LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Protandim gebruikerservaringen???

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Lillie0909
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2018 01:04

Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Lillie0909 »

Gehoord van Protandim? Een wetenschappelijk bewezen voedingssupplement dat bestaat uit 5 soorten plantenextracten, zoals de Mariadistel, Groene thee, Ashwagandha, Turmeric en Bacopa. Je kunt per plant de genezende krachten overal terugvinden. Deze samenstelling is uitgevonden door Dr. Joe McCord uit Amerika. Wat al jaren een groot succes blijkt te zijn in Amerika. In Nederland zijn we nogal terughoudend met voedingssupplementen, heb wel positieve reviews gelezen, maar wil graag meer gebruikerservaringen lezen over Protandim.

"Protandim"

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nooit van gehoord, maar wetenschappelijk bewezen maakt het wel interessant natuurlijk. In welke wetenschappellijke tijdschriften is dat bewijs gepubliceerd? U weet dat kennelijk en ik ben te lui om het op te zoeken, waarschijnlijk omdat ik nooit voedingssupplementen gebruik. Aan onzinreclame voor kwakzalverij heb ik een broertje dood, maar daar is hier gelukkig geen sprake van omdat het wetenschappelijk bewezen is.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Weer zo’n MLM constructie. Maar gewoon nep.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kan kwakzalverij en mlm prietpraat aub van dit forum verbannen worden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Helemaal niet wetenschappelijk bewezen:

"Protandim is a herbal dietary supplement marketed with unsupported claims that it can treat a number of medical conditions."

https://en.wikipedia.org/wiki/Protandim

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik snap dan ook niet dat de mods de berichten van TS niet verwijderd. Vraag is op een doorzichtige manier alleen bedoelt om dit kwak middel te promoten

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Erthanax »

TS heeft de forumregels goed gelezen, denk ik. Natuurlijk is het bedoeld als reclame voor een kwakmiddel, maar ze vraagt "alleen maar" naar ervaringen en noemt geen website. Slim hoor. Hopelijk veegt de moderator dit hele topic met een flinke zwaai in de prullenbak.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze zijn wel slim. Zaterdag morgen plaatsen en hopen dat het tot maandag morgen blijft staan.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kan de opmerking van TS dan ook uit het Valsartan topic gehaald worden. Zal wel niet gebeuren want Radar heeft bericht al (weliswaar onvoldoende ) bewerkt

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Weer zo’n MLM constructie. Maar gewoon nep.
Gewoon SPAM.

Als gebruiker van Google kan ik wel wat ervaringen delen: ik vind onder andere dat het product wordt geadverteerd met onbewezen gezondheidsclaims, dat de fabrikant beweert dat het product kanker en diabetes kan voorkomen en genezen en dat ze vanwege illegaal reclame maken met dergelijke claims aan de stok gehad hebben met de autoriteiten (Food and Drug Administration) in de VS.

Bart uit Brugge BE
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2019 22:20

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Bart uit Brugge BE »

