LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Lichttherapie / lamp kopen

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Pien1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2014 11:35

Ervaring met Lichttherapie / lamp kopen

Ongelezen bericht door Pien1968 »

Mijn huisarts heeft mij de aankoop van een lichttherapielamp geadviseerd tegen mijn winterdepressie en slaapproblemen. Daarbij was hij vrij resoluut in zijn advies om bij een bepaald bedrijf te kopen. Volgens hem zijn er ook heel veel rotzooi lampen verkrijgbaar. Het bewuste bedrijf zou juist hele goede lampen leveren.

1) Wie heeft er ervaring met lichttherapie? Ik lees op diverse websites dat de werking duidelijk is aangetoond, maar ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
2) Het bedrijf, goodlite.nl, biedt een 14-dagen-tevredenheidsgarantie. Niet goed? Geld terug! "Deze termijn is ruim voldoende om er achter te komen of je baat hebt bij lichttherapie". Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf? Het ziet er wel goed uit op de website en ook het feit dat ze aan thuiszorgwinkels leveren maakt het een stuk betrouwbaarder, maar ben altijd bang dat ik iets over het hoofd lees en dat ze het niet nakomen.
3) De folder die ik meekreeg van mijn arts bevat ook een kortingscode voor 20 procent korting. (Code = lichtpunt). De code is echter alleen geldig bij een aanschaf via de website of telefonische bestelling, maar niet in de reguliere winkels aan wie het bedrijf levert. Is dit gek?

Ik hoop dat iemand kan antwoorden. Ik ben nogal een piekeraar en zie overal beren op de weg. Ik hoop dat dit niet nodig is want ik wil lichttherapie graag een keer uitproberen. Ik ga dit echter absoluut niet in het ziekenhuis doen (ziekenhuisangst)

Met vriendelijke groet en alvast mijn dank
Pien

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ervaring met Lichttherapie / lamp kopen

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn ex-vrouw gebruikt zo'n lamp, heeft er veel baat bij , maar die is van "die lampenfabriek uit het zuiden van het land", prijstechnisch liggen die toch een stuk gunstiger dan wat ik hier op de website zie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaring met Lichttherapie / lamp kopen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor 60 euro incl bezorging zou je een goede moeten kunnen kopen:

Beurer TL40

http://www.testberichte.de/testsieger/l ... e_992.html

http://www.kieskeurig.nl/energy_light/z ... view=tiles

Is het wel zinnig om een dure uitgave te doen voor iets dat misschien niet bevalt (ik bedoel zo'n lamp van Goodlite)? Ik vind het maar raar dat je huisarts je zo resoluut adviseert bij deze webwinkel te kopen. En als je bij een webwinkel bestelt, heb je sowieso altijd recht op terugsturen inzake de Wet Koop op Afstand (ik geloof binnen 8 werkdagen). Succes Pien.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ervaring met Lichttherapie / lamp kopen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kennis van mij ak jaren winterdepressie toe lamp aangeschaft en knapt op,niet helemaal zo happy als zo ers,logisch tuin enz,maar leefbaar nu...dus zeer zeker moeite waard,

margreet3
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2014 19:57

Re: Ervaring met Lichttherapie / lamp kopen

Ongelezen bericht door margreet3 »

Geachte Lezer
Ik gebruik al 10 jaar een licht lamp en heb er veel baat bij,ik ben voor dat ik de mijne kocht
eerst naar de apotheek gegaan en heb er toen eentje op proef kunnen proberen.
En toen ik tevreden was heb ik er via hun een besteld,nu is er wel veel verandert maar misschien kan het tegenwoordig nog,het is het proberen waard.
groeten margreet

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Ervaring met Lichttherapie / lamp kopen

Ongelezen bericht door 53078 »

Daglichtlampen zijn er in vele soorten en maten. Zelfs in LED uitvoering, lekker zuinig.

Gewoon lekker googelen, net zoals de rest het doet. Dat het werkt is wel bewezen, maar ook is bewezen dat het niet per sé van een bepaald merk moet zijn. Mannen houden over het algemeen meer van een licht dat neigt naar blauw en vrouwen.... houden van alle kleurtjes :lol:

Succes, en beterschap!

Mucha

Re: Ervaring met Lichttherapie / lamp kopen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten