LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicinale paddestoelen bij kanker?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Bento1
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2014 14:17

Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door Bento1 »

Wie heeft er ervaring met het gebruik van Medicinale paddestoelen bij kanker? Mijn partner heeft darmkanker en heeft net een adjuvante chemokuur achter de rug die haar zéér slecht is bevallen. Horen best wel positieve verhalen over medicinale paddestoelen maar wie heeft er ervaring mee. Wie houdt er zich hiermee bezig? Alvast bedankt voor jullie reacties. Bento.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door newmikey »

"medicinale paddestoelen" bestaan niet. Er zijn wel onderzoeken die wat interessante stofjes met mogelijke anti-kanker werkzaamheid hebben geidentificeerd in o.a. oesterzwammen. Dat is niet anders dan interessante stofjes die in het verleden zijn gevonden in alles van taxus-struiken tot diepzee kwallen en niets wijst er vooralsnog op dat er ook een ècht effectieve behandeling met deze stofjes bereikt kan worden.

Er worden ieder jaar honderden stofjes geisoleerd die bepaalse kankerremmende eigenschappen laten zien. Slechts enkelen komen op termijn in de reguliere behandeling van kanker terecht simpelweg omdat veel stoffen uiteindelijk toch als middel minder effectief blijken te zijn of zelfs allerlei nieuwe kwalen veroorzaken.

Inmiddels zijn er allerlei kwakzalvers en andere op geld beluste partijen ingedoken die van een wetenschappelijke mug een spreekwoordelijke olifant hebben gemaakt en "de paddestoel" hebben verheven tot mythisch geneesmiddel. Als u dus ergens "medicinale paddestoelen" ziet die geadverteerd worden als miraculeus kanker-geneesmiddel, gaat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid om kwakzalverij en flessentrekkerij.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door dhc »

Ik zou de paddestoelen gewoon proberen...op brood met een gefruit uitje en met rode wijn afgeblust...

Bento1
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2014 14:17

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door Bento1 »

Dank voor de reacties.
Voor newmikey: ik vraag om reacties van mensen die ze gebruiken en/of hebben gebruikt.
Niet zozeer om een algemene mening over medicinale paddestoelen of over alternatieve geneeswijzen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door dhc »

Ga in het alternatieve circuit proberen, daar vindt je ongetwijfeld medestanders. Hier zul je ze niet vinden...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door puma73 »

Bento1 schreef:Dank voor de reacties.
Voor newmikey: ik vraag om reacties van mensen die ze gebruiken en/of hebben gebruikt.
Niet zozeer om een algemene mening over medicinale paddestoelen of over alternatieve geneeswijzen.
Dit is een openbaar forum, iedereen kan en mag reageren. Wilt u specifieke informatie kunt u altijd een alterneutisch forum opzoeken.

Dit soort kwakzalverij leidt meestal maar tot een ding en dat is namelijk de dood.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door prem »

Bento1 schreef:Wie heeft er ervaring met het gebruik van Medicinale paddestoelen bij kanker? Mijn partner heeft darmkanker en heeft net een adjuvante chemokuur achter de rug die haar zéér slecht is bevallen. Horen best wel positieve verhalen over medicinale paddestoelen maar wie heeft er ervaring mee. Wie houdt er zich hiermee bezig? Alvast bedankt voor jullie reacties. Bento.

Ik heb er geen ervaring mee maar herinner me wel de CHAGA:

http://www.huffingtonpost.com/nalini-ch ... 92207.html

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door newmikey »

Bento1 schreef:Dank voor de reacties.
Voor newmikey: ik vraag om reacties van mensen die ze gebruiken en/of hebben gebruikt.
Niet zozeer om een algemene mening over medicinale paddestoelen of over alternatieve geneeswijzen.
Zie het als een bonus, die algemene mening...

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door eleven »

@Bento

Misschien vind je hier op dit forum medestanders en een antwoord op jouw vraag.

http://fsre.nl/forums/forumdisplay.php? ... ddestoelen
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2014 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door newmikey »

Bento1 schreef:Voor newmikey: ik vraag om reacties van mensen die ze gebruiken en/of hebben gebruikt.
Niet zozeer om een algemene mening over medicinale paddestoelen of over alternatieve geneeswijzen.
TS heeft al eerder (juni/juli '14) op andere fora wat visjes uitgegooid met daarbij de naam van een praktijk die aan deze vorm van kwakzalverij doet. Slimme manier van spam misschien? De betreffende praktijk heeft hilarische algemene voorwaarden waarin ze zich onmiddelijk distantieren van de werkzaamheid van de door hun verstrekte kwakmiddelen alsmede de "behandeling": "De therapeut/natuurgeneeskundige geeft op geen enkele wijze een geneeskundige garantie af noch is zij/hij op enige wijze aansprakelijk voor medische complicaties" en "De therapeut/natuurgeneeskundige is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door hem/haar geadviseerde supplementen, medicijnen.".
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2014 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder weggehaald bericht verwijderd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door moederslink »

