Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kan wel, mag niet.
Internetdrogisterij
Koopjesdrogisterij
Ik zet er geen link bij. Google vindt er veel meer. Vanaf ca €10,00 halve liter.



Joke_65
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jul 2020 11:26

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Joke_65 »

Radar schreef:
03 dec 2018 15:28
'Het is eigenlijk een natuurlijk antibioticum', aldus een winkelmedewerker. Ze heeft het over zogeheten colloïdaal zilver, ook wel zilverwater of fijnverdeeld zilver genoemd. Het zou helpen tegen acne, blaasontsteking, eczeem, gordelroos, psoriasis, reuma en ga zo maar door.

Het is echter niet bewezen dat dit middel ook echt iets doet. Sterker nog, het is toxisch en kan daardoor schadelijk voor je zijn. Blijkbaar weet de medewerker ook niet dat dit 'antibioticum' sinds 2016 al niet meer mag worden verkocht als voedingssupplement of levensmiddel. Waarom is het dan toch nog verkrijgbaar in de winkel en ook online?

Maandag 3 december 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Via google kwam ik op deze post terecht. Mochten er mensen info hebben over alternatieven voor medicijnen tegen acne. Graag posten in mijn nieuwe topic op dit forum > viewtopic.php?f=97&t=195149

MegaSponsor
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2008 09:27
Contacteer:

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door MegaSponsor »

Dankjewel voor de positive nano zilver verhalen, ik ga het ook zelf maken, nogmaals hartelijk dank ben er zeer blij mee.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door BL2 »

Gerrit de Zelfgeneezingsadviseur, tegen wie heb je het in deze topic-schop ?

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Dirkie »

Joke_65 schreef:
19 okt 2020 12:29
Radar schreef:
03 dec 2018 15:28
'Het is eigenlijk een natuurlijk antibioticum', aldus een winkelmedewerker. Ze heeft het over zogeheten colloïdaal zilver, ook wel zilverwater of fijnverdeeld zilver genoemd. Het zou helpen tegen acne, blaasontsteking, eczeem, gordelroos, psoriasis, reuma en ga zo maar door.

Het is echter niet bewezen dat dit middel ook echt iets doet. Sterker nog, het is toxisch en kan daardoor schadelijk voor je zijn. Blijkbaar weet de medewerker ook niet dat dit 'antibioticum' sinds 2016 al niet meer mag worden verkocht als voedingssupplement of levensmiddel. Waarom is het dan toch nog verkrijgbaar in de winkel en ook online?

Maandag 3 december 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1
Via google kwam ik op deze post terecht. Mochten er mensen info hebben over alternatieven voor medicijnen tegen acne. Graag posten in mijn nieuwe topic op dit forum > viewtopic.php?f=97&t=195149
Geen alternatieve, maar gewoon via de dermatoloog in het ziekenhuis. Mijn dochter (met ernstige acne op gezicht, hals en bovenlichaam) is er via de dermatoloog definitief vanaf gekomen. Alle wonder- en alternatieve middeltjes hadden we toen al geprobeerd zonder resultaat.

Henryt38
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:41

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Henryt38 »

