LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Kees Braam

Re: kwakzalvers maken VEEL meer kapot dan je lief is

Ongelezen bericht door Kees Braam » 06 jan 2010 19:54

@D Lip natuurlijk Dick je gokt er weer op dat anderen niet teruglezen:
En die studie die je hier opvoert over het effect van acupunctuur bij opvliegers: dat was een studie bij 50 vrouwen, zonder enige vorm van blindering.
Is het mogelijk dan om een placebo gecontroleerde dubbelblinde studie te doen met acupunctuur? Natuurlijk niet en dat weet jij donders goed. Net zo goed als de farmaceutische industrie aan die eis bijna nooit kan voldoen bij welke chemo dan ook. Dus wat dat betreft zijn 80% van de studies met chemo's domweg waardeloos als je die toetst aan de eis dubbelblind placebo gecontroleerd. Dat maakt de farmaceutische industrie ook zo discutabel. Omdat ze altijd wel door een bepaalde omschrijving ervoor zorgen dat het lijkt alsof het bewezen is naar wetenschappelijk gestelde eisen. Bijna altijd wordt de ene chemo met de andere vergeleken maar zelden met een placebo.

En jij en je antikwakkers maatjes weten dat natuurlijk ook heel goed maar zwijgen daarover en spelen jullie manipulatieve spelletjes met verve.

Mag ik een teiltje?

D. Lip

Ongelezen bericht door D. Lip » 06 jan 2010 20:40

Kees Braam schreef:@D Lip natuurlijk Dick je gokt er weer op dat anderen niet teruglezen:
En die studie die je hier opvoert over het effect van acupunctuur bij opvliegers: dat was een studie bij 50 vrouwen, zonder enige vorm van blindering.
Is het mogelijk dan om een placebo gecontroleerde dubbelblinde studie te doen met acupunctuur? Natuurlijk niet en dat weet jij donders goed. Net zo goed als de farmaceutische industrie aan die eis bijna nooit kan voldoen bij welke chemo dan ook. Dus wat dat betreft zijn 80% van de studies met chemo's domweg waardeloos als je die toetst aan de eis dubbelblind placebo gecontroleerd. Dat maakt de farmaceutische industrie ook zo discutabel. Omdat ze altijd wel door een bepaalde omschrijving ervoor zorgen dat het lijkt alsof het bewezen is naar wetenschappelijk gestelde eisen. Bijna altijd wordt de ene chemo met de andere vergeleken maar zelden met een placebo.

En jij en je antikwakkers maatjes weten dat natuurlijk ook heel goed maar zwijgen daarover en spelen jullie manipulatieve spelletjes met verve.

Mag ik een teiltje?
Er bestaan ook dubbel geblindeerde studies zonder placebo, Braam.

'Die chemo-onderzoeken' zijn helemaal niet waardeloos. Het doel is namelijk niet om chemo met placebo te vergelijken, daar zit helemaal niemand op te wachten. Het doel is ook niet om een experimentele kankertherapie met placebo te vergelijken. Het doel is om de experimentele behandeling te vergelijken met de bestaande standaardbehandeling. Bij ziektes als kanker is het gewicht van het placebo-effect verwaarloosbaar; het doel van de behandeling is verkleining van de tumor(en) en dat is iets dat objectief gemeten kan worden.
Is het mogelijk dan om een placebo gecontroleerde dubbelblinde studie te doen met acupunctuur?
Dat is zeker mogelijk en het is ook gedaan:
http://ehp.sagepub.com/cgi/reprint/28/1/9

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 06 jan 2010 22:01

@D.Lip
Dat is zeker mogelijk en het is ook gedaan:
http://ehp.sagepub.com/cgi/reprint/28/1/9
Pijnbeleving bij de tandarts is uiteraard heel anders en vatbaarder voor placebo effect of verklaring daarmee dan daadwerkelijk minder opvliegers krijgen naast een hormoontherapie en minder misselijk worden zoals in de studie met Venlafaxine versus acupunctuur bij borstkankerpatienten.

