LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Pavlova »

Kees Braam schreef:@Pavlova
Lees het verhaal van Roel van Duijn maar eens, een verschrikkelijk relaas over hoe zijn vrouw op alle mogelijke manieren door een macrobioot word weggehouden bij de reguliere geneeskunde.
Ja en? Die vrouw was een volwassene dacht ik toch en normaal intelligent toch? Zij is niet weggehouden door wie dan ook maar koos er zelf voor.

En je vraag of ik zelf kanker heb gehad? Ja en in zeer ernstige mate. Ik werd 21 januari 1996 opgegeven maar overleefde. Mijn verhaal nooit gelezen? http://www.kanker-actueel.nl/NL/me-do-k.html

In de documentaire, uitgezonden op RTL kun je zien dat ik niet heb gelogen maar dat alles echt is gebeurd en dat ik zelf alle beslissingen heb genomen. http://www.kanker-actueel.nl/NL/zo-no-13011.html

Graag terug naar het onderwerp want ik heb geen behoefte om over mezelf hier te praten. Dat wordt al genoeg gedaan buiten mij om.
Beste Kees, ik heb inmiddels u verhaal op je website aandachtig gelezen. Allereerst vind ik het natuurlijk oprecht fantastisch voor u dat u genezen bent van kanker. Maar uit het verhaal komt ook naar voren dat u wel steeds onder behandeling bent geweest van een regulier geneesheer. Aanvullend hierop alternatieve geneeswijzen.
Kennelijk beseft u niet dat, hoe fijn het ook is dat een kennelijk uitzichtloze situatie toch nog ten goede keerde, het allerminst de werking van de alternatieve therapieen heeft aangetoond.

BIj mijn vader is ook kanker geconstateerd, nu bijna twee-en-en-half jaar geleden. In februari, na een tweede operatie aan zijn lever, kreeg hij ook te horen dat er geen behandeling meer mogelijk was, en dat de kans groot was dat de kanker terug zou keren. In het taalgebruik dat sommige mensen bezigen zou je kunnen zeggen: ook hij was 'opgegeven'. Voor zover ik het meemaak zegt een arts dit nooit tegen de patient. Al eerder had mijn vader een zware chemokuur ondergaan, die helaas niet aansloeg, dus ook dat was nu geen optie. Het was afwachten. Drie maanden later bleek er inderdaad weer een tumor te zijn in de lever. Gelukkig was deze wederom operatief te verwijderen, omdat de tumor op een 'gunstige' locatie zat. Wederom was het afwachten. Bij de laatste controle, nu twee maanden geleden, is er niets verdachts gevonden en de bloedwaarden waren ook goed. Ook wel remissie genoemd.

Mijn vader heeft geen enkele vorm van alternatieve geneeskunde ondergaan. Had hij dit wel gedaan, vrees ik dat zijn verhaal nu ook misbruikt zou worden als hallelujaverhaal: Kijk, deze meneer was opgegeven maar dankzij injecties met maretak of noem maar op is hij genezen, hoera. En dat zou voor een hoop mensen overtuigend bewijs zijn.

Kees, gezien uw verhaal mag u van mij geloven wat u wil, dus ook dat u dankzij alternatieve hocus-spocus bent genezen. Zelf denk ik dat u heel veel geluk heeft gehad, ik hoop dat dit mijn vader ook ten deel zal vallen verder.
Wat u niet beseft, is dat uw bewijs op uw website echt flinterdun is. En dat u mensen die eveneens aan kanker leiden, op het verkeerde been kan zetten.
Nu kan het minder kwaad als het gaat om behandeling naast de reguliere (hoewel sommige behandelingen echt zelfs gevaarlijk kunnen zijn). Maar er zijn helaas ook lieden actief in het alternatieve circuit die er slechts voor zorgen dat de patient vervreemd raakt van de omgeving en de realiteit, zie ook het verhaal van "Flora" en ook de geschiedenis die tot de dood van Sylvia Millecam leidde.
En waarom gebeurt dit? Simpelweg omdat er een hoop geld mee verdiend wordt, met een speciale cursus hier en een paar druppeltjes daar...

