LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reiki

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Reiki

Ongelezen bericht door newmikey »

annelientje schreef:Ik ben blij en dankbaar dat ik ermee in aanraking ben gekomen.
Als jij alleen jezelf voor de gek wilt houden...prima!

Nicola Ashera
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2015 02:35

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Nicola Ashera »

Lijkt mij eerder dat het dus pure suggestie is dat het werkt, want een wetenschappelijk bewijs dat reiki echt werkt is nooit geleverd.
En logisch ook, het is gewoon oplichterij, net aurahealing enzo.

In een blog ga ik in op of Reiki behandelingen wetenschappelijk te bewijzen zijn:
atlasreiki

Ook kun je een video zien waarin Reiki behandelingen worden toegepast voor mensen die revalideren in een kliniek.

Hartegroet, Nicola
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2015 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Mucha

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Mucha schreef:Reiki schaar ik in het rijtje: Steentje om je nek dragen , Jomanda, de biostabil 2000 en kusje erop van mama. :wink:
Sarcasme is een uiting van negativiteit. En als je zo negatief in het leven staat dan werkt reiki niet. Toch jammer; je yin is duidelijk niet in balans met je yang en daardoor verzuren de kosmische stralen de astrale balanse van je karma, waardoor je alleen maar negatieve energie channelt.

Mucha

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Eef41
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2015 04:50

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Eef41 »

Ik ben beginnen met reiki toen andere therapieën geen resultaten boden en tot mijn eigen verbazing hielp het voor mij heel goed.

Maar zoals niet altijd alles bij iedereen past zullen er ook zeker mensen zijn die het idd niets vinden. Het zij zo.

Ik ben overigens na die tijd zelf door trainingen reiki master.

Mucha

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Joop Janssens
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2016 13:42

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Joop Janssens »

Mucha schreef:Als ik een euro kreeg van iedereen die zich "Reiki master" noemt..... :roll:
Haha, ik las uw reactie en moest hieraan denken ;)

http://geneesjewijzer.nl/nieuws/Viola-H ... ki-meester

Mucha

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Dick Zuiderduin
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2017 18:09

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Dick Zuiderduin »

Bijzonder zoveel wetenschappers onder ons :D
Laat ik beginnen te zeggen dat ik niets te verdedigen heb.
Ik ben nu 27 jaren reikibeoefenaar en ik dank de dag dat ik er mee ben begonnen.
Wetenschappelijk bewijs is moeilijk te leveren alhoewel toch wel.
Dit wat ik nu ga zeggen is niet wetenschappelijk.
Hoe kan het zijn dat in de VS verzekeringsmaatschappijen in ziekenhuizen behandelingen vergoeden voor en na operaties onder het motto de opnameduur wordt verkort en complicaties worden verminderd.
We weten dat door Reiki de hartslag vertraagd, de huidweerstand afneemt en endorfine worden aangemaakt.
Ik beloof niets met Reiki maar ik heb ervaren dat je alles voor mogelijk kunt houden.
Als jullie zouden mogen horen wat ik en mijn lieve vrouw hebben ervaren m.b.t. Reiki zou je bijna geloven dat het onmogelijke mogelijk is.
Laat ik duidelijk zijn ik respecteer een ieders mening en ervaring in deze maar ik verwacht andersom eenzelfde reactie.
Ik heb me vandaag aangemeld omdat ik onze ervaring met respect en gevoel met jullie wilde delen.
Een ieder mag en kan vinden wat hij of zij er van denkt.
Welgemeende groet
Dick

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Reiki

Ongelezen bericht door newmikey »

