LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goede ervaring acupunctuur

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

antileugens schreef:
kuklos schreef:Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Wouw, en een tijdje geleden werd ik daarop aangevallen toen ik dat zei over ALLE onderzoeken. Toen werd er beweerd dat ik beweerde dat onderzoekers corrupt zijn (wat ik niet zei). Maar als die bewering zou kloppen zegt Kuklos nu dus hetzelfde. Dat zal hem niet aanstaan.
:P

TW: Je zei dat je het eens was met de conclusie van Pepis. Nu zeg je wat anders. Kortom, wederom bewijs dat je je argumentatie tijdens de discussie aanpast.
Nee ik zeg helemaal niks anders. Ik zei: er is te weinig goed onderzoek gedaan. 'te weinig' is echter niet hetzelfde als 'geen'. Begrijpend lezen is voor jou een groot probleem merk ik.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door antileugens »

Inderdaad TW, goed lezen is een groot probleem:

Nu zeg je
Ik zei: er is te weinig goed onderzoek gedaan
terwijl je voorheen zei:
"Er is geen bewijs voor de werking van acupunctuur meer dan een placebowerking."
en daarvoor betuigde je je instemming met de uitspraak van Pepsis
Er is gewoon te weinig kwaliteitsonderzoek (gedaan) om hierover verregaande conclusies te trekken (of aanbevelingen aan kankerpatiënten te doen). Wie dat wel doet kletst uit z'n nek.
. En voor die tijd zei je zelfs
Alternatieve behandelingen werken per definitie niet, kúnnen per definitie niet werken

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door kuklos »

@AL, voorlopig ben jij de enige die daar verschillende dingen in leest. Ik zie niet anders dan dat TW nog steeds hetzelfde zegt.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door antileugens »

Ok, als jij de conclusie "Alternatieve behandelingen werken per definitie niet, kúnnen per definitie niet werken" in overstemming kunt brengen met "Er is gewoon te weinig kwaliteitsonderzoek (gedaan) om hierover verregaande conclusies te trekken" dan heb je gelijk. Net zoals met de conclusie "voorlopig ben jij de enige die daar verschillende dingen in leest". Je schijnt te weten wat iedere bezoeker hier daarin leest. Magisch!

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Amyl »

AL maak je wel even onderscheid tussen trijntjes persoonlijke mening en de conclusie die zij trok obv het reeds verrichte onderzoek? Dit zijn 2 verschillende zaken. Haar mening, standpunt en de conclusie uit de grote reviews zijn niet alleen helder, maar rijmen ook met elkaar. Hou toch eens op met continue mensen te pakken op kleine nuances, terwijl het evident is wat zij proberen te zeggen. Als we dat bij jou gaan doen voel je, je aangevallen. Dus hier kom ik nogmaals:

Je stuurt mij meerdere berichten omtrent smaad, opdat ik niet zou weten wat het zou zijn, opdat ik het verkeerd zou hebben. Vervolgens kom je er zelf op terug, maar geef je daarin niet je eigen fout toe, noch in het topic noch naar mij persoonlijk. Je praat gewoon door, zegt iets in de trant van oh ja dat kan inderdaad wel en lult verder. Nogmaals: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.iocob.nl/tegengif/kwakzalver ... linic.html

De Vereniging tegen de Kwakzalverij heeft alle realiteitszin verloren. Dat wisten we al. Maar dat ze zo dom zijn, dat ze ziekenhuizen die je kan vergelijken met de Mayo Clinic voor de Kackadorisprijs nomineren, dat slaat alles. Dat is zo oerdom, daar hoef je zelfs geen argumenten meer voor te hebben. In hun nieuwste oekaze tegen de acupunctuur is het bestuur van de Vereniging tegen de Kwakzalverij zo 'wijs' geweest, dat ze een Nederlands ziekenhuis waar de anesthesist ook acupunctuur aanbiedt aan de patienten de Kackadoris-nominatie te verlenen. De bejaarde heren van de VtdK weten niet of willen niet weten dat het meest prestigeuze ziekenhuis in de VS dat ook doet. De Mayo clinic, en we citeren van hun homepage: Acupuncture involves inserting hair-thin needles into your skin to relieve pain. Find out how acupuncture works and what conditions it can treat.By Mayo Clinic staff. De staf van dat ziekenhuis geeft daarmee duidelijk aan dat er een plaats is voor acupunctuur binnen de reguliere geneeskunde. Wat een jerks daar bij de VtdK, want wat schrijven zij?

G.P.M. Huisman, directeur van het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem is genomineerd omdat in zijn ziekenhuis kwakzalverij een vaste plaats gekregen heeft. Op de pijnpolikliniek wordt Chinese acupunctuur toegepast door een van de anesthesisten, de heer Liem.