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door jor »

Pavlova verwoord dit prima! Mijn compliment.
Pavlova schreef.....Kees, gezien uw verhaal mag u van mij geloven wat u wil, dus ook dat u dankzij alternatieve hocus-spocus bent genezen. Zelf denk ik dat u heel veel geluk heeft gehad, ik hoop dat dit mijn vader ook ten deel zal vallen verder.
Wat u niet beseft, is dat uw bewijs op uw website echt flinterdun is. En dat u mensen die eveneens aan kanker leiden, op het verkeerde been kan zetten.
Nu kan het minder kwaad als het gaat om behandeling naast de reguliere (hoewel sommige behandelingen echt zelfs gevaarlijk kunnen zijn). Maar er zijn helaas ook lieden actief in het alternatieve circuit die er slechts voor zorgen dat de patient vervreemd raakt van de omgeving en de realiteit, zie ook het verhaal van "Flora" en ook de geschiedenis die tot de dood van Sylvia Millecam leidde.
En waarom gebeurt dit? Simpelweg omdat er een hoop geld mee verdiend wordt, met een speciale cursus hier en een paar druppeltjes daar...
PS En, Kees probeer nu eens te reageren zonder de ander als een antikwakker af te schilderen, of vraag ik nu teveel van je inlevingsvermogen?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door kuklos »

Jammer kees, maar opnieuw een link naar jouw reclame site. Doch wat nog steeds ontbreekt is het bewijs. En dat begint te irriteren. Keer op keer stel je hier dat de reguliere geneeskunde je niet meer kon en wilde helpen, maar alternatief wel en dat je dankzij alternatief bent genezen.

Dat gaat er bij mij niet in. Zonder sluitend medisch bewijs dat jij bent genezen puur door alternatief is het en leuk verhaal, maar niet meer dan dat. En het is al helemaal geen bewijs dat alternatief werkt, voor jou of ieder ander.

Wat niet wegneemt dat jouw genezing uiteraard zeer prettig is.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door puma73 »

Nou kees

de discussie is nog niet gesloten, jij claimt geen kwakzalvers op je wqebsite te hebben? hoe zit dat dan met de grootste kwakoplichtster aller tijden hulda clark??

ze staat nog steeds op jouw website, de grootste kwakoma die miljoenen heeft verdient met het oplichten van wanhopige mensen. en zo zijn er nog wel een paar dubieuze figuren te vinden op jouw website. dus keesje de pot verwijt de ketel of ben jij misschien wel een heel hypocriet kereltje?

ik denk het laatste.

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door ecva »

Is Dr. Hulda de grootste kwakoplichtster aller tijden?
Ik denk van niet als meer in haar therapie verdiepen.

Bioresonantie therapie (BRT) is een alternatieve geneeswijze die stelt dat elk orgaan een specifieke trillingsfrequentie van elektromagnetische aard heeft. Bij ziekte of onbalans in het lichaam kan die trilling verstoord zijn.

Multifrequentie Zapper
Wat is nu het bijzondere aan de Multifrequentie Zapper
De uitgangspanning is, onbelast, 1.5 volt. Belast, is deze variabel en stelt zich automatisch in op de huidweerstand, die elke keer en bij iedereen verschillend kan zijn. Dit heeft als voordeel dat er een meer gelijkmatige hoeveelheid informatie via de elektrodes het lichaam wordt ingezonden. De uitgangspanning zal niet beneden de 10 volt komen. Indien men de twee elektroden tegen elkaar aan houdt, stopt de Zapper automatisch. De frequentie stroomimpuls is niet constant, maar veranderd voortdurend. Er worden gezamenlijk 26 frequenties in een bereik van ongeveer 10 KHZ tot 41 KHZ uitgezonden.
In de Zapper is een zogenaamd energetisch systeem gebouwd. Dit houdt in dat er een positief energieveld wordt opgewekt. Onderzoeken op dit gebied van dokter Puharich in het Max Planck Instituut bevestigen dit. U kunt dit zelf vrij eenvoudig testen. Leg de Zapper tegen een glas water of een glas wijn aan en proef het verschil van vóór en ná de behandeling.
Toepassingsgebieden
De Zapper kan gebruikt worden bij allerlei ziektebeelden en aandoeningen. Hulda Clark noemt: parasieten, bacteriën, virussen, artritis, candida, depressie, diabetes, spierdystrofie, reuma, de ziekte van Crohn, bechterew, ontstekingen, pijnen, artrose, spierpijnen, ME, eczeem, griep, gordelroos, allergie, infecties, jeuk, uitslag, wormen, mijt, prostaat- en blaasproblemen, schimmels, wratten, zweren, zenuwpijnen, psoriasis en overige gezondheidsproblemen.