Mijn “POTJES” terug naar afzender.
Die ochtend stond ik op en besliste ik om de 316 euro aan voedingssupplementen die ik had besteld terug te sturen. Nou ja, LifeVantage (zo heet het netwerkmarketingbedrijf) noemt het een activator in plaats van een supplement. Een 'nrf2-activator' meerbepaald. Een wondermiddel die dankzij de synergetische werking van enkele kruiden-extracten je anti-oxidanten-potentieel in je cellen zou vermenigvuldigen met factor 'zoveel'. En dat zou 'bewezen zijn' in x aantal studies. Met die gedachte begin ik aan het schrijven van dit artikel, nadat mij dit dágen aan een stuk bezig hield. Zou ik als gezondheidsbegeleider dit product gaan aanprijzen of niet. Ik twijfelde serieus. Er zijn namelijk al zoveel factoren waarvan ik ondertussen het bestaan van weet. Daarom besef ik dat er geen 'middeltje' is die voor iedereen 'goed' is. Kan het dan niet dat een gepatenteerd product met een synergie van 5 ingrediënten zó goed is? Nou, als je de marketingmachine erachter wil geloven dan is dit het product die de farmaceutische industrie op z'n grondvesten zou moeten laten daveren. Als je dan wat dieper gaat graven en wat meer onderzoek gaat doen, dan kom je op andere dingen uit. Ik stuurde dus de ganse mikmak terug en ging aan het denken. Wetende dat er bijvoorbeeld al twee processen zijn in ons lichaam die supercomplex zijn -de citroenzuurcyclus en het methyleren- ging ik aan het denken. Mensen die bepaalde kennis hebben of bepaalde zaken onderzoeken brengen je vaak bij het “meer willen weten daarover”. Er zijn veel mechanismen die nu eenmaal niet (of onvoldoende) goed werken als er één stofje ontbreekt. Een mineraal, een eiwit (enzym) of iets anders. Het is heel vaak zo dat zelfs de fabrikanten zélf en (vooral ook) de marketeers van hun 'top-product' niet eens weten dat hun product (of jou lichaam, mogelijks) één bepaald stofje ontbreekt die feitelijk maakt dat hun supplement of 'wondermiddel' nagenoeg waardeloos is. Een voorbeeld is vitamine D³ die feitelijk op een bepaalde manier in balans dient worden gehouden door vitamine K². Een ander voorbeeld is Molybdeen, die nodig is om héél wat andere mineralen biologisch opneembaar en/of bruikbaar te maken. Vaak kraait de haan van het bedrijf luid in verband met 'het nieuwe product'. Zelden tikt er iemand op de 'schouder' van de kraaiende haan om te zeggen; “Hey makker, vergeet je niet iets?”.
Men spreekt over “bio-hacking” (je biologie herschrijven) en gooit met termen naar je hoofd die indrukwekkend zijn, terwijl de basis-elementen gemist worden. Product X; 10 maal beter opneembaar dan product Y. Maar het kan goed zijn dat product X totáál niet opgenomen wordt als stofje Z niet aanwezig is. Of dat je darm zó ongezond is dat het bij jou niet of nauwelijks opgenomen wordt. Het kan ook heel goed mogelijk zijn dat het inderdaad goed opgenomen wordt maar dat er een ander stofje nodig is om het bruikbaar te maken. Die kennis bezitten is cruciaal. En die kennis bezitten de meesten niet. Ze roepen luid van de ivoren toren dat ze 'het product' hebben, maar feitelijk zijn het 'lege woorden' en 'beloofsels'.

inge.beernaert
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2019 11:54

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door inge.beernaert »

Nu sta ik helemaal versteld over deze negatieve reacties hoor! Begin dit jaar was mijn rechter duim zo pijnlijk dat ik niet meer kon schrijven, knippen, afwassen enzovoort. Toen ik naar de dokter ging vertelde hij mij dat ik het syndroom van Quervain had. (Chronische duimpees ontsteking) Ik moest geopereerd worden omdat er niets anders nog hielp. Toen een vriend van mij vertelde over die Protadim werd ik nieuwsgierig. Ik ben ermee begonnen in april nu zijn we half augustus en ALLE symptomen zijn weg!!!! Geen pijn meer!!! Geen operatie! Ik vind ook dat mensen die het product niet zelf testen eigenlijk geen oordeel kunnen geven. MLM of niet het is een mega product!! Vroeger had ik ook last van rugpijn en dat is ook heel veel verbeterd. Probeer en oordeel daarna zou ik zeggen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Lowieze »

