LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Er zijn al een tijdje vervalsingen te koop van deze Apple Airpods 2 en Pro modellen.

Helaas zijn ze bijna niet van de echte te onderscheiden, want zelfs de verpakking geeft aan dat het Apple is en compleet met serienummer en Apple modelnummer.

Ze worden ook wel eens aangeboden als "1:1" of "één op één"
Meestal is de prijs een stuk lager en geven ze (weleens) aan dat deze niet onder doen voor de "echte Airpods"

Wilt u dus de echte... Dan is de 1:1 dat zeker niet.

Maar betaal er zeker niet teveel voor, als u ze koopt
Meeste van deze, echte en imitatie, worden namelijk ook gewoon op Ali verkocht.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door berndv »

hebra98 schreef:
24 aug 2020 09:57
Meestal is de prijs een stuk lager en geven ze (weleens) aan dat deze niet onder doen voor de "echte Airpods"
Dit is vaak al een indicatie. Meestal zijn de termijnen voor verzending ook wel een signaal, want ik ben ze ook wel eens tegengekomen, en meestal zijn het dropshippers, aangezien aliexpress vol staat met dergelijke namaakartikelen.

En vaak dat ene zinnetje "doet niet onder voor de echte".

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ga je nu alles wat je tijdens je FB speurtocht tegen komt, hier dumpen? Je hebt ook helemaal niets nieuws 'ontdekt' dat is allang bekend. Iedereen die denkt voor een paar euro's de originele Airpods te kopen, vraagt er wat mij betreft zelf om besodemieterd te worden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Natuurlijk heb ik het niet "ontdekt" maar als eigenaar van echte Airpods Pro verbaasde ik mij over het feit dat alles exact hetzelfde was als het origineel. Er komen ook steeds meer van deze op de markt, terwijl het volgens mij strafbaar is qua merkrecht. Ook om te verkopen.
Ik heb geen probleem met "lijkt erop" maar nu is zelfs de verpakking een exact kopie met het Merk van Apple en serienummer e.d..

Zijn dit dan fake of echte Airpods pro?
--------------------------------

Airpods Pro Cutout.png
(89.34 KiB) 1094 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 3884610273

En voor iedereen die wel weet dat deze fake's bestaan..
Goed gedaan, maar dan is dit bericht duidelijk niet voor jou.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarschuwing: Als je in bv Thailand op de markt een Breitling of Rolex horloge koopt voor 10 euro, is het waarschijnlijk geen echte! (Bovendien heb je dan ook mog zeker 6 euro te veel betaald.)

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik stel voor dat je je FB perikelen lekker op FB houdt en niet het Radar forum daarmee vervuilt. Iedereen (m.u.v. verstandelijk gehandicapten) heeft bij zijn geboorte het denkvermogen meegeleverd gekregen, degenen die besloten hebben deze gratis gift niet te gebruiken, zullen eindeloos nep aankopen doen. Is het niet het ene product dan is het wel een ander product.

Deze mensen waarschuwen is volkomen zinloos.

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
24 aug 2020 12:43
Waarschuwing: Als je in bv Thailand op de markt een Breitling of Rolex horloge koopt voor 10 euro, is het waarschijnlijk geen echte! (Bovendien heb je dan ook mog zeker 6 euro te veel betaald.)
Verdorie, dus ik kan mijn in Thailand aangekochte Rolex in de vuilcontainer gooien? Ik heb er zelfs een certificaat bij gekregen! :evil:

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
24 aug 2020 12:43
Waarschuwing: Als je in bv Thailand op de markt een Breitling of Rolex horloge koopt voor 10 euro, is het waarschijnlijk geen echte! (Bovendien heb je dan ook mog zeker 6 euro te veel betaald.)
Is dat uw mening of is dat een feit? Dan graag onderbouwen met bewijzen. 😀

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door hebra98 »

Lady1234 schreef:
24 aug 2020 13:06
Erthanax schreef:
24 aug 2020 12:43
Waarschuwing: Als je in bv Thailand op de markt een Breitling of Rolex horloge koopt voor 10 euro, is het waarschijnlijk geen echte! (Bovendien heb je dan ook mog zeker 6 euro te veel betaald.)
Is dat uw mening of is dat een feit? Dan graag onderbouwen met bewijzen. 😀
>>
Ervaring keur ik wel goed als bewijs...

