LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Radar »

Tegenwoordig zijn draadloze, bluetooth speakers bijna niet meer weg te denken. Wij vroegen ons af welke speaker de beste is om in huis te halen. Wij zetten zes speakers op een rij en laten ze beoordelen door een deskundigenpanel met verstand van muziek en geluid.

Bekijk hier de uitzending terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -goedkope/

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit is een onding die ook mijn telefoon gesprek kan weergeven!

Liever oude US Soundblaster 7.1 met 0,6mm dikke bel draad massief aangesloten... goedkoper en betere dan welke ook uit deze dure test... voor deze zendtijd omgerekend naar Ster tarieven.... overbodige nieuwe dingen met slechte geluiden!

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
10 sep 2020 17:43
overbodige nieuwe dingen met slechte geluiden!
Als ‘t overbodig is moet je t überhaupt niet kopen, en als je slecht geluid hebt, heb je de verkeerde gekocht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geachte Gerechtsdeurwaarder,

Ik was bij Media Markt en op dinsdag ochtend eerst om 10.00 uur gevraagd of de rest zachter of uit kon!
In een winkel goed testen is een ramp.....
Deze Blauwe toeters is handig en makkelijk verplaatsbaar naar buiten, maar heb na luisteren eigen muziek keuze toch
voor de oude zooi gekozen en de oude krakende draden, gevlochten door massieve bel draad vervangen!

En op het terras van nieuwe Kot daar, gewoon even iets harder zetten en buiten ook prima.
Ik heb diverse sets geluisterd en geen enkele was ik tevreden, zelfs niet over de prijzen maar je koopt geluid en zag niet van alle gelijk de prijs...

Alleen de oortjes voor je telefoon, die geven vaak beter geluid en met enkele setjes voor elk persoon, en bij goed instellen met code,
dan kan ik en de Augurkjes hun eigen muziek luisteren zonder elkaar te storen!
Wel de Mark Rutte afstand van 59" aanhouden, want anders hoor je elkaars muziek... en 59"=....M!

Devisiod
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2020 09:30

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Devisiod »

Natuurlijk speelt de prijs-kwaliteitverhouding een grote rol. Maar ook minder bekende merken maken goede modellen. Als u geïnteresseerd bent in individuele parameters, kunt u beter de kenmerken als geheel vergelijken, en het is normaal om dit te controleren voordat u koopt.

RobertsHyp
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2020 11:21

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door RobertsHyp »

het hangt allemaal af van welke prijscategorie u kiest een goede spreker en alle voor-en nadelen om te vergelijken met de video op youtube

malhy2
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2010 18:12

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door malhy2 »

Ik heb de anker soundcore flare aangeschaft om in de badkamer te zetten of mee te nemen naar buiten.
Handzaam en spatwaterdicht, voor de prijs een goed geluid.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door fred- »

De jongelui waar die dingen hoofdzakelijk voor bedoeld zijn kiezen JBL. Lekkere bas en niet te duur.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

JBL is toch aardig aan de prijs hoor. Toen ik een tijdje terug een nieuwe bluetooth speaker voor buiten wilde hebben, kwam ik uit bij Jam. Niet super goedkoop, maar kwalitatief heel goed. De duurdere zijn net zo duur als de goedkopere spullen van JBL, maar kwalitatief een stuk beter.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb heel wat spullen van JBL, zowel oordopjes, headset, NC-koptelefoons en losse speakers. Ik ben zeer content met de prijs-kwaliteit-verhouding, en heb totaal geen problemen met de NC’s.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door geengast »

Heb een bluetooth speaker uit de duurdere klasse gehad (250,- +). Vond het wel handig omdat ik aan videobewerking op de laptop doe. Dacht dat ik dan ook een redelijk geluid op elke plaats kon toveren.

Totale mislukking! Het bleek dat de uitsturing via bluetooth altijd een vertraging heeft. Ik kreeg het te horen geluid niet synchroon met de video die ik het bewerken was.

Zo zie je maar weer....voor elk gebruiksdoel een apparaat. Voor professionele doeleinden is de bluetooth verbinding in elk geval totaal ongeschikt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Grappig, die vertraging zou ik niet eens opmerken.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
14 nov 2020 21:09
Grappig, die vertraging zou ik niet eens opmerken.
Bij gewoon muziek draaien maakt het niks uit. Maar met beeld ervaar ik het als zeer storend als de lip-sync niet klopt.
Zoals in de begintijd van de digitale TV helaas te vaak gebeurde.

Devisiod
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2020 09:30

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Devisiod »

Als je graag analoog geluid in plaats van digitaal geluid wilt hebben op je bluetooth speaker dan is het goed om te kiezen voor een https://i4studio.nl/apollo-twin-x-duo Met dit mengpaneel heb je het beste van twee werelden, namelijk analoog geluid op je digitale systeem, in dit geval je computer. Daarnaast biedt het nog vele andere voordelen waar je niet gelijk aan denkt en waardoor je nog veel meer opties hebt tijdens het draaien van muziek.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik gebruik momenteel veel (netspanning) speakers (BT en Cast) van de Google serie. (2Max/2Hub/4Nest Mini/1Home Mini en 2 Nest Audio). En casten of BT vanaf mijn laptop is niet synchroon te krijgen.

Voor muziek zijn alle speakers uitermate geschikt (waar ik ze toepas), maar voor synchroon spelen van audio en video zijn ze, volgens mijn bevindingen tot nu toe, absoluut niet geschikt.
Het geluid uit alle (4) speakers is wel synchroon maar niet met de video.
De video loopt echt behoorlijk voor op het geluid.
Wellicht is er wel een instelling mogelijk om deze "afwijking" synchroon te krijgen met een delay van de video (ergens).

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gaat die video ook via bluetooth, Hebra?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
25 nov 2020 10:54
Gaat die video ook via bluetooth, Hebra?
>>
Misschien begrijp ik je vraag niet goed, maar nee, de video speelt natuurlijk op mijn laptop.
Ik koppel mijn home speakers ( meestal via cast) met mijn laptop.
Soms is synchronisatie niet belangrijk en luister ik alleen naar de audio ( politiek24)
Die kan ik dan ook via multiroom afspelen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daar zit het probleem hem dus in. Die speakers zitten aan elkaar gekoppeld via bluetooth (of een andere draadloze koppeling). Om die speakers samen tegelijk hetzelfde af te laten spelen, zal er een vertraging in moeten zitten. Aangezien de laptop het signaal uitzendt, zal die deze vertraging niet hebben en dus de video zonder vertraging afspelen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik zal eens kijken of ik in de cast optie iets kan vinden met synchronisatie van beeld en geluid.
Ik weet wel dat mijn speakers een optie hebben, maar heb hier nog niet iets mee getest.
(het moet immers de video zijn die vertraagd moet worden, lijkt mij)

Ik heb er geen probleem mee, maar is wel een minpuntje van deze set-up.
Ik begrijp wel dat google bezig is met een surround casting optie voor alle google speakers.. (Niet via BT maar Cast uiteraard.)

Helaas is Google erg traag met functie in NL net als dat de Google Max eigenlijk in NL niet is uitgebracht.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bluetooth speakertest: is een dure speaker beter dan een goedkope?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
14 nov 2020 21:09
Grappig, die vertraging zou ik niet eens opmerken.
Ik wel... reden dat ik geen gehoorapparaten meer draag. Die 'open' oorstukjes werken bij mij niet. Inderdaad, doordat het geluid uit het toestel een fractie vertraging heeft.

Gesloten