Ik kan haar geen ongelijk geven. Haar therapie is niet verkeer. De werking van de Multifrequentie Zapper is ongeveer als acunpunctuur. Het lijkt als de tv-antenne in uw huis. Je moet het instellen dat de ene kant naar de andere kant van het huis correct richten. Dan heb je een scherpe beeld ontvangt. De werking is ongeveer gelijk als SCIO en Cytotron rfqmr behandeling.

Zoek op in de marktplaats daar heb je al een tweede hands trilplaat voor € 20,00 tekoop. Eerst zelf proberen dan pas uw mening beoordelen. Het zal zeker een grote bijdrage voor uw spier en gewricht ziekte. Mijn ervaring met de trilplaat was 12 jaar geleden. Daarvoor had mijn vrouw twee keer miskraam gehad. Daarna 6 jaar lang geen succes gehad tot een aanschaf van een trilplaat. Mijn lieve dochter is nu 12 jaar geworden.
Darmspoeling is ook een goede genees methode voor de chronische ziekte. Niet voor de kanker.Maar wel een goede hulp middel voor de kanker gebied. Darmspoeling spoelt je niet alleen de darm. Maar ook de lever en daarna het hart.

http://www.tegenkanker.nl/index.php?pageid=171&sub=180
De lever is een belangrijk orgaan in het menselijk lichaam met diverse functies. Niet alleen ontvangt de lever al het bloed vanuit de darmen via het poortadersysteem.

Dat is ook de verklaring waarom bij darmkanker vaak een uitzaaiing in de lever gevonden. Bij andere soorten kanker vind je ook de uitzaaiing in de lever met dezelfde verklaring. Eigenlijk de uitdrukking leverkanker is onjuist. Lever is een krachtige bloed en gif zuivere orgaan. Leverkanker is eigenlijk een darm en maag probleem. Want de kankercellen komt van de darm.

Lees nogmaals de verhaal van Berdien. Voor de dood kon haar zieke oma nogsteeds de lever functie goed gebruikt om gif zuiveren. De zwarte ontlasting was een bewijs.
Volgens mij wist Dr. Hulda zelf niet dat de genezing van haar patiënten waren door de trilling dat de gif en poep in de dikkedarm had losgemaakt voor een betere ontlasting. Niet puur alleen door de theorie dat zij het bedoelde..

Kanker verlaat lichaam na overlijden...
« Gepost op: 12 Maart 2009, 10:37:41 »
________________________________________
Hallo Allemaal,

Wat ik heb meegemaak vind ik erg veel vragen oproepen...Zal jullie uitleggen wat ik heb gezien...Mijn oma had erge huidkanker, ze had al veel behandelingen gehad om beter te worden...Dit heeft niet geholpen waarna de dokters hebben aangegeven de behandelingen te stoppen omdat ze niet meer te helpen was...Mijn oma had de kanker over haar hele lichaam en gezicht, zondag middag blies ze haar laatste adem uit...En je gelooft het of niet maar geen twee uur later waren de plekken verdwenen...Dit konden wij allemaal niet begrijpen...Want de plekken waren duidelijk richtbaar, ineens verdwenen...Het enige wat nog wel richtbaar was waren de korstjes die ze zelf had gemaakt door krabben i.v.m. de jeuk...Deze kleine korstjes waren er nog wel maar de kanker was weg...Mijn tante was hier zo van onderste boven dat ze het haar beste vriendin vertelde...Die zei dat ze dat ook heeft meegemaakt met een kennis van haar die alvleesklier kanker had...Deze persoon kreeg na het overlijden een gaatje in de buik en er kwam allemaal zwarte derrie uit...Dat zou dus de kanker zijn...Nadat mijn tante dat hoorde ging er bij haar een lichtje branden...Want mijn oma (haar moeder) had haar laatste ontlasting zo zwart als de nacht...Precies zoals die vriendin van haar ook verteld had...Nu is mijn vraag aan jullie is er iemand die dit ook heeft meegemaakt?..Misschien kon je het op dat moment niet plaatsen en heb je er niet meer aan gedacht...En komt het door dit verhaal boven...Laat maar een reactie achter...
Groetjes Berdien...