Dick Zuiderduin schreef:Hoe kan het zijn dat in de VS verzekeringsmaatschappijen in ziekenhuizen behandelingen vergoeden voor en na operaties onder het motto de opnameduur wordt verkort en complicaties worden verminderd.
Dat is ook gewoon niet zo, tenzij als onderdeel van een meeromvattend behandelplan en uitgevoerd door een geregistreerd arts of verpleegkundige.
http://www.insure.com/health-insurance/ ... cover.html
We weten dat door Reiki de hartslag vertraagd, de huidweerstand afneemt en endorfine worden aangemaakt.
U denkt dat blijkbaar te "weten" maar daar is nul komma nada bewijs voor. We weten dat dus helemaal niet.
Als jullie zouden mogen horen wat ik en mijn lieve vrouw hebben ervaren m.b.t. Reiki zou je bijna geloven dat het onmogelijke mogelijk is.
Dat is nu net het probleem: u en uw lieve vrouw geloven vooral uzelf. De rest van de wereld draait door op basis van de wetenschap en niet op anekdotes van echtparen.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dick Zuiderduin schreef:Wetenschappelijk bewijs is moeilijk te leveren alhoewel toch wel.
Dit wat ik nu ga zeggen is niet wetenschappelijk.
Wat is er dan wel wetenschappelijk bewezen?

Mucha

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Reiki

Ongelezen bericht door kuklos »

Dick Zuiderduin schreef:Wetenschappelijk bewijs is moeilijk te leveren alhoewel toch wel.
..........
Hoe kan het zijn dat in de VS verzekeringsmaatschappijen in ziekenhuizen behandelingen vergoeden voor en na operaties onder het motto de opnameduur wordt verkort en complicaties worden verminderd.
............
We weten dat door Reiki de hartslag vertraagd, de huidweerstand afneemt en endorfine worden aangemaakt.
Opvallend is dat je werkelijk nergens onderbouwing voor levert. Je roept een hele hoop, maar onderbouwen? Nee dus.

Mucha

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Dick Zuiderduin
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2017 18:09

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Dick Zuiderduin »

Heerlijk al deze reacties. :D
Aan de hand van de reakties constateer ik dat Reiki in de belangstelling staat en dat is goed.
Ik lees van alles zoals Reiki is een placebo.
Ik kan daar alleen maar opzeggen dat met placebo's hele mooie resultaten worden bereikt.
Dan wordt er gesuggereerd dat ik over genezing heb gesproken. Ik zal de laatste zijn die dat zal zeggen.
Reiki kan een aanzet geven tot.
Dat endorfinen ook op andere manieren vrij kunnen komen weet ik zelf ook. Niks nieuws maar een ding is zeker de mens voelt zich daar goed onder.
Scepsis zal er altijd blijven en is goed en houdt ons wakker.
Ik kan niemand overtuigen en dat is ook geenszins mijn bedoeling, de mens kan alleen zichzelf overtuigen.
Fijn weekend allemaal.
Groet
Dick

Mucha

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Reiki

Ongelezen bericht door kuklos »

Dick Zuiderduin schreef:Heerlijk al deze reacties. :D
Aan de hand van de reakties constateer ik dat Reiki in de belangstelling staat en dat is goed.
Ik lees van alles zoals Reiki is een placebo.
Ik kan daar alleen maar opzeggen dat met placebo's hele mooie resultaten worden bereikt.
Dan wordt er gesuggereerd dat ik over genezing heb gesproken. Ik zal de laatste zijn die dat zal zeggen.
Reiki kan een aanzet geven tot.
Dat endorfinen ook op andere manieren vrij kunnen komen weet ik zelf ook. Niks nieuws maar een ding is zeker de mens voelt zich daar goed onder.
Scepsis zal er altijd blijven en is goed en houdt ons wakker.
Ik kan niemand overtuigen en dat is ook geenszins mijn bedoeling, de mens kan alleen zichzelf overtuigen.
Fijn weekend allemaal.
Groet
Dick
Je zou natuurlijk jouw beweringen dat in de VS verzekeringsmaatschappijen behandelingen vergoeden voor en na operaties kunnen hard maken met bewijs. maar dat doe je niet. Liever lieg je door het doen van zo'n bewering,
Als je daarover al liegt zal de rest van jouw betoog ook wel niet de toets der waarheid kunnen doorstaan.

Mucha

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Dick Zuiderduin
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2017 18:09

Re: Reiki

Ongelezen bericht door Dick Zuiderduin »

Ieder zijn of haar overtuiging.
Groet
Dick

Gesloten