LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC - Sony

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
leenders
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:58

BCC - Sony

Ongelezen bericht door leenders »

27-12-06 kocht ik Bij BCC te Helmond een Sony home theatre syste DAR-RH1000 voor 650 euro,bij thuis komst en naar dat alles was aangeslten, bleek dat er de verkeerde afstandsbediening bij zat, dus terug naar de shop, waar ze geen afstandsbediening voor mij hadden. Het Sony apparaat is zonder afstandsbediening totaal niet te gebruiken, maar ze zouden er een bestellen en dat zou een dag duren, dus mooi niet, zelf Sony heeft de afstandsbediening niet, en tot overmaat van ramp kwam ik op marktplaats nog iemand tegen die ook bij BCC in Zoetermeer de zelfde installatie gekocht heeft voor 600 euro, dus 50 euro goedkoper, en ook zonder afstandsbediening. Diverse malen ben ik bij BCC geweest die mij geen geld terug willen geven, maar wel willen ruilen tegen een andere installatie met bij betaling, 6 a 7 maal heb ik de service lijn gebeld van BCC voor 30 euro cent pm, zonder resultaat. Momenteel heb ik maar de rechtsbijstand in geschakeld daar er hier nu een apparaat staat totaal nutteloos.
Waar blijven ze met hun uitspraak van goeie Service mooi niet.

ikbenik

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door ikbenik »

BCC in Zoetermeer de zelfde installatie gekocht heeft voor 600 euro, dus 50 euro goedkoper, en ook zonder afstandsbediening.
Bij BCC betaal je er een belachelijke lage prijs voor.
Bij veel concurrenten zit die tussen de €700,- en de €1000,-.

Bij andere fora wordt er helemaal niet geklaagd over de affie.

Het lijkt erop alsof BCC deze express eruit haalt.

Op de site van Sony staat:
Dit product is verouderd en mogelijk niet langer verkrijgbaar bij uw plaatselijke verkooppunt.
Wat je zou kunnen doen is zelf met Sony contact opnemen en informeren of zij een oplossing hebben.

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door Chani »

De BBC mag helemaal niet zeggen dat u alleen een ander apparaat kunt krijgen, zeker niet tegen bijbetaling. Als consument heeft u recht op een deugdelijk product. Als de set niet zonder afstandbediening te gebruiken is, dan is het product niet meer deugdelijk als u de verkeerde AB hebt ontvangen. De verkoper is in dat geval verplicht om voor een een vervangend apparaat te zoeken, hetzij dezelfde met een nieuwe AB, een wel werkende AB of een totaal ander apparaat. Maar als u daarvoor meer moet betalen en dat helemaal niet wilt, dan moeten zij u uw geld terug geven. Ze kunnen als voorwaarde volgens mij wel stellen dat u al het verpakkingsmateriaal nog heeft, maar ik ga er vanuit dat u dat wel bewaard heeft.
Wat ze nu doen mag in ieder geval niet. Ze bieden geen passend alternatief, alleen een die duurder is en ze mogen u niet dwingen dit aanbod te accepteren. Zij zullen dan uw geld terug moeten geven, of als ze slim zijn verkopen zij u die andere set voor dezelfde prijs als de sony. Dan blijft u namelijk misschien wel klant en is hun verlies minimaal. Maar ja, slim en BCC gaan niet samen vaak.....
ik zou als ik u was terug gaan naar de winkel en ze met de wet om de oren slaan. U hebt recht op een deugdelijk product voor dezelfde prijs en anders geld terug!

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nu de afstandsbediening vitaal is heeft u recht op 100% van uw geld terug. U hoeft geen genoegen te nemen met een ander product of een te goed bon. Vraag naar de chef en leg hem uw probleem uit. Als deze ook uw geld niet wil terug schrijven kunt u altijd nog een brief naar het hoofd kantoor schrijven.

ikbenik

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je hebt 3 mogelijkheden:

- BCC levert alsnog de afstandbediening.
- Als je wilt kun je een vervangend product accepteren.
- Wil je geen vervangend product, dan dient BCC het volledige aankoopbedrag je terug te betalen.

Een andere mogelijkheid is er niet.


Wat me wel opvalt is dat alleen bij de producten van BCC de afstandbedieningen ontbreken, bij de rest zijn hier geen klachten over.
Echter de prijzen bij de concurrent van BCC liggen ook een stuk hoger.

Misschien heeft het ontbreken van de afstandbediening te maken met de lage prijs.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Misschien heeft het ontbreken van de afstandbediening te maken met de lage prijs.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ikbenik

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door ikbenik »

Want ergens anders kosten ze tussen de €700,- en de €1000,-!

De korting moet toch ergens vandaan komen.

Voor niets gaat de zon op.

martijnp
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:56

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door martijnp »

Waarschijnlijk heb je bij BCC het showmodel gekocht uit de winkel. Aangezien bij BCC de afstandsbediening van de set ook gedemonstreerd wordt, raakt deze vaak zoek/verwisseld. Dit is bij veel grote winkelketens het geval.

Ik sluit me aan bij anderen hier die aangeven dat je de set voor een zeer schappelijke prijs hebt gekocht. Ontbinden van de koop kan dus wellicht ongunstig zijn voor u.

Ik weet zeker dat BCC geen afstandsbedieningen uit verpakkingen haalt om zo de prijs te drukken.

Je geeft aan dat BCC bereid is de afstandsbediening te bestellen en na te leveren. Je moet ze hiertoe ook in de gelegenheid stellen. Een levertijd van een dag is natuurlijk absurd, en het lijkt me dan ook zeer sterk dat dit is toegezegd.