Bento1 schreef:Wie heeft er ervaring met het gebruik van Medicinale paddestoelen bij kanker? Mijn partner heeft darmkanker en heeft net een adjuvante chemokuur achter de rug die haar zéér slecht is bevallen. Horen best wel positieve verhalen over medicinale paddestoelen maar wie heeft er ervaring mee. Wie houdt er zich hiermee bezig? Alvast bedankt voor jullie reacties. Bento.

Trieste zaak dat uw partner darmkanker heeft , dat voorop gesteld natuurlijk.
Chemokuren bevallen per definitie altijd bijzonder slecht , met héél véél bijwerkingen.
Zelf heb ik nul komma nul ervaring met drugs-paddestoelen etc..dus ik moet dan ook niet reageren eigenlijk... :(
Het enige dat ik weet is dat medicinale wiet " schijnt " te helpen als pijnbestrijding.
Ik begreep dat u geen algemene meningen wilt horen , slechts " ervaringsdeskundigen " ,
ik denk idd dat u deze vraag dan moet voorleggen op een ander soort forum.

Maar toch even - mijn- mening : ik zou u afraden om het in het gebruik van paddestoelen te zoeken,
maar wellicht vindt u op een ander forum het door u gewenste antwoord ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door sjohie »

Bento1 schreef:Wie heeft er ervaring met het gebruik van Medicinale paddestoelen bij kanker? Mijn partner heeft darmkanker en heeft net een adjuvante chemokuur achter de rug die haar zéér slecht is bevallen. Horen best wel positieve verhalen over medicinale paddestoelen maar wie heeft er ervaring mee. Wie houdt er zich hiermee bezig? Alvast bedankt voor jullie reacties. Bento.
Zoek je paddenstoelen die bijwerkingen van een chemokuur kunnen verzachten, of paddenstoelen die 1 op 1 de chemokuur kunnen vervangen? Voor dat eerste zijn er anekdotische positieve ervaringen (Klaas Riepma met zijn zoontje is bekend in die context), oa met Reishi, dus dat zou ze eens kunnen proberen. Ter vervanging van een chemokuur is iets compleet anders, en dáár is zeker geen bewijs voor, die Riepma gebruikte paddenstoelen alleen complementair, en zeker niet als primair geneesmiddel. Dat is een letterlijk levensbelangrijk verschil.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Laten we even welzijn,er is hier een man die zijn vrouw is ernstig ziek en zoeken naar allerlei dingen..
Dusbeetje harde woorden,zit deze man en vrouw niet op te wachten,kuklos bv met donder op,snap je wel,maar ff genuancerder :wink: stel jou vrouw of man?.

@ts wel ben ik het eens met de mensen hier!!! Er is geen Zwam of addestoel die geneest...hooguit ontgift etc,maar,niet geneest,de bekende is kamboucha( zoiets) is een zwam...

Ja,mijn schoonzussen waren er weg van,oh het hielp...ja...helaas niet.
Maar ze deden ook de chemo,s ernaast!!!!!!!!
Stop aub niet met ziekenhuisbeoek en nu zeg ik wel iets harts,er is nog nooit iemand geweest die zegt,nou die chemo bevalt me wel,doe er nog maar eentje,vernietigd cellen die kapot moeten ook de goede....het is puur gif,maar kan je leven redde,

Het staat u uiteraard vrij het is alternatieve geneeskunde te Zoeken erbij ,maat stel wel de behandeld arts op de hoogte....

Anders ben ik bang...dat 2015 vult u zelf maar in


Sterkte met alles..heeft u nodig

oudgediende
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2014 20:37

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door oudgediende »

dag Bento,
op de eerste plaats nog heel veel sterkte toegewenst voor je partner en jou.
Zelf heb ik geen enkele ervaring met medicinale paddestoelen, maar misschien moet je eens naar de site van Wernard Bruining gaan, Medie Wiet.
succes mensen,
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2014 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat is dit voor onzin? Alle kritiek is verwijderd. Belachelijk.

Als TS geen kritische geluiden wil horen zijn er genoeg andere sites en fora. Hier krijgt hij ook kritische geluiden mee.

Die paddestoelen werken niet. Dat heeft Newmikey al aangetoond.