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ZeerPrivé schreef:
24 aug 2020 12:51
Ik stel voor dat je je FB perikelen lekker op FB houdt en niet het Radar forum daarmee vervuilt. Iedereen (m.u.v. verstandelijk gehandicapten) heeft bij zijn geboorte het denkvermogen meegeleverd gekregen, degenen die besloten hebben deze gratis gift niet te gebruiken, zullen eindeloos nep aankopen doen. Is het niet het ene product dan is het wel een ander product.

Deze mensen waarschuwen is volkomen zinloos.

Zie wel ergere vervuilingen op dit forum voorbij komen dan deze waarschuwing. Is natuurlijk niet aan jou om te bepalen. Gebruik de meldknop als je niet met deze post eens bent. Of beter, reageer niet.

Beter keer teveel gewaarschuwd dan niet....toch. Ik heb gelezen en ter kennis geving aangenomen.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@teunbosseman

U wist dit nog niet?

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
24 aug 2020 12:43
Waarschuwing: Als je in bv Thailand op de markt een Breitling of Rolex horloge koopt voor 10 euro, is het waarschijnlijk geen echte! (Bovendien heb je dan ook mog zeker 6 euro te veel betaald.)
En als er in Thailand een knappe dame op je afkomt moet je ook wel echt zeker weten dat het een dame is. Daar hoef je geen Breitling voor te hebben om te weten hoe laat het dan is....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alles van waarde wordt nagemaakt. Dat geldt voor consumentenelectronica maar ook voor bijvoorbeeld tandartsapparatuur en medicijnen. Niet alleen het product zelf wordt nagemaakt, maar ook de verpakking en de bijsluiter.

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@teunbosseman Er wordt al jaren gewaarschuwd, maar degenen voor wie deze waarschuwingen bestemd zijn, lezen ze niet en kijken ook niet naar al die consumentenprogramma's waar dit in behandeld wordt. Volkomen zinloos dus.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door hebra98 »

ZeerPrivé schreef:
24 aug 2020 14:25
@teunbosseman Er wordt al jaren gewaarschuwd, maar degenen voor wie deze waarschuwingen bestemd zijn, lezen ze niet en kijken ook niet naar al die consumentenprogramma's waar dit in behandeld wordt. Volkomen zinloos dus.
>>
Dus dit hele forum is, volgens jou, zinloos?
Bijna alles wat hier voorbij komt is vast al ergens een keer behandelt of voor gewaarschuwd.
Als het voor jou zinloos is, waarom reageer je dan überhaupt op alles wat zinloos is?
En wat is dan de waarde dat jij alles zinloos noemt?

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door Radar »

Zo. Het meldknopje doet het in ieder geval nog, dat is alvast zeker.

Om te beginnen mag dit topic wat mij betreft prima geplaatst worden, al vraag ik me in zekere zin wel een klein beetje af wat de meerwaarde is. Reden daarvoor is eigenlijk heel eenvoudig: je begeeft je in zekere zin op een hellend vlak, want waar trek je de grens?

Een algemene waarschuwing die bedoeld is om anderen erop te attenderen om even scherp te zijn wat betreft namaakartikelen is prima, zeker nu het vervelende fenomeen 'dropshipping' een stevige groei doormaakt. De intentie is dus goed, daar twijfel ik niet aan. Als je daarentegen ieder namaakartikel gaat melden, dan zitten er simpelweg te weinig uren in een dag om voor ieder verdacht product of voor iedere verdachte advertentie een apart topic aan te maken.

Opmerkingen als 'een Rolex voor 10 euro van de markt in Thailand is vermoedelijk vals' interpreteer ik verder overigens niet als kwaadaardig of onvriendelijk, dat past wat mij betreft prima in de forumdynamiek aangezien de weliswaar goed bedoelde waarschuwing ergens wel een klein beetje een gevalletje 'open deuren intrappen' betreft. Daar wordt dan op gereageerd met jolige spitsvondigheden, maar dat is allemaal gewoon een beetje met een knipoog wat mij betreft.

