LG oled kan inbranden

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
gerjohamer

LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door gerjohamer »

Op internet staan al heel veel klachten over lg oled televisies,het beeld brand in en de kleuren vervagen,al in garantie tijd,maar in garantie tijd krijg je al niets vergoed,wat houd de garantie dan in ?,ik heb mijn tv bij foka/kamera express gekocht,maar ze komen niet met een oplossing of schuiven het af,terwijl ze van dit probleem weten word zelfs met black friday deze tvs verkocht ,terwijl ze binnen 2=jaar al zo zijn ingebrand dat van mooi beeld geen sprake meer is,wie heeft dit probleem ook en hoe is het opgelost ? Dit kan toch niet met televisies van 2000 euro en wat valt er dan wel onder de garantie ? Mvg Gerjo

sylvesterb

Re: LG oled kan inbranden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gerjohamer schreef:
03 dec 2019 16:59
Op internet staan al heel veel klachten over lg oled televisies,het beeld brand in en de kleuren vervagen,al in garantie tijd,maar in garantie tijd krijg je al niets vergoed,wat houd de garantie dan in ?,ik heb mijn tv bij foka/kamera express gekocht,maar ze komen niet met een oplossing of schuiven het af,terwijl ze van dit probleem weten word zelfs met black friday deze tvs verkocht ,terwijl ze binnen 2=jaar al zo zijn ingebrand dat van mooi beeld geen sprake meer is,wie heeft dit probleem ook en hoe is het opgelost ? Dit kan toch niet met televisies van 2000 euro en wat valt er dan wel onder de garantie ? Mvg Gerjo

Inbranden is een kenmerk van Oled vervangen is dus zinloos en het hoort specifiek bij dit type TV en wordt veroorzaakt door non-stop naar hetzelfde beeld te kijken. Veelal heeft de TV wel een optie om het te resetten, focus je hierop en niet op je claim voor garantie omdat je deze niet gaat krijgen, gezien het geen defect is van de TV.

Zie ook het onderzoek van de consumentenbond https://www.consumentenbond.nl/tv/inbranden-oled

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waarom zie ik in de winkels geen ingebrande Oled van LG, die staan gehele dag aan en zouden als eerste of nemen ze elke maand een nieuwe en kreeg U een gebruikte met korting?

Ik heb ze gezien, niets opgevallen behalve laag stof op bovenkant dus staan al langer.
Geen Oded van LG gekocht wegens de prijs en ik wil op elke TV in huis dezelfde afstand bediening.

Ik denk dat een logo in de hoek als je telkens dezelfde zender keer het probleem kan zijn.
Weet niet hoe de winkels dat doen, telkens een ander bewegend beeld uitzenden tegen inbranden?

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

@komkommertijd, Als een radio/tv winkel de deuren sluit worden alle tv's met één druk op de knop van de aanwezige stroomvoorziening uitgeschakeld. Bij opening van de winkel worden de tv's weer ingeschakeld en begint het opstartproces van de tv's weer overnieuw en is de kans op beeldretentie vrijwel nihil. Er zal ongetwijfeld wel iets in de handleiding van de O led tv staan maar die is vaak summier of op de tv zelf aanwezig middels een apart menu.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Stofzuigertje schreef: . ik wil op elke TV in huis dezelfde afstand bediening.
...
En hoe staat dat in verhouding tot het topic?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zoals bijna altijd bij dramdrammer in geen enkele verhouding

gerjohamer

Natuurlijk heb ik het pixel refresh programma gedaan op mijn televisie,het betreft niet alleen het inbranden,maar heb in het midden ook een grote groene vlek,waardoor ik naar mensen kijk die eruit zien als de groene hulk,ik blijf erbij dat dit niet mogelijk moet zijn op een toestel van 2000 euro,rechtsbijstand maar inschakelen,Onthoud foka rotterdam en lg oled,ver weg van blijven

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook MediaMarkt, Bol en Coolblue bv adverteren er overigens volop mee.
Dus het ligt niet persé aan Foka Rotterdam , denk ik dan.

Komkommertijd

Vraag eens aan Foka of ze hier willen reageren.

Ik heb in winkel waar ze elke dag urenlang aanstaan gevraagd, de Media Markt zegt dat na ½ tot ¾ jaar ze als Demo verkocht worden en dan geen vlekken als hier hebben.

Als ze hun kant van het verhaal mogen plaatsen, is er vaak plotseling wel een coulance regeling mogelijk...

