LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoppen met roken via RealQuit

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
will smulders
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2017 21:04

Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door will smulders »

Ik ben op zoek naar resultaten over de behandeling met RealQuit. Deze methode zou goed toepasbaar zijn bij voornemen met roken te stoppen. En een zeer hoge slagingskans hebben. Is jullie daar iets over bekend?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 sep 2017 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door rvjapio »

De beste manier is gewoon stoppen. Als u echt wilt stoppen heeft het geen enkele zin om nog eens geld te gaan stoppen in magneten of andere onzin. Ik kan er van meepraten. Van 30 stuks per dag naar niks, gewoon door mezelf eens stevig toe te spreken en vast te stellen dat roken nergens goed voor is. Al helemaal niet voor jezelf, niet voor je omgeving, nergens voor. Het kostte me toen vijf minuten. Nooit meer gerookt.

U heeft een voornemen om te stoppen. Dat zegt al genoeg..:)

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door Brahms »

will smulders schreef:Ik ben op zoek naar resultaten over de behandeling met RealQuit. Deze methode zou goed toepasbaar zijn bij voornemen met roken te stoppen. En een zeer hoge slagingskans hebben. Is jullie daar iets over bekend?
Of je bent reklame aan het maken, of je hebt je niet goed ingelezen in de vele recenties op het internet.
Stoppen moet je gewoon doen door gewoon geen sigaretten meer te kopen, RealQuit en hun magneetjes zorgen alleen dat je je uitgave patroon veranderd en je beurs nog wat leger wordt.

Ga voor een goed advies naar je huisarts of apotheek, als je er hulp bij wilt hebben.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door newmikey »

will smulders schreef:Ik ben op zoek naar resultaten over de behandeling met RealQuit. Deze methode zou goed toepasbaar zijn bij voornemen met roken te stoppen. En een zeer hoge slagingskans hebben. Is jullie daar iets over bekend?
Deze methode is absoluut aan te raden bij "voornemen met roken te stoppen", net als acupunctuur, ingestraald water en behandeling met gekleurde wollen draadjes. De methode heeft een aantoonbaar positieve invloed op het voornemen en is dus uitstekend toepasbaar.

Voor het daadwerkelijk stoppen met roken is de methode echter onbewezen, gebaseerd op drijfzand en wollig taalgebruik met een absolute afwezigheid van enig aantoonbaar nut. Minder geschikt voor het stoppen zèlf dus.

Maar als u het alleen bij voornemens houdt: gewoon doen!

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

will smulders schreef:Ik ben op zoek naar resultaten over de behandeling met RealQuit. Deze methode zou goed toepasbaar zijn bij voornemen met roken te stoppen. En een zeer hoge slagingskans hebben. Is jullie daar iets over bekend?
Waarom zou dit bij mij bekend moeten zijn?

Als u toch weet dat het goed toepasbaar is en een hoge slagingskans zou hebben moet u er meteen mee beginnen. Ten minste, als u wilt stoppen met roken. Ik rook zelf niet, dus bekend is het ook niet bij mij.

Speedy123
Berichten: 1137
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door Speedy123 »

will smulders schreef:Ik ben op zoek naar resultaten over de behandeling met RealQuit. Deze methode zou goed toepasbaar zijn bij voornemen met roken te stoppen. En een zeer hoge slagingskans hebben. Is jullie daar iets over bekend?
Als het zelfstandig stoppen met roken niet lukt, dan is er nog het paardenmiddel Champix. Dit is een geneesmiddel met behoorlijk risico's, maar helpt wel veel mensen van roken af. Het is alleen verkrijgbaar via de huisarts.

Verwijderd

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ik ben 5 jaar geleden gestopt met roken, na het boek van Allen Carr te hebben gelezen. Ik was in die tijd verpleegkundige bij oude mensen thuis. Kanker is altijd een enorme angst voor me geweest. In de loop der jaren heb ik bij meerdere mensen gezien dat ze kanker kregen. Wat een triest einde soms van mensen die al het nodige hebben meegemaakt in hun leven. Ik heb mezelf meermaals afgevraagd waarom ik in vredesnaam 1 pakje per dag rook terwijl ik bang ben om kanker te krijgen. Het zien van mensen die kanker kregen was de beste wake-up-call.

