Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Revoked »

Op 1 mei gelden ineens "iets" strengere regels. Geen negatieve test kunnen laten zien betekent automatisch een boete. Ook dat "transit"- gedoe is de Duitse hermandad te vrijblijvend. Het is maar dat je het weet...

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk Jablan, ik heb geen zin om met stronteigenwijze mensen in discussie te gaan.
Ik vind het prima als u zonder negatieve test naar Duitsland gaat maar niet zeuren als u een bekeuring krijgt.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uit eigen ervaring merk ik dat ik iedere dag zeker 40 km lang 110 km per uur kan rijden op een weg waar je maar 100 mag. Word maar 1 keer in de 2 weken geflitst. :lol:

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
30 apr 2021 12:47
Uit eigen ervaring merk ik dat ik iedere dag zeker 40 km lang 110 km per uur kan rijden op een weg waar je maar 100 mag. Word maar 1 keer in de 2 weken geflitst. :lol:
Ik rij wel eens per ongeluk door rood en dan gaat het ook altijd goed. Nog nooit een ongeval gehad daardoor. Dus die rode lichten kunnen wel weg. :-)

Enterprise45
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2021 20:39

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Enterprise45 »

Het bleek dus dat wij vrijstelling hebben vanuit het werk en geen test hoeven te tonen. (openbaar vervoer/trein).
Wij zijn zonder test gereden naar Duitsland en de politie keek niet eens naar ons om eigenlijk (groot het bedrijfslogo op de werkbus)

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Gelukkig maar. Ik rij al 3 weken vanuit Nederland naar mijn huis in Duitsland, ben ook nog nooit gecontroleerd. Misschien scheelt het dat ik een wit kenteken heb.
In de Tubantia stond trouwens dat ze rond dit weekend extra gaan controleren vanwege 1 Mei (feestdag in Duitsland)

Enterprise45
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2021 20:39

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Enterprise45 »

Ik denk eigenlijk niet dat je met een wit (Duits denk ik?) kenteken gecontroleerd zult worden toch? Er reed een personen auto voor mij met een Nederlands kenteken en die werd er wel tussen uit geplukt. Aangezien jij Duitse inwoner bent denk ik ook niet dat de testplicht voor jou geldt?
Bij mij in de straat woont ook iemand die in Duitsland werkt, zo Nederlands als maar kan maar wel een Duits kenteken. Dat had dacht ik te maken met dat deze man een bedrijf vlak over de grens heeft.

Ik heb geloof ik nog een hele oude boete openstaan in Duitsland. Een controle zou me dus niet goed uitkomen, test of niet :lol:

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De testplicht geldt ook voor Duitsers die in Nederland zijn geweest. Daarom gaan ze dit weekend ook streng controleren. Ze verwachten namelijk dat veel Duitsers morgen naar Nederland een dagje uit gaan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
30 apr 2021 11:38
Ik vind het prima als u zonder negatieve test naar Duitsland gaat maar niet zeuren als u een bekeuring krijgt.
De regels veranderen sowieso per dag en je moet echt kijken naar Kreis, Land en Bund, de links naar de betreffende pagina's staan onderaan de eerste pagina van dit onderwerp.

Als ik de reeks wijzigingen van vandaag zie ... was er net landelijke wetgeving ingevoerd om een einde aan de onduidelijkheid te maken, prompt komen daar weer uitzonderingen op. Nu weer op het gebied van reizen en voor wie al ziek is geweest of volledig gevaccineerd.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat laatste heb ik ook gehoord. Zal morgen het Gesundheitsamt eens bellen, ik heb een week of 3 geleden Corona gehad en wil graag af van de testplicht.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nieuwe regels .
als je corona hebt gehad mag je Dl in ,met bewijs
2 prikken gehad na 14 dagen mag je er in , met bewijs
Na test mag 48 uur mag je dl in .
Mijn schoonzoon werkt in Duitsland 3maal in de week een test.

Omgeving Kleef en Gogh .

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je minder dan 6 maanden geleden Covid19 hebt gehad, dan is het even makkelijker ;)

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Klopt inderdaad. Je moet het alleen wel kunnen bewijzen. Gelukkig had mijn echtgenote de brief van het Kreis Gesundheitsamt waarin staat dat ik positief getest ben wel bewaard. Ik ben nu 6 maanden af van het testen. (3x per week)
Laat me echter nog steeds wel 1 x per week testen heb ik voorgenomen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Van de redactie, past hier goed: Voor pendelaars, de gratis test.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Revoked »

Dat zei ik op pagina 1 al. Bovendien is het bij grensbewoners allang bekend.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door riddert »

Idem

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Prima toch? Volgende keer dan graag direct zelf met alle relevante links komen, dat is wat nuttiger dan dit soort commentaar.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door grun »

gosewijn schreef:
03 mei 2021 16:44
Nieuwe regels. 2 prikken gehad na 14 dagen mag je er in, met bewijs. Omgeving Kleef en Gogh.
Ik vraag me af of dat ook voor Nedersaksen geldt, maar kan het niet vinden. Zou wel mooi zijn, om te kunnen tanken en de boodschappen daar te doen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Werken in Duitsland, coronatest afnemen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Ja, te vinden via de site van het Land Niedersachsen en dan onder Corona, FAQ.

Gesloten