Amazon en sub partijen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Wulp
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2022 10:52

Amazon en sub partijen

Ongelezen bericht door Wulp »

Opletten bij bestellen van producten die door sub leveranciers worden geleverd maar wel via Amazon besteld worden.

Onlangs een artikel besteld waar ook, volgens de beschrijving van het artikel, een SD kaart bij zou geleverd worden.
Na een snelle verzending (en ontvangst) bleek de SD kaart niet bij het artikel te zijn geleverd.
Direct een bericht naar Amazon gestuurd dat de bestelling niet compleet was volgens ook de beschrijving.

Van de klantenservice bericht ontvangen dat zij niet het ontbrekende artikel konden leveren maar voorstelden om het ontbrekende artikel opnieuw te bestellen (en natuurlijk te betalen). Daarna zou een mogelijke restitutie volgen door Amazon.

Een zekerheid werd niet gegeven mbt de restitutie.

Het had klantvriendelijker geweest dat Amazon zelf contact had gelegd met de derde partij en had gemeld dat er geen SD kaart in de verzending aanwezig was en het verzoek aan deze partij om dit alsnog te verzorgen. Ik doe tenslotte zaken met Amazon en niet met de derde partij.

Het is dus opletten geblazen bij bestellen van artikelen die niet van Amazon zelf maar van een derde partij afkomen.
Bij nakijken blijkt overigens ook nog dat de derde partij geen mogelijkheid heeft om te benaderen.

Vwb Amazon: ik heb mijn account maar opgezegd, niet dat zij daar wakker van liggen maar ik doe er geen zaken meer mee.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Beste antwoord
Gekozen door Wulp

Re: Amazon en sub partijen

door PeterPeters1966 » 09 feb 2022 18:06

Methusalah schreef:
09 feb 2022 14:02
Nee.

Jij doet wel zaken met de derde partij. Amazon is allen het platform vergelijkbaar met de kraamverhuurder op de markt. En waarom je in hemelsnaam een SD kaart bestelt via Amazon is mij een raadsel. Ze kosten geen drol en je kan ze overal vinden.
TS koopt geen SD kaart bij Amazon maar een product waar een SD kaart bij zou zitten.
Methusalah
Berichten: 1172
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Amazon en sub partijen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Nee.

Jij doet wel zaken met de derde partij. Amazon is allen het platform vergelijkbaar met de kraamverhuurder op de markt. En waarom je in hemelsnaam een SD kaart bestelt via Amazon is mij een raadsel. Ze kosten geen drol en je kan ze overal vinden.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Amazon en sub partijen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Methusalah schreef:
09 feb 2022 14:02
Nee.

Jij doet wel zaken met de derde partij. Amazon is allen het platform vergelijkbaar met de kraamverhuurder op de markt. En waarom je in hemelsnaam een SD kaart bestelt via Amazon is mij een raadsel. Ze kosten geen drol en je kan ze overal vinden.
TS koopt geen SD kaart bij Amazon maar een product waar een SD kaart bij zou zitten.

Wulp
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2022 10:52

Re: Amazon en sub partijen

Ongelezen bericht door Wulp »

@Peter:

Precies, bedankt voor de heldere toevoeging aan Methusalah.....
Lezen is blijkbaar ook een vak apart (want het stond ook in de melding), daar had Methusala overheen gelezen.

Methusalah
Berichten: 1172
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Amazon en sub partijen

Ongelezen bericht door Methusalah »

PeterPeters1966 schreef:
09 feb 2022 18:06
Methusalah schreef:
09 feb 2022 14:02
Nee.

Jij doet wel zaken met de derde partij. Amazon is allen het platform vergelijkbaar met de kraamverhuurder op de markt. En waarom je in hemelsnaam een SD kaart bestelt via Amazon is mij een raadsel. Ze kosten geen drol en je kan ze overal vinden.
TS koopt geen SD kaart bij Amazon maar een product waar een SD kaart bij zou zitten.

Oops, iets te snel gelezen. Anyway, de rest van mijn punt blijft gewoon staan.

Onkruid71
Berichten: 2703
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Amazon en sub partijen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Waarom zou je dat niet doen, kan Amazon NL ook geweest zijn dat staat er niet bij, misschien was het bestelde product wel veel goedkoper daar? Er kunnen genoeg redenen zijn.

Gesloten