En net nog een studie vrijgekomen die aantoont dat Iressa mediaan een langere ziektevrije tijd en betere kwaliteit van leven geeft dan traditionele chemo bij niet-klein-cellige longkankerpatienten. Terwijl eerdere studies zouden uitwijzen dat daar geen verschil in zou zitten. Want Iressa en tarceva zijn veel en veel goedkoper dan traditionele chemo en dat raakt de portemonnee van de ziekenhuizen.En dus gaan ze maar door met steeds nieuwe studies met weer een andere chemo terwijl chemo bij longkanker bijna altijd faalt, zelfs tegenover niets doen. Maar Japanse onderzoekers hebben met geld van een onafhankelijke organisatie nu wel aangetoond dat Iressa veel beter werkt dan chemo bij longkankerpatienten met tumoren met positieve EGRF expressie.

Maar dat is niet de discussie hier. De discussie is hier dat kwakzalvers meer kapot zouden maken dan je lief is. Ik draai de stelling om: antikwakkers maken meer kapot dan wenselijk is.

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 06 jan 2010 22:10

@D Lip
het doel van de behandeling is verkleining van de tumor(en) en dat is iets dat objectief gemeten kan worden.
Wat een flauwe kul om dat zo te stellen en getuigt van weinig kennis van zaken @D. Lip. Er zijn tig studies die als eindpunt betere kwaliteit van leven hebben. Of langere ziektevrije tijd of overall overleving of voorkoming van recidief of..... enz. enz.
Heel vaak wordt de tumor eerst operatief of met bestraling weggehaald en dan postoperatief chemo gegeven om een recidief te voorkomen. In die studies kunnen voeding en bepaalde natuurlijke producten en ook leefwijze of bv. ook hyperthermie of bv. maretakinjecties ook een belangrijke rol spelen.

Zo voorkomen bepaalde paddestoelen met medicinale werking veel langer een recidief van darm- en levertumoren dan chemo bv. enz. enz. enz. enz.

Zoek maar eens op onze site . Daar staan een heleboel van dit soort studies en middelen enz. beschreven met referenties en al.

D. Lip

Ongelezen bericht door D. Lip » 06 jan 2010 22:33

Kees Braam schreef:@D Lip
het doel van de behandeling is verkleining van de tumor(en) en dat is iets dat objectief gemeten kan worden.
Wat een flauwe kul om dat zo te stellen en getuigt van weinig kennis van zaken @D. Lip. Er zijn tig studies die als eindpunt betere kwaliteit van leven hebben. Of langere ziektevrije tijd of overall overleving of voorkoming van recidief of..... enz. enz.
Heel vaak wordt de tumor eerst operatief of met bestraling weggehaald en dan postoperatief chemo gegeven om een recidief te voorkomen. In die studies kunnen voeding en bepaalde natuurlijke producten en ook leefwijze of bv. ook hyperthermie of bv. maretakinjecties ook een belangrijke rol spelen.

Zo voorkomen bepaalde paddestoelen met medicinale werking veel langer een recidief van darm- en levertumoren dan chemo bv. enz. enz. enz. enz.

Zoek maar eens op onze site . Daar staan een heleboel van dit soort studies en middelen enz. beschreven met referenties en al.
Jij stelde dat er geen onderzoeken werden gedaan met chemo en placebo en dat dit kwalijk was. Daar reageerde ik op.
Pijnbeleving bij de tandarts is uiteraard heel anders en vatbaarder voor placebo effect of verklaring daarmee dan daadwerkelijk minder opvliegers krijgen naast een hormoontherapie en minder misselijk worden zoals in de studie met Venlafaxine versus acupunctuur bij borstkankerpatienten.
Je stelde dat placebo niet mogelijk is met acupunctuur. Om aan te geven dat dit wel mogelijk is en ook gedaan is gaf ik je de betreffende link. Overigens was de kwaliteit van het onderzoek voortreffelijk. Misschien moet de je conclusie eens lezen.

Zoals ik al eerder zei, de kwaliteit van het onderzoek naar het effect van acupunctuur bij opvliegers is zo slecht dat er geen conclusies uit te trekken zijn.

