Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door Revoked »

Bob Schurkjens schreef:
Zie trouwens dat mw. Bakker mijn vraag over het certificaat van echtheid niet beantwoordt. Ligt dit te gevoelig?
Afbeelding

MomentInFocus1
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2019 10:57

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door MomentInFocus1 »

Zij die in de onzin van de Healy geloven horen niet bij de huisarts thuis: laten ze zich maar voor de gek houden met kwakzalverij dat houdt de zorgkosten voor iedereen betaalbaar.

MomentInFocus1
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2019 10:57

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door MomentInFocus1 »

Wie denk dat dergelijke kwakzalverij je geneest hoort niet bij de huisarts thuis: bespaart ons weer veel op de zorgkosten.

sake1987

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door sake1987 »

MomentInFocus1 schreef:
22 nov 2020 11:22
Wie denk dat dergelijke kwakzalverij je geneest hoort niet bij de huisarts thuis: bespaart ons weer veel op de zorgkosten.
Het probleem is vaak dat ze te laat bij de reguliere arts komen.
Waardoor iets wat nog verholpen kon worden,
nu niet meer kan of tegen veel hogere kosten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of de kwaal gaat vanzelf over. De patiënt in de waan latend dat de homeopathische druppels goed hebben geholpen.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door Methusalah »

mirella.bakker schreef:
17 nov 2020 16:54
Dank jullie wel voor deze uitzending. Ik ga ervan uit dat er nog een vervolg gaat komen. Dit was een eenzijdig verhaal. En gezien de reactie van Healy was er geen sprake van openheid.

Alternatieve geneeskunde is nog steeds een interessant onderwerp om over te praten. De Healy is een apparaatje waar mensen nog niet veel van weten. Ondanks dat er deskundigen zaten viel het mij op dat er niet echt verder werd gekeken dan " Ik heb vanmiddag nog eens nagekeken" Dat betuigd niet van betrokkenheid of enigszins serieuze poging tot onderzoek.

Als men op YouTube had gezocht op Markus Schmieke dan hadden ze veel meer informatie gevonden. Zowel over het device als de gedachten erachter en de onderzoeken die er gedaan zijn.

Ik ben het zeker eens dat een medisch apparaatje meer kennis nodig heeft dan wat hier getoond werd. Ik ben daarom ook erg tevreden over het trainings aanbod mbt de Healy van Roy Martina, holistisch arts. Hij heeft het device getest en 3 verschillende trainingen voor ontwikkelt.

Ik ben erg tevreden met de resultaten die de healy mij geven. Mijn migraine verdwijnt na 1 behandeling en ik heb geen week lang zeurende hoofdpijn. Waar ik normaal naar een therapeut ging voor bioresonantie therapie kan ik nu vanuit huis mijzelf ondersteunen met de Healy.

Er zijn verder heel veel testimonial groepen op Facebook waar je de een na de andere positieve ervaringen kunt lezen.

Bizar dat na een uitspraak van een man als Alfons den Broer die dit soort dingen wil "uitroeien" de conclusie is getrokken. Het lijkt bijna alsof hij bang is dat dit misschien wel eens zou kunnen werken. Net als de andere mannen. En ja als je zo sec die beelden laat zien kan ik de reactie nog bijna begrijpen ook.


Als je ook maar enigszins onderlegd bent in natuurkunde dan weet je na drie woorden als dit grote onzin is. Kom op zeg, dat is gewoon het uitbuiten van de onwetende. Reinste kolder en mag van mij per direct strafbaar worden gesteld.

Als je ook maar iets ervaart is het een placebo of no-cebo effect en dat is fijn voor jou maar dat bekent ook dat je dat apparaat dus helemaal niet nodig hebt.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door Methusalah »

mirella.bakker schreef:
19 nov 2020 16:31
Blijft bijzonder dat mensen hier niet aardig blijven. Het is hetzelfde als zeggen tegen mensen die nu extra inkomsten hebben aan de mondkapjes dat zij verdienen aan de ander zijn dood. Want ook dat is dan scam want de meeste maken ze zo dat ze niet eens helpen.

Ieder heeft zijn eigen ervaring en dat is ok.

Ik ben nooit aardig tegen mensen die misbruik maken van andere mensen. Dat is een van de laagste dingen die je kan doen en dan schrijf ik je gewoon af want de wereld is beter af zonder je.

Erthanax
Berichten: 9661
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor wie het nog niet wist, Wikipedia heeft keurige artikeltjes over zowel Roy Martina als (in het Duits) Marcus Schmieke. Beide artikeltjes laten met argumenten en bronverwijzingenzien dat hun apparaten en therapieën niet meer zijn dan kwakzalverij.

Moneyman
Berichten: 29990
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kwakzalverij, schulden, geruzie, faillissementen, noem maar op.

Ja, daar zou ik echt mijn gezondheid en een berg geld aan toevertrouwen... :lol: :lol:

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door juliomariner »

En de bio (in)stabiel komt ook weer eens bovendrijven. Allemaal zeer betrouwbaar. Zou 1 t/m 10-neke ook zo'n apparaat van hem hebben?

Giorgis
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2020 10:07

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door Giorgis »

Dat ding Healy werkt echt niet voor mensen die er in "geloven" wellicht wel heb het zelf 14 dagen in huis gehad en zou zelfs mijn bange pup kunne helpen... Hahahaha iet dus gelukkig heb ik mijn geld terug gekregen! Wel dom van mezelf dat ik geloofde dat het zou helpen. Mensen trap er niet in het is MLM marketing en dus geldklopperij! Men verrijkt zich aan goedgelovige zieke mensen.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Zijn de medische claims over de 'Healy' onterecht?

Ongelezen bericht door Robjee »

De Healy is een klein apparaatje met een quantum-sensor, dat gebruik maakt van microstroompjes met verschillende frequenties. Het doel ervan is om je bio-energetisch veld te harmoniseren. Een aparte programmagroep is bedoeld voor de behandeling van chronische pijn, fibromyalgie, skeletpijn en migraine en voor de ondersteunende behandeling van psychische aandoeningen zoals depressie, angst en bijbehorende slaapstoornissen. Uit de wetenschappelijke literatuur blijkt echter niet dat deze medische claims aannemelijk zijn. Dat heeft geleid tot een klacht bij de Reclame Code Commissie (RCC). De Commissie heeft geoordeeld dat de medische claims misleidend en daardoor oneerlijk zijn. Healy World is tegen die uitspraak in beroep gegaan, maar het College van Beroep (CvB) bevestigde de uitspraak: https://www.reclamecode.nl/uitspraken/h ... vb/300157/

https://www.overvoedingengezondheid.nl/ ... de-claims/

Gesloten