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door eeliane »

zwarte derrie enzwarte antlasting geeft alleen maar aan dat er erge inwendige bloedingen zijn, wrs mede veroorzaakt door de kanker en daarmee ook de doodsoorzaak.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

@ Ecva,
Bioresonantie stelt dat elk orgaan een specifieke trillingsfrequentie van elektromagnetische aard heeft. Bij ziekte of onbalans in het lichaam kan die trilling verstoord zijn.
Aangezien dit aantoonbaar klinkklare onzin is, is de rest van het verhaal dat dus ook. Geldt ook voor de zapper.

Ik sta versteld van de hoeveelheid onzin die je hier spamt.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door kuklos »

@ecva, waarom steeds zo'n enorme post met vooral irrelevante informatie. Geef gewoon de link en hou het topic leesbaarder.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Pavlova »

Kees Braam schreef:@Pavlova Het verschil met je vader is dat als ik niet zo Dwars was geweest ik in 1996 overleden zou zijn. De reguliere oncologen wilden namelijk niets meer voor me doen. Terwijl je vader nog aan alle kanten geholpen kon worden. Hij is echt geen uitzondering hoor met darmkanker toch genezen, zeker als het nog geopereerd kan worden.

Echter bij mij was het anders en omdat ik zelf op zoek ging ook door goede ervaringen van mijn vriend , ook met kanker, Antoon Verhaak, naar aanvullende behandelingen en/of alternatieven is het me toch gelukt om kankervrij te worden. Dankzij de aanvullende behandelingen en leefwijze en voeding en suppletie en meditatie enz. enz. Maar vooral door steeds mijn eigen keuzes te maken en op zoek te gaan naar alternatieven. Maar bekijk mijn video maar: http://www.kanker-actueel.nl/NL/zo-no-13011.html

Als jij mijn vrouw was geweest was je waarschijnljk nu weduwe want vooral mijn vrouw, zelf verpleegkundige, heeft me super gesteund in alles, waardoor ik er op den duur ook in ging geloven. Want zelf wilde ik helemaal niet meer na de boodschap na de kijkoperatie in januari 1996.

En verder wil ik er niets meer over mezelf kwijt. Ik hoop dat je vader nooit een recidief zal krijgen maar als hij het krijgt dan veel sterkte. daarmee.

Discussie over mij gesloten.
Ik heb nergens vermeld dat het darmkanker betrof, maar daar is de ellende wel begonnen. Maar de metastase die in de lever werd aangetroffen, is het probleem gebleven, hoewel hopelijk nu ook niet meer.
Mijn vader kreeg begin dit jaar te horen dat er ook niets gedaan kon worden, en dat de kanker vrijwel zeker terug zou keren. De grote vraag was dan of opereren of radiotherapie dan nog zou helpen. Mijn vader vroeg de oncoloog op de man af of dit nu betekende dat hij was 'opgegeven'. Dit ontkende de oncoloog, want we moesten maar zien wat de toekomst bracht, maar hij raadde wel aan om naar huis te gaan en te genieten van de tijd. Toen inderdaad weer een (snelgroeiende) tumor werd aangetroffen enige maanden later was het enige geluk dat deze op een te opereren lokatie zat. De chirurg van het AZU durfde het wel aan om te opereren aangezien de leverfunctie, slechts enkele maanden na een eerdere operatie, verbazingwekkend goed was hersteld. Hij vertelde dat opereren tot enkele jaren geleden nog niet mogelijk was. Daarnaast was de algehele conditie van mijn vader zowiezo verbazingwekkend goed, de artsen stonden ervan te kijken.