Iressa is versneld toegelaten door de FDA. Overigens kan het pittige bijwerkingen hebben, waaronder interstitiële longziekten, die levensbedreigend kunnen zijn. Dit is aan het licht gekomen in het Japanse onderzoek.
Mag ik een teiltje?
Stel je niet zo aan zeg.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova » 06 jan 2010 22:49

Kees Braam schreef:Zo voorkomen bepaalde paddestoelen met medicinale werking veel langer een recidief van darm- en levertumoren dan chemo bv. enz. enz. enz. enz.
Mag ik hier de conclusie uit trekken dat u iemand met kanker zou adviseren een paddenstoelenkuur te ondergaan in plaats van een chemokuur?

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 06 jan 2010 23:12

Bedoel je deze paddestoelen soms Kees?
http://cryptocheilus.wordpress.com/2010 ... #more-3391

kopermoleen

Ongelezen bericht door kopermoleen » 07 jan 2010 01:02

Dat is toch het clubje dat Trosradar onveilig maakte. Dat benne fanatieke griezels net zoals tw :mrgreen: :arrow:

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 07 jan 2010 07:47

@Pavlova
Mag ik hier de conclusie uit trekken dat u iemand met kanker zou adviseren een paddenstoelenkuur te ondergaan in plaats van een chemokuur?
Ik ben geen arts maar als ervaringsdeskundige en vanuit mijn jarenlange ervaring als webmaster van een site over actuele behandelingen bij kanker: Zeker. Of als aanvulling op chemo of soms zelfs alleen maar medicinale paddestoelen. Maar ik adviseer dit altijd te doen onder deskundige begeleiding van een goed gekwalificeerde orthomoleculaire arts. Maar dit is al heel lang bekend hoor. Niks nieuws, zijn al vele studies mee gedaan: http://www.kanker-actueel.nl/NL/on-vo-1psk.html

Maar jou opmerking en mijn antwoord hebben niet zoveel meer met dit onderwerp te maken. Terug naar het onderwerp aub: antikwakkers maken meer kapot dan wenselijk

Gisteren nog in het nieuws: gyneacologen en vroedvrouwen - verloskundigen gaan proberen beter samen te werken. Als het kalf verdronken is dempt men de put geloof ik. Cees Renckens, voorzitter van de Vereniging tegen de Kwakzalverij - VtdK mag eerst een aantal babies dood laten gaan op zijn afdeling in het Westfries Gasthuis in Hoorn voordat er ingegrepen wordt. Nog erger deze voorzitter van de Vereniging tegen Kwakzalverij , de waakhond van de gezondheidszorg zoals ze zichzelf kwalificeren, hield dit lange tijd geheim voor de inspectie en zijn directie.

Waarom horen we daar toch zo weinig over?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 07 jan 2010 09:08

kuklos sodemieter toch eens op met je pseudowetenschappelijke prietpraat op fora voor consumenten. Jij (jullie) bent zo laf om onder nicknames eindeloos jullie riedels te herhalen.
Ah, pseudo wetenschappelijke prietpraat. Zoals dat artikel van jou over die dame en genezing door maretak?
En ik heb geen anonimiteit nodig om in fora mijn mening te geven zoals wel alle antikwakkers. Als je echt wilt discussieren over onderwerpen die met ernstige ziektes hebben te maken doe dat dan met open vizier en vertel wie je bent en vanuit welke functie en/of organisatie.
Probeer je nu echt te zeggen dat jouw berichten kloppen omdat je je eigen naam gebruikt en als iemand niet de eigen naam gebruikt het bericht niet kan kloppen?
En dat al die mensen dat doen omdat ze een bepaalde organisatie vertegenwoordigen? Jij die hier consequent post als webmaster van jouw eigen site?
Typerend weer dat je de boodschapper aanvalt. Maar de boodschap zelf is blijkbaar te sterk voor je.
Als achter de namen @D. Lip of @Kuklos of @Trijntjewinkel of @een andere antikwakker schuilgaat die overduidelijk is gelieerd aan de Vereniging tegen Kwakzalverij dan zal ik het bericht lezen op inhoud maar daar ontbreekt het bijna altijd aan.
Dus als het mensen zijn die zich hebben verdiept in de materie en/of wetenschappelijk onderlegd zijn dan lees je het bericht niet op inhoud?