De topicstarter aanvallen is wat mij betreft niet nodig, langs dit topic scrollen is immers ook een optie. Het klopt in zekere zin dat het fenomeen 'namaakartikelen' al zo oud is als de weg naar Rome en het klopt in hoofdlijnen vermoedelijk ook dat mensen die anno 2020 nog namaakartikelen kopen in de veronderstelling dat het allemaal in de haak is simpelweg te weinig research doen en ook niet zo snel op het Radar-forum belanden voor tips, inzichten en advies, maar verder kan dit topic wat mij betreft gewoon blijven staan, hoor.

Verder wel even het vriendelijke verzoek om het ontopic te houden en niet op elkaar te vitten, dat mag als het écht moet in de huiskamer. ;)

Groeten, Radar^SK

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je daarentegen ieder namaakartikel gaat melden, dan zitten er simpelweg te weinig uren in een dag om voor ieder verdacht product of voor iedere verdachte advertentie een apart topic aan te maken.
@SK: en dat is precies wat Hebra98 van plan is! Hij is namelijk een heksenjacht begonnen op FB en voor iedere 'ontdekking' wordt dan op Radar een topic geopend. Dit terwijl er genoeg andere sites zijn waar dat al op vermeld wordt of vermeld kan worden.

Maar fijn om te lezen dat de meldknop nog werkt. :mrgreen: :roll:
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 24 aug 2020 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door hebra98 »

ZeerPrivé schreef:
24 aug 2020 14:56
Als je daarentegen ieder namaakartikel gaat melden, dan zitten er simpelweg te weinig uren in een dag om voor ieder verdacht product of voor iedere verdachte advertentie een apart topic aan te maken.
@SK: en dat is precies wat Hebra98 van plan is! Hij is namelijk een heksenjacht begonnen op FB en voor iedere 'ontdekking' wordt dan op Radar een topic geopend. Dit terwijl er genoeg andere sites zijn waar dat al op vermeld wordt.

Maar fijn om te lezen dat de meldknop nog werkt. :mrgreen: :roll:
>>
Denk je dan niet dat ik daar al veel eerder mee was begonnen en niet bij dit ene geval waarbij je zelfs het volle bedrag kunt betalen voor wat gewoon onherkenbare imitaties zijn.

Of had je nog niet gedacht aan het feit dat je ook gewoon voor €200,- een setje imitatie kunt worden aangesmeerd?

Of iemand die deze voor zijn verjaardag heeft gehad, maar nu dubbel heeft.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het probleem een beetje met Apple Airpods is gewoon dat deze veel te duur zijn naar wat je er voor krijgt. Als Apple er nu eens een normale prijs voor vraagt zullen ze waarschijnlijk niet zo veel nagemaakt worden en zullen de meeste mensen er voor kiezen om echte Apple Airpods te kopen via de normale verkoopkanalen. (als echt maar een paar tientjes duurder zijn dan namaak kiest men sneller voor echte)
Apple zet er zo'n grote marge op om exclusief te blijven maar dat werk de namaak industrie wel in de hand.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Airpods 2 en Airpods Pro vervalsingen.

Ongelezen bericht door Radar »

ZeerPrivé schreef:
24 aug 2020 14:56
Als je daarentegen ieder namaakartikel gaat melden, dan zitten er simpelweg te weinig uren in een dag om voor ieder verdacht product of voor iedere verdachte advertentie een apart topic aan te maken.
@SK: en dat is precies wat Hebra98 van plan is! Hij is namelijk een heksenjacht begonnen op FB en voor iedere 'ontdekking' wordt dan op Radar een topic geopend. Dit terwijl er genoeg andere sites zijn waar dat al op vermeld wordt of vermeld kan worden.

Maar fijn om te lezen dat de meldknop nog werkt. :mrgreen: :roll:
Volgens mij staat in mijn vorige post dat een algemene waarschuwing voor dergelijke praktijken op zich prima is, maar dat het wellicht inderdaad weinig zinvol is om voor alle verdachte (namaak)artikelen en misleidende advertenties te waarschuwen. Zullen we het daar gewoon even op houden, voordat het weer uit de hand loopt? ;)

Vriendelijk dank, groeten, Radar^SK

Gesloten