Ik kan, als ik uw verhaal lees, overigens alleen maar beamen dat uw dwarsheid waarschijnlijk uw redding is geweest. U heeft verdere behandeling afgedwongen, een second opinion gevraagd. En alternatieve therapieen gevolgd. Maar om dit nu al bewijs te zien dat die methoden verantwoordelijk zijn voor uw genezing, nee. Dat heeft u nog niet aangetoond.

Daarnaast is het opvallend dat u wel steeds onder behandeling bent geweest bij de reguliere geneesheren. U heeft het steeds ook over 'aanvullende' alternatieve geneeswijzen. Maar u heeft ook gezegd dat u zelf een kankerpatient zou adviseren paddenstoeleninjecties te nemen ipv chemo te ondergaan. Dit kan ik niet rijmen met elkaar.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

maar bepaalde stofjes uit bepaalde paddestoelen met medicinale werking hebben bewezen dat ze i.p.v. chemo beter een recidief vertragen c.q. voorkomen.
Dit is niet juist. Eenduidig bewijs dat paddestoelen kanker helpen voorkomen is er (nog) niet. Bewijs dat paddestoelen kanker genezen is er ook niet. En bewijs dat paddestoelen beter werken dan chemo is er ook niet.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door kuklos »

Als laatste: ik zeg nergens dat alleen alternatief mij van mijn kanker heeft afgeholpen. Het is altijd een combinatie van vele middelen. Ik ben ook voor chemo soms, en soms ook bestraling en ook operatie.
Je doet anders goed je best om hier de complete reguliere geneeskunde als een stel zakkenvullende moordenaars neer te zetten.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door ron1 »

Verkeerde lijntje.Edit.
Laatst gewijzigd door ron1 op 13 jan 2010 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Pavlova »

Kees Braam schreef:Ik zeg niet expliciet altijd i.p.v. chemo maar bepaalde stofjes uit bepaalde paddestoelen met medicinale werking hebben bewezen dat ze i.p.v. chemo beter een recidief vertragen c.q. voorkomen. Maar vaak werken ook medicinale paddestoelen naast chemo uitstekend. Uw vader zou er goed aan doen ter voorkoming van een recidief een extract van een medicinale paddestoel te nemen. Maar is uiteraard jullie eigen keuze.
Dat medicinale paddenstoelen zouden werken is nog op geen enkele manier aangetoond. Inderdaad blijft het de keuze van mijn vader, ik acht hem gelukkig wijzer dan dit soort adviezen ter harte te nemen. Het zou hem alleen maar een hoop geld kosten vermoed ik.
Kees Braam schreef:Als laatste: ik zeg nergens dat alleen alternatief mij van mijn kanker heeft afgeholpen. Het is altijd een combinatie van vele middelen. Ik ben ook voor chemo soms, en soms ook bestraling en ook operatie. Maar er is meer en ook aanvullend kun je zoveel meer doen om een recidief te voorkomen of om een tumor van inoperabel weer operabel te maken met bv. hyperthermie en/of Chinese kruiden.
U bent voor chemo soms, en soms ook bestraling en operatie? Bent u nu ook al arts? Ik zou me als ik u was verre houden van het geven van dit soort adviezen aan patienten, dit is toch iets waar de arts over gaat in samenspraak met de patient zelf?

Het spijt me, maar na bestudering van uw website kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de door u besproken en aanbevolen 'aanvullende therapieen' naar kwakzalverij rieken. Ik wou dat het anders was, maar ik vrees dat u zich er niet voldoende van bewust bent dat u kwetsbare personen die aan hele erge ziektes lijden valse hoop verkoopt.

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Amyl »

Ecva

Zwarte ontlasting heeft vrij weinig met je lever te maken. Het duidt simpelweg op een bloeding in het maag-darm stelsel of het gebruik van ijzersupplementen.
Als je lever niet goed functioneert krijg je juist ontkleurde ontlasting, als hij goed werkt bruine.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Da silva »

http://zembla.vara.nl/
In ZEMBLA komen de ouders van baby Marloe aan het woord, die hun drie maanden oude dochter verloren door de behandeling van een craniosacraal therapeut. Marloe was een zogenaamde ‘onrustige baby’. Het consultatiebureau attendeerde de ouders op de mogelijkheid van een alternatieve genezer.Al voor de dood van Marloe is er in medische tijdschriften gewaarschuwd voor de behandeling. En na haar dood gebeurde dat opnieuw. Toch past de praktijk waaraan de therapeut verbonden was, de omstreden holding-methode nog steeds toe op baby’s. Ouders krijgen voorgehouden dat het ‘volstrekt ongevaarlijk’ is.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