Op een gegeven moment werd ik heel erg verkouden (ergens in december) waardoor sigaretten roken sowieso bijna niet te doen is. Na 2 dagen gedwongen niet gerookt te hebben, heb ik de knoop door gehakt en heb ik dit door gezet. Na een week ben je eigenlijk al van de lichamelijke verschijnselen af. Het voelt alsof je een beetje grieperig wordt, maar het is prima te doen. Het is vooral dat ik nu een soort van beloning mis, als ik iets gedaan heb. Vroeger stak je dan even een sigaret op als beloning, nu niet meer. Maar het hele stoppen stelde helemaal niet zoveel voor.

Ik rookte voor ongeveer 140 euro per maand (!). Sinds ik ben gestopt geef ik elke maand 25 euro aan KWF Kankerbestrijding. Ik hoop van harte dat ze op een dag een geneesmiddel weten te vinden tegen deze alles-slopende ziekte.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door renewouters »

JohnTheBassist schreef: Ik rookte voor ongeveer 140 euro per maand (!).
Ik snap niet dat die kosten niet voor veel meer mensen de wake-up call is om te stoppen met roken. Mensen maken zich druk als een pak melk 20 ct duurder wordt maar steken vervolgens de fik in een gigantische bedrag per maand.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik hoop van harte dat ze op een dag een geneesmiddel weten te vinden tegen deze alles-slopende ziekte.
Dat hoop ik ook !

Maar na tientallen jaren onderzoek, waaraan miljoenen zijn uitgegeven is men nog geen stap dichterbij een pilletje dat kanker kan voorkomen, of de gezondheid kan herstellen.
Het klinkt bizar, maar kanker is een miljoenenindustrie, een pilletje is om financieel-economische redenen dan ook niet verstandig om te ontwikkelen. Bij ons in de buurt is een enorm ziekenhuis omgetoverd in een kanker-centra, daar hebben honderden mensen werk, 24 uur per dag/7 dagen in de week. Alleen in dit ziekenhuis gaan er op jaarbasis miljoenen euros doorheen aan medicijnen. Daar spelen enorme financiele belangen, wel over de ruggen van doodzieke mensen, maar daar staan maar weinig mensen bij stil......

Laatst kwam er een nieuwe jonge collega op het werk. Openlijk vroeg hij zich af waarom veel van zijn nieuwe collegas er zo oud uitzien, totdat hij ontdekte dat hij was terechtgekomen in een beroepsgroep waar bijzonder veel gerookt wordt. Hij schatte sommige collegas op 65 tot 75 jaar oud, in werkelijkheid waren ze tussen de 50 en 55 jaar.......
Veel collega's zijn dan ook 24 uur per dag bezig met roken, werkelijk alles draait erom. Ik zeg: beangstigend :!:

Verwijderd

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door Verwijderd »

renewouters schreef:
JohnTheBassist schreef: Ik rookte voor ongeveer 140 euro per maand (!).
Ik snap niet dat die kosten niet voor veel meer mensen de wake-up call is om te stoppen met roken. Mensen maken zich druk als een pak melk 20 ct duurder wordt maar steken vervolgens de fik in een gigantische bedrag per maand.
In mijn studententijd ging er destijds van mijn StuFi dus ook iets van 120 euro per maand op aan sigaretten. En ondertussen maar flink beknibbelen op etenswaren. Absurd eigenlijk. Ik kocht een pak rijst (à €0,60) en 5 zakjes satestokjes met saus (à €0,35 per stuk) et voila; ik had voor €2,35 voor 4 dagen avondeten :mrgreen: Of van die pakjes voorgebakken pannenkoeken. Daar zitten er 10 in en kostten destijds een euro. 3 pannenkoeken bij het ontbijt, 3 bij de lunch en 4 bij het avondeten :o En omdat je rookt kom je qua gewicht toch niet aan...

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door Costnix »

Het werkt net zo goed (lees: slecht) als de Biostabile, die ooit door een BN-er werd gepromoot.
Een collega van mij stopte wel veertig keer overdag met roken!

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door pima »

Gewoon gestopt, na een hevige hoestbui, na een jaar het pakje zware van Nelle uit mijn borstzak gehaald en weggegooid, Leuke was ook nog eens, dat niemand in de gaten had, dat ik was gestopt, pas toen ik vroeg of ze de asbakken nog wel eens schoonmaakten viel het kwartje.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stoppen met roken via RealQuit

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor kij was het cliché "willen is kunnen" van toepassing. Al die poespas erom heen leidt af van de radicale keuze die je moet maken: stoppen voor je gestopt wordt.

Gesloten