LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Behandeling door bioresonantie

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
johannesauke
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2018 15:22

Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door johannesauke »

Ik wordt sinds enige tijd behandelt met bioresonantie.
Op internet vond ik een uitzending van vorig jaar door RADAR.
Ik schrok daarvan. Wat eenzijdige benadering. Het zoeken en vinden van charlatans is niet zo moeilijk.
Overigens terecht dat die worden aangepakt.
Iemand uit de reguliere geneeskunde daar een oordeel over laten geven: dan scoor je makkelijk.
Ik had beter van jullie verwacht. Er zijn diverse artsen te vinden die er mee werken en die tientallen gevallen kunnen op laten draven die een heel ander verhaal hadden verteld!
Bovendien de reguliere geneeskunde laat hier haar zwakte enorm zien.
Ik heb zelf chronische Lyme. De reguliere geneeskunde heeft dat in 12 jaar niet kunnen opsporen.
Bovendien, als het wel wordt opgespoort, wordt men direct met anti-biotica behandeld.
In heel veel gevallen is dat komende van de drup in de regen.
De sterkste borrelia-bacterie overleeft en je immuunsysteem is zwaar aangetast.
De gevolgen zijn vaak zeer ernstig.
De reguliere geneeskunde mag op dit gebied wel wat bescheidener zijn.
En jullie wat professioneler! Scoren is makkelijk, echt helpen vraagt veelzijdigheid!
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jun 2018 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door Lowieze »

"Er zijn diverse artsen te vinden die er mee werken en die tientallen gevallen kunnen op laten draven die een heel ander verhaal hadden verteld!"

Heeft u er baat bij? Ik heb nog eigenlijk van niemand gehoord dat zij/hij er ook maar iets mee opgeschoten zijn.
Een ver familielid loopt ook al jaren bij een alternatieve therapeut die dit toepast. Nou ja, het feit dat hij er al jaren loopt zegt op zich al genoeg. Veel geld kwijt en er totaal niets mee opgeschoten. Dus toch maar weer terug naar een reguliere arts en het gaat, wonder boven wonder, nu een stuk beter.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door newmikey »

Sorry, maar van bioresonantie is al wat langer duidelijk dat het pure kwakzalverij is. Veel meer dan dat kan er niet over gezegd worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je iemand zoekt die het van de andere kant bekijkt moet je bij de mensen zijn die er (veel) geld aan verdienen.

HansieZant

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door HansieZant »

johannesauke schreef:Er zijn diverse artsen te vinden die er mee werken en die tientallen gevallen kunnen op laten draven die een heel ander verhaal hadden verteld!
Noem er eens 3?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat zijn diegene die er geld mee verdient hebben.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door kuklos »

johannesauke schreef:Op internet vond ik een uitzending van vorig jaar door RADAR.
Ik schrok daarvan. Wat eenzijdige benadering. Het zoeken en vinden van charlatans is niet zo moeilijk.
Overigens terecht dat die worden aangepakt.
Iemand uit de reguliere geneeskunde daar een oordeel over laten geven: dan scoor je makkelijk.
Want? Jij hebt een probleem met het vereisen van dezelfde zaken in de reguliere geneeskunde als bij alternatieve therapiën?
johannesauke schreef:Ik had beter van jullie verwacht. Er zijn diverse artsen te vinden die er mee werken en die tientallen gevallen kunnen op laten draven die een heel ander verhaal hadden verteld!
Noem maar eens 5 van die artsen Die gevallen, tsja, dat is dus het hele probleem, zij zijn geen bewijs. Terwijl we in de reguliere geneeskunde wel bewis eisen. Dus nogmaals, laat bioresonantie aan dezelfde eisen voldoen als de reguliere geneeskunde en die toets doorstaan, dan wordt het vanzelf geaccepteerd.

johannesauke schreef:Bovendien de reguliere geneeskunde laat hier haar zwakte enorm zien.
Want? Hoe?
johannesauke schreef:Ik heb zelf chronische Lyme. De reguliere geneeskunde heeft dat in 12 jaar niet kunnen opsporen.
Bovendien, als het wel wordt opgespoort, wordt men direct met anti-biotica behandeld.
In heel veel gevallen is dat komende van de drup in de regen.
De sterkste borrelia-bacterie overleeft en je immuunsysteem is zwaar aangetast.
De gevolgen zijn vaak zeer ernstig.
De reguliere geneeskunde mag op dit gebied wel wat bescheidener zijn.
En jullie wat professioneler! Scoren is makkelijk, echt helpen vraagt veelzijdigheid!
je claimt hier veel, maar bewijst niets en negeert compleet dat de bioresonantie, die jij als therapie hebt ook niet werkt, anders was je inmiddels al wel genezen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door Revoked »

Wie heeft eigenlijk vastgesteld dat TS "chronische Lyme" heeft?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door kuklos »

Revoked schreef:Wie heeft eigenlijk vastgesteld dat TS "chronische Lyme" heeft?
Goede vraag.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als u er baat bij denkt te hebben, waarom zou u zich dan druk maken over wat de reguliere geneeskunde ervan vindt? Die is zowiezo gebaseerd op wetenschappelijk bewijs en wijst alles daarbuiten af. Zonde van uw energie, lijkt me.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door newmikey »

