LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door rebco »

Wie heeft ervaring met de Energetisch Morfologische Bloedtest EMB test? Volgens een orthomoleculair arts kan zij tevens myco avium behandelen. Dat zou mooi zijn! Bij de reguliere artsen hebben ze hier niet echt iets voor. Behalve antibiotica en sonde voeding.

Gaarna uw reacties.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zelf heb ik geen ervaring met deze test, maar wel een familielid. Loopt al jaren bij een orthomoleculaire arts (?) en tot op heden geen enkel resultaat. De bloedtesten die zij deed en de diagnoses die zij stelde hebben eigenlijk een paar jaar geleden geleid tot een zeer slechte gezondheid.
Mijn familielid is gelukkig weer opgeknapt dankzij de reguliere artsen die zagen dat hij veel voedingsstoffen tekort kwam.
Al met al heb ik dus mijn bedenkingen bij zo’n bloedtest en de daarop volgende behandeling.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb al mijn bedenkingen bij een orthomoleculaire arts en helemaal bij zijn adviezen die zullen volgen uit die ‘bloedtest’.

Het is kwakzalverij.

Dit schrijft het Voedingscentrum.


Het effect van orthomoleculaire therapie is niet wetenschappelijk aangetoond. Mogelijk kunnen hoge doseringen van sommige antioxidanten het risico op kanker vergroten.

rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door rebco »

Dit valt er ook onder? Levende bloed analyse

https://www.google.com/amp/s/radar.avro ... d-analyse/

Google pakt tegenwoordig een "eigen" link op.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door kuklos »

rebco schreef:
06 dec 2019 15:58
Volgens een orthomoleculair arts
Is deze persoon een echte arts, met volledige medische opleiding etc.?
rebco schreef:
06 dec 2019 15:58
Bij de reguliere artsen hebben ze hier niet echt iets voor. Behalve antibiotica en sonde voeding.

Gaarna uw reacties.
En waarom zou de reguliere geneeskunde hier nog niks voor hebben? Omdat er nog geen middel dat bewezen is dat het werkt. Als orthomoleculair arts beweert dat het werkt kan die ongetwijfeld ook verwijzen naar onderzoek waarin de werking bewezen wordt.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door juliomariner »

Pure kwalzalverij. Ik snap nog steeds niet waarom kwakzalverij in Nederland is toegestaan en zelfs wordt gestimuleerd. Nee ik werk niet voor de big Pharma zoals de kwakologen de regeliere geneeskunde graag noemen.

sake1987

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door sake1987 »

Iemand die zich in Nederland arts mag noemen, staat ingeschreven in het BIG register. Dus niet vermeld geen arts.
Dokter Vogel moest oom de toevoeging dokter weghalen, het is nu AVogel

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door juliomariner »

En ook dat is kwakzalverij

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

https://www.sohf.nl/opleidingen/energet ... edtest-emb

Deze mooi gemaakte website kwam ik tegen, met Artsen en zo maar LUMC weet van niets, dus als Leiden niets weet....

Ook mijn Huisarts prikt maar dan niet in vinger en deze EMB zat er niet tussen...

Als het werkelijk zo goed was had dit ook bij elk Bloedprik punt in de regio mogelijk moeten zijn en was het
op het formulier aan te kruisen!
Kwakzalverij lijkt het zeer sterk op!

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door Erthanax »

Samenvattend:
- EMB is kwakzalverij
- een arts staat in het BIG-register
- een doctor is meestal geen dokter
- een dokter hoeft geen doctor te zijn
- Aspirine is een merknaam
- paracetamol is geen Aspirine.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is echter niet logisch want bewezen kwakzalverij. Het zal dus geen uitwerking hebben.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door Erthanax »

Meer informatie over levendbloedanalyse staat ook op deze pagina van AvroTros Radar. De inhoud daarvan wordt onderschreven door de Nederlandse Vereniging voor Klinische Chemie en Laboratoriumgeneeskunde. Dat lijkt me een betrouwbaarder bron dan Mens en Gezondheid.
Op de website van Skepsis staat ook een goed onderbouwd uitgebreid artikel over de onzin van LBA.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

We hebben driekwart van dit topic moeten verwijderen omdat er meer onderling werd gediscussieerd dan dat de vraag van de TS beantwoord werd. We kijken het nog even aan, maar als het weer uit de hand loopt, gaat er een slotje op.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Energetisch Morfologische Bloedtest EMB-test

Ongelezen bericht door tttlocke »

Radar schreef:
08 dec 2019 13:04
Beste forumgebruikers,

We hebben driekwart van dit topic moeten verwijderen omdat er meer onderling werd gediscussieerd dan dat de vraag van de TS beantwoord werd. We kijken het nog even aan, maar als het weer uit de hand loopt, gaat er een slotje op.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG
Erg jammer en een gemiste kans, waar nu juist TS nadeel van ondervindt.

Bijdragen dienen vanzelfsprekend on topic te zijn en als er een vraag gesteld wordt door TS betekent dat, dat binnen de context van die vraag gereageerd wordt. Dit forum is echter geen vraag- en antwoordrubriek. De bijdragen die niet direct een antwoord op een concrete vraag inhielden. waren nog steeds on topic en leverden informatie die nu juist van belang (of zelfs noodzakelijk) was voor de beantwoording van de vraag in kwestie: heeft deze behandeling bewezen resultaat of behoort het tot de kwakzalverij, en waarom? Dat hoort nu juist in om zo'n topic besproken te worden om TS verder te helpen. Zeer strikt modereren heeft hier een negatief effect. Wat heeft TS er bovendien aan als er alleen berichten overblijven die zeggen 'dit is kwakzalverij' of die de behandeling presenteren als een reguliere werkzame methode?

Gesloten