LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

marc.dijkhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2020 21:25

Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

Ongelezen bericht door marc.dijkhuizen »

Ik heb gehoord van de maatregelen die worden genomen in andere landen om het hamsteren tegen te gaan, zoals Denemarken bijvoorbeeld.
Daar worden bepaalde artikelen voor een hogere prijs verkocht als je er meer dan 1 van koopt.
Zo wordt een flesje desinfecterende handgel eerst voor 5 Euro per stuk verkocht en de tweede, derde, etc. voor 50 Euro per stuk.
Zo moeten mensen heel hard gaan nadenken of ze wel de hele schap in een keer gaan leeghalen.
Is dit ook mogelijk om te doen in Nederland? Zo nee, waarom niet?
Bijlagen
1584614168_rasmus-vejbaek-zerro-.jpg
(70.93 KiB) 856 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2020 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Omdat dat helemaal niet nodig is. De schappen liggen nog vol genoeg, ik grijp niet meer mis dan ik normaal deed.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

Ongelezen bericht door angel1978 »

marc.dijkhuizen schreef:
23 mar 2020 21:36
Ik heb gehoord van de maatregelen die worden genomen in andere landen om het hamsteren tegen te gaan, zoals Denemarken bijvoorbeeld.
Daar worden bepaalde artikelen voor een hogere prijs verkocht als je er meer dan 1 van koopt.
Zo wordt een flesje desinfecterende handgel eerst voor 5 Euro per stuk verkocht en de tweede, derde, etc. voor 50 Euro per stuk.
Zo moeten mensen heel hard gaan nadenken of ze wel de hele schap in een keer gaan leeghalen.
Is dit ook mogelijk om te doen in Nederland? Zo nee, waarom niet?
Omdat het volslagen onzinnig is wellicht?

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

Ongelezen bericht door Berteman »

En wat doen de Denen als je zeven dagen per week, drie maal daags één fles koopt?

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

Ongelezen bericht door BL2 »

Dan tellen ze 21 flesjes in hun kast thuis.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Enwat als ze boodschappen voor hun moeder of buren doen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

Ongelezen bericht door moederslink »

Er is niets mis met gewone zeep , mits je goed wast en schrobt, ook onder de nagels en de polsen.
Wat een waanzin om bv voor 2 flacons dan € 55 neer te tellen.
Het is nmm oncontroleerbaar en dus niet werkbaar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Winkels moeten hogere prijzen vragen bij kopen van meerdere essentiële artikelen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vraag & Aanbod, als er tekort Aardappels zijn steeg de prijs, volgende jaar bouwen de boeren extra en zijn ze weer waardeloos!

Koffie prijs hetzelfde, De Markt bepaalde de prijs, als Toilet voordeel pak opraakte gewoon per Rol aanbieden!
Dan heeft iedereen nog Toilet papier en voor €1,- per Rol mag iedere gek hamsteren!

Op Vrijdag de 13e had Lidl een pak van 20 rol voor €4,99 in aanbieding!
Ja, de Hamster dag!
Als ze die voor €1,- per stuk hadden verkocht hadden ze 4x zoveel gehad en was het nooit uitverkocht geweest!

Zodra er weer voldoende voorraad is kunnen ze weer normale prijzen vragen....
Meer winst voor winkel en alles blijft op redelijke minimale voorraad.

Het is net als de laadpalen, erg duur op straat en ik laad nooit meer dan nodig om thuis te komen!
Van 32 tot 84 cent gezien en thuis 21 cent, bij werkgever maar 11,4 cent incl. BTW... dus waar tank ik 99% van de tijd?

Gesloten