LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
HaraldSmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2018 13:08

Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door HaraldSmit »

Heel veel beoordelingen die je kan vinden gaan vaak alleen maar over de aankoop van een product wat (al dan niet toevallig) in 1x goed gaat. Wanneer het niet goed gaat wordt het pas interessant, het is namelijk niet erg als iets niet goed gaat, als het maar goed opgelost wordt. Hier is Kamera Express voor mij duidelijk niet goed in! Ik heb 31 december 2017 een EOS 700D camera gekocht in een set met 2 lenzen. Volgens de Webpagina betroffen dit o.a. een 70-300 Canon USM lens. De lens die erbij zat bleek echter een gewone standaard Canonlens te zijn (180 euro prijsverschil). De set was een Outlet set en zoals hij nu bleek te zijn scheelde het 50 euro van de nieuwprijs als we alles los zouden kopen. Onzin dus leek ons. De klantenservice kwam niet verder dan een Canon fotocursus twv. 225 euro aan te bieden. Dit is een fotocursus die door Canon gratis aangeboden wordt (twv. 225 euro) en vaak op een CD bij de camera zit. De workshop die er nu gratis bij kwam kost dan 25 euro. Wij wilden geen fotocursus. Terug in de winkel op 5 januari 2018 waren wij ook niet meer zo interessant, men wilde nog 25 euro van de prijs halen, maar dat vonden wij te weinig voor een verschil van 180 euro. Dan namen ze de spullen maar in op een wat onvriendelijke manier, want we moesten eigenlijk niet zo moeilijk doen over een “typefoutje” op de site. Alles werd gebagatelliseerd waar bij de verkoop alles eerst nog enorm goed was (zo werkt dat dan bij after sales). Uiteindelijk werd het formulier ingevuld en kregen wij het aankoop bedrag van 668,94 terug … althans, niet echt, het wordt over gemaakt. Een week later heb ik nog niks ontvangen en bellen met de klantenservice levert op dat het 14 dagen kan duren en dat zijn hun voorwaarden en daar krijgen ze nooit klachten over. Mijn geld ! Ik heb overigens voor een lagere prijs dan bij Kamera Express een EOS 750D met 2 IS lenzen bij CamerNu.NL, een aanrader!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Moneyman »

HaraldSmit schreef:Heel veel beoordelingen die je kan vinden gaan vaak alleen maar over de aankoop van een product wat (al dan niet toevallig) in 1x goed gaat. Wanneer het niet goed gaat wordt het pas interessant, het is namelijk niet erg als iets niet goed gaat, als het maar goed opgelost wordt. Hier is Kamera Express voor mij duidelijk niet goed in! Ik heb 31 december 2017 een EOS 700D camera gekocht in een set met 2 lenzen. Volgens de Webpagina betroffen dit o.a. een 70-300 Canon USM lens. De lens die erbij zat bleek echter een gewone standaard Canonlens te zijn (180 euro prijsverschil). De set was een Outlet set en zoals hij nu bleek te zijn scheelde het 50 euro van de nieuwprijs als we alles los zouden kopen. Onzin dus leek ons. De klantenservice kwam niet verder dan een Canon fotocursus twv. 225 euro aan te bieden. Dit is een fotocursus die door Canon gratis aangeboden wordt (twv. 225 euro) en vaak op een CD bij de camera zit. De workshop die er nu gratis bij kwam kost dan 25 euro. Wij wilden geen fotocursus. Terug in de winkel op 5 januari 2018 waren wij ook niet meer zo interessant, men wilde nog 25 euro van de prijs halen, maar dat vonden wij te weinig voor een verschil van 180 euro. Dan namen ze de spullen maar in op een wat onvriendelijke manier, want we moesten eigenlijk niet zo moeilijk doen over een “typefoutje” op de site. Alles werd gebagatelliseerd waar bij de verkoop alles eerst nog enorm goed was (zo werkt dat dan bij after sales). Uiteindelijk werd het formulier ingevuld en kregen wij het aankoop bedrag van 668,94 terug … althans, niet echt, het wordt over gemaakt. Een week later heb ik nog niks ontvangen en bellen met de klantenservice levert op dat het 14 dagen kan duren en dat zijn hun voorwaarden en daar krijgen ze nooit klachten over. Mijn geld ! Ik heb overigens voor een lagere prijs dan bij Kamera Express een EOS 750D met 2 IS lenzen bij CamerNu.NL, een aanrader!
KE staat niet bekend om zn goede service. CameraNu daarentegen wel. Je bent er dus behoorlijk op vooruit gegaan.

