LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Genezen van Clusterhoofdpijn!

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door bert888 »

Ik wil dit verhaal vertellen als steun voor de velen die lijden onder clusterhoofdpijn (CH).

Ik ben inmiddels 51jaar en had sinds mijn 25e jaar CH. In Dordrecht ben ik onderzocht en heb ik de spuiten en zuurstof voorgeschreven gekregen ter behandeling. Dit werkte goed om mijn 2x per jaar 6 weekelijkse aanvalperiode te doorstaan. Bij zware aanvallen gebruikte ik de spuiten. Ik had dan 1 a 3 aanvallen per dag.

5jaar geleden zat ik weer 2weken in een aanvalperiode en ik zou met mijn partner met de auto 4dagen naar Meran gaan in Italie. Dus de kleine zuurstofflessen en spuiten gingen mee. En onderweg had ik nog een aanval, dus op de bijrijdersstoel 20min aan de zuurstof.

De volgende dag in Meran naar het zeer grote kuuroord gegaan met vele zwembaden. En daar ben ik in het buitenbad voor de zeer harde waterstraal gaan staan in het zwembad. Deze buis had een doorsnede van circa 12cm en het uiteinde was van links naar rechts plat gemaakt. Er kwam dus een brede platte harde straal water uit. Mijn partner van 60kg kon niet blijven staan in de waterstraal, zo hard blaasde hij. Ik had er met mijn 100kg niet veel moeite mee.

De bezoekers gingen er alleen met hun rug naartoe staan. Maar ik gewoon vanaf mijn borstkas en dan langzaam tot de bovenkant van mijn hoofd. Dus ook in mijn gezicht. En dit deed ik ook op mijn rug vanaf mijn schouderbladen. Het was heerlijk voor mijn beurse hoofd door de aanvallen van de afgelopen 2 weken, en ik hou ook van een stevige massage dus de waterkracht was geen probleem. Dit heb ik 3x 5min gedaan binnen 3uur.

Die dag geen hoofdpijn meer gehad. De volgende ochtend voelde mijn hoofd heel raar en iets verdoofd alsof er een aanval dreigde en er allerlei stofjes in mijn hoofd gaande waren. En sindsdien was de aanvalperiode direct over ! Het leek wel een wonder. Na 1,5jaar toch weer een aanvalperiode maar deze was maar 30% van de normale pijn en duurde maar 2weken!

Sindsdien ben ik nu 4jaar hoofdpijn vrij! Het lijkt er op dat er een soort blokkade is opgeheven door de zeer harde waterstraal. Ik ben dus nog op zoek naar zo een zelfde waterstraal in Nederland voor het geval de CH weer terugkomt.

Dit wilde ik met jullie delen. En sterkte met jullie clusterhoofdpijn.

Gr Bert

sake1987

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door sake1987 »

De man van een collega van mij, had altijd zware rugpijn aanvallen, is van 4 hoof van een steiger op zijn rug op het gras gevallen.
Sinds die tijd al een paar jaar geen rugpijn meer.
Hij heeft natuurlijk puur geluk gehad, voor hetzelfde geld had hij van alles gebroken.
Maar door de klap op zijn rug is waarschijnlijk wat niet goed zat met grof geweld op zijn plaats gezet.
Zou dit toch niet als geneeswijze adviseren.
Maar bij u waarschijnlijk ook door de kracht van het water iets goed op zijn plaats gezet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een soort chiropractie, maar dan ongecontroleerd.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door rvjapio »

Geweldig om te lezen Bert! En bedankt voor het delen!

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb zelf ook meerdere periodes van deze clusterhoofdpijn gehad en bij mij werkte één medicijn.
Deseril
Ik heb dit doorgegeven aan LUMC waar ze onderzoek doen naar clusterhoofdpijn.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door Kokka1 »

sake1987 schreef:
16 feb 2021 11:29
De man van een collega van mij, had altijd zware rugpijn aanvallen, is van 4 hoof van een steiger op zijn rug op het gras gevallen.
Sinds die tijd al een paar jaar geen rugpijn meer.
Hij heeft natuurlijk puur geluk gehad, voor hetzelfde geld had hij van alles gebroken.
Maar door de klap op zijn rug is waarschijnlijk wat niet goed zat met grof geweld op zijn plaats gezet.
Zou dit toch niet als geneeswijze adviseren.
Maar bij u waarschijnlijk ook door de kracht van het water iets goed op zijn plaats gezet.
Ik denk dat veel mensen van al hun kwaaltjes af zijn als ze van vier hoog naar beneden vallen!

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door bert888 »

Moneyman schreef:
16 feb 2021 11:40
Een soort chiropractie, maar dan ongecontroleerd.

Destijds bij de Chiropractor geweest maar heeft niets geholpen.
Acupunctuur hielp ook niet.

De waterstraal wel :D

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bert, vaak geweest in het mooie Meran, de bloemenstad, maar de door u genoemde accomodatie ken ik niet. Waar ligt die, wellicht helpt het me tegen mijn jicht.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Als chronisch patiënt had ik dit graag als oplossing gezien. Maar deze stralen zijn een favoriet voor mij doch tot op heden geen effect op mijn CH.

sake1987

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door sake1987 »

Denk ook dat dit een toevalstreffer is net als het verhaal dat ik hier schreef

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door bert888 »

J. Deltoer schreef:
20 feb 2021 20:12
Bert, vaak geweest in het mooie Meran, de bloemenstad, maar de door u genoemde accomodatie ken ik niet. Waar ligt die, wellicht helpt het me tegen mijn jicht.

Terme Merano
In het centrum.

bert888
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 nov 2015 12:39

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door bert888 »

StevieNL81 schreef:
20 feb 2021 21:01
Als chronisch patiënt had ik dit graag als oplossing gezien. Maar deze stralen zijn een favoriet voor mij doch tot op heden geen effect op mijn CH.
Ooit wel is gelezen dat dat het door een vernauwing bij de nek komt waar het hersenvocht doorheen stroomt.
Deze vernauwing ontstaat bij volwassenheid en word weer wijder als we rond de 60jaar zijn omdat onze wervels dan inzakken.

Misschien heeft die zeer krachtige en trillende waterstraal bij mij dit opgelost!
De helft van de mensen zullen zo een krachtige waterstraal helaas pijnlijk vinden :?

Ik kwam ook al jaren bij een massagetherapeut die mij stevig masseerde, maar dat hielp nooit tege de CH.

Joost-B
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2021 07:22

Re: Genezen van Clusterhoofdpijn!

Ongelezen bericht door Joost-B »

sake1987 schreef:
16 feb 2021 11:29
De man van een collega van mij, had altijd zware rugpijn aanvallen, is van 4 hoof van een steiger op zijn rug op het gras gevallen.
Sinds die tijd al een paar jaar geen rugpijn meer.
Hij heeft natuurlijk puur geluk gehad, voor hetzelfde geld had hij van alles gebroken.
Maar door de klap op zijn rug is waarschijnlijk wat niet goed zat met grof geweld op zijn plaats gezet.
Zou dit toch niet als geneeswijze adviseren.
Een geluk bij een ongeluk!

Gesloten