Revoked schreef:Wie heeft eigenlijk vastgesteld dat TS "chronische Lyme" heeft?
Dat is onderdeel van de scam. Eerst wordt je aangepraat dat je een Borelia besmetting hebt en "dus Lyme disease" (wat al niet klopt) en vervolgens kom je met een dure hokuspokus therapie weer van je niet-bestaande "ziekte" af. Voila! Overtuigend bewijs geleverd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier lees ik, bij monde van een arts, dat de borrelia-bacterie juist erg gevoelig is voor antibiotica, en dan vooral doxycycline, welke in een kuur van 10 dagen eigenlijk altijd curatief is. In zeldzame gevallen is een tweede kuur nodig. In een gecontroleerde test bleek langere kuren geen beter resultaat te geven dan de placebo groep.

johannesauke
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2018 15:22

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door johannesauke »

lichtoplyme.nl
slunterzicht.nl
bestestuurluistaanaanwal.nl

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt beter zelf aan de wal blijven in plaats ons jouw lectuur op te willen dringen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door newmikey »

johannesauke schreef: slunterzicht.nl
Leuk toch, zo'n site met een joekel van een disclaimer op de home pagina:

"Disclaimer:
De arts /behandelaar mag noch op schrift noch mondeling claimen dat aandoening X goed te behandelen is met interventie Y, zijnde een onbewezen behandelmethode. Mocht de tekst op deze website dan ook de suggestie wekken dat sprake is van een soortgelijke claim dan is dat onbedoeld
."

Kortom, TS gaat hier uit van de website van meneer dokter en z'n vrouw (plus een part-time hulpje) die ook nog eens verklaren dat alles wat ze schrijven niet echt zo bedoeld is als het er staat. Hilarisch gewoon!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Waarom escaleert een topic in zo'n onvriendelijke toon?

Misschien heeft iemand hier een theorie over, maar een goede en neutrale tip is om raad te zoeken bij diegenen die zèlf betroffen zijn. Zoek dus via de zoekmachine naar Lyme-patiëntenverenigingen en ga niet in discussie op een algemeen consumenten forum waar 'de beste stuurlui aan wal staan'.

Ik herinner me goed aan de tijd dat oosterse behandelingen met gedraai aan naalden volgens een oude traditie in het westen werden weggelachen en als hokus-spokus werden afgedaan.

Onterecht, zoals later bleek.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onvriendelijke toon?

Deze kwakzalverij moet bestreden worden.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... esonantie/

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door newmikey »

hänschen klein schreef: Ik herinner me goed aan de tijd dat oosterse behandelingen met gedraai aan naalden volgens een oude traditie in het westen werden weggelachen en als hokus-spokus werden afgedaan.

Onterecht, zoals later bleek.
Nee hoor, volkomen terecht en nog steeds hokus pokus.

6 December 2017: https://sciencebasedmedicine.org/false- ... upuncture/
Laatst gewijzigd door newmikey op 20 jun 2018 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door Lowieze »

hänschen klein schreef:Waarom escaleert een topic in zo'n onvriendelijke toon?

Misschien heeft iemand hier een theorie over, maar een goede en neutrale tip is om raad te zoeken bij diegenen die zèlf betroffen zijn. Zoek dus via de zoekmachine naar Lyme-patiëntenverenigingen en ga niet in discussie op een algemeen consumenten forum waar 'de beste stuurlui aan wal staan'.

Ik herinner me goed aan de tijd dat oosterse behandelingen met gedraai aan naalden volgens een oude traditie in het westen werden weggelachen en als hokus-spokus werden afgedaan.

Onterecht, zoals later bleek.
TS reageert zelf nogal kortaf. Ik heb gevraagd of hij/zij er zelf baat bij had, maar zie als antwoord alleen een paar linkjes die je zelf moet opzoeken. Komt ook niet erg vriendelijk over.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Behandeling door bioresonantie

Ongelezen bericht door kuklos »

hänschen klein schreef:Waarom escaleert een topic in zo'n onvriendelijke toon?
De onvriendelijke toon zie ik niet. Wel zie ik een topicstarter die kwakzalverij promoot en nul komma nul bewijs aanlevert.
hänschen klein schreef:Misschien heeft iemand hier een theorie over, maar een goede en neutrale tip is om raad te zoeken bij diegenen die zèlf betroffen zijn. Zoek dus via de zoekmachine naar Lyme-patiëntenverenigingen en ga niet in discussie op een algemeen consumenten forum waar 'de beste stuurlui aan wal staan'.
De enige neutrale tip die gegeven zou moeten worden is altijd, bij elke therapie, elk medicijn, bij elke claim te verlangen dat bewijs wordt geleverd. En dat het bewijs in alle gevallen op dezelfde wijze tot stand komt.
hänschen klein schreef:Ik herinner me goed aan de tijd dat oosterse behandelingen met gedraai aan naalden volgens een oude traditie in het westen werden weggelachen en als hokus-spokus werden afgedaan.

Onterecht, zoals later bleek.
Nou ben ik heel erg benieuwd naar het bewijs dat dit later onterecht bleek te zijn.

Gesloten