Feit blijft dat de afstandsbediening gelevert moet worden. Als BCC dit niet binnen een redelijke termijn kan, kunt u eventueel voorstellen zelf de afstandsbediening te bestellen en dat BCC voor de kosten zorgdraagt. Bijvoorbeeld de Handyman (winkelketen) kan over het algemeen snel leveren. Sony zelf zal de afstandsbediening zeer zeker kunnen leveren (is het niet op voorraad dan zeker op bestelling).

Mocht het naleveren van de AB niet mogelijk zijn, kunt u de koop ontbinden. Als u met BCC geen overeenstemming kunt bereiken over een ander model, mag u uw geld terugvragen. BCC is immers in gebreke gebleven. Wel is het natuurlijk zo dat u de set retour moet brengen in dezelfde staat als waarin deze aan u geleverd is. Als de set u compleet nieuw in doos geleverd is, kunt u deze niet onverpakt, vies en bekrast (even ander uiterste als voorbeeld) retour geven.

Zaak is om u welwillend op te stellen en te laten zien dat u bereid bent moeite te doen om tot een oplossing te komen. Nogmaals, zaak is dat de ontbrekende afstandsbediening nageleverd wordt (kosteloos). Als dit even duurt, moet u hier m.i. genoegen mee nemen.

Als u in de winkel alleen maar klaagt over dingen (bijv. 30 eurocent per minuut voor het hoofdkantoor), zal winkelpersoneel een stuk minder moeite voor u willen doen!

Verder doet het ook niet ter zake of een ander de set voor nog minder heeft gekocht in een ander filiaal. Misschien was deze set wel beschadigd, overcompleet in de winkel, vies, incompleet o.i.d.

leenders
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:58

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door leenders »

nog altijd geen afstandsbediening RM-ADP006 voor de sony, BCC kan niet leveren, en ik heb momenteel zowat de hele wereld gehad, om aan deze afstandsbediening te komen maar werkelijk nergens. Dus het is gewoon een niet juist van EVERY DAY HIGH SERVICE. ik zal er nooit meer iets kopen, op de zwarte markt krijg je meer en betere service.

chaoot
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2006 15:22

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door chaoot »

Probeer eens bij:

www.afstandsbedieningonline.nl

Stuur ze een mailtje, misschien is er een alternatief.

succes

Chaoot

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Waarschijnlijk heb je bij BCC het showmodel gekocht uit de winkel. Aangezien bij BCC de afstandsbediening van de set ook gedemonstreerd wordt, raakt deze vaak zoek/verwisseld. Dit is bij veel grote winkelketens het geval.

Ik sluit me aan bij anderen hier die aangeven dat je de set voor een zeer schappelijke prijs hebt gekocht. Ontbinden van de koop kan dus wellicht ongunstig zijn voor u.
Als oud-werknemer uit de electronicabranche durf ik voor 100% te gokken dat het ding inderdaad is zoekgeraakt onder de balie waar hij klaarlag voor demonstraties en dergelijke.

Ook die andere bewering mbt prijs klopt.

Het is echt de moeite waard om te zoeken naar een alternatief.

jiping

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door jiping »

Waarschijnlijk heb je bij BCC het showmodel gekocht uit de winkel. Aangezien bij BCC de afstandsbediening van de set ook gedemonstreerd wordt, raakt deze vaak zoek/verwisseld. Dit is bij veel grote winkelketens het geval
Inderdaad, ik heb hetzelfde meegemaakt bij een andere keten. Toen zat er ook een afstandsbediening bij de tv die er helemaal niet bijhoorde.
Bij nadere inspecte bleek ook de tv in gebruikte staat en was dit niet gemeld.
Alles omgeruild toen zonder problemen, maar ze moeten het toch even proberen............ :x

jan5
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007 23:47

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door jan5 »

Dit is meer gebruikelijk dan uitzondering in deze branche,ik ben zelf ex medewerker van een grote electroketen waar regelmatig de toestellen
die al verkocht waren,en door defect terug zijn genomen maar later weer terug van reparatie kwamen gewoon weer terug in de doos gingen en weer als nieuw verkocht werden
ja dan gaat er wel eens wat mis dat de juiste afstandbediening er niet meer bijzit of dat de reparatiebon in de doos blijft liggen
Wat dacht je als bv eem tv 3 maanden a 6 maanden in het demonstratierek staat,dan heeft het apparaat al heel wat uren gedraaid wordt weer als nieuw verkocht,
Wees heel voorzichtig als een verkoper tegen u zegt, dit artikel is zo
populaiir het is alweer de laaste,controleer op de doos niet open is
geweest dat de tape niet verbroken is of er overheen is geplakt.

leenders
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:58

Re: BCC - Sony

Ongelezen bericht door leenders »

27-02 heb ik van BCC een nieuwe afstandsbediening onvangen, na twee maanden van wachten. Ha fijn, maar helaas niet de juiste, ik kreeg de RM-937 en die doet niets op mijn home cinema set Sony DAR-RH-1000 en kost zelfs € 109,-- terwijl de orginele die niet leverbaar is, ook niet via SONY maar € 46,-- kost, het type van de orginele RM-AD-P006. Dus er staat nog altijd een installatie bij mij die nuteloos is, want zonder afstandsbediening is deze niet bruikbaar. Ook een universele afstandsbediening schijnt niet te werken op deze apparatuur. Dus ik koop nooit meer iets bij BCC voel me zwaar op gelicht. Ze weigenen om de installatie terug te nemen, maar afwachten hoe het verder zal gaan met de advcaat.

Gesloten