LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cashback actie Samsung

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Ronnie197”
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2018 12:27

Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Ronnie197” »

Op 23 November jl op Black Friday een Samsung tv gekocht met een actie Black Friday actie een cash back van €400. Aan alle voorwaaren voldaan zoals beschreven alles opgestuurd naar Samsung.

Na 2 weken een mail retour dat er verwacht word een uitgeknipte streepjes code van de doos. Dit werd niet vermeld op de voorwaarde. Ik heb echter een foto van de doos met streepjescode op gestuurd en kopie van de bon.

Echter blijft Samsung vasthouden aan deze eis en de cash back niet meer te gaan hanteren. Doos was dus inmiddels al weg.

Wie heeft hier ook ervaring mee? Samsung zelf levert geen enkele medewerking meer.

Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ronnie197” schreef:
29 dec 2018 12:44
Op 23 November jl op Black Friday een Samsung tv gekocht met een actie Black Friday actie een cash back van €400. Aan alle voorwaaren voldaan zoals beschreven alles opgestuurd naar Samsung.

Na 2 weken een mail retour dat er verwacht word een uitgeknipte streepjes code van de doos. Dit werd niet vermeld op de voorwaarde. Ik heb echter een foto van de doos met streepjescode op gestuurd en kopie van de bon.

Echter blijft Samsung vasthouden aan deze eis en de cash back niet meer te gaan hanteren. Doos was dus inmiddels al weg.

Wie heeft hier ook ervaring mee? Samsung zelf levert geen enkele medewerking meer.
Dat is standaard. Een foto van een doos is zo gemaakt en veel te fraudegevoelig.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dit zijn altijd de voorwaarden van een cashback-actie van Samsung, wat u op moet sturen:

- het ingevulde aanmeldformulier
- een kopie van het aankoopbewijs
- de originele streepjescode met het serienummer van de verpakking

Als u kunt bewijzen dat dat laatste niet in de voorwaarden stond, dan heeft u een reden om te klagen maar eerlijk gezegd betwijfel ik het.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niet alleen samsung ook LG originele streepjescode van de doos voor de cashback. Deze werd door de plaatselijke leverancier er voor mij uitgeknipt omdat hij daarna de verpakking kon retour nemen. En het geld allang binnen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door moederslink »

Heel zuur dit voor u , dit scheelt u dus € 400 .
Ik vrees dat Samsung hier verder ook niets mee kan.
Een fotootje alleen is niet volledig .

Zelf heb ik hier geen ervaring mee , maar ik heb wel geleerd dat ik de doos echt zeker 1 jaar moet bewaren van alle apparaten die ik aanschaf of ga aanschaffen.
Ook voor garantie en retourneren bv.
En niet iedereen weet zo 1-2-3 dat je bij cashback de originele streepjescode moet opsturen, dus goed dat het nu nog eens even onder de aandacht is gebracht.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Ronnie197”. U bent niet de enige met dit probleem, misschien kunt u op dit forum nog eens informeren of er een oplossing is. https://eu.community.samsung.com/t5/TV- ... d-p/652196#

Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Moneyman »

Aan de andere kant: ik heb net een casbbackformulier bij Canon ingevuld, waarbij ik alleen maar een kopie van de aanschafbon moest uploaden en het serienummer in moest vullen. In theorie kan ik de camera nu weer retourneren...

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door k2p »

Ronnie197” schreef:
29 dec 2018 12:44
Op 23 November jl op Black Friday een Samsung tv gekocht met een actie Black Friday actie een cash back van €400. Aan alle voorwaaren voldaan zoals beschreven alles opgestuurd naar Samsung.

Na 2 weken een mail retour dat er verwacht word een uitgeknipte streepjes code van de doos. Dit werd niet vermeld op de voorwaarde. Ik heb echter een foto van de doos met streepjescode op gestuurd en kopie van de bon.

Echter blijft Samsung vasthouden aan deze eis en de cash back niet meer te gaan hanteren. Doos was dus inmiddels al weg.

Wie heeft hier ook ervaring mee? Samsung zelf levert geen enkele medewerking meer.
Jij gooit de doos van de nieuwe tv binnen 2 weken al weg?! Ik zou ‘m een maand bewaren alleen al omdat ik de tv retour wil kunnen doen.