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Het ligt eraan wat het gebruik is. Ikzelf heb óók een LG Oled gekocht in december 2018. Ik heb veel onderzoek gedaan via Tweakers en via Rtings. Oled kan inbranden, maar voornamelijk bij statisch beeld, en zelfs dan, na uren/dagenlang hetzelfde beeld. Zo had Rtings CNN 100% aanstaan, en pas na 3 maanden begon er inbranding te onstaan van de rode onderbalk die CNN heeft. Daarbij stond die dus 3 maanden 24/7 op hetzelfde beeld. Verder, bij het gamen bijvoorbeeld, Fifa, die gebruikt óók veel statische beelden, hierbij kun je bij heel erg veel gebruik inbranding krijgen, bijvoorbeeld de teams/scores linksbovenin.

Ik begrijp dat het heel erg lastig is, en het zou zeker opgelost moeten worden. Wend je anders ook een tot LG zelf, bel ze gewoon eens op? Desondanks is het inbranden van een LG Oled bij normaal gebruik erg klein.

Komkommertijd

Mark 1992 kan als hij erg veel hetzelfde speelde beter een goede monitor kopen!
Die zijn goedkoper en gemaakt voor zelfde beelden en tegen inbranden bestand.
Een 4K TV is dan voldoende....

Een TV is gemaakt voor bewegende beelden, de Oled ook...
en bij dit soort Game ge/misbruik zou ik dit als misbruik zien.

Wel maak ik graag een uitzondering voor Voetbal liefhebbers, die zich aan elk ander programma groen & geel gaan ergeren...
die vooraf waarschuwen lijkt me beter!

snuffel1

gerjohamer schreef:
03 dec 2019 23:25
Natuurlijk heb ik het pixel refresh programma gedaan op mijn televisie,het betreft niet alleen het inbranden,maar heb in het midden ook een grote groene vlek,waardoor ik naar mensen kijk die eruit zien als de groene hulk,ik blijf erbij dat dit niet mogelijk moet zijn op een toestel van 2000 euro,rechtsbijstand maar inschakelen,Onthoud foka rotterdam en lg oled,ver weg van blijven
Als er midden in het beeld een groene vlek zichtbaar is dan lijkt het mij dat er iets anders defect is, dat kan het scherm zelf zijn of de elektronica die het scherm aanstuurt. U schrijft niet of de tv al ter reparatie aangeboden is en op grond van inbranden/dode pixels afgewezen is. Ook de vorm van garantie die voor de tv van toepassing speelt een rol, bij verkopersgarantie geeft de verkoper de garantie en bij fabrieksgarantie kunt u bij LG Nederland een reparatieverzoek indienen.

gerjohamer

Ik heb vandaag toch een reactie gekregen van foka,dat het toestel toch omgeruild gaat worden voor een nieuwe,de c9 omdat deze toch minder kans had op op inbranden,ik heb de c7 ,dat is dan toch naar wens opgelost en moet ik foka en lg toch bedanken voor deze coulance of garantie regeling,dat wilde ik hier toch melden ,mvg gerjo

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dat is goed nieuws! Een excuus en bedankje aan Foka is dus zeer correct.
Mooi...opgelost!

TurboTwist8

Ongelezen bericht door TurboTwist8 »

Pfff, als ik deze reactie lees wordt ik misselijk. 2 jaar geleden een LG tv gekocht van 4000euro en ik gebruik elke maand de pixelrefresher, kleine 6maanden geleden beging het gezien hier ook, zelfs de oranje/rode pointer van de afstandsbediening staat er in. Mijn vraag is daarom dan ook kan en mag dit zomaar? Ik bedoel je mag toch verwachten dat je de tv toch normaal moet kunnen gebruiken? Hoop dat oranje op het EK niet zo ver komt met al dat oranje in beeld...

Avondmaal

Ongelezen bericht door Avondmaal »

Hier ook grote problemen met LG oled tv. Compleet ingebrand logo's en een grote inbrandvlek midden in het scherm. Coolblue begint gelijk dat je tv maar een levensduur heeft van 6 jaar. Hogekosten voor repartie en dan maar hopen hoe lang dit nieuwe verkeerde scherm meegaat. Geen echte oplossing van Coolblue maar de service is niet meer waar ze ooit mee begonnen.

snuffel1

Dat inbranden van logo's was bij plasma schermen al een probleem omdat iedere pixel apart werd verlicht en de huidige Oled schermen die techniek ook gebruiken maar dan met leds. Het voordeel van leds is dat die minder warmte afgeven maar het Oled scherm wel kunnen beschadigen als er voor langere tijd niet van zender wordt gewisseld en de logo's op dezelfde plek worden weergegeven. Regelmatig refreshen is een optie maar dat houdt een keer op en dan is het Oled scherm einde oefening en zal vervangen moeten worden. Zo te lezen is uw tv de garantie periode al gepasseerd en heeft u hooguit recht op een coulance regeling van LG waarbij Coolblue kan bemiddelen maar als LG daar niet in mee gaat houdt het ook op.

Plaats reactie