LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
bimvsch
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2020 21:04

Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door bimvsch »

In het iTunes tijdperk heb ik een aantal digitale albums gekocht en die kan ik op tablet en telefoon nu prima benaderen bij opvolger van iTunes: Apple Music. Maar helaas, als ik deze muziek wil beluisteren via mijn HiFi installatie aangestuurd door Sonos kom ik bedrogen uit. Ik kan Apple Music wel koppelen als muziekservice aan Sonos, maar dat kan alleen als ik daar een abonnement op neem. Dus feitelijk moet ik betalen om de muziek te beluisteren die ik ooit gekocht heb. Sonos heeft wel de oplossing dat ik al die muziek download en die dan kan afspelen via Sonos, maar dan moet ik als ik die muziek wil luisteren eerst altijd desktop of laptop aanzetten hetgeen voor mij een te hoge drempel is om lekker even een muziekje op te zetten.

Weet iemand hier een oplossing voor? Mij lijkt dé oplossing dat Sonos mij gewoon Apple Music laat koppelen zonder dat ik een abonnement hoef te nemen en dan hoef ik ook niet van de miljoenen songs die daar staan gebruik te maken.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door JozJan »

Een abonnement op een streamingdienst waar je die albums kunt beluisteren lijkt me de eenvoudigste optie. Of anders een netwerkschijf kopen waar je ze op kunt zetten, dan kun je ze ook via je Sonos afspelen. Voor een paar euro heb je al zo'n ding.

Verder verplicht Sonos inderdaad niets. Zij kunnen het niet helpen dat Apple Music geen gratis abonnement heeft zoals Spotify.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door crazyme »

Welk Sonos apparaat gebruik je ? Kan daar geen usb stick in ?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door angel1978 »

crazyme schreef:
04 dec 2020 11:40
Welk Sonos apparaat gebruik je ? Kan daar geen usb stick in ?
heb je ooit een sonos apparaat gezien?

TS: denk dat je hier bij Apple moet zijn. je kunt niet verwachten dat Sonos je van een betaalde dienst gebruik laat maken zonder deze kosten aan je door te berekenen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

JozJan schreef:
04 dec 2020 11:32
Een abonnement op een streamingdienst waar je die albums kunt beluisteren lijkt me de eenvoudigste optie. Of anders een netwerkschijf kopen waar je ze op kunt zetten, dan kun je ze ook via je Sonos afspelen. Voor een paar euro heb je al zo'n ding.

Verder verplicht Sonos inderdaad niets. Zij kunnen het niet helpen dat Apple Music geen gratis abonnement heeft zoals Spotify.

Gratis abo zoals Spotify ?? Ik moet betalen voor Spotify, welke versie is gratis ?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door angel1978 »

die met reclames is in principe zo dat je geen geld hoeft te betalen

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
04 dec 2020 12:46
die met reclames is in principe zo dat je geen geld hoeft te betalen

Ah die versie, zit je in de chill mode komt ineens luidruchtige reclame tussendoor.
Handig om ff te testen maar onbruikbaar bij langdurig gebruik.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
04 dec 2020 12:56
angel1978 schreef:
04 dec 2020 12:46
die met reclames is in principe zo dat je geen geld hoeft te betalen

Ah die versie, zit je in de chill mode komt ineens luidruchtige reclame tussendoor.
Handig om ff te testen maar onbruikbaar bij langdurig gebruik.
Eerder was die niet te gebruiken i.c.m. Sonos.
Op zich niets mis met die versie mits je 'm gebruikt als radio ( achtergrond dus ). Als je echt gaat zitten luisteren, dan is dat niet handig idd.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door JozJan »

angel1978 schreef:
04 dec 2020 11:51
crazyme schreef:
04 dec 2020 11:40
Welk Sonos apparaat gebruik je ? Kan daar geen usb stick in ?
heb je ooit een sonos apparaat gezien?

TS: denk dat je hier bij Apple moet zijn. je kunt niet verwachten dat Sonos je van een betaalde dienst gebruik laat maken zonder deze kosten aan je door te berekenen.
Haha.

Sonos gaat geen kosten doorberekenen. Je neemt zelf een Apple Music abonnement, betaal je gewoon aan Apple, en dan kun je die service koppelen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door angel1978 »

JozJan schreef:
04 dec 2020 14:05
angel1978 schreef:
04 dec 2020 11:51
crazyme schreef:
04 dec 2020 11:40
Welk Sonos apparaat gebruik je ? Kan daar geen usb stick in ?
heb je ooit een sonos apparaat gezien?

TS: denk dat je hier bij Apple moet zijn. je kunt niet verwachten dat Sonos je van een betaalde dienst gebruik laat maken zonder deze kosten aan je door te berekenen.
Haha.