inge.beernaert schreef:
22 aug 2019 12:14
Nu sta ik helemaal versteld over deze negatieve reacties hoor! Begin dit jaar was mijn rechter duim zo pijnlijk dat ik niet meer kon schrijven, knippen, afwassen enzovoort. Toen ik naar de dokter ging vertelde hij mij dat ik het syndroom van Quervain had. (Chronische duimpees ontsteking) Ik moest geopereerd worden omdat er niets anders nog hielp. Toen een vriend van mij vertelde over die Protadim werd ik nieuwsgierig. Ik ben ermee begonnen in april nu zijn we half augustus en ALLE symptomen zijn weg!!!! Geen pijn meer!!! Geen operatie! Ik vind ook dat mensen die het product niet zelf testen eigenlijk geen oordeel kunnen geven. MLM of niet het is een mega product!! Vroeger had ik ook last van rugpijn en dat is ook heel veel verbeterd. Probeer en oordeel daarna zou ik zeggen.
U vergeet erbij te zeggen dat die ontsteking ook met rust over kan gaan, dus ook zonder die supplementen te gebruiken. Had uw arts waarschijnlijk ook wel gezegd.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk Inge, we geloven u, zeker omdat u speciaal hiervoor een account hebt geopend. Bent u toevallig ook distributeur van dit kwak middel?

inge.beernaert
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2019 11:54

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door inge.beernaert »

Ach die ontsteking had ik al bijna een jaar en het ging steeds slechter. Mijn dokter zag een operatie als enige oplossing. En ja na mijn positieve resultaten heb ik beslist dit goed product promoten!!! Gaan jullie maar naar jullie huisarts die kan u ook helpen ..., dat is jullie keuze. Ik vind dat iedereen recht heeft om mijn ervaring met dit product te horen. Liever een natuurlijk product die veilig is dan een barbaarse operatie zou ik zeggen. Het leven is vol met keuzes. Ik spreek tenminste met ervaring wat jullie helemaal niet kunnen zeggen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach Inge, fijn voor u, maar toch kopen wij die rommel niet.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door kuklos »

inge.beernaert schreef:
22 aug 2019 15:10
Ach die ontsteking had ik al bijna een jaar en het ging steeds slechter. Mijn dokter zag een operatie als enige oplossing. En ja na mijn positieve resultaten heb ik beslist dit goed product promoten!!! Gaan jullie maar naar jullie huisarts die kan u ook helpen ..., dat is jullie keuze. Ik vind dat iedereen recht heeft om mijn ervaring met dit product te horen. Liever een natuurlijk product die veilig is dan een barbaarse operatie zou ik zeggen. Het leven is vol met keuzes. Ik spreek tenminste met ervaring wat jullie helemaal niet kunnen zeggen.
Wordt jouw ervaring ook ondersteund door een verantwoord onderzoek die bewijst dat dit middel de kwalen heeft doen oplossen?
Waarom hebben wij ervaring nodig en mogen we niet vertrouwen op de aan- dan wel afwezigheid van wetenschappelijk onderzoek die de werking al dan niet aantoont?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is volgens de forum regels niet toegestaan een bepaald product te promoten/spammen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door Erthanax »

inge.beernaert schreef:
22 aug 2019 15:10
Liever een natuurlijk product die veilig is dan een barbaarse operatie zou ik zeggen.
Twee vragen:
1. Hoe weet u dat het product veilig is?
2. Wat is er zo barbaars aan die operatie?

Ik kan me overigens geheel vinden in uw advies om met gezondheidsklachten naar de huisarts te gaan.

wanderlander
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2017 10:23

Re: Protandim gebruikerservaringen???

Ongelezen bericht door wanderlander »

Als je het hebt over "wetenschappelijk bewezen", dan is het een bewering die niks waard is zonder link naar dat wetenschappelijk onderzoek. En als je dit schrijft ter promotie, waarom zou je dan een ondersteunende link weglaten?

Het is ook "wetenschappelijk bewezen" dat een glas rode wijn goed is voor de gezondheid, en dat is op z'n minst twijfelachtig, want onderzoek gesponsord door de wijnindustrie, waarbij het persbericht de resultaten zo formuleert dat de conclusie compleet anders is - uiteraard in het voordeel van de sponsor. Dat persbericht wordt vervolgens gedeeld, de tekst gaat een eigen leven leiden, en niemand weet meer waar het vandaan komt of waarop het gebaseerd is. Dit alles tot groot genoegen van de sponsoren.

Dat zal hier waarschijnlijk ook het geval zijn. En dat het iemand helpt is natuurlijk fantastisch - blijf het gebruiken als jij er voordeel bij hebt. Maar meestal is dat een placebo-effect.

Gesloten