MWilmink schreef:
04 dec 2018 11:09
Gisteren uitzending over Colloïdaal zilver wat al vele mensen en kinderen heeft geholpen (bewezen) zoals deze meneer ook aangeeft.
Je hebt zelfs het levende bewijs in je programma! Als het echt zo was, was ik al lang heel grijs en dood......
Onderzoek Universitair geschoold ja door de Big Pharma, ja die bevelen Colloïdaal zilver zéker niet aan!
Voedsel en Waren autoriteit (ook onafhankelijk??) die keuren bij voedsel ONTZETTEND veel GOED!! Dingen die we elke dag eten, vergiffen, E-nrs. transvetten in margarine, GMO voeding, dingen die je op je huid en in je haar smeert, koken in aluminium of metalen pannen, fluoride in tandpasta, kwik in vaccins kan rechtstreeks naar de hersenen en gá zo maar door, volgens EU als veilig enz. dat gelooft toch geen hond meer haha.
Hoezo colloïdaal zilver gif? Ja je moet er zeer zuinig mee omgaan. Een paar druppels is soms al genoeg (uit eigen ervaring) want ik ben soms heeeel ziek geweest dat ik op de wc zat met ernstige diarree en overgeven tegelijk en niet wist hoe ik 4 meter moest overbruggen om in bed te komen. Mijn vriend heeft me ter plekke een paar druppels Colloïdaal zilver gegeven en het zakte meteen af en kon binnen 10 min. naar bed. Slapen en volgende ochtend beter. Advies is wel: neem na anti-biotica ALTIJD een pro-biotica om darmbalans te herstellen.
Ongelooflijk! Dit kan geen enkel ander medicijn! Het is een bewezen product, zéér breed werkend antibioticum. En wat denken jullie, dat medicijnen niet giftig zijn? Reguliere Anti-biotica, vertaling van het woord zegt het al: Tegen het leven. Dus óók vergif maar nee dat is niet erg? Als je daar 20 tabletten tegelijk van neemt ben je ook niet blij. Medicijn vergiftiging is hard op weg naar doodsoorzaak nr. 1 in de wereld. Maar daar stappen we voor gemak maar overheen want er zijn veel belangen. En ja een beetje studie wijst dat dieren hetzelfde kunnen reageren op medicijnen, natuurlijke of chemische, als mensen. Waarom zouden er dan anders dierproeven worden gedaan? We moeten onze wortels met de natuur weer hervinden wil de Mensheid overleven!
Helemaal mee eens. Het lijkt er trouwens op dat de website kwakzalverij.nl onderdeel is van de farma maffia. Uit eigen ervaring weet ik dat daar een aantal zaken als kwakzalverij aangemerkt worden die absoluut werken.
We worden ziek gemaakt en ziek gehouden met medicatie voor symptoombestrijding. Ik ben ervan overtuigd dat voor bijna alle medicatie een beter alternatief is maar daar verdienen ze niks aan dus worden we dom gehouden. Het draait allemaal om geld ten koste van onze gezondheid.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door kuklos »

Henryt38 schreef:
15 mei 2023 11:50
........... Het lijkt er trouwens op dat de website kwakzalverij.nl onderdeel is van de farma maffia. Uit eigen ervaring weet ik dat daar een aantal zaken als kwakzalverij aangemerkt worden die absoluut werken.
We worden ziek gemaakt en ziek gehouden met medicatie voor symptoombestrijding. Ik ben ervan overtuigd dat voor bijna alle medicatie een beter alternatief is maar daar verdienen ze niks aan dus worden we dom gehouden. Het draait allemaal om geld ten koste van onze gezondheid.
Als het allemaal wel werkt en er betere alternatieven zijn, waarom zien we daar dan niet de bewijzen van? Waarom zien we geen onderzoeken die dit aantonen?

En kom a.u.b. niet met " daar verdienen ze niks aan" want er zijn meer dan prima mogelijkheden voor zelfpublicatie en voor de alternatieve geneeskunde om zelf een wetenschappelijk verantwoord journal op te zetten waarin deze onderzoeken gepubliceerd kunnen worden.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door juliomariner »

Henryt38 schreef:
15 mei 2023 11:50

Helemaal mee eens. Het lijkt er trouwens op dat de website kwakzalverij.nl onderdeel is van de farma maffia. Uit eigen ervaring weet ik dat daar een aantal zaken als kwakzalverij aangemerkt worden die absoluut werken.
We worden ziek gemaakt en ziek gehouden met medicatie voor symptoombestrijding. Ik ben ervan overtuigd dat voor bijna alle medicatie een beter alternatief is maar daar verdienen ze niks aan dus worden we dom gehouden. Het draait allemaal om geld ten koste van onze gezondheid.
Dit soort onzin kunt u beter op wappie sites plaatsen. Hier zal niemand u gelijk gaan geven.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door kuklos »

Henryt38 schreef:
15 mei 2023 11:50
MWilmink schreef:
04 dec 2018 11:09
..........................
Helemaal mee eens.
Je bent het trouwens eens met iemand die op zijn comment vragen heeft gekregen en daar nooit op heeft gereageerd. Dat zegt mij al genoeg, dat iemand zoiets plaatst en vervolgens op onderbouwing van alle gemaakte claims nooit gereageerd heeft. Als het allemaal klopt en waar is wat MWilmink schreef, dan had hij/zij toch prima kunnen reageren en dat kunnen onderbouwen? Dan was de hele discussie platgeslagen en had hij/zij iedereen overtuigd.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de bewijzen komen. Ik keek net even op de Homeopatische kwakzalver A. Vogel. Er wordt hier geen woord meer gerept of homeopathie. Ze noemen het nu allemaal traditioneel kruidengeneesmiddel. Het principe van de enorme verdunningen is op de site ook niet meerte vinden.
Blijkbaar weten ook zij nu dat Homeopathie gewoon kwakzalverij is en leveren ze nu producten waar de stof die de werking zou moeten doen wel detecteerbaar is. Hopelijk is dit het begin van het einde van alle kwakzalverij.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 15 mei 2023 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan hebt u zich vast ook aangemeld bij de griepcoach. 😁😁

