2e hands tv verkocht die het deed via mp

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

skippy2009 schreef:
04 nov 2021 12:28
ZeerPrivé schreef:
04 nov 2021 12:07
Sneeuw krijg je, voorzover ik weet, alleen bij analoog beeld. Als zij bij Ziggo zit, kan het zijn dat analoog inmiddels is uitgeschakeld in haar regio. In dat geval heeft zij een digitale ontvanger van Ziggo nodig.
Nou ja dat denk ik zelf dus ook wat zei beweerd dat de tv het niet meer doet, terwijl het in allerlei berichten van haar staat met sneeuw is het niet dat de tv het niet doet als hij het niet doet kan ze reageren en drukken op de tv wat ze wil maar dan blijft het zwart.

Dat de AB het niet doet, kan ook betekenen dat er nieuwe batterijen in moeten. Of er is bij haar wat met die t.v. gebeurt, bijv. bij verplaatsen of ze kan er niet mee overweg. Ik geef je trouwens groot gelijk dat je het gesprek afkapt en de t.v. niet terug neemt.

Ik heb ook wel eens t.v.'s op MP verkocht, ze mogen bij mij thuis dat ding uitproberen zoveel als ze willen. Kopen ze hem, dan zeg ik dat ze garantie tot na mijn deur hebben. Willen ze 2 jaar garantie, dat ze dan maar een nieuwe t.v. moeten kopen. Tenslotte weet ik niet wat er onderweg wel of niet gebeurt, wat ze er thuis mee doen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
04 nov 2021 10:00
Ik denk dat we te weinig info hebben om een zinnig advies te geven. Sowieso snap ik de reactie niet dat de tv het zo goed deed. Dat bekijk je toch voordat je hem koopt? Waarom er nog op terug komen?
Ik zou niet weten wat ik nog meer moet weten om advies te geven. Het is helemaal niet zo moeilijk.

De koper moet bewijzen dat de TV ondeugdelijk was op het moment van koop. Dat kan ze nooit, want ze heeft zelf bevestigt dat het ding het perfect deed. Daarmee is het klaar :wink:

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je met de afstandbediening een verkeerde bron kiest, krijg je ook sneeuw te zien.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
04 nov 2021 16:18
Als je met de afstandbediening een verkeerde bron kiest, krijg je ook sneeuw te zien.
Ik niet. Hoe oud is jouw TV?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
04 nov 2021 16:20
Lady1234 schreef:
04 nov 2021 16:18
Als je met de afstandbediening een verkeerde bron kiest, krijg je ook sneeuw te zien.
Ik niet. Hoe oud is jouw TV?
Geen idee, minstens 15 jaar, maar ik kan met de knop bron vier bronnen kiezen, en eentje geeft sneeuw.

robarnhem
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2017 22:24

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door robarnhem »

Ooit een spelcomputer via MPverkocht, met spellen.werkend laten zien aan koper.koper kwam uur later terug om te zeggen,spellen doen t het niet meer.Uit beleefdheid koper binnengelaten. Wilde spelcomp. Teruggeven, en geld terug.Mijn Verweer. Dat deze het wel deed,en dat ik nietkan weten wat hij er in de tussentijd mee heeft gedaan, verwurmde hem niet. Hij weigerde te vertrekken zonder geld.de dreiging die hier vanuit ging,heeft me doen zwichten.liever geen kopers meer in huis. Maar soms nodig om te laten zien,dat het werkt. En dat zegt dusook niet alles.

PGros
Berichten: 1134
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door PGros »

Het is een particulier die dit verkoopt en je hebt geen garantie. Zo simpel is het gewoon. De tv deed het goed en kan altijd stuk gaan maar dat is het probleem van de koper. Simpelste is niet meer reageren en het daar bij laten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
05 nov 2021 14:37
Het is een particulier die dit verkoopt en je hebt geen garantie. Zo simpel is het gewoon.
Onjuist. Ook een particulier die bij een particulier koopt heeft garantie.

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door T. Otje »

Moneyman schreef:
05 nov 2021 15:48
PGros schreef:
05 nov 2021 14:37
Het is een particulier die dit verkoopt en je hebt geen garantie. Zo simpel is het gewoon.
Onjuist. Ook een particulier die bij een particulier koopt heeft garantie.
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door Moneyman »

T. Otje schreef:
05 nov 2021 22:08
Moneyman schreef:
05 nov 2021 15:48
PGros schreef:
05 nov 2021 14:37
Het is een particulier die dit verkoopt en je hebt geen garantie. Zo simpel is het gewoon.
Onjuist. Ook een particulier die bij een particulier koopt heeft garantie.
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij?
Heel basaal: dat is de wet. Een geleverde zaak moet aan de koop beantwoorden. Daar staat niet bij “tenzij particulier”.

Hoe kom jij erbij dat het niet zo zou zijn?

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door T. Otje »

Dat zeg ik niet. Ik vraag hoe je erbij komt dat n particulier die van een andere particulier een tweedehands artikel koopt, recht op garantie (van de verkoper) zou hebben.

Het consumentenrecht richt zich volgens artikel 7:5 lid 1 BW op een koop tussen een particulier en een bedrijf. Een koop tussen twee particulieren of twee bedrijven valt niet onder de reguliere consumentenkoop.

Dus laat maar zien waar het (in de wet) staat dat een particuliere verkoper garantie op een (tweedehands) product moet geven.

Ikzelf geef overigens bij m’n advertentie aan of er iets mis is met het product (ook met foto’s). Heb nog nooit klachten gehad.
Onlangs echter “verse walnoten” gekocht die uitgedroogd en beschimmeld waren. Dat is pech, geld is weg!

mailjack1
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2021 19:32

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door mailjack1 »

Iets 2e hands kopen dan altijd uit proberen bij ophalen en daarna is de kous af, de tv is immers werkend de deur uitgegaan. Wat er daarna gebeurd kan nooit meer Uw verantwoording zijn. Misschien is de tv gevallen of gestoten. Niets van aan trekken en lekker laten gaan al is het niet leuk dat je allerlei reacties krijgt op internet. Mensen denken gewoon ¨ach, het is internet, wat kan mij het schelen¨ :roll:

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 2e hands tv verkocht die het deed via mp

Ongelezen bericht door Moneyman »

T. Otje schreef:
06 nov 2021 13:57
Dat zeg ik niet. Ik vraag hoe je erbij komt dat n particulier die van een andere particulier een tweedehands artikel koopt, recht op garantie (van de verkoper) zou hebben.

Het consumentenrecht richt zich volgens artikel 7:5 lid 1 BW op een koop tussen een particulier en een bedrijf. Een koop tussen twee particulieren of twee bedrijven valt niet onder de reguliere consumentenkoop.

Dus laat maar zien waar het (in de wet) staat dat een particuliere verkoper garantie op een (tweedehands) product moet geven.
Ik schreef al: het is de basis. Lees art. 7:17 lid 1 BW maar. Deze eis geldt voor iedere koopovereenkomst, los van de vraag of er sprake is van een consumentenkoop. Het enige verschil is dat er bij een consumentenkoop extra bescherming is.

Je maakt de denkfout dat, als er geen sprake is van een consumentenkoop, er gelijk helemaal geen rechten zijn. Die gedachte is uiteraard onjuist.

Gesloten