Veel fotografieplezier!

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Jefdus »

Dus al met al is het prima opgelost. De koop is ontbonden en u krijgt uw geld terug. Dat lijkt me niet echt reden tot een klacht hier.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En een webshop heeft 14 dagen de tijd om geld terug te storten.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jefdus schreef:Dus al met al is het prima opgelost. De koop is ontbonden en u krijgt uw geld terug. Dat lijkt me niet echt reden tot een klacht hier.
De botte behandeling lijkt me genoeg reden tot klagen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door newmikey »

Toch ben ik het met TS eens dat dit een vreemd verhaal is maar om een geheel andere reden. De 700D is alweer wat ouder (2013) en bij géén van de Nederlandse webshops nog leverbaar. De 750D is daarvoor in 2015 in de plaats gekomen. Het zal een actiesetje zijn geweest.

Het lijkt er een beetje op alsof hier geschoven is met prijs tussen camerabody en lens en dit niet goed is afgehandeld. Voor de door TS aangegeven prijs zou een 700D met 70-300mm in de veel betere USM versie niet onaannemelijk zijn, terwijl de veel nieuwere 750D met de standaard versie inderdaad voor iets minder over de toonbank moet gaan.

Het is uiteindelijk wel netjes opgelost en 14 dagen is nog géén reden om aan de bel te gaan hangen dat het geld er nog niet is. Zowel Kamera Express als CameraNu hebben uitstekende reputaties en doen niet voor elkaar onder in service of klantvriendelijkheid (heb ervaring met beide) en scoren consistent hoog op shopreviews.

Ik hou het op een incidentele fout maar snap de irritatie van TS in dit geval. USM scheelt een hoop in scherpstelsnelheid en accuratesse dus dat leek een anlokkelijk aanbod wat uiteindelijk niet bleek te kloppen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Moneyman »

newmikey schreef:Zowel Kamera Express als CameraNu hebben uitstekende reputaties en doen niet voor elkaar onder in service of klantvriendelijkheid (heb ervaring met beide) en scoren consistent hoog op shopreviews.
Oneens. Ik lees veel meer klachten over KE, in tegenstelling tot CN.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door newmikey »

Moneyman schreef:
newmikey schreef:Zowel Kamera Express als CameraNu hebben uitstekende reputaties en doen niet voor elkaar onder in service of klantvriendelijkheid (heb ervaring met beide) en scoren consistent hoog op shopreviews.
Oneens. Ik lees veel meer klachten over KE, in tegenstelling tot CN.
Misschien lezen wij andere reviews? Kan zijn want mijn laatste twee body's komen inderdaad uit Urk en niet uit R'dam. Hoe het ook mag wezen, ik heb begrip voor de irritatie van TS - hem werd een worst voorgehouden om van oude voorraad af te komen en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik lees niet echt reviews, maar vooral de diverse grote fotografiefora. Daar heb ik mijn ervaring vandaan.

