LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Error op Sonycamera?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
WRijsdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2017 20:32

Error op Sonycamera?

Ongelezen bericht door WRijsdijk »

Hallo allemaal, ik heb me hier aangemeld, ik wil toch even jullie advies aanhoren.
Ik heb met plezier, bijna twee jaar een Sony HX400V camera, een handig toestel, om mee te nemen.
Tot eerste Kerstdag ineens een error verscheen. E:62:10
Hij doet het nog wel, maar die knipperende error, irriteert me.
Ik heb een tweet gestuurd naar Sony Nederland, die verwees mij naar de leverancier, in dit geval Kamera Express.
Aansluitend daarmee contact opgenomen, ik kan voor €75, de camera laten onderzoeken.
Ik ben eigenlijk niet van plan om dat te betalen, maar wil wel weten wat er aan de hand is.
Ik ben eens gaan googlen op die error en zag dat er meerdere modellen die error hebben.
Ook dan nog eens natuurlijk buiten de garantie, wat ik zo bij anderen kan lezen.
Wie heeft dit meegemaakt, of wat adviseren jullie mij.
Een 20 Megapixelcamera, mag wel langer foutloos meegaan, dan amper twee jaar.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 feb 2017 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Error op Sonycamera?

Ongelezen bericht door berndv »

WRijsdijk schreef:Ik heb een tweet gestuurd naar Sony Nederland, die verwees mij naar de leverancier, in dit geval Kamera Express.
Aansluitend daarmee contact opgenomen, ik kan voor €75, de camera laten onderzoeken.
Ik ben eigenlijk niet van plan om dat te betalen, maar wil wel weten wat er aan de hand is.
Dat sony doorverwijst naar de verkoper is terecht, die is namelijk ook verantwoordelijk voor het herstel van de camera. De kosten die kamera express rekent, de onderzoekkosten, zijn dat niet kosten die worden kwijtgescholden als blijkt dat het gewoon onder de garantie valt? Ik weet dat er meer bedrijven zijn die, indien uit onderzoek blijkt dat er geen garantie is, kosten in rekening brengen. Hoewel ik 75 euro wel wat aan de hoge kant vind. Ik vind deze kosten trouwens ook terug in de voorwaarden van reparatie:
Kosten
De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor onze rekening. Reparaties onder garantie worden kostenloos retour verzonden. Kamera Express stuurt u een prijsopgave indien de reparatie buiten de garantie valt. Op deze prijsopgave dient u wel/niet akkoord te geven. Onderzoekskosten zijn €75 indien u uw reparatie niet wilt laten uitvoeren en uw product ongerepareerd retour komt (buiten garantie) tenzij anders aangegeven.
http://www.kamera-express.nl/header-en- ... /#Garantie
Zoals ik het lees is reparatie onder garantie kosteloos zo lang het onder de garantie valt, valt het defect niet onder de garantie, krijgt u een prijsopgave voor reparatie, vervolgens kunt u kiezen om tot reparatie over te gaan of ongeprepareerd retour tegen 75 euro onderzoekkosten.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Error op Sonycamera?

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij deze foutcode is de beeldstabilisatie defect.
Wordt binnen de garantieperiode van de camera hersteld.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Error op Sonycamera?

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Als je kijkt op Google, dan is enige oplossing een paar tikken geven tegen batterijcompartiment.
volgens mij zijn er duizenden camera's met hetzelfde probleem en bijna overal dezelfde oplossing van het probleem door er een paar tikken op te geven. Sony zelf doet er niets aan.

Gesloten