Sonos gaat geen kosten doorberekenen. Je neemt zelf een Apple Music abonnement, betaal je gewoon aan Apple, en dan kun je die service koppelen.
Dat snap ik, maar TS blijkbaar niet..
Aangezien die zegt:
Mij lijkt dé oplossing dat Sonos mij gewoon Apple Music laat koppelen zonder dat ik een abonnement hoef te nemen en dan hoef ik ook niet van de miljoenen songs die daar staan gebruik te maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is het bij veel hifi apparatuur zo dat die alleen werkt met de betaalde versie van deze providers. Waarschijnlijk is dat een eis van de streaming dienstverleners: je mag onze service gebruiken, maar dan alleen de betaalde versie.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Sonos is geen gebruikersvriendelijk systeem. Sonos is gewoon een luidspreker en moet gewoon geluid weergeven. Helaas kan je het niet voor alle geluidsprogramma's gebruiken. Belachelijk! Mijn eerste ervaring dateert uit een vakantiehuis waar zo'n Sonos speaker stond. Mooi om te testen en nooit zelf aan te schaffen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erwin uit Oosterhout schreef:
14 dec 2020 18:37
Sonos is geen gebruikersvriendelijk systeem. Sonos is gewoon een luidspreker en moet gewoon geluid weergeven. Helaas kan je het niet voor alle geluidsprogramma's gebruiken. Belachelijk! Mijn eerste ervaring dateert uit een vakantiehuis waar zo'n Sonos speaker stond. Mooi om te testen en nooit zelf aan te schaffen.
Als jij gewoon een luidspreker wil dan moet je die kopen en vooral geen Sonos. Een gewone luidspreker kan je veel goedkoper krijgen.
Maar er zijn genoeg mensen wel heel blij met hun Sonos. Vooral niet kopen wat je niet begrijpt.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

angel1978 schreef:
14 dec 2020 18:46
Erwin uit Oosterhout schreef:
14 dec 2020 18:37
Sonos is geen gebruikersvriendelijk systeem. Sonos is gewoon een luidspreker en moet gewoon geluid weergeven. Helaas kan je het niet voor alle geluidsprogramma's gebruiken. Belachelijk! Mijn eerste ervaring dateert uit een vakantiehuis waar zo'n Sonos speaker stond. Mooi om te testen en nooit zelf aan te schaffen.
Als jij gewoon een luidspreker wil dan moet je die kopen en vooral geen Sonos. Een gewone luidspreker kan je veel goedkoper krijgen.
Maar er zijn genoeg mensen wel heel blij met hun Sonos. Vooral niet kopen wat je niet begrijpt.
Dat er mensen blij mee zijn dat kan. Als je een luidspreker wil, waarbij je geforceerd wordt die op een bepaalde manier te gebruiken en je voelt je daar happy bij. Veel plezier ermeer, maar uit de reclame maak je dat niet op. Je begrijpt het pas als je hem hebt. Puur misleidende reclame.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erwin uit Oosterhout schreef:
15 dec 2020 07:47
angel1978 schreef:
14 dec 2020 18:46
Erwin uit Oosterhout schreef:
14 dec 2020 18:37
Sonos is geen gebruikersvriendelijk systeem. Sonos is gewoon een luidspreker en moet gewoon geluid weergeven. Helaas kan je het niet voor alle geluidsprogramma's gebruiken. Belachelijk! Mijn eerste ervaring dateert uit een vakantiehuis waar zo'n Sonos speaker stond. Mooi om te testen en nooit zelf aan te schaffen.
Als jij gewoon een luidspreker wil dan moet je die kopen en vooral geen Sonos. Een gewone luidspreker kan je veel goedkoper krijgen.
Maar er zijn genoeg mensen wel heel blij met hun Sonos. Vooral niet kopen wat je niet begrijpt.
Dat er mensen blij mee zijn dat kan. Als je een luidspreker wil, waarbij je geforceerd wordt die op een bepaalde manier te gebruiken en je voelt je daar happy bij. Veel plezier ermeer, maar uit de reclame maak je dat niet op. Je begrijpt het pas als je hem hebt. Puur misleidende reclame.
Dus eigenlijk zeg je dat het nodig is om onderzoek te doen naar wat je nu eigenlijk koopt? Dat kan ik alleen beamen. Ga niet zomaar honderden euro’s uitgeven aan een produkt dat je niet begrijpt en ga eerst kijken naar reviews, beschrijvingen en uitleg op internet over het produkt en laat je eventueel voorlichten in een winkel.
Eigenlijk zou zo’n advies onnodig moeten zijn :roll: :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Apple Music verplicht abonnement om Sonos te kunnen gebruiken

Ongelezen bericht door sjohie »

TS, als je Sonos vervangt door zeg Volvo, en Apple door Shell of Exxon, klinkt je suggestie van gratis doorgeven dan nog zo logisch?

Gesloten