LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door Jolijn »

kuklos schreef:
sacredfour schreef:@kuklos
Ik adviseer ze om naar een dokter te gaan! Gaat het over kwaaltje s die niet levens bedrijgend zijn dan vertel ik dat ze dit of dat kruid eens moeten proberen. Meestal betaal ik de medicijnen ook nog voor ze! Of het zijn kruiden die ik zelf geplukt heb.
Ja, en dus is er de vraag hoe je dit advies (welk kruid) kan geven als je geen erkende medische/farmaceutische/biochemische opleiding hebt.
Doen wel meer mensen zoiets wel eens? Met adviezen voor bijv. hoofd-spier-keelpijn enz.? Dan zeg je toch ook wel eens 'probeer dit of dat eens, heeft mij (of buurman/collega/vriend van achternichtje) ook goed geholpen. Of je geeft iemand een paracetamol of ibuprofen.

angel1978
Berichten: 10957
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door angel1978 »

sacredfour schreef:Dit is niet persoonlijk gericht aan iemand, en heeft niet de bedoeling om iemand te kwetsen. Het doordrammen op een onderwerp, om toch zijn gelijk te krijgen, wat ik nu al een aantal keren tegengekomen ben op forums is een poging van het ego om zich te laten gelden. Hij/zij is onderdrukt in het dagelijks leven, zit waarschijnlijk onder de plak! Het bekvechten op een forum is dan de enigste uitweg. Het wordt allemaal te persoonlijk.
gezien je: 'ben je boos kuklos' begrijp ik dat je hier een typering van jezelf neerzet ?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door seconds-out »

angel1978 schreef:
gezien je: 'ben je boos kuklos' begrijp ik dat je hier een typering van jezelf neerzet ?
Juist,
Zo voorspelbaar ook..de prietpraat valt door de mand en daardoor is een ander "boos" :?: :lol:
Irritant? Ja, want het informeren en gissen naar andermans gemoedstoestand zou moeten insinueren dat het met die ander niet zo lekker gaat...Want? ...Omdat kuklos niet zo reageert als sacredfour graag wilt.. :twisted:
Slaat helemaal nergens op, iedereen die zijn prietpraat naleest zou het zelfde reageren...ook ik.
Hoe zielig op de man spelen!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jolijn, goed punt. Daar had ik inderdaad nog niet echt bij stilgestaan.

@sacredfour, beetje zielig dat je nu op de man moet gaan spelen. Als je gewoon eens feiten presenteert die kloppen.
Het verbaast me trouwens dat je op basis van een paar berichten meent iemands complete leven zodanig te kennen dat jij daar een oordeel over kan geven.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door Robjee »

.....De conclusie van deze exercitie is helder. Reviewonderzoeken en meta-analyses, die het Britse parlement heeft laten bekijken, geven aan dat homeopathische middelen niet beter werken dan placebo's. De wetenschappelijke basis hierachter is simpel, schrijft de commissie: 'Er kan geen wetenschappelijke verklaring zijn voor de homepathische bewering dat ultraverdunde oplossingen zouden werken'....... http://www.kwakzalverij.nl/1437/Gelovig ... itsers_mes

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onderzoeken die homeopathie onderuit halen biased?

Ongelezen bericht door newmikey »

Robjee schreef:.....De conclusie van deze exercitie is helder. Reviewonderzoeken en meta-analyses, die het Britse parlement heeft laten bekijken, geven aan dat homeopathische middelen niet beter werken dan placebo's. De wetenschappelijke basis hierachter is simpel, schrijft de commissie: 'Er kan geen wetenschappelijke verklaring zijn voor de homepathische bewering dat ultraverdunde oplossingen zouden werken'....... http://www.kwakzalverij.nl/1437/Gelovig ... itsers_mes
En een prima conclusie die we in Nederland eindelijk ook eens zouden moeten volgen: "'Stop de financiering van de homeopathie, stop met homeopathische vergoedingen in het kader van de zorgverzekeringen."

De poppenkast heeft nu lang genoeg geduurd.

Gesloten