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

@Tullio fan

In een discussie is er altijd sprake van de medaille van twee kanten bekijken en dus óók laten zien in een en hetzelfde bericht als je op eerlijke wijze informatie wilt verschaffen:

http://www.kwakzalverij.nl/831/Kwakzalv ... Doetinchem

Kwakzalverij viert hoogtij in Doetinchem
Acupuncturist Andrew Liem zet winkeltje op in Slingeland Ziekenhuis

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Tullio fan »

@Wilmamazone,
Heb je de database van de bejaarde club VtdK geraadpleegd? Daar heb ik geen toegang want ik ben geen lid en ook geen fan zoals jij.


http://www.iocob.nl/tegengif/kwakzalver ... linic.html
De bejaarde heren van de VtdK weten niet of willen niet weten dat het meest prestigeuze ziekenhuis in de VS dat ook doet. De Mayo clinic, en we citeren van hun homepage: Acupuncture involves inserting hair-thin needles into your skin to relieve pain. Find out how acupuncture works and what conditions it can treat.By Mayo Clinic staff. De staf van dat ziekenhuis geeft daarmee duidelijk aan dat er een plaats is voor acupunctuur binnen de reguliere geneeskunde. Wat een jerks daar bij de VtdK, want wat schrijven zij?

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door kuklos »

@tullio fan, wat is dit nu weer voor tendentieuze respons?
Heb je de database van de bejaarde club VtdK geraadpleegd? Daar heb ik geen toegang want ik ben geen lid en ook geen fan zoals jij.
Je kan heel simpel naar hun site gaan, en dan bij de zoekbalk intikken: Andrew Liem.

Ik sluit me dan ook aan bij opmerking van wilmamazone dat je beide kanten dient te belichten.

PS: Je hoeft trouwens geen fan te zijn. Je dient elk afzonderlijk bericht op haar inhoud te beoordelen.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door kuklos »

Nog even inhoudelijk het bericht van de iocob. Dat de Mayo kliniek het ook doet is geen argument. Als de Mayo kliniek morgen gaat aderlaten moeten andere ziekenhuizen het dan ook doen?

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

@Kuklos

Bij elke kritische opmerking over acupunctuur slaat IOCOB zowiezo op tilt en zijn drogredenaties eerder regel dan uitzondering, jammer maar helaas.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Marer »

Het IOCOB is toch opgericht door acupuncturisten? Dan is het geen wonder dat zij op tilt slaan als ook maar iets ten nadele van acupunctuur naar voren wordt gebracht.
Ik ben nog steeds benieuwd wanneer de meridianen in het menselijk lichaam getoond gaan worden.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Het grappige is ook dat er verschillende 'acupunctuur-scholen' zijn die het er onderling niet over eens zijn waar die meridianen precies lopen.

Er zijn bijvoorbeeld ook acupuncturisten die stellen dat alle pijnpunten in het oor zitten.

Ik vind dat wel een beetje raar.

Marer
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 feb 2008 15:45

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Marer »

Als alle pijnpunten in het oor zouden zitten, zal er wel een "verstoring"optreden door het maken van gaatjes om oorknopjes of ringetjes in te plaatsen. Voortaan naar een acupuncturist voor het maken van gaatjes in het oor?

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Grappig dat je dat zegt, dat heb ik namelijk ook al gedacht!

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Tullio fan »

http://www.iocob.nl/wetenschap/acupunct ... bazen.html

[1]: Larson JD, Gutowski KA, Marcus BC, Rao VK, Avery PG, Stacey DH, Yang RZ. | The effect of electroacustimulation on postoperative nausea, vomiting, and pain in outpatient plastic surgery patients: a prospective, randomized, blinded, clinical trial. | Plast Reconstr Surg. | 2010 Mar



Een Amerikaanse academische studiegroep toonde aan dat acupunctuur in eens studie met meer dan 100 patienten wederom duidelijk werkzaam was bij postoperatieve misselijkheid en braken

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door Perdita »

Wie er z'n geld aan uit wil geven moet dat vooral doen. Het zal mij helemaal worst zijn.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik heb het nu geprobeerd 3 behandelingen,de man zei ook,je moet na de 2de iets gaan merken...not...3de ook niet..dus gestopt..
ik ben de topic begonnen ,even voor de duidelijkheid,ik vroeg mensen om advies die er ervaringen mee hadden...
helaas werkt het voor mij niet,kan ik weer iets van mijn liijst schrappen :D
kan wel doorgaan,maar dan moet het cz weer betalen ?en ik een stukje maar..
dus weggegooid geld..
wat overblijft is een osteopaat....manueel heb ik al wekelijks...
misschien dat eens..maar voorlopig ben ik het weer ff zat...en geloof me niet dat ik de drang niet heb om beter te worden,dat wordt ik nooit! aangeboren !! 2 aandoeningen ..die voor heel veel problemen zorgen.
maar de scherpe randen zouden er wel af kunnen en dat met al heel veel medicatie..dus misschien over paar mnd eens...

bedankt allemaal en ik denk dat iedereen zijn eigen mening heeft...
ik heb er open voor gestaan maar helaas...

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: goede ervaring acupunctuur

Ongelezen bericht door eeliane »

ooit ook geprobeerd,
het hielp niet...
vond het maar een gerommel, heb t idee dat de man of vrouw het zelf allemaal echt geloofd maar resultaat homaar...

Gesloten