LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kurkuma

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
witte angora

Re: kurkuma

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 17:46

En een linkje van Consumed, waar een soort medische bijsluiter staat betreffende curcuma:
http://www.consumed.nl/medicijnen/663/C ... a_zelfzorg

En deze van de Artrose & Reuma stichting:
http://74.125.77.132/search?q=cache:VN6 ... clnk&gl=nl

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 17:49

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 17:54

Inzake deze link van mij:
lijkt dit de schrijver te zijn:
http://www.dukehealth.org/physicians/p_ ... doraiswamy

Die hier blijkbaar les geeft
http://medschool.duke.edu/modules/som_rt/index.php?id=1
maar een schabbeltje erbij is heus niet verboden, hoor. :wink:

Ik denk dat als ik bij de namen op de andere links ga googlen dat ik ook wel de nodige informatie tegenkom wie wat is.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens » 05 feb 2010 17:59

Juist, en als je het artikel zelf leest (waarvan de link hier al staat) dan zie je dat het komt omdat hier niet gaat om een interactie tussen Kukurma en de medicijnen maar omdat Kukurma bepaalde lichaamsfunctie verbeterd waardoor de bijwerkingen van de medicijnen sterker worden.

Overigens reageerde ik niet op je vraag aan TW maar op tweede deel van je reactie. Maar je hebt gelijk; het is een welles-nietus spelletje dus ik stel een soortgelijk antwoord voor waar de 'biologische voeding petitie' eindigde en waarvan ik aanneem dat iedereen hier er mee kan instemmen (omdat er daar op die oplossing ook geen reactie kwam): Laten we het de echte experts vragen: De Indiase chefs!
:P

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 18:00

Het was in totaal 13 minuutjes werk, heb de hele grote lijnen gelezen om te kijken wat wel of niet relevant was, en alles zitten posten.

Conclusie is dat er positieve effecten zijn, dat er bijwerkingen kunnen optreden, en er nog heel veel onderzoek gedaan moet worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 18:02

Laten we het de echte experts vragen: De Indiase chefs!
Ik zou zeggen: eet gevarieerd en gezond, doe wat aan sport, train de hersencellen, zorg dat je een goed sociaal netwerk hebt, en een doel in het leven, dan komt het allemaal wel goed.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 05 feb 2010 18:03

Laten we het de echte experts vragen: De Indiase chefs!
Goed idee. Medisch advies van een kok. Waarom wel een kok, en niet een beeldhouwer die een biostabil bedenkt? Of een journalist die een medische site runt?
Of een vuilnisman die ze ziet vliegen? Of een piloot die altijd al straatveger wilde worden? Of een kat die drollen legt in de vorm van Elvis? Of een hond die het Wilhelmus kan blaffen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 18:05

Goed idee. Medisch advies van een kok. Waarom wel een kok, en niet een beeldhouwer die een biostabil bedenkt? Of een journalist die een medische site runt?
Of een vuilnisman die ze ziet vliegen? Of een piloot die altijd al straatveger wilde worden? Of een kat die drollen legt in de vorm van Elvis? Of een hond die het Wilhelmus kan blaffen?
Miauw? :?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 05 feb 2010 18:07

Ik doelde niet op jou witte angora.
Maar het leek me een leuke analogie.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 18:08

kuklos schreef:Ik doelde niet op jou witte angora.
Maar het leek me een leuke analogie.
Ik snapte het wel, zat even een beetje te pesten :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 18:10

Op deze link:
http://www.consumed.nl/medicijnen/663/C ... a_zelfzorg staat onder andere deze informatie:
een bijwerking , (2) een wisselwerking (= interactie) van Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg) met een ander medicijn of met voedsel of (3) overgevoeligheid voor of een allergische reactie op Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg).
Dus wat jij in deze post stelt
Juist, en als je het artikel zelf leest (waarvan de link hier al staat) dan zie je dat het komt omdat hier niet gaat om een interactie tussen Kukurma en de medicijnen maar omdat Kukurma bepaalde lichaamsfunctie verbeterd waardoor de bijwerkingen van de medicijnen sterker worden.
wordt hier tegengesproken.