RietvW
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2014 17:28

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door RietvW »

Beste Bento,
Wij hebben zeer positieve ervaringen met het gebruik van paddestoelextracten om de bijwerkingen van de chemo te verlichten. De patient in kwestie is sinds het innemen van de paddestoelextracten in staat te blijven werken en in het weekend te sporten. Er is veel onderzoek gedaan met paddestoelextracten, zie o.a. de site PubMed. Met name ook met de Coriolus Versicolor bij dikke darmkanker. Uit onderzoek blijkt dat 3 gram polysacchariden (een bestanddeel van de paddestoel) een minimum is om effect te resulteren. Dus zoveel extract innemen dat je tot 3 gram polysacchariden komt.
Ook kennen we een casus in onze naaste omgeving waar het gebruik van maitake-extract de tumormarker spectaculair deed dalen. Dit onder het toeziend oog van een arts in een academisch ziekenhuis.
Op de site PubMed wordt internationaal wetenschappelijk verantwoord medisch onderzoek gepubliceerd.
Helaas worden de resultaten van het onderzoek naar complementaire middelen op deze site in Nederland volledig genegeerd.
Ik hoop van harte dat jullie hiermee verder geholpen zijn.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door kuklos »

RietvW schreef:Beste Bento,
Wij hebben zeer positieve ervaringen met het gebruik van paddestoelextracten om de bijwerkingen van de chemo te verlichten. De patient in kwestie is sinds het innemen van de paddestoelextracten in staat te blijven werken en in het weekend te sporten.
Statement zonder bewijs. Wie zijn trouwens die wij?
RietvW schreef:Er is veel onderzoek gedaan met paddestoelextracten, zie o.a. de site PubMed.
Link?
RietvW schreef:Met name ook met de Coriolus Versicolor bij dikke darmkanker. Uit onderzoek blijkt dat 3 gram polysacchariden (een bestanddeel van de paddestoel) een minimum is om effect te resulteren. Dus zoveel extract innemen dat je tot 3 gram polysacchariden komt.
Link naar het onderzoek ontbreekt.
RietvW schreef:Ook kennen we een casus in onze naaste omgeving waar het gebruik van maitake-extract de tumormarker spectaculair deed dalen. Dit onder het toeziend oog van een arts in een academisch ziekenhuis.
Statement zonder bewijs.
RietvW schreef:Op de site PubMed wordt internationaal wetenschappelijk verantwoord medisch onderzoek gepubliceerd.
Onzin. Op pubmed wordt alle onderzoek gepubliceerd, naar de kwaliteit kijkt men niet.
RietvW schreef:Helaas worden de resultaten van het onderzoek naar complementaire middelen op
deze site in Nederland volledig genegeerd.
Statement zonder bewijs.

RietvW
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2014 17:28

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door RietvW »

Geachte Kuklos,
Bento1 vraagt om ervaringen!!!
Zowel Mewmikey al u reageren niet vanuit ervaringen.
Wat heeft Newmikey "aangetoond", zoals u durft te beweren? Niets!
Ik spreek vanuit ervaring!!!
Het is zonneklaar: U zit op dit forum met een duidelijke missie:
N.L : Om iedere positieve ervaring af te branden en de ontwikkeling van het gebruik van complementaire middelen als aanvulling op (en verlichting van) datgene wat wij nu reguliere behandelingen noemen zoveel als mogelijk tegen te gaan.

Bento1
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 nov 2014 14:17

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door Bento1 »

Ruim een week geleden een bericht geplaatst op dit forum en in eerste instantie schrok ik nogal van de uiterst negatieve reacties die werden gegeven. Reacties die absoluut niet inhoudelijk waren maar uitsluitend bedoeld zijn om te bashen. Desalniettemin ook een aantal reacties van mensen die wel inhoudelijk op het gebruik van medicinale paddestoelen reageren. Mijn vrouw en ik hebben voor komende week een afspraak gemaakt bij een therapeut in Utrecht: dit met medeweten van onze oncoloog. Ik houd jullie op de hoogte. Bento.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Medicinale paddestoelen bij kanker?

Ongelezen bericht door kuklos »

RietvW schreef:Geachte Kuklos,
Bento1 vraagt om ervaringen!!!
RietvW schreef:Het is zonneklaar: U zit op dit forum met een duidelijke missie:
N.L : Om iedere positieve ervaring af te branden en de ontwikkeling van het gebruik van complementaire middelen als aanvulling op (en verlichting van) datgene wat wij nu reguliere behandelingen noemen zoveel als mogelijk tegen te gaan.
Zucht. Ik snap dat het moeilijk te bevatten voor je is, maar het enige wat ik wil, en tig anderen hier willen, is dat beweringen onderbouwd worden. Dus als je een medische claim doet: bewijs maar. Beste en enige manier om critici te doen zwijgen.

Gesloten