Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
kingkai1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2021 17:34

Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door kingkai1 »

Ik kreeg deze televisie uit een erfenis en na 6, maanden kreeg ik vlekken in het beeld (toen ik de tv openhaalde) zag ik brandplekken op de LGP paneel en 1 diffusser sheet zitten
Afbeelding

ik schrok hier natuurlijk van. dus ik doe klein beetje recearch of dit probleem vaker voorkomt. en wat blijkt veel meer mensen hebben exact hetzelfde probleem.

Google:
https://www.google.com/search?q=ue48js8 ... nt=gws-wiz

Samsung EU forum:
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... -p/4165424

Samsung US Forum:
https://us.community.samsung.com/t5/4k- ... 895/page/9


Samsung helpdesk bied alleen aan "omdat het buiten garantie is" zelf te betalen reparatie, of toegang tot het klant paneel voor goedkopere tv's. maar in mijn ogen is dit is desing fout.

Er kon tenslotte een brand ontstaan dus waarom zou ik nog een Samsung tv in huis willen hebben?

en van zoon tv verwacht ik wel een levensduur van MINIMAAL 7 a 8 jaar. (LCD tv 25.000 branduren ofz.)

De verbrande diffuser sheet en het LGP paneel zijn niet aan te komen (zelfs niet via samsungonderdelen.com of secundaire kanalen te verkrijgen)

wat kan ik nog doen, en sta ik in mijn recht bij eventuele vervolg stappen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Brand is een risico van elk elektrische apparaat. Bedrijven komen hier heel makkelijk mee weg (persoonlijke mening).

Ik denk dat je bij je inboedel verzekering moet zijn waar je (hopelijk) de dagwaarde vergoed krijg. Ik denk dat dat het hoogst haalbare is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door Moneyman »

De genoemde zes maanden doen er niet toe. Die TV is al zes jaar op de markt. Hoe oud is dit exemplaar?

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou denken dat hier een brandgevaar in zit en dat dit een eigenschap is van dit model.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door lubeckdave »

kingkai1 schreef:
18 okt 2021 17:57
Ik kreeg deze televisie uit een erfenis en na 6, maanden kreeg ik vlekken in het beeld (toen ik de tv openhaalde) zag ik brandplekken op de LGP paneel en 1 diffusser sheet zitten
Afbeelding

ik schrok hier natuurlijk van. dus ik doe klein beetje recearch of dit probleem vaker voorkomt. en wat blijkt veel meer mensen hebben exact hetzelfde probleem.

Google:
https://www.google.com/search?q=ue48js8 ... nt=gws-wiz

Samsung EU forum:
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... -p/4165424

Samsung US Forum:
https://us.community.samsung.com/t5/4k- ... 895/page/9


Samsung helpdesk bied alleen aan "omdat het buiten garantie is" zelf te betalen reparatie, of toegang tot het klant paneel voor goedkopere tv's. maar in mijn ogen is dit is desing fout.

Er kon tenslotte een brand ontstaan dus waarom zou ik nog een Samsung tv in huis willen hebben?

en van zoon tv verwacht ik wel een levensduur van MINIMAAL 7 a 8 jaar. (LCD tv 25.000 branduren ofz.)

De verbrande diffuser sheet en het LGP paneel zijn niet aan te komen (zelfs niet via samsungonderdelen.com of secundaire kanalen te verkrijgen)

wat kan ik nog doen, en sta ik in mijn recht bij eventuele vervolg stappen?
Al die onzin van backlight achter je televisie . koop gewoon een toestel zonder al dat soort narigheid !!

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Onzin al die Backlight gezeur !!! Koop een normale Televisie !! Dat Blacklight gezeur is alleen voor de mooiigheid , en heeft verder totaal geen functie , behalve dat je een poot uitgedraaid word door Samsung en wie dan ook ! Daar word je beeld echt niet mooier van !

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door KR1275 »

??? Huh?

Elke LCD-tv heeft een backlight, anders zie je niets. De backlight(s) verlicht(en) je paneel van de achterzijde en de diffuser zorgt voor een egaal paneel. Op de strips aan de zijkant staat een hele hoge spanning. Als je geen technicus bent of er geen verstand van hebt, moet je er zeker afblijven. Letsel of dood zijn wat vlekken in het beeld niet waard.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door 16again »

lubeckdave schreef:
24 okt 2021 14:17
Onzin al die Backlight gezeur !!! Koop een normale Televisie !!
Bedoel je ambi-light? Dat is iets anders.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

lubeckdave schreef:
24 okt 2021 14:17
Onzin al die Backlight gezeur !!! Koop een normale Televisie !! Dat Blacklight gezeur is alleen voor de mooiigheid , en heeft verder totaal geen functie , behalve dat je een poot uitgedraaid word door Samsung en wie dan ook ! Daar word je beeld echt niet mooier van !
dit is geen licht achter je tv zoals een philips heeft maar dit licht werkt enkel om je beeld te laten werken, zonder dit licht heb je simpelweg geen beeld dus....

terugkomend op de tv en het defect, afhankelijk van de prijs van de tv mag je een bepaalde levensduur verwachten, meestal zal dit gemiddeld rond de 7 jaar zijn, gaat ie niet zo lang mee (bij een gemiddelde prijs dus) kun je van een non-conform toestel spreken en gezien het feit dat er meerderen met dit probleem zijn kun je er van uit gaan dat dit een mankement is dat er bij aankoop al was....

je zult dus de VERKOPER aan moeten spreken en niet Samsung om dit op te lossen, in principe heb je recht op een nieuw exemplaar als je nog binnen deze termijn zit zonder extra kosten, dus zonder bij te betalen....

LET OP, jij moet wel zelf aantonen dat dit een non-conform product betreft, maak dus foto's en download de andere ervaringen, daarmee sta je al een stuk sterker, laat je niet, NIET doorsturen naar Samsung, verkoper is en blijft verantwoordelijk!!!!

https://business.trustedshops.nl/blog/consumentenrecht

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door 16again »

KR1275 schreef:
24 okt 2021 15:28
Op de strips aan de zijkant staat een hele hoge spanning. Als je geen technicus bent of er geen verstand van hebt, moet je er zeker afblijven. Letsel of dood zijn wat vlekken in het beeld niet waard.
Hoeveel spanning dan? De tijd van de 25kilovolt televisie is geweest.
De power supply met netspanning lijkt me gevaarlijker.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Brandplekken televisie Samsung curved UE48JS8500 (Backlight problemen)

Ongelezen bericht door Moneyman »

lubeckdave schreef:
24 okt 2021 14:17
Onzin al die Backlight gezeur !!! Koop een normale Televisie !! Dat Blacklight gezeur is alleen voor de mooiigheid , en heeft verder totaal geen functie , behalve dat je een poot uitgedraaid word door Samsung en wie dan ook ! Daar word je beeld echt niet mooier van !
… hoe maak je duidelijk dat je totaal geen idee hebt waarover je het hebt… :D

Gesloten