LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sterk108
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 10:51

Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Ongelezen bericht door sterk108 »

Ik heb in september 2017 de Albelli app op de iPad gedownload en heb een prachtig fotoboek gemaakt van een speciale reis naar Indonesie. Er zitten 120 pagina's in het boek, met ongeveer 1000 foto's geselecteerd uit zo'n 5000 foto's. Ik heb hier honderden uren werk in gestopt om het boek te maken. Nu kan ik het boek niet meer bestellen, omdat ze ineens van app zijn veranderd. Ik neem hier geen genoegen mee.

Toen ik het boek een paar weken geleden afmaakte kreeg ik te maken met vervelende bugs; iedere keer sloot de app af. Toch is het me na veel frustratie gelukt de laatste pagina's af te maken, en de bestelling door te zetten. Echter, in de online versie mist meer dan 2/3 van de foto's: de pagina's zijn allemaal zwart.

Ik wil alles doen wat er mogelijk is om alsnog dit boek te kunnen bestellen. Het is helemaal klaar, en prachtig geworden, en heeft me zoveel werk gekost. Echter, ik krijg na herhaald contact met de klantenservice (case 1150180) dat ze me niet kunnen/willen helpen. Ze geven toe dat er problemen zijn met de app, en dat er ineens een nieuwe app is. Hierover ben ik nooit bijtijds geinformeerd door Albelli; ik had geen idee dat ik een verouderde app gebruikte en ik had hem ook maar een paar maanden geleden geinstalleerd. Ik heb een promotiecode gekregen, met de 'oplossing' dat ik het boek even mag gaan namaken in de nieuwe app, en dan met een kleine korting mag bestellen.

Dit is natuurlijk geen oplossing. Ik kan niet weer honderden uren hierin stoppen. Het boek is af en klaar voor bestelling!

Ik kan maar geen opening bij de klantenservice vinden om te overleggen over een betere oplossing. Het moet toch technisch mogelijk zijn het bestaande boek naar de nieuwe app over te zetten. Maar het antwoord na herhaaldelijk contact is gewoon; vervelend voor u maar wij kunnen niks doen. Dit klinkt meer als, we hebben geen enkele zin om onze klanten enige service te bieden.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen? (behalve het boek nog eens te maken? Ik ga echt niet nog eens maanden lang hetzelfde doen, het is superveel werk) Ik hoop echt dat er een oplossing gevonden wordt; zodat ik het bestaande boek toch kan bestellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2018 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de leesbaarheid

juliomariner
Berichten: 4824
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Ongelezen bericht door juliomariner »

De zwarte pagina zullen wel de reden van het vervangen van de app zijn. Ik neem aan dat er in hun voorwaarden staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor gebruik van een gedateerde app. Ik ben bang dat u gewoon weer opnieuw aan het werk moet maar dan met de nieuwe app

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Ongelezen bericht door mahadma »

Als ze (bijvoorbeeld) van leverancier/fabrikant van de fotoalbums veranderd zijn of die leverancier is van systeem veranderd, doet u daar niets aan. Ga thuis achter de pc zitten en begin opnieuw. Als u aan een dergelijk album begint, had vooraf info vragen of dit systeem zo blijft wel handig geweest.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dit hebt u misschien al lang geprobeerd maar ik meld het toch maar even: hier https://www.albelli.nl/klantenservice/andere-computer staat hoe je een bestaand project op kunt slaan. Dat project zou u in de vernieuwde app kunnen openen als 'Bestaand product openen'. En daar eventueel bugs herstellen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

mahadma schreef:Als u aan een dergelijk album begint, had vooraf info vragen of dit systeem zo blijft wel handig geweest.
Van tevoren vragen of een systeem om fotoboeken te maken wel zo handig is? Dat is echt de omgekeerde wereld. Als een producent een product uit de lucht haalt vanwege storingen dan ligt daar de taak om voor een soepele overgang naar een nieuw product te zorgen.

stofzuigertje

Re: Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

September download en enkele weken terug dus December ontdekken dat het niet meer werkt, beetje traag .....

Dat ze deze niet meer gebruiken mag maar zij hoeven niet jarenlang een oude app te accepteren die verouderd is.
U is gewoon te langzaam en mag opnieuw beginnen met hele boek.

sterk108
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 10:51

Re: Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Ongelezen bericht door sterk108 »

Klaas Jan schreef:Dit hebt u misschien al lang geprobeerd maar ik meld het toch maar even: hier https://www.albelli.nl/klantenservice/andere-computer staat hoe je een bestaand project op kunt slaan. Dat project zou u in de vernieuwde app kunnen openen als 'Bestaand product openen'. En daar eventueel bugs herstellen.

Dankjewel voor je tip Klaas-Jan. Helaas lukt het me niet om het bestand op de iPad te vinden en op te slaan. Ik heb Apple Support gebeld en die wilden graag helpen, maar aangezien zij de applicatie niet kennen kunnen zij het bestand ook niet vinden al moet het natuurlijk wel ergens staan. Ik heb Albelli nogmaals gemaild of hun applicatie beheerders mij ermee kunnen helpen maar krijg tot nu toe alleen maar nul op het rekest... Dank ook voor je hulp met andere reacties, daar kun je soms niks mee....

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Albelli vervangt app, af fotoboek is onbestelbaar

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Geen dank. ik hoop dat het u lukt om eruit te komen. Succes.

Nog even een aanvulling: volgens dit artikel https://support.apple.com/nl-nl/HT201748 zou u het betreffende bestand in uw ipad moeten kunnen vinden. U moet dus zoeken naar een .alb bestand.

Gesloten