Verder: eens met je observaties ;)

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Jefdus »

Moneyman schreef:
Jefdus schreef:Dus al met al is het prima opgelost. De koop is ontbonden en u krijgt uw geld terug. Dat lijkt me niet echt reden tot een klacht hier.
De botte behandeling lijkt me genoeg reden tot klagen.
Tja, maar wij kunnen natuurlijk niet controleren hoe een en ander is gegaan. Om nou op basis van 1 kant van het verhaal te concluderen dat KE hierin compleet fout zat, lijkt mij wat voorbarig.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jefdus schreef:
Moneyman schreef:
Jefdus schreef:Dus al met al is het prima opgelost. De koop is ontbonden en u krijgt uw geld terug. Dat lijkt me niet echt reden tot een klacht hier.
De botte behandeling lijkt me genoeg reden tot klagen.
Tja, maar wij kunnen natuurlijk niet controleren hoe een en ander is gegaan. Om nou op basis van 1 kant van het verhaal te concluderen dat KE hierin compleet fout zat, lijkt mij wat voorbarig.
Dit forum is specifiek bedoeld voor consumentenervaringen. Die zijn per definitie altijd subjectief. Waarom zou TS dus niet over mogen klagen?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door newmikey »

Moneyman schreef:Ik lees niet echt reviews, maar vooral de diverse grote fotografiefora. Daar heb ik mijn ervaring vandaan.

Verder: eens met je observaties ;)
Even voor mijn persoonlijke interesse: welke fora? Ik kom regelmatig op Belgiumdigital en Pentaxforums.nl en dan nog sporadisch op een paar andere maar altijd geinteresseerd in meer opties.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door yan »

De winkel geef aan dat u binnen 14 dagen u geld terug krijgt.
dus wat is dan het probleem?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:
newmikey schreef:Zowel Kamera Express als CameraNu hebben uitstekende reputaties en doen niet voor elkaar onder in service of klantvriendelijkheid (heb ervaring met beide) en scoren consistent hoog op shopreviews.
Oneens. Ik lees veel meer klachten over KE, in tegenstelling tot CN.
Kwestie van schaalgrootte. KE is met voorsprong de grootste leverancier. Dan heb je al gauw meer klachten bij gelijke prestaties.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door Moneyman »

renewouters schreef:
Moneyman schreef:
newmikey schreef:Zowel Kamera Express als CameraNu hebben uitstekende reputaties en doen niet voor elkaar onder in service of klantvriendelijkheid (heb ervaring met beide) en scoren consistent hoog op shopreviews.
Oneens. Ik lees veel meer klachten over KE, in tegenstelling tot CN.
Kwestie van schaalgrootte. KE is met voorsprong de grootste leverancier. Dan heb je al gauw meer klachten bij gelijke prestaties.
Oneens. Schaalgrootte is een verklaring voor een eventueel hoger aantal klachten. Dat KE er meer heeft, kan logisch zijn. De vraag is en blijft echter: hoe los je ze op. Want dát zorgt uiteindelijk voor klagende klanten.

Overigens zou het mij nog wel eens benieuwen wat het verschil in afzet is tussen KE en CN. Vraag me af of KE nog wel zoveel groter is...

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamera Express levert goedkopere lens vanwege 'typefout'

Ongelezen bericht door witte angora »

Jefdus schreef:Dus al met al is het prima opgelost. De koop is ontbonden en u krijgt uw geld terug. Dat lijkt me niet echt reden tot een klacht hier.
Nou... Ik heb met KE in Den Haag dus nog slechtere ervaringen. Daar bestelde ik een Nikon D5200 mét kitlens. Kreeg de verkeerde (nieuwere, niet compatible) kitlens mee. Ruilen of terugnemen wilden ze beslist niet, ben er maanden mee bezig geweest, uiteindelijk wilde KE in Arnhem de lens met bijbetaling omruilen voor een 18-105.

Nooit, nooit, nooit meer Kamera-Express. Je kunt, en dat is mijn ervaring, nog beter bij de Mediamarkt terecht. Als je daar verkeerd voorgelicht wordt kun je op basis van non-conformiteit gewoon je geld terug krijgen. KE doet dat absoluut niet.

Gesloten