[/quote]Het is altijd ergens tegenaan schoppen om het schoppen. [/quote]
Heb je ook al nagedacht over de andere conclusie? Dat mensen graag willen dat alle info klopt en op dezelfde gronden wordt beoordeeld. Kortweg om alle troep eruit te filteren die wordt gespuid.

@jeanne,
Die mogelijkheid is er dus ook nog, dat er mensen van die vereniging op het forum zitten.
Tjee, word ik hier een stuk wijzer gemaakt, want dat zou zomaar
kunnen denk ik en het antwoord van de heer Braam zet me wel aan het denken.
Dat zou zomaar kunnen ja. het zou ook zomaar kunnen dat kees onzin vertelt, en mensen dat willen weerleggen. Je hebt zelf al gesteld dat er hier mensen rondlopen die alles bewezen willen zien.

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 07 jan 2010 09:50

Kees Braam schreef:@Pavlova
Ik ben geen arts maar als ervaringsdeskundige en vanuit mijn jarenlange ervaring als webmaster van een site over actuele behandelingen bij kanker: Zeker. Of als aanvulling op chemo of soms zelfs alleen maar medicinale paddestoelen. Maar ik adviseer dit altijd te doen onder deskundige begeleiding van een goed gekwalificeerde orthomoleculaire arts. Maar dit is al heel lang bekend hoor. Niks nieuws, zijn al vele studies mee gedaan: http://www.kanker-actueel.nl/NL/on-vo-1psk.html

Maar jou opmerking en mijn antwoord hebben niet zoveel meer met dit onderwerp te maken. Terug naar het onderwerp aub: antikwakkers maken meer kapot dan wenselijk

Gisteren nog in het nieuws: gyneacologen en vroedvrouwen - verloskundigen gaan proberen beter samen te werken. Als het kalf verdronken is dempt men de put geloof ik. Cees Renckens, voorzitter van de Vereniging tegen de Kwakzalverij - VtdK mag eerst een aantal babies dood laten gaan op zijn afdeling in het Westfries Gasthuis in Hoorn voordat er ingegrepen wordt. Nog erger deze voorzitter van de Vereniging tegen Kwakzalverij , de waakhond van de gezondheidszorg zoals ze zichzelf kwalificeren, hield dit lange tijd geheim voor de inspectie en zijn directie.

Waarom horen we daar toch zo weinig over?
Dat er studies mee gedaan zijn zegt niks. Het effect van die paddestoelen is zwaar overdreven. Het is zelfs de vraag of ze uberhaupt wel wat doen.

Je zegt hier dat Renckens een aantal babies heeft laten doodgaan op zijn afdeling.

Ik meld nooit wat bij de moderator maar dit meld ik wel. Dit is pure laster. Wat ben jij voor een figuur, dat je zulke dingen uitbraakt??

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 07 jan 2010 10:15

@Trijntjewinkel
.......Terug naar het onderwerp aub: antikwakkers maken meer kapot dan wenselijk

Gisteren nog in het nieuws: ....... Als het kalf verdronken is dempt men de put geloof ik. Cees Renckens, voorzitter van de Vereniging tegen de Kwakzalverij - VtdK mag eerst een aantal babies dood laten gaan op zijn afdeling in het Westfries Gasthuis in Hoorn voordat er ingegrepen wordt. Nog erger deze voorzitter van de Vereniging tegen Kwakzalverij , de waakhond van de gezondheidszorg zoals ze zichzelf kwalificeren, hield dit lange tijd geheim voor de inspectie en zijn directie. ......
@Trijntjewinkel jij zegt dat dit laster is? Wat is daar voor laster aan? Het is toch algemeen bekend Zie http://www.medicalfacts.nl/2009/08/23/w ... t-bij-igz/ dat op de afdeling in het Westfries Gasthuis, aan het hoofd van die afdeling stond Cees Renckens door slechte communicatie een aantal babies onnodig zijn overleden? En het is toch algemeen bekend dat Cees Renckens (ook lid van de odnerzoekscommissie notabene) o.a. dit ruim een half jaar stil heeft gehouden voor de inspectie? Pas toen de ouders van een van de overleden babies naar de inspectie zijn gestapt is dit in de publiciteit gekomen. Zie ook: http://www.zorgvisie.nl/Nieuws/Artikel/ ... d-baby.htm

Maar dit mag natuurlijk niet gezegd worden van jou grote voorbeeld in antikwakjes. Past wel in dit onderwerp lijkt mij: antikwakkers maken meer kapot dan wenselijk.

