LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit LP's 'Music On Vinyl'

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kwaliteit LP's 'Music On Vinyl'

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb de vinyl versie gekocht en dat kan je prima doen. Goed geperst.

scho2684
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2014 12:51

Re: Kwaliteit LP's 'Music On Vinyl'

Ongelezen bericht door scho2684 »

Ik heb de LP, geen klachten hoor!
Klingt prima.

Willem1671
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2014 16:49

Re: Kwaliteit LP's 'Music On Vinyl'

Ongelezen bericht door Willem1671 »

Het kan zijn dat er eens een mispersing tussen zit. Mijn ervaringen met MOV zijn juist erg positief, en ik draai mijn hele leven al platen, ben ermee opgegroeid. Juist MOV onderscheidt zich op dit moment bijzonder positief ten opzichte van de vaak bijzonder minderwaardige persingen uit met name de USA en Engeland. Vooral uit deze landen komen vaak excentrische platen, of die nu op 180 grams plastic zijn geperst of niet, in beide gevallen is het resultaat bedroevend. Helaas heeft Brussel bepaald dat men niet meer kan zien uit welk land in de EU een plaat afkomstig is, dus waar de fabriek staat. Vaak ook draait het grote publiek met rommelapparatuur zoals ION en alles wat uit die Chinese fabriek komt onder een andere naam, dat kunnen er tientallen zijn. König, Roadster, Ricatech, Crosley en zélfs Philips, Körting, Steepletone, Philco en vele beroemde merknamen zoals Lenco zijn namen die tegenwoordig deze plastic rommel uitbrengen. Met keramisch elementje, kenmerkend door een vaak plastic cantilever in een rode naaldhouder. Je kunt dan onmogelijk de plaat de schuld geven. Tja, zelfs zal de plaat na een keer of vier spelen op deze prullen onherstelbaar beschadigd raken omdat de naaldkracht meer dan 4 gram is en dwarskrachtcompensatie ontbreekt én de arm veel te hoge lagerwrijving heeft en bovendien gammel is en veel te veel speling heeft, het lijkt wel of de boel gewoon los zit. Weet men niet w a t dit alles betekent, ga dan eerst maar eens wat huiswerk doen vooraleer een start te maken met grammofoonplaten........Een goede platenspeler heeft géén plastic draaiplateau, heeft een instelbare arm en kan verschillende elementen in de arm hebben die volgens een industrienorm (Retma) geconstrueerd zijn. En dat alles hoeft echt geen duizenden euro te kosten. Reken op minstens 400 euro en maximaal 1500 voor een topproduct. In- of exclusief element, de keuze is aan u! Weet bovendien dat deze Chinese fabriek (Guangdong, Shenzen, Beautifulrecorder en ook hier teveel om op te noemen) merknamen, minimaal orderaantal vaak meer dan 500 exemplaren per groothandel waar ook ter wereld, een miljoenenindustrie in rotzooi gewoon opgekocht heeft of met machtiging de namen mag gebruiken. Onder andere postorderbedrijf Otto voert een Philips speler die zó slecht klinkt
dat ik me afvraag of Philips wel goed bij zijn hoofd is geweest zijn goede naam te grabbel te gooien. Laatste nieuws is dat Dual ook al ten prooi is gevallen........weest gewaarschuwd.

BernardNew
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2015 16:22

Re: Kwaliteit LP's 'Music On Vinyl'

Ongelezen bericht door BernardNew »

En Willem 1671: Thorens is ook niets meer van wat het was.....
Feit blijft, dat wat er sinds een paar jaren op lp staat vaak digitaal is.
En dat verschil ten opzichte van de oudere lp's blijft!
De oudere lp's klinken vaak tig x beter dan de nieuwe lp's.
Vandaar dat de kringloop en platenbeurzen hot zijn onder de vinyl liefhebbers.

Haarlem heeft het goed voor elkaar, maar e.e.a. hangt ook van de thuissituatie af.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kwaliteit LP's 'Music On Vinyl'

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Willem1671 schreef:Helaas heeft Brussel bepaald dat men niet meer kan zien uit welk land in de EU een plaat afkomstig is, dus waar de fabriek staat.
Dat is weer zo'n anti-EU fabeltje. Je mag als fabrikant gewoon zeggen waar het geproduceerd is. Maar veel fabrikanten vinden het makkelijker om simpelweg "made in EU" te zeggen zodat ze kunnen switchen zonder producten of verpakkingen aan te passen.

Hier een voorbeeldje:
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q ... 9845853779

cornwall
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:59

Re: Kwaliteit LP's 'Music On Vinyl'

Ongelezen bericht door cornwall »

Hallo allemaal,

Ik heb even op mijn gemak alle reacties gelezen en bij sommige zit er een kern van waarheid en anderen denk ik, stel je platenspeler eens af en dan zul je zien wat het verschil is;) Maar wat betreft Music on vinyl,
Ik heb een behoorlijke grote verzameling lp's singeltjes en maxi's. Ik heb vorig jaar ook een aantal platen van MOVL gekocht waaronder Into the wild, Arthur Conley Sweet soul music en Awake van Dream Theater.Later Heb ik nog een paar andere gekocht maar gelukkig heb ik ook het orgineel van deze platen en kan kan ze goed vergelijken op een Thorens platen speler met Grado gold element, aangesloten op een Rotel set en de B&W CM10. ER IS DUIDELIJK VERSCHIL!!!!!
into the wild klinkt nog een beetje redelijk maar de overige platen die ik heb gekocht is echt schande!
Als deze uitgever nu gewoon aangeeft dat het een kopie is dan is daar niets mis mee maar ze verkopen het inderdaad als hoogwaardig geluidskwaliteid vinyl wat het echt niet is. Voor hen graag een site willen waar je bijna alles kunt vinden dan raad ik aan om te kijken op www.discogs.com. er gaat een wereld voor je open:)

Gesloten