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
29 dec 2018 20:39
Aan de andere kant: ik heb net een casbbackformulier bij Canon ingevuld, waarbij ik alleen maar een kopie van de aanschafbon moest uploaden en het serienummer in moest vullen. In theorie kan ik de camera nu weer retourneren...
Misschien heeft men dat door , er zit flink wat tijd tussen je aanvraag en uitbetaling. In die tussentijd is product nogmaals verkocht.

Bij een koelkast blijft de doos veelal achter in de vrachtwagen ,en kon ik volstaan met foto van de streepjescode op mijn koelkast
Maar wat een gedoe! Lijkt me handiger om dit direct in de verkoopprijs op te nemen

Moneyman
Berichten: 30022
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ja, dat zou kunnen. Ik houd de afhandeltijd van de actie eens in de gaten. Als dat korter is dan de retourtermijn, kan er misbruik gemaakt worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door kweenie »

Ronnie197” schreef:
29 dec 2018 12:44
Aan alle voorwaaren voldaan zoals beschreven alles opgestuurd naar Samsung.

Na 2 weken een mail retour dat er verwacht word een uitgeknipte streepjes code van de doos. Dit werd niet vermeld op de voorwaarde.
Op de website staat toch duidelijk dat je de originele streepjescode moet opsturen:

Vul het online aanmeldformulier in en druk deze af. Stuur het geprinte aanmeldformulier, een kopie van de aankoopbon en de originele streepjescode van de verpakking (met daarop het serienummer) uiterlijk 14 januari 2019 op (met poststempel). Bekijk de actievoorwaarden voor meer details.


Het is dus niet zo dat dit niet vermeld zou zijn in de voorwaarden.

Ipswich
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:24

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Ipswich »

Komt mij bekend voor. Schijnt standaard te zijn van Samsung. Zij komen telkens met een antwoord dat het niet klopt enz enz enz. Maar de aanhouder wint. Ondanks alle bewijzen dat ik aan de voorwaarden had voldaan werd de cashback steeds afgewezen. Na dreiging dat ik een brief in het koreaans naar het management in Korea zou sturen werd de cashback toegezegd. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik havenagent was voor Koreaanse schepen en dus kon terugvallen op een koreaans persoon.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb er geen probleem mijn in mijn huis, een TV doos opslaan onder bed of achter de bank... maar een tini house, daar hangt nu een 43" Philips en daar de doos bewaren?

Wel doen ze dit bewust doen voor dit bedrag is hun winstmarge hoger!
Of juist dat ze nooit meer iets van Samsung kopen, dus geen Wasmachine of telefoon van dit merk meer!
Boze klanten en vaak familie en vrienden die ze ook kwijt raken, dat vergeten dit soort bedrijven helaas vaak.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn leverancier neemt zelf de doos mee. Hij knipt eerst de streepjescode eruit, hoef ik ze niet voor oud papier te bewaren. En het piepschuim is ook meteen weg. Als de tv kapot gaat is verpakken niet mijn probleem. Een stenen winkel heeft ook voordelen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Cashback actie Samsung

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ronnie197” schreef:
29 dec 2018 12:44
Op 23 November jl op Black Friday een Samsung tv gekocht met een actie Black Friday actie een cash back van €400. Aan alle voorwaaren voldaan zoals beschreven alles opgestuurd naar Samsung.

Na 2 weken een mail retour dat er verwacht word een uitgeknipte streepjes code van de doos. Dit werd niet vermeld op de voorwaarde. Ik heb echter een foto van de doos met streepjescode op gestuurd en kopie van de bon.
1 Heb je de voorwaarden op het moment van aankoop nog?
2 In een soort gelijke cashback actie van canon staat bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden dat:
9. Canon is gerechtigd naar eigen inzicht en zonder voorafgaande kennisgeving de Actievoorwaarden gedurende Actieperiode te wijzigen of aan te passen, dan wel zonder opgave van reden de Actie te staken, te wijzigen of aan te passen indien de omstandigheden dit vereisen, zonder dat Canon daardoor op enigerlei wijze tot vergoeding van schade gehouden is jegens deelnemer. Wijziging of aanpassing van de Actievoorwaarden en/of staking, wijziging of aanpassing van de Actie, zal door Canon bekend gemaakt worden via de Actiewebsite.
Ik kan mij zo bedenken dat Samsung een dergelijke bepaling ook heeft opgenomen. Ik zie hier weinig kans op het afdwingen van de cashback actie.

Gesloten