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 07 jan 2010 10:42

Hoezo algemeen bekend??

Laat de bewijzen en de veroordelingen tegen Renckens dan even zien:
1. veroordeling na aangifte in verband met het veroorzaken van de dood van baby Biendiya Ramgoelam;
2. veroordeling na aangifte in verband met het veroorzaken van de dood van 3 andere baby's (waarvan overigens nog helemaal niet is aangetoond dat deze zijn overleden als gevolg van medische fouten);
3. veroordeling na aangifte in verband met het achterhouden van criminele feiten.

Typerend voor jou om te proberen op zo'n manier een discussie te winnen. En dat allleen omdat er hier mensen zijn die vinden dat ook alternatieve behandelaars de waarheid moeten vertellen over hun de effecten van hun behandelingen.

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 07 jan 2010 11:04

@Trijntjewinkel
Laat de bewijzen en de veroordelingen tegen Renckens dan even zien:
1. veroordeling na aangifte in verband met het veroorzaken van de dood van baby Biendiya Ramgoelam;
2. veroordeling na aangifte in verband met het veroorzaken van de dood van 3 andere baby's (waarvan overigens nog helemaal niet is aangetoond dat deze zijn overleden als gevolg van medische fouten);
3. veroordeling na aangifte in verband met het achterhouden van criminele feiten.
Zeg ik dan ergens dat hij al veroordeeld is? Nee dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dit en ik herhaal het nog maar eens: Cees Renckens , hoofd van de afdleing gynaecology in het Westfries gasthuis waar afgelopen jaren verschillende babies door slechte communicatie tussen gynaecologen en verloskundigen zijn overleden (vastgesteld door een onafhankelijke onderzoekscommissie) heeft als lid van de eerste interne onderzoekscommissie (de slager keurt zijn eigen vlees heet dat geloof ik) dit onderzoek en de gevolgen van een slechte communicatie meer dan een half jaar verzwegen voor de inspectie. Pas toen de ouders van een overleden baby hiervan melding maken moesten hij en zijn collega's wel met de billen bloot. Later bleken dat er nog meer babies onnodig waren overleden op die afdeling.

Cees Renckens dus, de voorzitter van de Vereniging tegen Kwakzalverij - VtdK afgekort, die altijd met zijn grote bek vooraan staat als het gaat om het in diskrediet brengen en veroordelen van anderen, die Cees Renckens verzwijgt zulke ernstige medische fouten voor de inspectie c.q. voor de pers.

Me dunkt @Trijntjewinkel dat je wel eens een toontje lager mag zingen over je collega antikwakker met dit soort feiten op zijn geweten.

Antikwakkers maken meer kapot dan wenselijk lijkt me nog steeds een te verdedigen stelling.

Kees Braam

Ongelezen bericht door Kees Braam » 07 jan 2010 11:13

@kuklos
Ah, pseudo wetenschappelijke prietpraat. Zoals dat artikel van jou over die dame en genezing door maretak?
Wel een prachtig verhaal voor een consumentenforum. Iemand die chemo weigert voor haar non-Hodgkin en 18 maanden later met alleen een gezonde leefwijze en maretakinjecties klinisch kankervrij wordt is een mooi verhaal voor onze site. Past daar ook helemaal bij. Inmiddels al 2303 keer aangeklikt. Is dus blijkbaar wel belangstelling voor. En ook dat haar oncoloog en een reguliere kliniek deze vrouw bleven begeleiden leek me dit het vermelden waard in dit onderwerp.

