond van onvoorziene omstandigheden welke van dien aard zijn dat de wederpartij naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst niet mag verwachten. Aan de wijziging of ontbinding kan terugwerkende kracht worden verleend.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb dezelfde inschatting.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je kunt gewoon je geld terugeisen, de voorwaarden worden eenzijdig gewijzigd en daar hoef je niet mee akkoord te gaan....

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hawk-Eye schreef:
16 jul 2020 09:00
je kunt gewoon je geld terugeisen, de voorwaarden worden eenzijdig gewijzigd en daar hoef je niet mee akkoord te gaan....
Welke voorwaarde is gewijzigd? TS heeft een bon gekocht die toegang geeft tot Vitea Welness. Deze bon wordt niet per filiaal verkocht. Er staat dus niet op de bon dat deze enkel voor een bepaalde vestiging is. Het is in te leveren bij het bedrijf en dat kan nog steeds.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
16 jul 2020 09:10
Hawk-Eye schreef:
16 jul 2020 09:00
je kunt gewoon je geld terugeisen, de voorwaarden worden eenzijdig gewijzigd en daar hoef je niet mee akkoord te gaan....
Welke voorwaarde is gewijzigd? TS heeft een bon gekocht die toegang geeft tot Vitea Welness. Deze bon wordt niet per filiaal verkocht. Er staat dus niet op de bon dat deze enkel voor een bepaalde vestiging is. Het is in te leveren bij het bedrijf en dat kan nog steeds.
Waarom ga je niet gewoon uit van wat TS daadwerkelijk schrijft?
sauna schreef:
10 jul 2020 12:42
Voor corona uitbrak heb ik vouchers aangeschaft voor avond entree + een voordeelkaart bij vitae wellness ressort in Roosendaal.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door hebra98 »

In dit geval moet TS de mogelijkheid krijgen om zelf te beslissen of het aanbod voor de andere locatie acceptabel is.
Want er is wel degelijk een voorwaarde verandert. Je koopt iets op locatie één en kiest voor die locatie. Waarom daar, doet niet te zake.
Als er ook een vestiging op locatie twee, drie of vier zouden zijn maar deze zijn 300+ KM verderop?
Je koopt bij die vestiging, niet bij de hele (winkel) keten.
Dus de optie het te mogen gebruiken, in een andere locatie, moet een keuze zijn voor TS.
Niet een verplichting!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

NeoDutchio schreef:
16 jul 2020 09:10
Hawk-Eye schreef:
16 jul 2020 09:00
je kunt gewoon je geld terugeisen, de voorwaarden worden eenzijdig gewijzigd en daar hoef je niet mee akkoord te gaan....
Welke voorwaarde is gewijzigd? TS heeft een bon gekocht die toegang geeft tot Vitea Welness. Deze bon wordt niet per filiaal verkocht. Er staat dus niet op de bon dat deze enkel voor een bepaalde vestiging is. Het is in te leveren bij het bedrijf en dat kan nog steeds.
Er staat toch voor Roosendaal aangekocht????

Kan je ze daar niet inwisselen dan zijn de voorwaarden gewijzigd en kun je de overeenkomst ontbinden!!!!

Met andere woorden, je kunt gewoon je geld terugeisen omdat de voorwaarden eenzijdig zijn veranderd....

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 jul 2020 10:47
NeoDutchio schreef:
16 jul 2020 09:10
Hawk-Eye schreef:
16 jul 2020 09:00
je kunt gewoon je geld terugeisen, de voorwaarden worden eenzijdig gewijzigd en daar hoef je niet mee akkoord te gaan....
Welke voorwaarde is gewijzigd? TS heeft een bon gekocht die toegang geeft tot Vitea Welness. Deze bon wordt niet per filiaal verkocht. Er staat dus niet op de bon dat deze enkel voor een bepaalde vestiging is. Het is in te leveren bij het bedrijf en dat kan nog steeds.
Waarom ga je niet gewoon uit van wat TS daadwerkelijk schrijft?
sauna schreef:
10 jul 2020 12:42
Voor corona uitbrak heb ik vouchers aangeschaft voor avond entree + een voordeelkaart bij vitae wellness ressort in Roosendaal.
De voucher is van het bedrijf, niet van het filiaal. De voucher is te verzilveren in een filiaal. Je koopt dus niet een voucher voor de toegang in 1 vestiging, je koopt een voucher om deze online in te wisselen en een vestiging. De voucher geeft geen recht op toegang in enkel filiaal Roosendaal, maar geeft recht om te boeken bij het bedrijf.
Als TS een ticket geboekt had, dus op datum en tijd, in vestiging Roosendaal, dan was er een punt geweest.

Als de plaatselijke boekwinkel die aangesloten is bij een organisatie stopt en ik heb nog eenboekenbon liggen, dan kan ik hoog en laag springen, maar die bon is geldig voor alle aangesloten bedrijven en niet voor 1 winkel alleen. En dat is hier niets anders.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een en al aannames. Jij weet helemaal niet wat TS precies op de plank heeft liggen. Ik weet wél dat jouw verhaal in strijd is met de informatie uit de OP.

Mocht je van mening zijn dat het verhaal van TS onjuist is, dan is het logischer de TS daar gericht op te bevragen. Nu ga je weer eens juridische standpunten innemen op basis van je eigen invulling, met een dikke kans dat je TS onterecht het bos instuurt.

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vouchers sauna alleen 80 km verder in te wisselen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 jul 2020 13:28
Een en al aannames. Jij weet helemaal niet wat TS precies op de plank heeft liggen. Ik weet wél dat jouw verhaal in strijd is met de informatie uit de OP.

Mocht je van mening zijn dat het verhaal van TS onjuist is, dan is het logischer de TS daar gericht op te bevragen. Nu ga je weer eens juridische standpunten innemen op basis van je eigen invulling, met een dikke kans dat je TS onterecht het bos instuurt.
Het verschil tussen u en ik is dat u blind af gaat op wat een TS schrijft en dat ik eerst kijk naar de inhoud.
Naast de reguliere tickets per vestiging kan je ook vouchers kopen. Met de code op de voucher boek je online een ticket. Bij het boeken van het ticket geef je aan naar welke vestiging je wilt gaan. Een voucher van het bedrijf is niet hetzelfde als een ticket voor een vestiging.
Een voucher voor alleen Goes of alleen Roosendaal hebben ze niet.

Gesloten