LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door lucies »

Even kort een reactie (positief) van mijn kant; vandaag kwam ik in een ruimte waar een vaporizer "Breathe " verspreidde van doTerra.

Ik heb al járen (meer dan 10) een hinderlijke chronische kuch, die maar niet weggaat. Heb me er al bij neergelegd...
Het viel mij echter op dat, na ongeveer 1 uur in die ruimte geweest te zijn, ik nog geen kuchje gehad had!
Zonder dat ik het dus wist had dit middeltje dus een positief effect op mijn chronische kuch.
Heb dus meteen zo'n flesje Breathe gekocht en ben van plan mij er 's morgens op de borst op een plekje mee in te wrijven.
Hopelijk blijft dit effect zo!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is jammer dat hier etherische olie en essentiële olie door elkaar worden gebruikt. Bij essentiële olie gaat het namelijk vaak helemaal niet om etherische olie. Het gaat slechts om olie waarin, met een slecht anglicisme, de "essentie" van een kruid is opgenomen. Dus de basilicumolie die je in de delicatessenwinkel kunt kopen is bijvoorbeeld in feite ook een essentiële olie. Geen probleem en zeker niet levensgevaarlijk om dat oraal te gebruiken.

Wel moet je natuurlijk altijd weten wat je hebt en wat je ermee kunt doen. Daar gaat het vaak mis. Want er zitten veel verschillen tussen de oliën. Kun je de olie oraal gebruiken? En hoe vaak en hoeveel dan? Ik vraag mij af of de mensen waar TS het over heeft, de oliën wel hebben gebruikt zoals het zou moeten.

Pypa
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2018 15:01

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door Pypa »

Ik heb even gegoogeld op negatieve recensies, en warempel: https://aromalifestyle.nl/aromatherapie ... n-doterra/

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door Boesta »

Revoked schreef:
13 sep 2018 20:05
Slangengif is ook een etherische olie. Ook niet best voor de gezondheid.
Slangengif is geen olie!

Slangengif wordt (o.a.) gebruikt in de geneesmiddelenindustrie. In de juiste verhoudingen is het juist wel goed voor de gezondheid!

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door kuklos »


lucies
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 feb 2008 11:23

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door lucies »

Begrijp ik met mijn gebrekkige engels nu dat dit een soort Pyramidespel is, waarbij de hoge pieten de dikke winst opstrijken?
Dat had ik van mijn kunstzinnig therapeute allerminst gedacht, dat ze hier aan mee zou doen......zij had een soort koffertje met wel een 50-tal geuren in flesjes, zag er zeer 'rijk' uit.
Heb je misschien ook een vertaling hiervan, of link?
Dank i.i.g.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door kuklos »

Het is een mlm systeem en aldus legaal. Een piramidespel is niet legaal.
Geen vertaling, The Finance Guy is een Australische site.

otto107
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2015 01:25

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door otto107 »

ik heb een etherische olie verdamper in de huiskamer.ik wil een aquarium neer gaan zetten met vissen en planten.kan het kwaad als ik er een luchtpomp en filter inzet voor het leven in het aquarium?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze raken in ieder geval van hun kuchje af.

sake1987

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
19 jul 2018 19:07
Dus u deed mee aan MLM oftewel een piramidespel. En nou valt het tegen.

En het is wel een bijzondere olie, hoge bloeddruk, overspannenheid en een maagzweer.
Die maagzweer, overspannenheid en hoge bloeddruk komen ook niet door die oliën, maar omdat TS het geld wat ze erin heeft gestoken ziet verdampen. En dat is het nadeel van MLM / piramidespel.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door BL2 »

lucies schreef:
15 sep 2018 09:10
kunstzinnig therapeute allerminst gedacht, dat ze hier aan mee zou doen......
De alternatieve medische wereld zit vol verrassingen, dat is al zo vaak gebleken...

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door juliomariner »

Pypa schreef:
14 sep 2018 15:09
Ik heb even gegoogeld op negatieve recensies, en warempel: https://aromalifestyle.nl/aromatherapie ... n-doterra/
Jammer dat deze niet zo betrouwbaar is want deze kwak verkoop de zooi van een concurrent.

Navygirl
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2019 15:56

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door Navygirl »

Etherische of Essentiële oliën moet je ook niet ‘zomaar’ innemen.
Zonder een mening te willen geven over MLM in het algemeen en DoTerra of Young Living in het bijzonder, is het nu eenmaal zo dat veel van de distributeurs die zich hiermee bezighouden, totaal niets van aromatherapie afweten en maar met één ding bezig zijn en dat is hun product verkopen.

Helaas zorgt dit soort praktijken, er voor, dat aromatherapie in een totaal verkeerd daglicht wordt gezet.

Er is niets mis met de oliën van DoTerra en ook niet met die van YoungLiving, behalve dat ze veel en veel te duur zijn.

Er is echter van alles mis met hen, die zonder enige kennis van zaken en denkende het kip met de gouden eieren in handen te hebben, die dit product vermarkten en daar heel verkeerde adviezen bij geven.

De oliën zijn niet gevaarlijk, maar je moet wel donders goed weten wat je ermee doet en hoe je ze moet en kunt gebruiken.
En voor dit soort zaken heb ik en met mij nog veel anderen, een paar jaar studie én ervaring achter de rug.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je kunt onzin van alle kanten bestuderen en onderzoeken maar het blijft hoe dan ook stinken

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door moederslink »

Navygirl schreef:
20 okt 2019 16:09
Etherische of Essentiële oliën moet je ook niet ‘zomaar’ innemen.
(...)
Er is echter van alles mis met hen, die zonder enige kennis van zaken en denkende het kip met de gouden eieren in handen te hebben....(...)
De olie dus niét innemen maar misschien eerst het ei ermee insmeren? Het helpt vast bij het Jade/Yoni ei ... :D

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dan krijg je onherroepelijk het Corrie Konings effect: "Ik krijg een heel apart gevoel van binnen."

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar daarbij moet je Corry dan wel aankijken , ik neem toch aan ....in de ogen.... :D

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien in het derde oog 🐓🐣

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door moederslink »

Leg uit....het boze oog? 8)

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gezondheidsklachten na inname etherische oliën

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar dit soort new age kul maakt me altijd een beetje melig. Daar hebben ze vast ook wel een olie tegen

Gesloten