In het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde een uitgebreid verslag van de gang van zaken, door de artsen die het leven van de baby probeerden te redden na haar craniosacrale behandeling:
http://www.ntvg.nl/publicatie/overleden ... -/volledig

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Da silva »

Zoals jullie vast nog wel weten heb ik ooit baat gehad bij behandelingen door een Chiropractor.
Maar als ik dit dan lees.......
http://zembla.vara.nl/fileadmin/uploads ... twaard.pdf
Een voorheen gezonde, 42-jarige man kwam naar de Spoedeisende Hulp omdat hij tijdens een chiropraxiebehandeling
acuut onwel was geworden. Bij de cervicale manipulatie was hij misselijk en draaiduizelig
geworden en hij kon niets meer zien. Bij binnenkomst was de patiënt dysartrisch en aanvankelijk
geheel blind. Beeldvormend onderzoek liet een dubbelzijdige dissectie van de A. vertebralis zien. Een
MRI-scan die de volgende dag werd gemaakt, toonde uitgebreide ischemie in het vertebrobasilaire
stroomgebied. Complicaties van chiropraxiebehandeling zijn zeldzaam, maar kunnen ernstig zijn en,
zeker als het een behandeling van de nek betreft, in uitzonderlijke gevallen zelfs fataal verlopen. Het nut
van chiropraxiebehandeling is nog niet overtuigend aangetoond. Daarom zou een chiropraxiebehandeling
met cervicale manipulatie volgens ons niet moeten worden geadviseerd. Vóór de start van een
chiropraxiebehandeling met cervicale manipulatie moet de patiënt goed worden geïnformeerd over
de risico’s hiervan.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Er is onderzoek gedaan, ook door de reguliere geneeskunde, naar de mogelijke effecten en mogelijke gevaren van chiropraxie. Daaruit is naar voren gekomen dat chiropraxie nut kan hebben bij de behandeling van lage-rugklachten. Chiropraxie is wat dat betreft ongeveer even effectief als fysiotherapie.

Chiropraxie uitgeoefend op de nekwervels wordt sterk afgeraden, wegens een verhoogd risico op beschadigingen in dat gebied, met als mogelijk gevolg onder andere beroerte, blindheid en verlamming, hetgeen al een aantal keren is voorgekomen. Er is ook geen enkel bewijs dat deze behandeling effectief zou zijn.

In Engeland wil men chiropractoren nu verplichten patiënten een verklaring voor te leggen, waarin de mogelijke risico's van de behandeling beschreven staan. Dit stuit echter op fel verzet van de chiropractoren.

Voor het bestaan van de onderliggende theorie voor chiropraxie bestaat geen enkel bewijs. Gezien de verhoogde risico's zoals hierboven geschetst lijkt het mij toch goed dat patiënten daarvan op de hoogte worden gebracht voordat zij aan een behandeling beginnen.

Tevens beweren chiropractoren dat hun behandeling genezend dan wel sterk verbeterend kan werken bij aandoeningen als autisme, adhd, schizofrenie, reuma, astma, depressie en nog een groot aantal andere ziektes. Hiervoor bestaat geen enkel bewijs en op grond van de theorie is het ook zeer onwaarschijnlijk dat chiropraxie hiervoor ook maar enigszins effectief zou kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door trijntjewinkel op 17 jan 2010 12:31, 3 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door antileugens »

Wat is die theorie dan?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door kuklos »

Daarnaast beweren chiropractoren dat hun behandeling genezend dan wel sterk verbeterend kan werken bij aandoeningen als autisme, adhd, schizofrenie, reuma, astma, depressie en nog een groot aantal andere ziektes.
Ik mis hier iets denk ik. Een chiropractor is toch gewoon een bottenkraker zonder medische oplieding die hulp kan bieden als je last heb van je gewrichten? Wanneer is het hun dan net zo hoog in de bol geslagen als bij kees?

Gesloten