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lady1234 schreef:
15 mei 2023 15:45
Dan hebt u zich vast ook aangemeld bij de griepcoach. 😁😁
euhhhhhhhh, denk het niet. Ik krijg griep, dat gaat vanzelf over. Heb ik dan daarvoor een coach nodig?
Ik zet gewoon mijn alu pyramide op mijn kop, hang de bio-stabil om mijn nek, laat mijn aura even lezen en in balans brengen en als het echt nodig is laat ik me lek prikken door een acupunturist. Dan geneest de griep toch voorspoedig?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig dat u uw maatregelen treft. Dan is het tenminste na 14 dagen over, anders moet u twee weken uitzieken.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Er is toch wel redelijk veel onderzoek gedaan zie ik via deze meta-analyse. Collodiaal zilver lijkt me nou niet echt een antikwakzalvermiddel? Heeft soms toch wel effect minimaal gelijk aan Antibiotica lees ik:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6756674

Waarom maken sommigen van jullie hier zo druk over? Nooit zelf iets geprobeerd met een natuurlijke aanpak? Gesneden ui op nachtkastje bij snotteren bv?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh ik lees het toch wat anders. Volgens mij staat er dat uit het literatuur onderzoek een zeer hetrogeen resultaat komt, m.a.w. het kan vriezen en het kan dooien. Ze durven dus niet echt de uitspraak te doen dat het echt helpt en dat de veroorzaakte schade opweegt tegen de resultaten
Waar we ons druk over maken: Kwakzalvers maken misbruik van goedgelovige patienten die vaak door de geneeskunde niet te helpen zijn. Het wordt dan vaak gezien als laatste redmiddel/hoop. De kwakzalvers weten dat het gewoon onzin is wat ze verkopen maar verdienen dus ten koste van soms doodzieke of terminale patienten bakken geld. Ik noem dat gewoon schofterig. Daarnaast houden de kwakzalvers soms zelfs patienten weg bij de dokter. Dat vind ik gewoon misdadig. Dus ja daar kan ik mij druk over maken ja. De gesneden ui valt wat mij betreft onder huismiddeltjes. Dat is meestal onschuldig en er verdient niemand geld aan behalve de groenteboer.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
15 mei 2023 18:49
Er is toch wel redelijk veel onderzoek gedaan zie ik via deze meta-analyse. Collodiaal zilver lijkt me nou niet echt een antikwakzalvermiddel? Heeft soms toch wel effect minimaal gelijk aan Antibiotica lees ik:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6756674
Colloïdaal zilver neem je in. De studie waar jij naar refereert heeft het over het gebruik van zilver bij het verzorgen van wonden. Twee verschillende dingen dus.
Bezorgdeburger schreef:
15 mei 2023 18:49
Waarom maken sommigen van jullie hier zo druk over?
Omdat er pertinente onzin wordt verteld. Omdat dat colloïdale zilver levensgevaarlijk is.
Omdat jij met jouw hele bericht precies datgene doet wat nu zo gevaarlijk is. Colloïdaal zilver verwarren met zilver bij verzorging van wonden, colloïdaal zilver gelijk trekken met een natuurlijke aanpak. Je gooit alles op een hoop en praat op die manier een hoop zaken goed.
Bezorgdeburger schreef:
15 mei 2023 18:49
Nooit zelf iets geprobeerd met een natuurlijke aanpak? Gesneden ui op nachtkastje bij snotteren bv?
Colloïdaal zilver is géén natuurlijke aanpak. Als ik "grootmoeders advies" aangaande natuurlijke middeltjes volg verdient geen hond er wat aan, en zeker de persoon die het middeltje aanraadt niet. En levert het (over het algemeen) geen gevaar op.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als je die ui een tijdje in je handen houdt, stinken die, en hooguit krijg je tranen in je ogen als je hem doorsnijdt. Maar geen vergif in je lijf.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Colloïdaal zilver: verkeerde voorlichting over schadelijk 'wondermiddel'

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Er wordt altijd hier op dit forum altijd geschermd met wetenschappelijk bewijs en kwakzalverij maar simpel zoeken op fraude bij wetenschappelijk onderzoek levert behoorlijk wat artikelen op die aantonen dat er veel gefrauduleerd wordt .

https://reason.com/2021/07/09/how-much- ... raudulent/

Wat is toch de reden dat jullie je zo druk maken over kwakzalverij? Dat is toch ieders persoonlijke keuze of die geld wilt besteden aan een niet werkend middeltje?

Plaats reactie