Al je andere opmerkingen zijn overduidelijk prietpraat en onzin.

trijntjewinkel

Ongelezen bericht door trijntjewinkel » 07 jan 2010 11:51

Kees Braam schreef:@Trijntjewinkel
.......Terug naar het onderwerp aub: antikwakkers maken meer kapot dan wenselijk
@Trijntjewinkel jij zegt dat dit laster is? Wat is daar voor laster aan? Het is toch algemeen bekend Zie http://www.medicalfacts.nl/2009/08/23/w ... t-bij-igz/ dat op de afdeling in het Westfries Gasthuis, aan het hoofd van die afdeling stond Cees Renckens door slechte communicatie een aantal babies onnodig zijn overleden? En het is toch algemeen bekend dat Cees Renckens (ook lid van de odnerzoekscommissie notabene) o.a. dit ruim een half jaar stil heeft gehouden voor de inspectie? Pas toen de ouders van een van de overleden babies naar de inspectie zijn gestapt is dit in de publiciteit gekomen. Zie ook: http://www.zorgvisie.nl/Nieuws/Artikel/ ... d-baby.htm

Maar dit mag natuurlijk niet gezegd worden van jou grote voorbeeld in antikwakjes. Past wel in dit onderwerp lijkt mij: antikwakkers maken meer kapot dan wenselijk.
Nee Kees, dat zei je niet. Dit is wat je zei:
Cees Renckens, voorzitter van de Vereniging tegen de Kwakzalverij - VtdK mag eerst een aantal babies dood laten gaan op zijn afdeling in het Westfries Gasthuis
En als je dat niet kunt bewijzen is het gewoon laster.
Laatst gewijzigd door trijntjewinkel op 07 jan 2010 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 07 jan 2010 14:41

is een mooi verhaal voor onze site. Past daar ook helemaal bij. Inmiddels al 2303 keer aangeklikt. Is dus blijkbaar wel belangstelling voor.
Dus als ik morgen een mooi verhaaltje schrijf over een hermafrodiete heremietkreeft die ontvoerd was door aliens en tijdens haar ontvoering van kanker is genezen door aliens, dat op jullie site kwak, en wel 8.000 keer wordt aangeklikt, dan hebben we ineens een nieuwe behandelwijze? gewoon omdat het zo vaak wordt aangeklikt? Dat is jouw criterium voor een behandelwijze? De belangstelling ervoor?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos » 07 jan 2010 14:52

En ook dat haar oncoloog en een reguliere kliniek deze vrouw bleven begeleiden leek me dit het vermelden waard in dit onderwerp.
Dit is nogal bezijden de waarheid. In het artikel wordt dat nergens vermeld op de wijze zoals jij dat nu doet voorkomen.

Tevens hebben we alleen het woord van de vrouw en nergens een bron anders dan wat de vrouw beweert. Voor haar hele verhaal geldt dat.
Haar verhaal wat is gepubliceerd in een krant, niet in een wetenschappelijk tijdschrift met peer review.
En de Daily Mail zelf is nu ook niet direct de kwaliteitskrant die het verhaal geloofwaardiger maakt. Bron: Wikipedia, http://nl.wikipedia.org/wiki/Daily_Mail

Als dit bericht tekenend is voor het niveau van jouw site dan mogen bezoekers zich grote zorgen maken.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova » 07 jan 2010 22:41

Kees Braam schreef:@Pavlova
Ervaringsdeskundige? Heeft u zelf kanker gehad en bent u genezen door paddogebruik of door maretakinjecties? Of heeft u slechts ervaring opgedaan in uw hoedanigheid van webmaster van een site over actuele behandelingen bij kanker? Ik ben erg onder de indruk hoor!
Volgens mij is het onderwerp van dit topic toch nog altijd: kwakzalvers maken meer kapot dan je lief is

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova » 07 jan 2010 23:33

Aanvullend hierop: Linkjes plaatsen kan ik ook. Lees het verhaal van Roel van Duijn maar eens, een verschrikkelijk relaas over hoe zijn vrouw op alle mogelijke manieren door een macrobioot word weggehouden bij de reguliere geneeskunde.

http://www.skepsis.nl/kushi.html

Gesloten