Soul Institute Den Bosch - geen aanrader

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
wanderlander

Soul Institute Den Bosch - geen aanrader

Ongelezen bericht door wanderlander » 05 nov 2019 15:22

Ik heb in 2018 deelgenomen aan een training bij Soul Institute in Vught / Den Bosch. Het was een zeer teleurstellende ervaring, voelde als geldklopperij, en dat wil ik hier delen. Ik kende deze mensen van een andere workshop en had vertrouwen in hen, dat ze integer waren.

* De training bestond uit 13 dagen verspreid over 4 weekends. Het aantal dagen werd eenzijdig en zonder aankondiging gewijzigd van 13 naar 9. Dit werd uitgelegd als een misverstand, en blijkbaar was ik het die het niet goed begrepen had. Maar het stond toch echt zo op de website.
* Na ieder weekend zouden er gratis extra oefendagen zijn, georganiseerd door het instituut zelf. Dit werd in eerste instantie genegeerd, daarna ontkend, en daarna (10 maanden later) werd de schuld bij mij gelegd - ik zou die dagen moeten organiseren.
* Na ieder weekend zouden er instructievideo's en pdf's geplaatst worden. Vlak voor het laatste weekend werd eindelijk een video online gezet. Excuus cq smoes 1: de cursus is nog lang niet voorbij. Excuus 2: we willen professionele video's maken (video was met smartphone in de hand gemaakt, slecht belicht etc). Excuus 3: jouw tempo is niet ons tempo. Mijn verwachtingen lagen duidelijk veel te hoog. Een pdf heb ik niet gezien.
* Er zou een veilig online discussieplatform zijn, en uit de omschrijving bleek duidelijk dat het niet Facebook was. Het werd dus wel Facebook, en dat is echt geen veilige omgeving, en werd dus ook niet gebruikt.
* Er zouden diverse extra bonussen zijn. Ik heb niks gezien of ontvangen.
* Ze logen over het aantal deelnemers, zeiden dat er veel meer waren dan uiteindelijk het geval was. Hierdoor was de training een stuk minder aantrekkelijk en zinvol.
* Het tempo lag laag en ieder weekend werden programmaonderdelen geannuleerd en daardoor werd het aantal uur per dag ook echt ingekort. Reden: we vinden het zo wel genoeg. Achterliggende reden: we willen naar huis.

Het duurde tien maanden voordat ze toegaven dat ze in financiële problemen zaten, en dat ze geen geld hadden om het programma volledig aan te bieden. Ik heb dus over een periode van tien maanden bij herhaling vragen gesteld, waarbij alles ontkend werd, waarbij dingen verdraaid werden, en waarbij de schuld bij mij gelegd werd. Het gaat hier dus om trainingen waarbij alles gebaseerd is op vertrouwen, eerlijkheid, openheid. Ze adverteren met "radical honesty" - maar blijkbaar geldt dat niet voor henzelf. Ik ben na het 3e weekend gestopt, na 6½ dag, op 50% van de dagen dus, en heb na veel gedoe 40% van het geld teruggekregen. Door de hele ervaring beschouw ik de rest als weggegooid geld.

geengast
Beste antwoord
Gekozen door wanderlander

Re: Soul Institute Den Bosch - geen aanrader

door geengast » 05 nov 2019 15:38

Ze bieden oa de volgende cursussen aan:
- krachtig in je bekken
- Jade ei dag
- Vaginal steam
- Trauma healing en aanraking
- Workshop Tantric breath

Ik denk dat 90% van dit forum gillend weg loopt bij dergelijke cursussen. Maar...je moet ervoor betalen en dan heb je recht op een goede uitvoering van het beloofde. Alleen ben ik bang dat er bij dit soort cursussen geen exacte maat staat op wat ze moeten bieden en wat niet. Natuurlijk moeten beloofde lessen etc wel doorgaan. Maar uit uw stuk kunnen we niet opmaken wat nu wel zwart op wit beloofd is en wat niet.

Uiteindelijk 40% terug krijgen is eigenlijk een behoorlijk nette geste.

De rest is geen weggegooid geld, maar een duur uitgevallen levenservaring.
geengast

Ongelezen bericht door geengast » 05 nov 2019 15:38

- krachtig in je bekken
- Jade ei dag
- Vaginal steam

Ik denk dat 90% van dit forum gillend weg loopt bij dergelijke cursussen. Maar...je moet ervoor betalen en dan heb je recht op een goede uitvoering van het beloofde. Alleen ben ik bang dat er bij dit soort cursussen geen exacte maat staat op wat ze moeten bieden en wat niet. Natuurlijk moeten beloofde lessen etc wel doorgaan. Maar uit uw stuk kunnen we niet opmaken wat nu wel zwart op wit beloofd is en wat niet.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 09 nov 2019 20:02

geengast schreef:
05 nov 2019 15:38
- krachtig in je bekken
- Jade ei dag
- Vaginal steam

Inderdaad, naar mijn mening zijn dit soortcursussen altijd weggegooid geld maar ook voor dit soort zweef instituten gelden gewoon de wettelijke regels en moeten ze gewoon leveren wat ze beloven. Dus aantal uren, dagen etc. Over de inhoud, tsja wat ze beloven kunnen ze zeer waarschijnlijk toch niet nakomen want is onzin maar goed. Ieder mens heeft natuurlijk het recht inhoudelijk voor de gek te worden gehouden als ze dit zelf willen.
Wat ik veel kwalijker vind is dat de UWV (volgens een pop-up op hun site) een groot deel van de cursussen wil vergoeden want ze hebben sinds 2019 een scholingsovereenkomst. Ik snap niet dat de UWV voor deze onzin wil betalen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 09 nov 2019 20:13