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 05 feb 2010 18:11

antileugens schreef:Het falen van de chemotherapie
door Dr. Giuseppe Nacci

Waaruit maar weer blijkt dat je het niet eens gelezen hebt want in de tweede alinea staat al:
In dat verband citeer ik hier uit een hoofdstuk van een zeer lezenswaardig boek, waarvan ik de titel en beschikbaarheid gaarne op aanvraag verstrekken zal.
Ik heb het helemaal niet over het artikel (want het is geen boek) van Nacci.
Ik heb het over dit boek, van Trentelman: "Chemo? Of kan ik zélf kiezen?"
http://www.voorennadediagnose.nl/W38-Bo ... rates.html
Ik nam aan dat jij het daar ook over had, maar dat blijkbaar dus niet.
Laatst gewijzigd door trijntjewinkel op 05 feb 2010 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens » 05 feb 2010 18:16

Nee, Witte Angora, het word niet alleen niet tegengesproken, het word zelfs bevestigd want dit staat er in het artikel dat jij nu aanhaalt:
Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg) heeft voor zover bekend geen ongewenste bijwerkingen.
en
Wisselwerkingen (= interacties)
Er zijn geen wisselwerkingen van Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg) met andere middelen bekend.
Ze zijn dus NIET bekend maar er word wel gewaarschuwd voor mogelijke, niet bekende, bijwerkingen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 18:17

Regina Apiah-Opong concludeert in haar promotieonderzoek dat Kurkuma/ Curcumine en sommige analoga ervan klinisch relevante interacties met geneesmiddelen kunnen veroorzaken, maar dat de invloed van dergelijke interacties apart bestudeerd zal moeten worden. Geneesmiddel-geneesmiddel – en geneesmiddel-voeding interacties zijn een belangrijke oorzaak van soms ernstige bijwerkingen van geneesmiddelen.
Ook deze dame (eerste link die ik gaf, http://www.medicalfacts.nl/2009/04/28/g ... t-kurkuma/ ) beweert iets heel anders dan wat jij zegt:

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 05 feb 2010 18:19

Dank Witte Angora voor de links. Dit hebben we al een tijd geleden aan AL tevergeefs geprobeerd duidelijk te maken, met de zelfde link naar het zelfde onderzoek van mw. Apong.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 18:20

antileugens schreef:Nee, Witte Angora, het word niet alleen niet tegengesproken, het word zelfs bevestigd want dit staat er in het artikel dat jij nu aanhaalt:
Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg) heeft voor zover bekend geen ongewenste bijwerkingen.
en
Wisselwerkingen (= interacties)
Er zijn geen wisselwerkingen van Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg) met andere middelen bekend.
Ze zijn dus NIET bekend maar er word wel gewaarschuwd voor mogelijke, niet bekende, bijwerkingen.
Dan gaan we een beetje uitgebreider quoten uit hetzelfde artikeltje:
Er bestaat altijd een kans dat u last krijgt van bijwerkingen. Dat hoeft echter niet per se het geval te zijn.
Wanneer tijdens het gebruik van Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg) effecten optreden die u niet kent, verwacht of vreemd vindt, kan dat wijzen op: (1) een bijwerking , (2) een wisselwerking (= interactie) van Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg) met een ander medicijn of met voedsel of (3) overgevoeligheid voor of een allergische reactie op Curcuma/Rhamnus purshiana (zelfzorg).
De kans op bijwerkingen is gewoonlijk groter bij hogere doseringen . Gebruik daarom niet meer medicijn dan is voorgeschreven.
Oftewel: tot nu toe zijn geen bijwerkingen bekend, maar er is altijd een kans dat iemand last krijgt van bijwerkingen. ALS dat gebeurt kan dat wijzen op: blablabla

En wat jij zegt zie ik er niet terug.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens » 05 feb 2010 18:23

Wat zie je niet terug, die quotes?

Ik denk dat ze gewoon voorzichtig zijn want beide uitspraken zijn namelijk niet echt met elkaar in strijd. Omdat het niet bekend is betekend niet dat er ook geen bijwerkingen zijn. Ze zijn alleen nog niet bekend en mogelijk worden ze dat ook nooit omdat ze niet bestaan.

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 05 feb 2010 18:25

Over welk boek had je het nou eigenlijk AL?

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 05 feb 2010 18:28

AL,
omdat ze niet bestaan.
Hoe weet je dat?

Overigens, als ze niet bestaan, kunnen ze ook niet niet bekend worden.
:-)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 feb 2010 18:30

antileugens schreef:Wat zie je niet terug, die quotes?

Ik denk dat ze gewoon voorzichtig zijn want beide uitspraken zijn namelijk niet echt met elkaar in strijd. Omdat het niet bekend is betekend niet dat er ook geen bijwerkingen zijn. Ze zijn alleen nog niet bekend en mogelijk worden ze dat ook nooit omdat ze niet bestaan.
Nee AL, nou moet je er niet omheen draaien. Dit is wat jij zegt
en dat vind ik niet terug in de links die ik gegeven heb. In de links wordt gesproken over interactie, niks anders.

Gesloten