LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD speler

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
baronie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:38

Philips DVD speler

Ongelezen bericht door baronie »

Wij kochten op 13-11 2004 een Philips DVD-speler, type R520 Harddisk/...
Meteen na installatie toonde het apparaat een aantal gebreken. een week later hebben we het apparaat met de lijst van gebreken naar de leverancier (It's) teruggebracht. It's besloot om ons direkt een nieuw apparaat mee te geven. Het nieuwe apparaat werkte na installatie, maar wij vonden wel dat het opstarten erg traag ging. Een goede vriend, die bij Philips werkt, vertelde dat dit euvel bekend was als een "software probleem". Vervolgens begon het apparaat allerlei andere problemen te vertonen, waarvan men aanvankelijk denkt dat het aan eigen onkunde ligt, tot dat de DVD-speler uiteindelijk volledig blokkeerde. Het was toen 8 dagen voor het eind van de garantieperiode. Omdat wij in de tussenliggende periode ook nog met andere apparatuur van Philips, onaangename problemen hebben gehad, besloten wij om, ten koste van alles, het apparaat bij It's in te ruilen en tegen een DVD-speler van een ander Merk. It's begreep ons standpunt en werkte mee aan deze inruil. It's maakte er ons wél op attent dat onze DVD-speler gedurende de tussenliggende periode € 180,00 goedkoper was geworden en dat zij deze korting ook bij de inname van onze DVD-speler moesten verrekenen. Wij hadden er inmiddels alles voor over om, van één van onze Philips apparaten, afscheid te kunnen nemen, dus namen wij deze korting voor lief en kochten voor +€ 400,00 een Pioneer DVD-speler met Harddisk en Surround-systeem, die tot op heden PERFECT werkt.

enk1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 00:13

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door enk1 »

Mijn ouders hebben 2 jaar geleden een Philips dvd-recorder zonder hd gekocht. Dit op mijn advies, omdat ik ook zo'n apparaat gekocht had.

Nu 2 jaar later is het apparaat van mijn ouders al een paar keer zogenaamd gerepareerd, zonder succes.

Waar ik het meeste van baal is, dat mijn ouders en op dit moment ikzelf proberen bij de verkoopwinkel, namelijk de Media Markt, een oplossing te vinden. Maar wij worden constant van het kastje naar de muur gestuurd. Verkopers die het probleem doorschuiven naar collega's, afspraken die niet worden nagekomen, weken wachten op een reactie, leugens die verteld worden, verkopers die niet aanwezig zijn als je een afspraak met hen hebt gemaakt, af wordt gescheept met een korting van een paar tientjes op een nieuwe dvd. Da's toch geen service! Ik word hier zo geirriteerd van.

Gouden bergen worden beloofd en wat krijg je: een woud van rooie hemden die zich verschuilen achter "regeltjes" en afdelingschefs.

Mijn oproep zal nu dan ook zijn: mensen gebruik je verstand en laat je niet verleiden door die schreeuwreclames. Ga gewoon weer je oude hifi-boer op de hoek. Betaal daar gewoon iets meer, maar daar krijg je ook veel meer service voor dan bij die leugens van de Media Markt.

Dus Media Markt: kom je klanten 's tegemoet, het liefst op een professionele, klantvriendelijke manier. En dan vooral de oudere mensen, die niet zoveel verstand hebben van apparatuur en toch vertrouwen hebben in jullie.

Zo, op deze manier dan maar mijn frustratie geuit. Da's in ieder geval beter dan die werknemers de huid volschelden. Dat plezier gun ik ze niet.

En die nieuwe dvd-recorder wordt dus echt niet meer bij de Media Markt gekocht, ook al bieden ze een korting van 50%. Tis nu een principe-kwestie.

Hopelijk dat er nog meer mensen met soortgelijke problemen zijn. Kan er meteen weer een item besteed worden aan de Media Markt in het algemeen.

groetjes, Herman

bartdegroot
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2006 18:35

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door bartdegroot »

Het viel me bij deze uitzending op dat Radar weer (net zoals bij de zakloze stofzuigers) alleen Philips bekritiseert, terwijl de nummer 2 en 3 bijna net zo veel klachten hadden. Daar werd totaal geen aandacht aan besteed. Het lijkt me voor consumenten belangrijk te weten of de klantenservice van die andere fabrikanten beter of slechter is dan van Philips. Verder vond ik het storend dat er totaal geen indicatie werd gegeven van de ernst van de klachten. Worden ze allemaal compleet onbruikbaar, of is het een kwestie van een paar keer per jaar resetten? Dat is ook van belang bij het vergelijken van de klachtenpercentages met andere fabrikanten. Weer een slechte beurt voor Radar, dat slechts een fabrikant afbrandt, en anderen met een bijna even slechte score volledig buiten schot laat.

dendeze
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 11:21

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door dendeze »

Ik heb twee harddiskDVD recorders van pioneer, één heb ik 3 jaar en 1 heb ik 2 jaar.
Ondanks zéér intensief gebruik, werken beide nog steeds feilloos.
:D :D

h.j.hermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008 21:14

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door h.j.hermans »

ik heb ook problemen met mijn dvdr520H van 31.10.2005.
De timer werkt niet goed, nieuwe dvd's worden niet geformatteerd en dvd's met alleen muziek erop geven problemen.
Volgens e-care heeft het met het loopwerk te maken, maar is dit niet meer leverbaar!
De gegevens op de harde schijf zijn volgens Philips niet over te zetten door hun op dvd. Ik kan mij dat moeilijk voorstellen.
Philips is bereid een nieuwe recorder met dubbel geheugen te leveren voor E 177,00, maar ik heb eigenlijk geen vertrouwen meer in Philips.
Bovendien moet mijn recorder dan naar Philips, waardoor ik mijn opnamen kwijt ben.
Heeft iemand een advies?

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips DVD speler

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zo spoedig mogelijk contact opnemen nemen met de verkoper waar je het product gekocht hebt. Dit is de partij met wettelijke plichten jegens de koper. Om te bepalen waar je recht op heb is de aankoopdatum, garantie termijn, datum van gebrek en datum waarop dit aan de verkoper is gemeld van belang. In dit geval kan de winkelier waarscheinlijk onder zijn wettelijke plichten uit als het gebrek niet aan hem gemeld is binnen twee maanden. In de garantie rubriek kun je in de diverse draden informatie vinden over deze onderwerpen.

Gesloten