Ja, cursus bolgen en over een tijdje Me.too klachten.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 09 nov 2019 20:24

Zag ik ook, wilde er geen opmerking over maken maar er schoten mij wel allerlei bewoordingen te binnen die niet passend zijn voor een net forum 😆
Wist trouwens niet dat littekens verdwijnen door massage

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 09 nov 2019 21:16

Jade-eieren? Daar heeft de Canadese gynaecologe Jen Gunther twee jaar geleden een heel kritisch stuk over geschreven (in het Engels). Ik hoop toch echt dat het UWV niet betaalt voor dergelijke, niet ongevaarlijke, kwakzalverij.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 09 nov 2019 21:32

Volgens een pop-up op hun site wel. ( en het verbaasd me nog niet eens ook).

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 09 nov 2019 22:06

Jade eieren---Yoni eieren --- te koop oa bij Amazon zag ik.
Ik had er nog nooit van gehoord en dan moet je met zo.n ei rondlopen om je bekkenbodemspieren te trainen.... :roll: wow....weer wat geleerd :lol:
Mogen die na gebruik ook weer retour , ze zíjn tenslotte te reinigen :lol:

breien

Ongelezen bericht door breien » 09 nov 2019 22:12

moederslink schreef:
09 nov 2019 22:06
Jade eieren---Yoni eieren --- te koop oa bij Amazon zag ik.
Ik had er nog nooit van gehoord en dan moet je met zo.n ei rondlopen om je bekkenbodemspieren te trainen.... :roll: wow....weer wat geleerd :lol:
Mogen die na gebruik ook weer retour , ze zíjn tenslotte te reinigen :lol:
Binnen veertien dagen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 09 nov 2019 22:17

Natuurlijk mogen die retour, ze zijn immers zeer goed bewaard... :D

Bedankt, overigens. Ik heb weer even gelachen.
De vrouwen leren vandaag van Sanders dat ze een yoni-ei niet zomaar naar binnen kunnen duwen. „Je moet je eerst verbinden met je bekkengebied”, zegt ze. In haar cursussen laat ze mensen vaak eerst op het ei zitten, als een kip. „Zodat je ervan bewust wordt: ‘hee, ik heb een yoni!’”. Daarna kun je het ei opwarmen in je handen, mediteren terwijl je het tegen je onderbuik duwt, het over je lichaam laten rollen, je vulva ermee masseren. Pas als dat allemaal goed voelt, kun je kijken of je het ei wilt inbrengen. Sanders: „Luister daarbij altijd naar je lichaam. Bij mij duurde het een jaar voordat mijn lichaam zich voor het ei opende.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/27/ee ... j-a3974782

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 09 nov 2019 22:21

:lol: :lol:
Maar als je dat ei soms pas na 1 jaar ' kunt ' gebruiken, kan het niet meer retour :mrgreen:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 09 nov 2019 22:24

Gewoon bij de buurman laten afleveren :mrgreen:

Sorry, flauw :)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 09 nov 2019 22:28

:lol: Beter bij de buurvrouw dan... :D

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 09 nov 2019 22:29

wanderlander schreef:
05 nov 2019 15:22
Ik heb in 2018 deelgenomen aan een training
En waarom eind 2019 hierover hier een topic openen? Komt erg over als een wraak topic.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 09 nov 2019 22:31

Dat er mensen zijn die dit geloven vind ik treurig. Dat zij hun gezondheid kunnen schaden vind ik heel treurig. Dat er kwakzalvers zijn die hier geld aan verdienen vind ik schandalig. En als het UWV hiervoor betaalt, vind ik dat onbegrijpelijk.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 09 nov 2019 22:33

sylvesterb schreef:
09 nov 2019 22:29
wanderlander schreef:
05 nov 2019 15:22
Ik heb in 2018 deelgenomen aan een training
En waarom eind 2019 hierover hier een topic openen? Komt erg over als een wraak topic.
er is een jaar op een ei gebroed..... :oops:.........sorry :D

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 09 nov 2019 22:38

Wraaktopic prima Dit soort kwakzalverij kan niet zwart genoeg gemaakt worden.
Zou er trouwens als lang genoeg op zo'n ei gebroed hebt ook een kuikentje uitkomen?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 09 nov 2019 22:44

Nee echt niet ! Dan krijg je zomaar 2 producten voor de prijs van 1 , waarvan 1 product kapot is gegaan , maar dat was misschien non conform en kan weer retour? Krijg je weer zo.n ei ter vervanging ....zucht :lol:

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 09 nov 2019 23:00

Ja en dan moet je het eerst weer verbinden met je bekkengebied. 😆 (ik neem aan via een soort chakra bluetooth)
Diep triest dat volwassen, ik neem aan intelligente, mensen nog steeds in dit soort new age onzin trappen

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 09 nov 2019 23:26

Ik zou ze niet de kost willen geven , zoveel mensen die dat heerlijk vinden en in deze hectische tijden hebben veel mensen daar ( kennelijk) behoefte aan.
Het is onuitroeibaar en eenieder doet toch dat waar hij of zij behoefte aan heeft en zich goed bij voelt.
Ik kan er melig over doen , maar ik sta niet in hun schoenen.

Plaats reactie